Gå til innhold

slett mod

Larsen82

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Larsen82 skrev (30 minutter siden):

Med mor til stede var et forslag eller noen få timer om gangen alene. Det var flere forslag oppe der, ikke bare fra meg men også fra «eksperter». Hun ble ganske hardt oppfordret av sakkyndige til å tillate samvær under sakens gang, noe hun sa konsekvent nei til

Hvor gammelt var barnet ditt da rettssaken startet? 

Anonymkode: ebcfa...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her er feilen 

Det er ikke så mye barnetrygd på ett barn på 8 år, ikke engang inkludert utvider barnetrygd. Har mor flere barn enn din, og du regnet med barnetrygd for flere barn her?

Anonymkode: 043f5...b56

Vissvass..

Jeg får hele barnetrygden og utvidet barnetrygd. Jeg får utbetalt nøyaktig samme beløp!

Anonymkode: 90a7c...938

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Larsen82 skrev (4 timer siden):

Hun har jo alle muligheter til å gi meg mere samvær så får hun også mer fritid. Men allikevel velger hun å ha det som det er, og heller «ta pengene» enn mer fritid. Hvorfor er det sånn mon tro?

hadde hun gått med på 50/50 så hadde barnebidraget forsvunnet og halve barnetrygden forsvunnet (dvs ca 7000/mnd om jeg forstår det rett). Og det vil hun da altså ikke bytte mot mer fritid. Som nevnt har jeg gjort noen forsøk opp igjennom på å få mer samvær.

Sånn sett faller litt av det poenget på sin egen urimelighet?

Om du tror barnemor går i + ved å ha omsorgen tilnærmet alene så leveer du i en drømmeverden. Ingen velger å ta vare på barnet alene for å tjene penger på det, Det koster mye mer enn det du får frem her i løpet av et år med å ha hovedomsorgen.

Du skriver at du brukte 300 000 på rettsak? Det tror jeg ikke noe på. Jeg har vært gjennom 3 runder i retten med far til mine barn. Brukt litt over 200 000, og i barnefordelingssaker så bærer en stort sett sine egne kostnader. Ikke noe som at den ene må betale den andres part. 

Så tror du snakker en del svada her. Og om dette kun var en one night så skjønner jeg faktisk moren til barnet, hun aner ingentig om dine omsorgsevner og tenker da at et minimum er greit

Anonymkode: 7a0c0...ee2

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Her er feilen 

Det er ikke så mye barnetrygd på ett barn på 8 år, ikke engang inkludert utvider barnetrygd. Har mor flere barn enn din, og du regnet med barnetrygd for flere barn her?

Anonymkode: 043f5...b56

Det er ikke feil, jeg får det samme for en på 6 år med utvidet barnetrygd. 

Anonymkode: ba73b...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Om du tror barnemor går i + ved å ha omsorgen tilnærmet alene så leveer du i en drømmeverden. Ingen velger å ta vare på barnet alene for å tjene penger på det, Det koster mye mer enn det du får frem her i løpet av et år med å ha hovedomsorgen.

Du skriver at du brukte 300 000 på rettsak? Det tror jeg ikke noe på. Jeg har vært gjennom 3 runder i retten med far til mine barn. Brukt litt over 200 000, og i barnefordelingssaker så bærer en stort sett sine egne kostnader. Ikke noe som at den ene må betale den andres part. 

Så tror du snakker en del svada her. Og om dette kun var en one night så skjønner jeg faktisk moren til barnet, hun aner ingentig om dine omsorgsevner og tenker da at et minimum er greit

Anonymkode: 7a0c0...ee2

Så hva tenker du er totale kostnader for et barn på 8 år pr mnd i snitt? Fint om du kan skrive det og ikke bare at «det koster mye mer». Og jeg sier ikke hun går i pluss, jeg forsøkte faktisk få svar på hva andre mente om budsjett til samme alder, og at det kan se ut som det er lite hun trenger å bruke av lønn utover det hun får. Men jeg tror nok at hun i utgangspunktet nektet samvær av bitterhet. Som senere, kanskje også, kan ha sklidd over i at nå vil hun ikke gi fra seg bidrag/trygd heller. Spekulasjon, men ikke helt uberettiget da hun fortsatt mener jeg ikke skal ha mer enn helg.

