Leonora Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #21 Skrevet 27. oktober 2006 Ny telefon fra kontaktpersonen i husfirmaet. Fortsatt manglet noen papirer, men nå er det siste sendt og saken går videre til salgskontoret i Norge. Håper de får søknaden om byggetilatelse fort videre til kommunen. De skal ringe da alt er sendt til kommunen slik at vi kan følge opp der. Gleder meg til endelig å få eget hus igjen.
Leonora Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #22 Skrevet 8. desember 2006 Ventetid...... Nå er endelig byggesøknaden godkjent. Mange turer innom ulike kontorer, løpe, hente følge opp. Enkel byggesøknad skulle bare ta 3 uker men det tok over 4. Nå er det bare å vente på telefon fra husleverandøren. Han har lovet å ringe på mandag. Nå er jeg spent på om vi da kan få en dato eller uke for levering. Sist jeg pratet med han kunne han antyde ca uke 27 men det var hvis alt gikk fort gjennom kommunen. Det gjorde det selvfølgelig ikke Nå har vi vært og sett noen flere hus av samme type. Det er stadig noen små ting vi ønsker å forandre litt på. Nå har jeg begynt å tegne inn rom i 2.etg på huset. Der skal det være 2 soverom, loftstue og et stort bad med boblebad. Vi fikk lagt med søknad på garasje i papirene så den er også godkjent nå..... Det blir plass til 2 biler og stort loftsrom. Der skal jeg ha mitt lille "verksted" Lurer på om det blir 2.etg på huset eller verkstedet som blir ferdig først...... Uansett er det over 1 år til "hobbykassene" blir pakket ut. Neste JUL eget hus......
Leonora Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #23 Skrevet 14. desember 2006 Nå gikk det fort, for 2 dager siden ringte husfirmaet og ga oss 2 alternativer for huslevering hvis vi ønsket huset raskt...... Jippi, Vi kunne velge mellom uke 18 og uke 22. Vi valgte uke 22 så rett etter Pinse kommer huset på tomta. Innflyttning før 1 august 2007 Nå skal vi vente på fargeprøver, siste runde med tilleggsbestillinger og forandringer. Nå kan vi endelig begynne å planlegge detaljer, farger osv.
Leonora Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #24 Skrevet 11. februar 2007 Venter og venter fortsatt.....Er spent på farger og tileggsbestillinger som vi kan gjøre... Nå har vi begynt innkjøp av ting vi vet vi må ha. Baderomsinnredning Utstillingsvare 120 cm med under og overskap...Kr 6900,- Marmorfliser til under kjøkkenskapene. Skiferfliser til gangen 30x30 cm. Levert inn tegninger og skal få pris på parkett i 1.etg Kjøpt ny sofa 3 + 2,5 seter. Nå er det bare..... ca 15 uker igjen...... til huset kommer........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå