Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #1 Del Skrevet 9. mars 2006 har dere hørt uttrykket"den som ikke er rød i sin ungdom har intet hjerte,og den som ikke er blå i sin alderdom har ingen hjerne"? vel,tror dere dette stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. mars 2006 #2 Del Skrevet 9. mars 2006 Tja. Helt fjernt sagt var det jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 #3 Del Skrevet 9. mars 2006 Godt sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke helblå ennå, men snart? Skrevet 9. mars 2006 #4 Del Skrevet 9. mars 2006 Hehe, veldig godt sagt! "Rødt" er veldig idealistisk, men ikke så rent lite virkelighetsfjernt. Med alder og erfaring innser man at det må en noe mer stram politikk til, som ikke nødvendigvis "tilfredsstiller" alle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 9. mars 2006 #5 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg vil heller si at den som er blå har ikke peiling uanset vilken alder han er i. eller hun er i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 #6 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg vil heller si at den som er blå har ikke peiling uanset vilken alder han er i. eller hun er i ← Da mangler du vel hjerne da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #7 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg tror dette kan stemme til en viss grad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #8 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg tror ikke det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 9. mars 2006 #9 Del Skrevet 9. mars 2006 Da mangler du vel hjerne da. ← Nei den har jeg..Et sted godt gjemt i hode. Men hvor vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 9. mars 2006 #10 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg tror det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 9. mars 2006 #11 Del Skrevet 9. mars 2006 Det er jo godt sagt og sånn, men at man er tett i pappen og kald i hjertet hvis man ikke følger det mønsteret er jeg ikke enig i. Og at mange ikke følger det mønsteret er det liten tvil om - det hadde i tilfelle blitt en lett match for meningsmålerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 9. mars 2006 #12 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg tror det er vanlig å helle litt mot ytterfløyene når man er ung. Og at det kanskje er mer vanlig å helle mer inn mot sentrum med alderen. Alle ungdomspartiene er jo mer blå/røde enn moder/fader-partiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mars 2006 #13 Del Skrevet 9. mars 2006 Men hva er verst? Å være slem eller dum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 9. mars 2006 #14 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg trur det kan stemme at ungdom er rødere enn eldre, men utsagnet... Bare tull! En kan være politisk rød og kjempelur, eller skikkelig teit, og akkurat det samma på den blå sida. Men jeg mener selvsagt at vi på den røde sida er de smarteste;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 10. mars 2006 #15 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg har møtt mange intelligente på den røde siden men jeg har enda tilgode å møte en avbalansert, rolig og klok person i den fløyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 10. mars 2006 #16 Del Skrevet 10. mars 2006 Teit utsagn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 10. mars 2006 #17 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Bare tull og tøys. Det ble gjort undersøkelser av den nasjonale iq-testen som ble holdt i Norge for 3 år siden. Den viste at personer som stemte mot venstre hadde noe høyere intelligens enn de som stemmer mot høyre. Velferdssystemet som kom til i Norge etter krigen kan sies å være en slags sosialisme light. Sammenlignet med de fleste andre steder i verden vil jeg si at det fungerer meget godt. Endret 10. mars 2006 av Sukkerert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 10. mars 2006 #18 Del Skrevet 10. mars 2006 Folkens, ta det med ro! Det er bare et lite ordtak. Ellers synes jeg det var få som kom til forsvar for de tilsynelatende hjerteløse blå ungdommene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Skrevet 10. mars 2006 #19 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg er blå, har alltid vært blå. Vokst opp med blå foreldre, og i mitt hode er det den siden som er mest logisk, og således best. Så, for meg... Vet ikke. Men det er i alle fall sånn at ungdommer heller mer til ytterfløyene, og "roer" seg mer etterhvert - uavhengig av hvilken fløy de hører til. Hvis jeg ser på det jeg kjenner og den politiske utviklingen hos dem, ser det i alle fall sånn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2006 #20 Del Skrevet 10. mars 2006 I Dr Zhivago er det et sitat jeg husker som gjelder dette. Da står de unge og ser på røde faner gjennom gatene i Moskva i kommunismens spede begynnelse. Og da blir det sagt noe sånt som: De unge er idealistiske, men etterhvert som de blir eldre ser de at de selv ikke er feilfrie, de må tåle å leve med feil, og da blir det lettere å se gjennom fingrene med feil i samfunnet, de blir rundere i kantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå