Gå til innhold

Såre brystvorter

Skytte

Anbefalte innlegg

Auauau!!! Jeg har hatt såre brystvorter ei stund nå så idag må jeg bare be om noen gode råd..

Har fått skrekken etter en fæl historie om sprukne vorter,så jeg skulle prøve å herde mine da.Bare ved å stryke en håndduk over dem noen ganger etter dusjng.Det har værtfall ikke gjort dem bedre...

Har hele tiden smurt dem med bodybutter som jeg bruker til hele kroppen,me de er bare vonde og vonde..Og når jeg er ute i kulda er hele puppen vond.

Har til og med kjøpt meg sånne ammeinnlegg i ull,men syns ikke det fungerer som isolasjon nei...

Er 20+0 idag og er ikke det litt vel tidlig å få så vonde og såre brystvorter?

Hva gjør man? Er det lurt med sånn herding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg har hørt er ikke herding nødvendig i det hele tatt. Det er et gammelt kjerringråd eller noe, men de jeg kjenner som har gått/går gravide i det siste, sier de har fått beskjed om at det absolutt ikke er nødvendig.

Og min venninne hadde såre brystvorter +++++ fra 3. uke, så sånn sett er du nesten heldig... :) Jeg har nok ingen råd, siden jeg ikke har opplevd det selv, men vet hva vonde pupper vil si gjennom min vanlige syklus, og kan forestille meg at det er verre under graviditet. Så all min medfølelse til deg!

:):klem: lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive under på at du er heldig, ja. Jeg har det allerede nå, jeg i uke 7..

Så jeg bare melder min interesse for idèer og hjelpsomme råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve brystvortekrem, f. eks Purelan. Det er det man bruker etter fødsel for såre brystvorter gjerne. Herding må vel bare gjøre vondt verre i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, jeg får vondt i puppen bare av å lese innlegget ditt... jeg hadde ikke såre brystvorter mens jeg var gravid, men du innigrannskauen hvor ille det var den første måneden jeg ammet. Rart at jeg holdt ut, egentlig, det var helt forjæ****.

Så jeg har lovet meg selv at neste gang skal jeg prøve å herde dem på forhånd, uten at jeg egentlig aner hvordan. Har hørt at en ru vaskeklut er bra, men jeg har altså ikke testet det. Og det er jo en viss fare for at det gjør vondt en stund mens du holder på, men da har du i alle fall mulighet til å ta en pause. Det har du ikke når du har en hylende sulten unge!!

Purelan eller brystvortekrem som du får kjøpt på apoteket er veldig bra mot såre vorter. Tror jeg ville smurt dem godt og ofte, stanset herdekuren en stund og prøvd igjen senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg må prøve å få tak i en sånn krem ja! Takk for tipset!

Nå må jeg bar huske navnet til jeg kommer meg på apoteket :ler:

Neida,de vet det nok der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er plaget med eksem, og hadde i begynnelsen av graviditeten store åpne sår på brystvortene :grine: Kjempevont, og det hektet seg i bhen og grøss og gru... var bekymret for ammingen, ja. Men jeg fant en løsning: Jeg har brukt ullinnlegg i hele vinter, og smørt meg med Aderma krem (Bilde av tuben: http://www2.lommelegen.no/butikk/prodhtm/prod000488.asp) morgen og kveld. Ble raskt bedre, og nå er jeg helt fin! Vidunderkrem for meg, altså, jeg prøvde først med en brystvortekrem, men den hjalp ikke så godt.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...