Gå til innhold

Smiths venner -skadelig for mitt barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Smiths venner? Er det ikke de «under Guds øyne» handler om?🤡

Anonymkode: 343b4...6f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde bodd et sted der jeg var omgitt av så mange sektmedlemmer, så ville jeg ha vurdert å flytte. 

Anonymkode: 062d4...579

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 9.26):

Her var det mye fordommer mot alt som lukter kristenmannsblod. Vår samfunn som er ateistisk i dag bygger på kristne verdier men kristendommen er fjernet fordi hedonismen har tatt over styrer over folket, etter elitenes ønske. I stedet kommer Islam inn og erstatter den kristne religion, men også de har også forbud mot homofili, rus, og grenseløshet men det bekymrer dere vel ikke, eller da er det lov ? Uansett. Ateismen står for fall med sin relativisme der det ikke finnes noen form for sannheter, verdier og moralske grenser fordi alt er like bra og du kan lage din egen sannhet selv om det er livs farlig og skader, forvirrer og dreper barn og ungdom som ikke klarer å finne noen meninger med livet sitt fordi det ikke finnes noen sannheter og en Gud de får lov å be til. Da møter man fordommer, hat og hets i stedet og må skjule at man tror på Gud. Noe muslimer ikke trenger å gjøre.

Anonymkode: e9fff...615

Jeg forskjellsbehandler ikke. Jeg misliker alle religioner like mye.

Det er ikke bra for barn med denne overtroen, troen på at gudene skal inn og detaljstyre livet deres.

Ellers er innlegget ditt tullball. Ateister skader ikke folk bare fordi. Det er religiøse skrullinger som skader folk med diskriminering og hat fordi gudene deres "liker ikke ditten og datten". Dvs hatefulle menn som skrev reglene for mange tusen år siden, likte det ikke.

At folk ikke skal kunne finne noen mening med livet hvis de ikke tror på guder, høres søkt ut. Har du noe som helst dokumentasjon på dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Som forelder til et barn som omgås så mange religiøse mennesker, tror jeg du med fordel kan lære barnet ditt å tolerere alle religioner. Å bruke korrekt betegnelse på trossamfunnet er en del av det («er vel smiths venner eller jehovas vitne eller noe sånt halvparten av barna i barnehagen tilhører»). Utover det hadde jeg sett på hvordan de oppførte seg/hva slags holdninger de har osv for å vurdere. Jeg kjenner til muslimer jeg liker skikkelig godt og andre jeg liker mindre f.eks…

Anonymkode: 781c2...d4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 15.26):

Tror ikke du trenger å bekymre deg. De er ikke så opptatte av andre rundt seg og barna blir stort sett oppmuntret til å være høflige med skolekamerater, men ikke utvikle vennskap på fritiden feks. Foreldrene er selvsagt livredde for at ungene skal se at det finnes andre måter å leve på 😬 

Foreldrene kommer til å være høflige og distanserte, holder avstand. Men tviler på at det blir noe drama. Ville dog ikke forventet at barna kommer i bursdager eller forvente invitasjon til bursdager. 

Anonymkode: 5bc2f...efc

Det høres ut som at det i aller høyeste grad er grunn til bekymring! Det du beskriver, er jo drepende for klassemiljøet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...