Hvis du leser litt mer av det jeg har skrevet så ser du også at hun prøvde å få samværet til å være null, noe retten var uenig i. Så da hadde jeg kanskje et poeng eller to?

Det er ikke sånn at mor bare kan ta seg til rette å bestemme, men «bevisbyrden» ligger jo på far hvis man tar saken til retten for å få samvær. Mor kan egentlig bare sitte stille og ikke si noe og nekte samvær samtidig, uten konsekvenser. Sånn var det i min sak. Så hennes saksomkostninger var veldig mye lavere enn mine. Rett og slett fordi jeg var nødt til å bruke mye mer tid på saken. Hun gjorde som sagt ingen ting, annet enn å si nei til samvær og ingen kommentar på spørsmål.
Merkelig hvordan du kan vite bedre enn meg hva jeg har brukt.

ingen visste noe om mors omsorgsevner heller da, så der stilte vi ganske likt. Og hun hadde vel ikke ønsket å ha et forhold til meg dersom hun mente jeg var helt udugelig heller. Tenker det er du som kommer med mest svada og synsing her.

Endret av Larsen82
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har 2 barn fast alene, eller de er annenhver torsdag til mandag hos pappaen. Får 3 tusen tilsammen i barnebidrag og litt over 6 i barnetrygd. Betaler både sfo og barnehage pluss mye annet. Altså barn koster. Betaler generelt mye mer i mnd enn han, men det er ikke noe jeg klager over heller i det hele tatt:) er ikke penger som skal bety noe. Er tiden med barna.

Anonymkode: 05348...d17

Jeg er også ute etter mer tid, men det at hun nå, i tillegg til å ha nektet mer samvær fra starten av, også risikerer å miste en del «inntekt», gjør at jeg tror at det kan være enda en faktor som spiller mot meg. Som sagt, tror.

så tror jeg heller ingen klarer å sette seg inn i hvor jævlig det er å ikke få se sitt eget barn på så lang tid, uten noe åpenbar grunn, annet enn at mor er vanskelig. Men sånne ting blir jo aldri nevnt og snakket om. Hvor hardt noe sånt kan gå inn på den det gjelder. Og at det er null konsekvenser for den som utsetter andre for sånt. 

Endret av Larsen82
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og om dette kun var en one night så skjønner jeg faktisk moren til barnet, hun aner ingentig om dine omsorgsevner og tenker da at et minimum er greit

Spesielt å gjennomføre et svangerskap med en fremmed mann også. Jeg ser godt hva dette er. 

Endret av Anomyn Burker
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor bruker du så mye?

Jeg har en 8-åring hjemme. Mine tall er røde.

Utgifter for mor snitt pr måned:

SFO 3200 - 3200. Her kunne jeg benyttet gratis sfo timer slik at han kommer hjem 15.30, men valgte heldag og jeg henter på SFO 14.30-16.00. 

Mat 2000 - maks. 2000 inkl. skolemelk og skolefrukt

Klær 1000 - 300

Barneidrett/allidrett 500 - 140 (klubbmedlemskap og treningsavgift 1700 per år)

Bursdager 500 - 0 kr. Klassens foreldre har bestemt at vi ikke skal gi gaver.

Skoleting 300 - 0 kr. Har et penal og matbokser fra tidligere år.

Aktiviteter (lekeland etc) 500 - 500, kan sløyfes

Husholdningsartikler 300 - 0 kr

Transport 300 - 0 kr, går, sykler, sitter på med meg.

Totalt: 8600 - 6140 kr (kan kutte ned til 2960 med gratis sfo.)

