Gå til innhold

Hvor ofte bader du dyrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund og et marsvin, hunden min bader jeg ca annenhver måned. Skyller baken ganske ofte fordi han har en pels hvor det lett henger igjen litt møkk.. Marsvinet bades ca hver tredje måned.

Så, hvor ofte bader du dyrene dine?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en undulat som er livredd vann,så han har faktisk ikke dusja på 5 år :ler: Men han er ganske forfengelig og steller seg stort sett hele tiden ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har en katt som kun dusjes når det er behov for det - altså hvis han har blitt så skitten at vi ikke vil ha han i hus. ;)

Skrevet

Ja, det blir kanskje litt anderledes med fugler. Har selv hatt undulat i mange år, og hadde jeg bada henne, hadde hun nok dødd av skrekk.

Gjest Gjest
Skrevet

Hesten dusjes/vaskes kanskje et par ganger i året, gjerne når den kommer tilbake fra sommerbeitet og er grisemøkkete...

Ellers stelles hester med børster, men det vet dere sikkert.

Skrevet

Kattene dusjes før hver utstilling. Så i gjennomsnitt blir vel det tre-fire ganger per år :)

Skrevet

Aldri, katter vasker seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde en nymfeparakitt jeg pleide å dusje en gang i blant. Den likte det absolutt ikke, protesterte litt først men etter noen minutter satt den som en sliten sokk på pinne og bare tok i mot. Men fønen, dermot, det var stas det! Da var det kvitring og dansing og kosebrusing med fjæra.

Gjest Gjest
Skrevet

Nuffegutten min bader ca hver 6 uke...

Totalt pelsstell da tar en del timer kan man si...

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Hunden vaskes når hun er skitten, som regel på våren når hun har basa i gjørme. Kattene vasker seg selv, og jeg håper at de aldri blir så skitne at jeg må vaske dem heller. (Auauau...)

Gjest Donna
Skrevet

Bader hunden min skikkelig ca. en gang pr. måned, men jeg dusjer av ham nedentil hver gang vi har gått tur.

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Min hund bader jeg 1 gang i uka eller annenhver uke. litt forskjellig, men minst annenhver uke i hvert fall :) lanoungen min!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Katten bader når han har vært ute i regn og sølevær.

Gjest vimse
Skrevet

Hundene mine vaskes når de har rullet seg i noe eller lukter veldig vondt, et par ganger i året ca. Aldri i vinterhalvåret, bortsett fra hvis de har rullet seg i noe.

Skrevet

Minigrisen vår dusjer en gang i uka omtrent. Men ofte blir det sjeldnere nå på vinteren ettersom huden har lett for å bli tørr i kulda. Et naturlig fettlag i huden er bare positivt.

Skrevet

Jeg bader hunden ca en gang i måneden, eller hver gang hun tråkker i sitt eget piss. Da stinker det :kvalm:, og det er ingen vei utenom dusjen... Sølepytter hopper hun elegant over for å unngå å bli våt på bena, men sitt eget piss er liksom greit å tråkke i. Forstå det den som kan...

FYSJOM!!

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Har 2 katter. Den ene (korthåra) har aldri bada, men den andre (langhåra) måtte bades noen ganger i perioden da den gikk fra å være innekatt til å slippe ut når den ville. Da kom den hjem med alt fra olje til kumøkk i pelsen, men det er snart et år siden, og jeg har ikke trengt å bade den siden. Og det tror jeg den er glad for :ler:

Endret av Fairy
Gjest Gjesta
Skrevet

Hunden er nå litt over fire måneder gammel, og vi har vel badet han like mange ganger. Første gang var den dagen vi fikk ham, på oppdrag fra (en altfor lat) oppdretter. Siste gang var i går, da jeg syntes han luktet litt vel mye hund. I går var det kun ørene (lange) og hodet som fikk shampo, resten av hunden ble bare skylt.

Han oppfører seg helt merkelig når han er nyvasket. Løper rundt i sirkel og nekter å roe seg, og blir helt avvisende overfor oss. Han er nok fornærmet, stakkar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...