Gå til innhold

Hva betalte dere for bryllupskake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kostet den og hvor stor var den? Gjerne svar fra de som ikke er så fryktelig mange år siden. Lurer bare på hvor billig det er vits å prøve å få det til når en jeg snakker med sier at prisen kan diskuteres.. 

Anonymkode: ea90f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kokk og jeg lagde bryllupskaken selv, en 3 etasjers ostekake på kjeksbunn med sitronsmak og jordbærgele på toppen, pyntet med spiselige blomster og store sjokolade flak rundt.... Dette til stor iver for min kone :D som bare elsker ostekake :P Total råvarepris var ca. 1500kr, dette var for 12 år siden... Jeg brukte ca. 6 timer på å lage alt.... Vi var 40 gjester i bryllup og det var rikelig med kake. 

Jeg vet godt at dette ikke gir deg svarene som du ønsker.... Men i hovedsak er råvarene 1/4 av prisen, og jobben er 3/4 av prisen.... Vanlig bløtkake er billigere enn sjokoladekake... Om du bruker kaken min som eksempel... Ville den samme kaken kostet 6-8000kr om jeg skulle kjøpt den... 

Jeg tenker det er realistisk å betale 5-10.000kr pluss for en vanlig bløtkake/bryllupskake til ca. 50 personer... Om du skal ha noe mer kostbart, smørkrem, sjokolade, bringebær, flotte dekorasjoner.... Da kan du lett legge til 30% ekstra.... 

Når noen sier at prisen kan diskuteres, er det antakelig på grunn av veldig varierende kostnader, som beskrevet ovenfor... :) 

Håper dette hjelper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...