Mye? Er du helt spinnvill?

Unnskyld meg, men får barnet ditt noe som helst ordentlig mat? Og noe som helst godteri og brus, noen gang?

Og hvordan kan husholdningsartikler være 0 kr? Bruker ikke barnet såpe, sjampo, tannkrem, tannbørste? Vasker du ikke klærne h*ns? Vasker du ikke tallerkener og bestikk? 

Du kjøper kanskje mye brukte klær, som forsåvidt er helt greit, men er det aldri noe nytt? Barnesko blir som regel slitte etter et barn, og ull er sterkt anbefalt å kjøpe nytt da fibrene blir ødelagt og brukte ullklær dermed ikke holder like godt på varmen.

At du skriver at aktiviteter kan sløyfes er jo bare trist.

Selv om du har pennal og matbokser fra tidligere, så ble det en gang kjøpt, og det blir slitt etterhvert, og pennalet må jevnlig fylles opp med innhold, og sekk må også byttes ut av og til, og man må også ha vannflasker, og skolebøker må ha bokbind. Man må kanskje ha noen ekstra klær liggende på skolen, og på turdager forventes det kanskje (ihvertfall her) at man har med sammenleggbart grillspyd, sitteunderlag, termos og en vedkubbe.

Om barnet sitter på med deg - altså at du kjører barnet, så har du kostnader med det. Om dere må kjøre til aktiviteter f.eks, som er noe du uten barnet ikke ville dratt på, så er det en utgift i forbindelse med å ha barn. Det samme når barnet skal til lege, tannlege etc.

Jeg håper du enten prøver å være sarkastisk mot ts, eller at du er ts, eller at dette er ragebait. For om dette er dine faktiske utgifter med et barn, og du i tillegg mener det er helt innafor, så vil jeg faktisk gå så langt som til å si det er omsorgssvikt. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen82 skrev (6 timer siden):

Altså, nå er jo ikke dette med økonomi noe jeg har tatt opp med mor. Jeg spør her på et forum. Barnebidrag blir fastsatt av nav og det har jeg forholdt meg til i alle år. Jeg mistenker at økonomi er en del av mors insentiv for tviholde på mitt lille samvær. Kun min mistanke så klart, men jeg har jo over årene forsøkt å få endret på samværet noen ganger uten å få noe annet enn «jeg synes det skal være som det er». Og da har jeg faktisk ingen annen mulighet enn å gå via retten igjen. Så når du først nevner konfliktnivå kan jeg i hvert fall si at mors velvilje ikke akkurat blir bedre ved å dra henne til retten. Konfliktnivået blir skyhøyt. Nå er det helt ok, så lenge jeg ikke ber om mer og bare betaler det jeg gjør og har barnet når jeg har det, så går det helt greit.

vi har aldri vært en familie, om det er et poeng. Barnet er resultat av en one night stand. Hvorfor det skal gjøre meg til en mindre egnet forelder, iflg mor, skjønner jeg ikke helt. Jeg fikk ikke se barnet mitt før det var over 1 år gammelt pga samværsnekt under hele rettssaken. Det samme gjelder også besteforeldre på min side. Som også er en av grunnene til at jeg ikke orker en ny runde i retten for mer samvær. Jeg så hvor mye det gikk inn på dem, og da vil jeg ikle risikere enda et år med samværsnekt i pågående rettssak. Nå får dem i hvert fall ha kontakt med barnebarnet.

Så når jeg plutselig ble gjort oppmerksom på denne barnetrygden så kan jeg ikke annet enn å lure på om det er noe av motivet her. At hun nå kan ha et barn, som jeg tror hun ønsket seg, nærmest gratis da det meste av utgifter ligger på meg og staten. At hun kan ha spekulert i det hele tiden. Derfor ba jeg også om innspill til budsjettet, om det er noe jeg ikke har tenkt på. 

