Gå til innhold

Hva gjør jeg galt?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg spiser sunt (1300 kcal pr dag) og trener(ellipsemaskin) 5 ganger i uken.

La om livsstilen for snart 2 mnd siden og etter 4 uker viste vekten 2.5 kg mindre, men gleden ble kortvarig.

Uken etter gikk jeg opp de 2.5 kiloene og de sitter der enda :frustrert:

Jeg er ikke overvektig, men har endel fett på magen/hoftene etter svangerskap og fødsel samt endel fett på beina(da spesielt lårene).

Overkroppen min er spinkel og det her jeg mister fettet først (det lille det er å ta av :forvirret: )

Men problemområdet mitt er fra undersiden av puppene og ned.

Det eneste stedet jeg har mistet noen cm, er midjen.

Ang. kaloriinntaket, så har jeg også prøvd å øke det til både 1400 og 1500 kcal om dagen, men uten hell.

Kanskje jeg burde bevege meg under 1300 kcal om dagen.

Begynner å bli lei dette nå, vurdere å gi helt opp.

Noen tips anyone?

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalileh

Kanskje du burde få i deg flere kalorier rett og slett?

Det skal jo ta en stund før man ser forandring. Det er jo bare positivt. Du sier at du har økt til 1500 kcal, men kanskje du burde øke enda litt mer?

Hva spiser du i det hele tatt?

Sjekka deg for sykdom (stoffskiftet?) og sånt?

Når du trener 5 ganger i uka så syns jeg 1300 kcal høres lite ut.

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Dessuten er det lurt å variere treningen noe mer. Legg inn raske gåturer om morgenen før frokost, helst på mer enn 30 minutter. Da forbrenner du rett av fettreservene (dette brukes blant annet av en kroppsbygger jeg kjenner, som er flere ganger norsk og nordisk mester). Tren dessuten styrke i tillegg til ellipsemaskinen.

Og se på HVA du spiser. Kaloriene i seg selv er greie, men hvor kommer de fra? Prøv å få i deg mer protein, sunt fett og langsomme karbohydrater, og kutt ned på de raske karbohydratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takker for svar!

Jeg har nok spist endel mat med raske karbohydrater ja.

Har tenkt at så lenge jeg holder meg under kalorigrensen er det egentlig det samme hva jeg spiser :sjenert:

Om jeg har hatt lyst på pannekaker til middag, så har jeg spist det.

Det har også blitt endel pasta og ris.

Nei, jeg får nok se litt nærmere på kostholdet mitt.

Er nok der problemet ligger ja.

Skal også variere treningen litt.

Elphaba: Jeg har også lest at det er lurt å ta en rask gåtur før frokost, men har også hørt/lest det motsatte :forvirret:

Men uansett, skal jeg prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Pannekaker er nok ikke så veldig bra hvis man vil ned i vekt nei.  :ler:

Nei, det er nok ikke det :)

Men som sagt, var jeg sikker på at jeg ville gå ned om jeg bare holdt meg under 1300 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser nok for lite. Man går fort ned et par kg med en gang man går ned til 1300 kcal, men vekta vil mest sannsynlig stoppe der. Kroppen vil gå i sparebluss og holde på fettet, og i verstefall bli kannibal og spise opp musklene, og det er jo ikke det man vil. Jeg vil annbefale deg å gå opp til 17-1800 kcal på treningsdager og kanskje 15-1600 på treningsfrie dager. Vekta vil nok ikke gå ned med det samme, så da kan du gå ned på kcal inntaket i et par uker før du igjen går opp til 15-1600. Dette funker iallefall bra for meg! Du må ikke finne på å gå under 1300!!

Hvis du lager pannekaker av havremel og bruker fruktose eller 100% ren lønnesirup i steden for vanlig sukker, kan du spise det til middag.. men helst på en spisedag ;)

Et god kosthold er alfa og omega for å gå ned i vekt. Hvert måltid bør bestå av karbs, proteiner og sunt fett. I løpet av en dag bør du få i deg 2-3 gram proteiner pr kroppsvekt. Du bør spise ca hver 2-3 time OG du bør spise før du legger deg. Helst ikke karbs og fett, men en proteinshake fungerer utmerket!

Du kan også legge inn morgen kardio før du spiser. Mange bruker morraturer når vekta stopper opp. Legg det inn to ganger i uka, og se hva som skjer.

Håper du har fått noen tips her.

Sarabi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...