Gå til innhold

Rar prioritering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var mye med 3 forskjellige aktiviteter på en 6-åring, er det vanlig å ha så mye på tapetet når man er så liten? 

Også reagerer jeg mer på en annen ting, som du egentlig ikke påpeker selv, men.. Hvis han allerede NÅ syns det er for tidlig å stå opp for en treningsøkt som starter klokken 10, så kan man jo lure på hvor flink han vil være med å stå opp, når dere har et spedbarn og etterhvert småbarn, som gjerne våkner 05:30, uavhengig av hvilken dag i uken det er. Hvor mye vil han bidra da? 

Mest sannsynlig (som det gjør i mange tilfeller) så vil hovedansvaret falle på deg, både med å stå opp med barna, og oppfølging i hverdagen. 

Anonymkode: 27107...70b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer, jeg oppfatter deg som en som ser fremover og fanger opp potensielle uenigheter i forkant, det er bra, da kan man snakke om dette og finne ut av det. Det er bra. Verdier og felles forståelse er avgjørende for en god fremtid sammen, og det du beskriver er ikke noe jeg ville latt passere heller. Gutten trenger at pappe er tilstede, en pappa som syns det er tidlig å stå opp og være klar til klokken ti en lørdag er egoistisk i mine øyne og siden ditt syn på dette er ulikt hans er det helt innafor å ta en fot i bakken om verdier og fremtiden FØR man får barn sammen. Jeg er enig med deg ut fra det du skriver, jeg ville ikke blitt gravid nå. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt gravid med denne mannen, her er du så heldig at du kan se hvordan han er som far før du selv er har blitt gravid. Når noen viser deg hvem de er så skal du tro de. Å velge å ligge å sove foran å prioritere tid med barnet sitt er veldig spesielt.

Anonymkode: 180e4...7ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette skjønte jeg ikke. Hvorfor antar du at trening lørdag er bedre for sosialisering og bli kjent med folk?

Anonymkode: 7fe9b...5ef

Fordi ts skriver at det er på lørdager pjokken får sosialisert seg med klassen og barn han ikke har blitt skikkelig kjent med...

Anonymkode: 83ef8...25a

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Når det gjelder det sosiale for gutten og at han ikke er så mye en med andre på fritiden, dette er viktig å ta tak i synes jeg. Når han har aktiviteter på 3 av 5 hverdager, er tiden hans fylt opp med aktiviteter. Enten må dere hjelpe ham til å bygge vennskap ved å invitere venner hjem på i hvert fall en av de to ledige hverdagene, og at han er med venner noen timer på lørdag eller søndag. Ellers må han kutte ned på aktiviteter for å få tid til det. Hvis faren mener et gutten skal få sitte og spille alene i 10 timer på helga, fordi han er sliten av skole, sfo og 3 aktiviteter, er det helt feil lagt opp synes jeg.

Aktivitet max 2 dager per uke, og få hjelp til å være mer sosial med venner👍

Endret av Sniff76
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner at man må slappe av litt også og at man ikke kan gjør ting hele tiden. Men sønnen har ikke kommet helt inn i klassen og er ikke lett å få til besøk av klassekamerater. Derfor blir det gjerne til at han bruker hele lørdagen og søndagen hjemme, og mesteparten av tiden foran skjerm. Det er veldig uheldig mener jeg. Derfor tenker jeg at han hadde hatt veldig godt av fotballtrening på lørdagen. En 6-åring har ikke godt av å sitte i ro en hel dag, og i hvert fall ikke en hel helg. Om det blir for mye aktivitet tenker jeg det hadde vært bedre å droppet tirsdagstreningen, men det er ikke typen enig i fordi da må han stå opp tidlig lørdags morgen.

ts

Anonymkode: ab5de...b62

Kan ikke du kjøre han på trening da? 

Anonymkode: 3a83d...d94

Skrevet

Jeg synes du skal droppe dette. Gutten kommer til å bli boende hos dere, får dere flere barn så ender du fort med å ta ansvar for hans barn i tillegg til deres. Hvis mor er syk så vil alt av oppfølging falle på dere(les deg) og du må regne med at felles barn blir du kanskje i praksis  "alenemor"  til.

Om du allerede nå er uenig i prioritering rundt barn, så blir ikke dette noe bedre når dere får felles barn, husk at der vil dette bety enda mer for deg også.