Det er masse du ikke har tenkt på. Hun har aldeles ikke barnet gratis, med mindre barnet lever på nudler, ris og vann. Om hun gir deg mer samvær, vil det gagne henne økonomisk selv om bidraget blir redusert tilsvarende samværsmengde. Du vil ende med å betale mer enn du gjør nå, med mindre du faktisk mener at du bare bruker 100 kr/dagen på barnet nå - med alle måltider, melk, juice, brus, godteri.

Og ps, barnetrygden har veldig nylig gått opp. Den har vært lav i mange år.

Endret av MariaIsabel
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (4 minutter siden):

Mye? Er du helt spinnvill?

Unnskyld meg, men får barnet ditt noe som helst ordentlig mat? Og noe som helst godteri og brus, noen gang?

Og hvordan kan husholdningsartikler være 0 kr? Bruker ikke barnet såpe, sjampo, tannkrem, tannbørste? Vasker du ikke klærne h*ns? Vasker du ikke tallerkener og bestikk? 

Du kjøper kanskje mye brukte klær, som forsåvidt er helt greit, men er det aldri noe nytt? Barnesko blir som regel slitte etter et barn, og ull er sterkt anbefalt å kjøpe nytt da fibrene blir ødelagt og brukte ullklær dermed ikke holder like godt på varmen.

At du skriver at aktiviteter kan sløyfes er jo bare trist.

Selv om du har pennal og matbokser fra tidligere, så ble det en gang kjøpt, og det blir slitt etterhvert, og pennalet må jevnlig fylles opp med innhold, og sekk må også byttes ut av og til, og man må også ha vannflasker, og skolebøker må ha bokbind. Man må kanskje ha noen ekstra klær liggende på skolen, og på turdager forventes det kanskje (ihvertfall her) at man har med sammenleggbart grillspyd, sitteunderlag, termos og en vedkubbe.

Om barnet sitter på med deg - altså at du kjører barnet, så har du kostnader med det. Om dere må kjøre til aktiviteter f.eks, som er noe du uten barnet ikke ville dratt på, så er det en utgift i forbindelse med å ha barn. Det samme når barnet skal til lege, tannlege etc.

Jeg håper du enten prøver å være sarkastisk mot ts, eller at du er ts, eller at dette er ragebait. For om dette er dine faktiske utgifter med et barn, og du i tillegg mener det er helt innafor, så vil jeg faktisk gå så langt som til å si det er omsorgssvikt. 

Kan i hvert fall bekrefte at det ikke er jeg som har skrevet det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva i all verden har kvaliteten på et ONS , som vanligvis er frivillig, med omsorgsevnen til barnets far? 
Hun kan ha like dårlig stil som den såkalte omgangskretsen til far som du nevner ?  
Du vet heller ikke om hvilke hensikter mor hadde når hun oppdaget at hun var gravid. 
Det var tydeligvis hennes avgjørelser alene om hun ville velge å bære frem barnet.  
Ingen vet om hun ønsket å inngå et forhold til far , men at han takket nei og dermed ble frosset ut. 
Ingen vet 

Anonymkode: ff5f2...2db

Jeg regner ikke med at det var "kvaliteten" på ons det var snakk om ... at det er det du tenker når noen skriver "om det skjedde noe ila ons", forteller meg en hel del om deg.

Selvsagt var det hennes avgjørelse om hun ville bære frem barnet - skulle det ikke vært det mener du?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (5 timer siden):

Ons for å lure til seg befruktning er spesielt, men det skjer. Hvis man mistenker at dama ønsker å bli alenemor så bruk kondom selv om hun påstår å bruke prevensjon. Det er mange damer som ønsker seg barn uten å få med en nisse på lasset.

Generelt burde man alltid bruke kondom ved ons. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

Det er masse du ikke har tenkt på. Hun har aldeles ikke barnet gratis, med mindre barnet lever på nudler, ris og vann. Om hun gir deg mer samvær, vil det gagne henne økonomisk selv om bidraget blir redusert tilsvarende samværsmengde. Du vil ende med å betale mer enn du gjør nå, med mindre du faktisk mener at du bare bruker 100 kr/dagen på barnet nå - med alle måltider, melk, juice, brus, godteri.

