Gå til innhold

Hvordan sette opp hår?


Plonk

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en gallafest på fredag og tenker at jeg må få litt dreis på dette med å sette opp håret. Har langt, rett hår, men det mest avanserte jeg greier å gjøre med det involverer vanligvis hårstrikk eller en klype. Har aldri skjønt hvordan andre folk greier å sette håret opp så det ser lekkert ut (og jeg har hatt langt hår i årevis...!)

Kunne kanskje greid det hvis jeg kunne ta av hodet, for det er jo veldig knøvlete å komme til bakpå der! Kanskje jeg må sende mannen min på kurs :ler::ler::ler:

Prøvde å søke på nettet etter tips også, men akkurat sånne ting er det lite av. Jeg føler at det er en hemmelighet her som alle andre damer enn meg har funnet ut av...

Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Det ser tøft ut å lage en topp bak med noen lokker som henger ned, men jeg fatter ikke hvordan jeg skal få det til. Hvordan begynner jeg? Og hva bruker jeg til å sette det opp med..?

Endret av Plonk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Når du skal på gallafest, så setter du ikke opp håret ditt selv. I hvert fall ikke hvis du er håpløs - sånn som meg. :roll: Gå til frisøren eller allier deg med en venninne som kan sette opp hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å sette opp håret på måten (jeg tror) du mener. Antar at frisører gjør det på en helt annen måte, men denne fungerer greit og jeg får alltid skryt for frisyren.

1.For det første må håret ikke være nyvasket, vask det dagen i forveien

2. Sett håret opp i tre hestehaler litt spredt rundt på hodet, på toppen/bakhodet. Husk å bestemme deg først for om du vil ha sideskill eller alt håret bakover.

3. Begynn med en hestehale, del den i flere deler alt ettersom hvor tykt hår du har.

4.Lag en løkke 5-7cm høy og tvinn resten av lengden rundt løkken ved hårroten. Fest med hårnåler.

5.Dra løkken utover som en vifte og sett den fast slik du ønsker med hårnåler.Pass på at løkkene ikke er for lange, de vil da ikke "brette seg" pent ut. Løkken skal når den er festet riktig være som en liten "ballong"

6.Fortsett slik med resten av delene, pass på at de samles og at det ikke blir noen bare flekker. Skal ikke gå over hele hodet, kun midt på/bak slik du kan se på brudelinken under.

7. Om du ønsker noen løse lokker lar du noen lokker her og der være løse og eventuelt krøller disse litt.

8. Vær forberedt på å bruke masse hårnåler og spray. Om det er vanskelig å få løkkene til å sitte med bare hårnåler går det ann å feste de med en strikk eller en ordentelig spenne, dette kommer uansett under " oppsatsen".

...var litt vanskligere enn jeg trodde å forklare dette, håper du skjønner hva jeg mener.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Cammie, takk skal du ha!! Det var en ny verden som åpnet seg for meg her :)

Innser at dette skal bli litt strev å gjøre bakpå hodet (jeg gjorde et forsøk på siden for å se om det funket) (jeg trenger nok EN DEL øvelse for at det skal bli fint :ler: ), men nå vet jeg i alle fall hvordan jeg skal gripe det an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med "brudelinken under", mente du den i forrige innlegg? eller har du en egen peker som du glemte å lime inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg pleier ofte å sette opp håret på måten (jeg tror) du mener. Antar at frisører gjør det på en helt annen måte, men denne fungerer greit og jeg får alltid skryt for frisyren.

1.For det første må håret ikke være nyvasket, vask det  dagen i forveien

2. Sett håret opp i tre hestehaler litt spredt rundt på hodet, på toppen/bakhodet. Husk å bestemme deg først for om du vil ha sideskill eller alt håret bakover.

3. Begynn med en hestehale, del den i flere deler alt ettersom hvor tykt hår du har.

4.Lag en løkke 5-7cm høy og tvinn resten av lengden rundt løkken ved hårroten. Fest med hårnåler.

5.Dra løkken utover som en vifte og sett den fast slik du ønsker med hårnåler.Pass på at løkkene ikke er for lange, de vil da ikke "brette seg" pent ut. Løkken skal når den er festet riktig være som en liten "ballong"

6.Fortsett slik med resten av delene, pass på at de samles og at det ikke blir noen bare flekker. Skal ikke gå over hele hodet, kun midt på/bak slik du kan se på brudelinken under.

7. Om du ønsker noen løse lokker lar du noen lokker her og der være løse og eventuelt krøller disse litt.

8. Vær forberedt på å bruke masse hårnåler og spray. Om det er vanskelig å få løkkene til å sitte med bare hårnåler går det ann å feste de med en strikk eller en ordentelig spenne, dette kommer uansett under " oppsatsen".

...var litt vanskligere enn jeg trodde å forklare dette, håper du skjønner hva jeg mener.

Lykke til :)

Sånn gjør noen frisører det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...