Finn deg en uten bagasje.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Husarbeid: helt ok, men merker det er mindre nå enn i starten

Skjermtid: helt ubrukelig etter min mening, han mener det ikke er skadelig om sønnen er på skjerm 8-10 timer både lørdag og søndag fordi «han må jo få slappet av han også»…

Ta i et tak: kommer helt an på hva det er og om det er noe han synes er kjedelig

ts

Oi. Hadde aldri i verden fått barn med denne mannen. Såvidt jeg hadde orket å være samboer og bonusmor, tror jeg 🤯

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Din samboer er den faren han velger å være.

Dersom du synes det ikke holder for dine barn så er det helt greit. Du velger hva slags pappa som er godt nok for ditt barn, ikke folk på kg eller for den del kjæresten din. Du legger lista. Og så tar du konsekvensene av det valget.

For det er ikke slik at folk flest har for høye krav verken til seg selv eller partner når det kommer til prestasjoner som foreldre. Folk legger, som hovedregel, lista mye for lavt.

Anonymkode: b0d42...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri i verden bundet oss opp til en fast fritidsaktivitet kl 10 lørdags morgen. Og spesielt ikke for en seksåring…….. 

Anonymkode: 2e70b...ec2

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hva jeg ville gjort, men synes dine tanker rundt hvor viktig dette er for stesønnen din er veldig fine ❤️ helt enig med deg at det er bedre med en lørdagsstrening. Da er terskelen mye lavere for å samles i felleskap etter en trening, litt spontant, i stedet for å arrangere noe som kanskje ikke fungerer. Snakk med samboeren din om dette, så håper jeg at han forstår det. 

Anonymkode: 5fdf2...a4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg og kjæresten planlegger å snart bli gravid. Flyttet sammen i fjor, så barn blir neste steg. Han har i tillegg en sønn på 6 år fra tidligere. Han har bodd mest hos moren sin tidligere, men siste halvåret har han bodd 100% med oss siden moren sliter med helsen. Han driver med 3 ulike aktiviteter. 2 av de har bare en trening i uken, mens fotballen har en trening tirsdag og en trening lørdag. Det er mulig å bare være med på bare enten tirsdags trening eller lørdags trening og da bare betale halvparten. Sønnen har vært påmeldt begge etter nyttår, men han har vel bare vært på lørdags treningen kanskje 3 ganger siden nyttår. Typen har en tendens til å forsove seg eller glemme at det er trening på lørdagene. Nå har han uttrykt at ved neste halvår skal han ikke vær med på lørdags trening. Grunnen til det er at treningen starter kl 10 lørdags morgen og det blir for tidlig. Han mener det er unødvendig å skulle stå opp så tidlig på en lørdag for en fotballtrening, fordi han trenger tid på å komme seg etter en arbeidsuke.

Kjenner jeg synes det er skikkelig egoistisk av typen, og begynner å tenke på om dette er en fyr jeg vil ha barn med likevel. Vi har snakket om å få 3 barn, men han viser jo da veldig tydelig mener jeg at han ikke er villig til å strekke seg spesielt langt for barnas beste. Jeg stiller gjerne opp for stesønnen min og blir med han på trening, men jeg jobber turnus så er ikke alltid det passer. Og med tanke på at jeg jobber turnus, så er det også ekstra viktig for meg at jeg har en mann jeg kan stole på at kommer til å stille opp for våre fremtidige barn. Overreagerer jeg her eller er dette skikkelig egoistisk av typen?

Nei, du tenker helt riktig. Og med baby kan man bare gleme om å sove ut i helger

Anonymkode: 285ba...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå at man ikke orker noe fast hver lørdag klokken 10. Men å drive å forsove seg osv til det høres jo litt fjernt ut, antar at gutten på 6 år ikke sover til 9-10? Er han alene da bare og ser skjerm til pappa gidder å stå opp utpå dagen?

Her hos oss ville jo argumentet mot trening i helg være at da vil vi ha mulighet til å finne på andre ting med barnet, møte venner med barn, dra til familie, bare være hjemme en dag og leke/dra på lekeplassen om vi er slitne.. Min er 3 da så ingen organiserte aktiviteter, når det blir tid for det vil vi jo dra på trening/konkurranser etter hva barnet ønsker og driver med, men venter nok til hun er eldre enn 6. Men noen står alltid opp med barnet når hun våkner rundt 6 og setter igang dagen før 10..