Og ps, barnetrygden har veldig nylig gått opp. Den har vært lav i mange år.

Ja derfor jeg skrev i første innlegg om det er noe jeg ikke har tenkt på her? Jeg føler barnet spiser veldig lite. (Altså ikke mindre enn andre barn, men det er nesten så jeg ikke merker det på maten jeg uansett kjøper inn og har i kjøleskapet, lager jo uansett middag (hvor mye kaster man noen ganger etter en middag? Sikkert ofte mer enn en 8åring spiser) + litt brødskiver, litt frukt, litt havregryn etc. Litt drikke. Det føles veldig lite. Lørdagsgodt er jo ikke enorme summer heller. Hus, oppvarming, forsikringer, bil osv må jeg jo uansett ha. Skole er gangavstand og kjøring er stort bare i nærområdet til venner hvis ikke sykkelen brukes. Det gjelder mor også, selv om hun kjører mer så er det jo lite og kort.

Det kan godt være jeg må betale mer totalt sett. Jeg tror ikke det, men det er uansett ok for min del om jeg får 50/50.

Jeg er rimelig sikker på at mor ikke får bedre økonomi av 5050. Hun mister da over 7000/mnd, og jeg tror ikke utgiftene synker tilsvarende. Tenker hun vil ha noen tusen mindre pr måned. Og det tror jeg ikke hun vil bytte mot mulighet til å jobbe overtid eller trene. 

men vi kommer kanskje ikke noe videre uansett, jeg har fått noe innblikk i hva folk mener det koster. Samt at det jeg betaler ekstra evnt er kompensasjon for tid,ansvar,barnevakt og slike ting. Så har blitt litt klokere.

btw, en digresjon men samtidig ikke. Samtalen sporet hit da jeg var ute med noen venner og ei venninne snakket om hvor mye hun får til barnet i støtte og bidrag. Hun mente hun fikk mer i bidrag og trygd enn hun har av utgifter til guttungen. Så det var da jeg første gang hørte om størrelsen på utvidet barnetrygd. Så noen mener jo åpenbart det er mye da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (7 minutter siden):

Generelt burde man alltid bruke kondom ved ons. 

Det kan jeg skrive under på. Konsekvensene kan være katastrofale

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MariaIsabel skrev (8 minutter siden):

Jeg regner ikke med at det var "kvaliteten" på ons det var snakk om ... at det er det du tenker når noen skriver "om det skjedde noe ila ons", forteller meg en hel del om deg.

Selvsagt var det hennes avgjørelse om hun ville bære frem barnet - skulle det ikke vært det mener du?

Vedkommende jeg svarte tok med omstendighetene rundt ONSet som en mulig årsak til konflikten . 
Det forteller ingenting meg nei.  
Avgjørelsen hennes har hatt store konsekvenser ovenfor barnet og far til syvende og sist 

Anonymkode: ff5f2...2db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Larsen82 skrev (7 minutter siden):

Ja derfor jeg skrev i første innlegg om det er noe jeg ikke har tenkt på her? Jeg føler barnet spiser veldig lite. (Altså ikke mindre enn andre barn, men det er nesten så jeg ikke merker det på maten jeg uansett kjøper inn og har i kjøleskapet, lager jo uansett middag (hvor mye kaster man noen ganger etter en middag? Sikkert ofte mer enn en 8åring spiser) + litt brødskiver, litt frukt, litt havregryn etc. Litt drikke. Det føles veldig lite. Lørdagsgodt er jo ikke enorme summer heller. Hus, oppvarming, forsikringer, bil osv må jeg jo uansett ha. Skole er gangavstand og kjøring er stort bare i nærområdet til venner hvis ikke sykkelen brukes. Det gjelder mor også, selv om hun kjører mer så er det jo lite og kort.

Det kan godt være jeg må betale mer totalt sett. Jeg tror ikke det, men det er uansett ok for min del om jeg får 50/50.

Jeg er rimelig sikker på at mor ikke får bedre økonomi av 5050. Hun mister da over 7000/mnd, og jeg tror ikke utgiftene synker tilsvarende. Tenker hun vil ha noen tusen mindre pr måned. Og det tror jeg ikke hun vil bytte mot mulighet til å jobbe overtid eller trene. 

men vi kommer kanskje ikke noe videre uansett, jeg har fått noe innblikk i hva folk mener det koster. Samt at det jeg betaler ekstra evnt er kompensasjon for tid,ansvar,barnevakt og slike ting. Så har blitt litt klokere.

btw, en digresjon men samtidig ikke. Samtalen sporet hit da jeg var ute med noen venner og ei venninne snakket om hvor mye hun får til barnet i støtte og bidrag. Hun mente hun fikk mer i bidrag og trygd enn hun har av utgifter til guttungen. Så det var da jeg første gang hørte om størrelsen på utvidet barnetrygd. Så noen mener jo åpenbart det er mye da

Husk at du har barnet 4 dager pr måned og har matutgifter for 4 dager. 

Mor har for hele resten av måneden. 

Anonymkode: c3726...fa5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herlighet lese hele tråden kanskje, mor kunne hatt mer frihet og jobbet mer om hun ønsket 

Anonymkode: 1adbe...b88

Jeg svarte på HI. Det er ikke alle som leser hele tråden i alle tråder man svarer på, og det må være greit. Dette er side 10, men jeg endte til slutt opp med å lese hit likevel, og står fremdeles for alt i kommentaren. Jeg får en dårlig vibe fra TS, og tenker det nok kan være grunner til at han ikke får mer samvær.

Jeg har selv vært alenemor i 6 år før jeg traff mannen min - ikke fordi jeg ønsket alt ansvaret alene, men fordi eksen var fullstendig håpløs. Jeg gjorde alt i min makt for å tilrettelegge - jeg kjørte far til og fra samvær (1 time en vei) og var med for å hjelpe til, jeg betalte for både far og barn under samvær, jeg var med far på møter med psykologer, leger, nav, politi osv, jeg forsørget ham i perioder, kjøpte gaver fra ham til sønnen vår, klipte håret hans, kjøpte klær til ham, henta ham fra glattcella osv osv. Jeg var 19, han var 30. Nå er jeg 30, og jeg har gitt opp. Han har barn med to andre kvinner, og vi har alle 3 gjort alt i vår makt for å prøve å dra ham opp så barna våre får en oppegående pappa. Til og med våre nye partnere har gjort alt i sin makt for å dra ham opp.

Jeg tror ikke TS er fullt så håpløs altså, men de fleste mødre ønsker at barna skal ha en pappa, og de fleste som hindrer samvær gjør det av en grunn. Eksen min går forøvrig rundt og snakker om at jeg tok alle pengene hans (han går på nav ...) og nekter samvær ... Da jeg ga opp for 2 år siden, sa jeg forsåvidt at han kunne si ifra når han var klar for å være en pappa. Har ikke hørt et kvekk ennå.

Jeg elsker sønnen min over alt på jord, men skulle selvsagt gjerne hatt avlastning ila de 6 årene jeg var alene med ham. Jeg kunne likevel ikke levere ham til far. I tillegg mener jeg av hele mitt hjerte at barn bør ha begge foreldrene, og skulle så ønske sønnen min fikk en bedre far (nå har han heldigvis en stefar som har tatt pappa-rollen 100%) - som de fleste mødre ønsker for barna sine.

Beklager lang kommentar, men poenget er at når hun velger å ta alt ansvar alene, så er det sannsynligvis en grunn til det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen82 skrev (4 timer siden):

Mye engasjement rundt tråden, kanskje ikke så overraskende gitt temaet.

For å si noe kort om bakgrunnen så gikk mor på p-piller, hevdet hun, men at de ikke fungerte var da forklaringen når hun ble gravid. (Ja vi kunne brukt kondom også, men det gjorde vi da altså ikke).

I tiden etterpå ønsket hun å innlede et forhold, noe jeg ikke ønsket. Men jeg ønsket å være i barnets liv, selv om jeg mente abbort hadde vært mest riktig i utgangspunktet.

Vi hadde litt kontakt videre under graviditeten, men levde hvert vår liv. Jeg fikk etter hvert kjæreste blant annet. Av en eller annen grunn ble det svært vanskelig å få noe omsorg og tid med barnet når det ble født. Hun sluttet å svare på tlf og meldinger, ville ikke møte til mekling etc. Så da ble rettssak eneste utvei der jeg vant frem med annen hver helg (barnet var for lite til å få noe mer den gang).

jeg har alltid lurt på hvorfor hun hele veien har sagt nei til mer samvær(og nei til noe samvær i det hele tatt i starten), men har også i perioder vært fornøyd med at jeg i det hele tatt fikk ha barnet litt i livet da man blir veldig paranoid og engstelig i en sånn type rettssak. Selv tenkte jeg ofte at jeg sikkert ville vinne, men det er alltid en usikkerhet der. Det er utmattende.

Jeg er en helt vanlig fyr med et helt vanlig liv og hadde kanskje vunnet frem nå med 50/50, kanskje, men det var en svært tung og altoppslukende periode med den rettssaken. Så frem til nå har jeg ikke orket å tenke på det en gang.

Når jeg nylig ble oppmerksom på hvor mye penger hun får totalt i bidrag (jeg burde sikkert visst om det tidligere) og barnetrygd ble jeg litt sjokkert egentlig, og begynte å se litt på hva det egentlige budsjettet kunne være opp mot det hun får. Og spekulasjonen er da åpenbart at jeg lurer på om noe av grunnen til at jeg fortsatt kun har annen hver helg er fordi hun nå ikke vil gi fra seg retten til disse pengene, evnt ikke vil gi fra seg tid med barnet.  Eller begge. Derav tråden.

Mor har nok sin egen versjon og egne grunner, som aldri er delt med meg i hvert fall. Ja jeg har prøvd flere ganger å spørre om hvorfor, men har de siste årene latt det ligge for å ha en mer rolig relasjon da mor blir ekstremt sint når det kommer noen spørsmål i den retningen. Plutselig kan ikke barnet komme på samvær etc har også skjedd «tilfeldigvis» etter spørsmål om mer samvær.

At jeg skal være uegnet til å ha barnet mer kan jeg ikke helt se. Da burde hun, og hadde antagelig også, bare svart hva det er hun mener jeg gjør feil. Så da må grunnen være en annen da, og det er det jeg nå har begynt å grave litt i.

Jeg ser også at jeg med fordel kunne skrevet mer om bakgrunnen i starten og ikke bare gått rett på budsjett. Og endret overskriften til noe annet. Hadde spart meg for en del unødvendig skitkasting i min retning, men det får være min egen skyld. Håper innlegget her var noe mer oppklarende.

Jeg ser at du her tar selvkritikk for at du startet tråden på feil måte, men jeg klarer ikke annet enn å være skeptisk til din nye historie, når det gjennom hele tråden endres litt og litt i den retning som gagner deg utifra svarene du får ... Du nevner ikke at du egentlig ønsker mer samvær, før det blir kommentert av andre. Du nevner ikke at du har vært i retten for det, før du blir kritisert for å ikke ha vært det. Du nevner ikke at mor ønsket et forhold med deg, som du avviste, før det foreslås av andre som forsvarer deg. And the list goes on. 

