Gå til innhold

Dusjing i svømmehallen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har tatt meg en tur i svømmehallen flere ganger etter jeg har fått frikort igjennom jobben. Men nå må jeg kanskje slutte med det :tristbla:

Har fått eksem som klør og røde utslett av kloren der. Har også lagt merke til at flere spesiellt mange barn "jukser" i dusjen. Dem dusjer med badetøy på, ikke rart at bassenget er full av klor :forvirret:

Det står faktisk skilt at man skal dusje uten badetøy(naken), og vaske seg godt i skritt, under armer o.l.

Men hva hjelper det? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Noen dusjer kanskje rett før de går hjemmefra. Det gjør iallefall jeg, så jeg dusjer ikke før jeg går i vannet. Dvs jeg væter meg jo, men jeg dusjer ikke med såpe og sånt, det har jeg allerede gjort rett før jeg dro hjemmefra.

Gjest Gjesta
Skrevet

Samme gjelder for meg. Jeg syns ikke noe om å "vaske meg grundig i rompa" mens andre står og sjekker om jeg gjør det, så her også er det dusj hjemme og litt væting i garderoben.

Gjest Gjest
Skrevet
Samme gjelder for meg. Jeg syns ikke noe om å "vaske meg grundig i rompa" mens andre står og sjekker om jeg gjør det, så her også er det dusj hjemme og litt væting i garderoben.

tviler på at de fleste barna dusjer før dem kommer :forvirret:

Må vel være en grunn til at bassenget har så mye klor. Jeg synes at man heller burde la være besøket hvis man ikke kan følge reglene. Nå har ikke jeg spesiell følsom hud (ikke hatt det før iallefall), så det er synd på alle som bare kan drømme om å hoppe i bassenget :tristbla:

Gjest Gjesta
Skrevet

Trist at du ikke kan benytte bassenget, men det er vel mer pga vanlige regler om klormengde og pga alle de som tisser i bassenget enn at folk ikke dusjer?

Gjest Gjest
Skrevet
tviler på at de fleste barna dusjer før dem kommer  :forvirret:

Må vel være en grunn til at bassenget har så mye klor. Jeg synes at man heller burde la være besøket hvis man ikke kan følge reglene. Nå har ikke jeg spesiell følsom hud (ikke hatt det før iallefall), så det er synd på alle som bare kan drømme om å hoppe i bassenget  :tristbla:

Jeg tror det er stor forskjell på hvor mye klor de bruker i bassenget på de forskjellige svømme/badeanleggene. Jeg var på Gol i sommer. Har aldri opplevd den samme intense klorluften andre steder jeg har vært. Jeg følte at jeg pustet ren klor.

Gjest Gjesta
Skrevet
tviler på at de fleste barna dusjer før dem kommer  :forvirret:

Må vel være en grunn til at bassenget har så mye klor. Jeg synes at man heller burde la være besøket hvis man ikke kan følge reglene. Nå har ikke jeg spesiell følsom hud (ikke hatt det før iallefall), så det er synd på alle som bare kan drømme om å hoppe i bassenget  :tristbla:

Så du syns at jeg og Kosemose heller burde bli hjemme? Fordi vi velger å dusje skikkelig hjemme i stedet for i all offentlighet?

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå besøker jeg aldri svømmehaller da, men de gangene det har vært "påtvungen svømming" så kjører ikke jeg full kroppsrens jeg heller. Kall meg gjerne ekkel, men å utførlig vaske musa foran en haug med folk er ikke helt min greie. dog tar jeg konsekvensen av det, og svømmer ikke

Gjest Gjest
Skrevet
Så du syns at jeg og Kosemose heller burde bli hjemme? Fordi vi velger å dusje skikkelig hjemme i stedet for i all offentlighet?

Ikke så lenge dere dusjer rett før dere kommer. Det er dem som ikke dusjer i det hele, eller dusjer med badetør jeg sikter til ;)

Gjest Gjest
Skrevet
men å utførlig vaske musa foran en haug med folk er ikke helt min greie.

Heller det, enn musehår i munnen min :ler:

sorry, ikke vondt ment :ironi:

Gjest Gjesta
Skrevet
Heller det, enn musehår i munnen min  :ler:

sorry, ikke vondt ment  :ironi:

:ler: hakke musehår... :sjenert:

Gjest Primula
Skrevet

Nå er ikke jeg av dem som bruker bassenget så ofte, men det hender jo.

Ja, jeg synes det er ekkelt å stå og vaske seg grundig i underlivet i felles dusj. Dessuten er det innmari vanskelig å få på seg badedrakt på en våt kropp , synes jeg. Jeg tror de fleste har en god hygiene selv om de dusjer seg med badetøy før man hopper i bassenget. Det er jo ikke slik at man tar den ukentlige vasken i bassenget. .

Håper jeg hvertfall..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på om du er litt pervo som står og glor på ungene for å se hvor de vasker seg.

Skrevet

Og den var min.

Gjest Elfrida
Skrevet

Der jeg svømmer er det snart bare jeg og noen unger som vasker seg før bading. Med påkledde foreldre som passer på føler jeg meg ikke særlig lur der jeg står og vasker meg. Hadde alle tatt seg en liten vask før badingen hadde det ikke vært noe problem. Det tar et minutt.

Jeg drar rett etter jobb så da har jeg ikke dusjet siden om morgenen, og jeg må jo uansett vaske meg etter badet for å få vekk klor og badevann. Like kjipt da også egentlig.

Skrevet

Man stinker mer klor om man vasker seg med såpe etter bading enn om man bare dusjer seg med vann.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg er sikkert rar, men jeg foretrekker nå allikevek litt såpe her og der etter en runde i et basseng fullt av klor, urin og div andre kroppsvæsker. Og hvis jeg ikke vasker håret blir det skikkelig rart. Meg om det.

Skrevet

Du kan jo ta med litt sprit og sprite deg.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg lurer på om du er litt pervo som står og glor på ungene for å se hvor de vasker seg.

Må man være pervo for å synes det er småekkelt at man ikke vasker seg :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet

Men himmel og hav... er det virkelig så ille å vaske seg rett før man går i bassenget? Man står da ikke akkurat å skrever ut og viser fram hele stasen til alle som er i garderoben/dusjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...