Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen lett situasjon, og heller ikke så lett å gi råd.

For halvannet år siden var jeg i en tilsvarende situasjon som den du er i nå, om ikke helt lik. Jeg hadde et vikariat som var i ferd med å gå ut, og søkte på en del stillinger primært i hjembyen min, men også et par andre steder i Norge. Jeg var også nyutdannet innen IT-bransjen, og vet godt hva du snakker om ang. det å få jobb. Jeg endte opp med å få to jobbtilbud, et i hjembyen min og et i en annen by (faktisk Grimstad :)). Den i Grimstad var absolutt den mest utfordrende og spennende, kan vel nærmest si at det var en drømmejobb for meg. Den i hjembyen min var en helt grei jobb, men allikevel på langt nær så interessant. I Grimstad hadde jeg ingen kjente, i hjembyen min et stort nettverk av venner og familie.

Etter å ha veid for og i mot tok jeg med meg samboer og reiste. Har nå bodd her i et og et halvt år. Stortrives i jobben, trives ikke fullt så godt utenom jobb. Det er ikke bare bare å flytte til en ny by uten noen faste holdepunkter, og både jeg og samboeren min lengter i perioder mye hjem. Jeg angrer allikevel ikke, og ser på det som en fase i livet. Jeg fikk min mulighet angående jobb - og tok den. Vi skal ikke bo her for resten av livet, det er vi fast bestemt på begge to, men vi ser på det som er god erfaring å ta med seg videre.

Dette var vel ikke akkurat et råd, men jeg ville bare fortelle om min erfaring med tilsvarende situasjon.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har enda ikke fått avklart situasjonen min, men får mest sannsynlig svar fra jobben til uka. Jeg føler meg mer i tvil enn noen gang, og er nesten litt deppa....

:tristbla:

jeg vet ikke om jeg vil ha jobben en gang jeg, men om jeg får den så føler jeg at jeg ikke kan takke nei....

Skrevet

Klart du kan si nei dersom du egentlig ikke vil ha jobben!!!

Hvor lang utdannelse har du? Er litt uenig med deg angående dette med jobbmarked for nyutdannede nemlig, iallfall får sivilingeniørene masssevis av jobbtilbud for tiden. "Alle" de store i Oslo sier de skal ansette og veldig, veldig mange er på jakt etter jenter.

Har du kanskje driftutdannelse eller noe siden du vil jobbe med db-drift eller serverdrift? Er det helt utelukket å søke på for eksempel en konsulentstilling i et av de større selskapene? Kundene deres har jo ulike prosjekter, så det er jo muligheter for varierte arbeidsoppgaver. Mange av konsulentselskapene og større selskaper har jo driftavdeling mot kunder, feks EDB. Siden du jobber i Grimstad kan jeg kanskje gjette litt hvor du jobber, har ikke firmaet avdeling i Oslo slik at du kan søke overføring?

Du skal ikke gå rundt å være deppet på grunn av bosted, hvis jeg var deg ville jeg da heller gått ned i stilling og lønn og flyttet til Oslo igjen. Slik markedet er nå tror jeg nok garantert du kan "klatre" i Oslo også, og få en stilling som er det du har lyst på.

Gjest Gjesta
Skrevet

:) takk for svar Scehhe.... something :)

Tilbudet jeg evt vil få her kommer til å bli kjempebra, og jeg har ingenting på gang i Oslo akkurat nå. Og det er ikke jobben jeg ikke vil ha... jobben vil jeg kjempe, kjempegjerne ha!! men jeg vil ikke bo her, og det går ganske dårlig med kjæresten min her også... jeg har lyst på litt space, og lyst til å bo alene :rodme:

Du har nok rett i at jeg vil klare meg greit i Oslo. men amå jeg sikkert være villig til å gå som vikar en stund igjen. de driver rovdrift på vikarer i it-selskapene i oslo :forvirret:

Gjest Gjesta
Skrevet

men en fast stilling kan jo også sis opp... jeg blir jo ikke bundet her i årevis fremover... :rodme:

• 2 uker senere...
Gjest Gjesta
Skrevet

Nå ser det ut til at det ordner seg for meg. Jeg snakker pose og sekk :) har fått 2 gode jobbtilbud der jeg helst vil bo!!

:hoppe:

Skrevet
Nå ser det ut til at det ordner seg for meg. Jeg snakker pose og sekk :) har fått 2 gode jobbtilbud der jeg helst vil bo!!

:hoppe:

Så bra, gratulerer! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...