Om du vil ha 3 barn med denne mannen må du nok isåfall være forberedt på å ta mye/alt selv slik du beskriver ham. Gidder du det?

Anonymkode: 6c1bb...1fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå at man ikke orker noe fast hver lørdag klokken 10. Men å drive å forsove seg osv til det høres jo litt fjernt ut, antar at gutten på 6 år ikke sover til 9-10? Er han alene da bare og ser skjerm til pappa gidder å stå opp utpå dagen?

Her hos oss ville jo argumentet mot trening i helg være at da vil vi ha mulighet til å finne på andre ting med barnet, møte venner med barn, dra til familie, bare være hjemme en dag og leke/dra på lekeplassen om vi er slitne.. Min er 3 da så ingen organiserte aktiviteter, når det blir tid for det vil vi jo dra på trening/konkurranser etter hva barnet ønsker og driver med, men venter nok til hun er eldre enn 6. Men noen står alltid opp med barnet når hun våkner rundt 6 og setter igang dagen før 10..

Om du vil ha 3 barn med denne mannen må du nok isåfall være forberedt på å ta mye/alt selv slik du beskriver ham. Gidder du det?

Anonymkode: 6c1bb...1fe

Barnet står opp tidligere enn han ja, og ser tv eller spiller nitendo frem til han står opp. Begynner å innse at han kanskje er litt lat i forhold til hvordan jeg ønsker at ting skal vær når jeg får barn. Er redd for at han tenker han gjør en bra jobb så lenge barna får mat og tak over hodet, mens jeg har litt større ambisjoner når det kommer til barneoppdragelse og familieliv. Er redd for at det kanskje blir slik at dersom jeg mener at nå er det på tide å komme seg ut en tur og finne på noe som ikke er skjerm, så blir det min oppgave alene å sørge for at det skjer. At han blir sann «ok, hvis du mener det så får du ta de med ut en tur da, tar et game i mens dere er ute jeg»…

ts

• Liker 1
Skrevet

Synes det er ekstremt slapt å ikke klare å være ute av huset for å rekke en trening klokken 10. Om man sover til 8 eller halv 9 har man fått 2-2,5 times mer søvn enn man gjør i en ukedag, og fortsatt har man tid til å lage god lørdagsfrokost og kose seg med kaffe før man stikker på trening...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis sønnen selv ønsker å dra på trening da, synes jeg det er egoistisk av ham å droppe det. 

Jeg synes det er noe dritt å dra på allidrett rett etter jobb, og dropper det om sønnen ikke orker. Men om han vil dra, så må jeg jo bare 😅

Anonymkode: 6b8ae...bed

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din er kjip og egoistisk, det blir nok du som må gjøre all oppfølging av felles barn og stå opp med dem i alle helger. Løp mens du fortsatt kan, ts, ikke bli gravid med en sånn fyr.

Anonymkode: 73e1a...1a5

AnonymBruker
Skrevet
strilamann skrev (13 timer siden):

Synes det er ekstremt slapt å ikke klare å være ute av huset for å rekke en trening klokken 10. Om man sover til 8 eller halv 9 har man fått 2-2,5 times mer søvn enn man gjør i en ukedag, og fortsatt har man tid til å lage god lørdagsfrokost og kose seg med kaffe før man stikker på trening...

Det skjønte jeg ikke, mener du at alle står opp seks på hverdager? Her står vi opp mellom sju og halv åtte på hverdager, og sover gjerne lenger i helger, men drar oss selvsagt opp av senga hvis det er noe vi skal rekke.

Anonymkode: 73e1a...1a5

AnonymBruker
Skrevet

Han har jo allerede et samlivsbrudd bak seg, kanskje manglende initiativ og slapphet var noe av årsaken til det? Da er det jo ingen god idé å få barn med ham. Å rekke trening kl 10 på lørdager er ingen bragd, nei… 

Anonymkode: 86401...a8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan ikke du kjøre han på trening da? 

Anonymkode: 3a83d...d94

ts jobber turnus og jobber av og til lørdag... 

Anonymkode: aae29...c35

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...