I beste fall er du altså ekstremt klønete i måten du kommuniserer på, og velger totalt feil innfallsvinkel, med feil fokus. Dersom det gjelder generelt, så er det jo ikke rart om det har oppstått situasjoner som gjør at mor blir skeptisk ... 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anomyn Burker skrev (1 time siden):

Spesielt å gjennomføre et svangerskap med en fremmed mann også. Jeg ser godt hva dette er. 

"Spesielt å gjennomføre et svangerskap med en fremmed mann"? Altså? Tror du abort er et enkelt valg?

Anonymkode: ba73b...21e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (3 minutter siden):

Jeg svarte på HI. Det er ikke alle som leser hele tråden i alle tråder man svarer på, og det må være greit. Dette er side 10, men jeg endte til slutt opp med å lese hit likevel, og står fremdeles for alt i kommentaren. Jeg får en dårlig vibe fra TS, og tenker det nok kan være grunner til at han ikke får mer samvær.

Jeg har selv vært alenemor i 6 år før jeg traff mannen min - ikke fordi jeg ønsket alt ansvaret alene, men fordi eksen var fullstendig håpløs. Jeg gjorde alt i min makt for å tilrettelegge - jeg kjørte far til og fra samvær (1 time en vei) og var med for å hjelpe til, jeg betalte for både far og barn under samvær, jeg var med far på møter med psykologer, leger, nav, politi osv, jeg forsørget ham i perioder, kjøpte gaver fra ham til sønnen vår, klipte håret hans, kjøpte klær til ham, henta ham fra glattcella osv osv. Jeg var 19, han var 30. Nå er jeg 30, og jeg har gitt opp. Han har barn med to andre kvinner, og vi har alle 3 gjort alt i vår makt for å prøve å dra ham opp så barna våre får en oppegående pappa. Til og med våre nye partnere har gjort alt i sin makt for å dra ham opp.

Jeg tror ikke TS er fullt så håpløs altså, men de fleste mødre ønsker at barna skal ha en pappa, og de fleste som hindrer samvær gjør det av en grunn. Eksen min går forøvrig rundt og snakker om at jeg tok alle pengene hans (han går på nav ...) og nekter samvær ... Da jeg ga opp for 2 år siden, sa jeg forsåvidt at han kunne si ifra når han var klar for å være en pappa. Har ikke hørt et kvekk ennå.

Jeg elsker sønnen min over alt på jord, men skulle selvsagt gjerne hatt avlastning ila de 6 årene jeg var alene med ham. Jeg kunne likevel ikke levere ham til far. I tillegg mener jeg av hele mitt hjerte at barn bør ha begge foreldrene, og skulle så ønske sønnen min fikk en bedre far (nå har han heldigvis en stefar som har tatt pappa-rollen 100%) - som de fleste mødre ønsker for barna sine.

Beklager lang kommentar, men poenget er at når hun velger å ta alt ansvar alene, så er det sannsynligvis en grunn til det. 

Jeg må jo si jeg synes det er trist at noen barn ender opp med slike fedre og  for deg som alenemor. Det gjør at folk(kvinner) blir mer skeptisk til meg også. Om du får en dårlig vibe av meg, så er det ok. Du kjenner meg jo ikke, og tråden ble startet (som nevnt) på en lite gjennomtenkt måte. 

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor jeg ble og blir nektet mer samvær. Da burde hun ha sagt hvorfor. Jeg har mine teorier, men det er ikke fordi jeg er kriminell, fattig, rusmisbruker, voldsmann eller noe. Jeg har ikke gjort noe mot henne, annet enn å ligge med henne og ikke ville ha noe forhold etterpå. Og det kan sikkert føles bittert men det gjør meg ikke til noe dårlig far. Jeg ville jo tross alt ha barnet i livet mitt, selv om situasjonen var som den var. Jeg kunne også gitt f, men det gjorde jeg ikke. Og som nevnt sporet jeg inn på spekulasjoner om at økonomi har vært, eller kan ha blitt, enda en faktor som gjør ting vanskeligere for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...