Pi@ Skrevet 14. mars 2006 #41 Skrevet 14. mars 2006 Vasker hundene mine bare når jeg MÅ, når de har rulla seg i møkk el.l...
Gjest Lupi ii. Skrevet 14. mars 2006 #42 Skrevet 14. mars 2006 Bare synes det høres så rart ut at den ikke har fettlag, men litt har den nok, bare ikke merkbart, slik som de to utehundene mine vil jeg tro Jeg er bare nysjerrig, men hvis du lot være å bade den i et halvt år f.eks, ville den fryse mindre da? ← Altså, portisen er ingen frysepinn bare så det er sagt. følte plutselig jeg hadde fremstilt den som det de kan fint være ute i minusgrader uten dekken osv.
Gjest vimse Skrevet 14. mars 2006 #43 Skrevet 14. mars 2006 Altså, portisen er ingen frysepinn bare så det er sagt. følte plutselig jeg hadde fremstilt den som det de kan fint være ute i minusgrader uten dekken osv. ← Jeg kjenner så lite til den rasen, var derfor jeg lurte.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #44 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har katt så jeg bader/vasker den ikke med mindre det er tvingende nødvendig.
NullHull Skrevet 14. mars 2006 #45 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har en gullfisk som bades en gang i uken :rosasmil:.
Ciara Skrevet 14. mars 2006 #46 Skrevet 14. mars 2006 Har to katter, og vasker dem så sjelden så mulig. Måtte vaske den ene etter hyttetur en gang fordi hun hadde gnidd seg inntil ovnen og blitt helt svart. Har også måttet vaske dem en sjelden gang pga små do-uhell.
monikabrx Skrevet 14. mars 2006 #47 Skrevet 14. mars 2006 Man ødelegger ikke pelsen på bikja om man bruker en riktig sjampo.. Det var før når de vaska bikjene med grønnsåpe.!
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2006 #48 Skrevet 14. mars 2006 Har ikke badet hunden min jeg, bortsett fra å spyle av han når han har vært i saltvann og en gang han rullet seg i hundebæsj. En gang i måneden? Hva slags hunder trenger det? Min hund er en blandingshund, men har ganske lik pels som schæfere har.
Frøken Labb Skrevet 14. mars 2006 #49 Skrevet 14. mars 2006 Vasker bikkja etter behov. Jeg synes ikke harskt hundefett lukter noe godt, så om hun lukter ille, vasker jeg henne så ofte som jeg føler for. Vasker også om hun har rulla seg i skit ol. Nå er det ei stund siden jeg vaska henne (kanskje 1 mnd), men nå lukter hun heller ikke så veldig sterkt, så da slipper hun dusjen.
monikabrx Skrevet 15. mars 2006 #50 Skrevet 15. mars 2006 Har ikke badet hunden min jeg, bortsett fra å spyle av han når han har vært i saltvann og en gang han rullet seg i hundebæsj. En gang i måneden? Hva slags hunder trenger det? Min hund er en blandingshund, men har ganske lik pels som schæfere har. ← Har du hunden din inne..? som et familiemedlem????
-Fisken- Skrevet 15. mars 2006 #51 Skrevet 15. mars 2006 Om vår/sommer/høst bader jeg hunden ganske ofte pga all leire, søle og skit. Om vinteren bader jeg henne sånn omtent annen hver måned. vil ikke bade henne for ofte om vinteren pga fettlaget i pelsen.
Elbereth Skrevet 15. mars 2006 #52 Skrevet 15. mars 2006 Hunden bades med sjampo når det er behov for det, enten ved at hun har skitna seg til, eller at hun lukter. Nå har hun ikke bada siden jul. Sand og søle dusjes av etter hvert. Den ene katten har aldri bada. Den andre må av og til vaskes bak, for hun har så buskete pels at det henger igjen skitt der av og til. Hestene har jeg aldri vasket, men gjett om det er fristende når mors gutt nok en gang har rulla hele store seg i sand. Børste, børste...
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #53 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har katt, så det skal være svært om å gjøre før jeg bader henne.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2006 #54 Skrevet 16. mars 2006 Katten min bader jeg aldri. Hun vasker seg selv. Dessuten pleier hun å dusje sammen med meg. Hun kommer inn og sitter og maler. Dessuten "bader" hun mye i snøen nå om dagen - ingen bønn, må nok være ute noen timer, ja. *streng mor* ← Katten min bader heller aldri og jeg er også en "steng kattemor" som sender han ut i snøen noen timer.
Litz Skrevet 16. mars 2006 #55 Skrevet 16. mars 2006 (endret) Polarhunden jeg hadde ble aldri badet. Ulvehunden ble badet i kun rent vann før utstilling. Ilderne jeg har nå blir sjelden/aldri badet. Er godt og vel halvannet år siden sist de var i nærheten av vann. Og når de først blir badet så bruker jeg kun rent vann, evt bitelitt grønnsåpe i geleform. Grunnen til at jeg ikke bader ilderne er fordi de stinker 10 ganger værre hvis de blir badet for ofte. Dessuten ødelegges det naturlige fettlaget i pelsen/huden. Kattene ble heller aldri badet. Endret 16. mars 2006 av Litz
Gjest Donna Skrevet 16. mars 2006 #56 Skrevet 16. mars 2006 Har ikke badet hunden min jeg, bortsett fra å spyle av han når han har vært i saltvann og en gang han rullet seg i hundebæsj. En gang i måneden? Hva slags hunder trenger det? Min hund er en blandingshund, men har ganske lik pels som schæfere har. ← Synes det er uforståelig at folk vil så skitne hunder inne i huset sitt. Hvis det er utehunder det er snakk om så er saken en annen.
Gjest baby-E Skrevet 16. mars 2006 #57 Skrevet 16. mars 2006 kattene mine bades annenhver måned sånn ca..
Trampe Skrevet 16. mars 2006 #58 Skrevet 16. mars 2006 Jeg har kanin, og han bades aldri. Han vasker seg selv...
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #59 Skrevet 17. mars 2006 Jeg har katt, så det skal være svært om å gjøre før jeg bader henne. ← Stakkars katt. Hva galt har den gjort for å ende opp med deg som eier?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå