Gå til innhold

Kvisekrem


Fluffystuff

Anbefalte innlegg

Ble sittene foran tv,en i stad. Der ble jeg hjernevaska av tv-shop. ;)

Så et produkt som het Proactive Solutions som skulle være effektiv mot kviser. Det var svindyrt da :sjokkert: (499 kr for sånne små flasker).

Noen som har prøvd det? Funker slike tv-shop produkter, eller er det faktisk bare lureri?

Andre gode produkter mot uren hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt en kvisekrem på apoteket som heter Basiron. Den er ikke helt snill mot huden, jeg blir veldig tørr av den, men den funker greit nok. Ikke alle får gode resultater av å bruke den, men muligens verdt et forsøk? Den selges tross alt på apoteket og den koster under 100 kr så jeg ville heller forsøkt den enn et tv-shop produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bite me

Vil anbefale Basiron selv.

Hvis du sliter med underjordiske kviser er MD-F's vit-a plus clearing complex fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron er også min krisehjelp. Den virker sterkt uttørkende, men jeg bruker den bare en natt eller to om gangen, om dagen bruker jeg da en lett fuktighetskrem. Hvis jeg bruker Basiron for lenge i strekk blir huden veldig tørr og irritert. Og jeg synes ikke den egner seg på dagtid, fordi huden får et veldig matt /"dødt" utseende. Dessuten skal man ikke være i direkte sollys når man har smurt seg med Basiron. Men som sagt: glimrende krisehjelp, til en rimelig penge (80-90 kr).

Den finnes også som en ansiktsvask, men man bør ikke bruke begge deler.

PS: Kikket på proactive-solutions og det inneholder samme virkestoff som Basiron (benzoylperoxid). Da hadde jeg i hvert fall valgt det billigste alternativet.

Endret av Chihiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vil bare legge til at Proactive er en hudpleie-serie, mens Basiron er en krem du smører rett på kvisa, så det blir jo ikke akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med underjordiske kviser er MD-F's vit-a plus clearing complex fin. :)

Jepp, den er kjempebra, men gjør også huden tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Falt for fristelsen og bestilte proactive i fjor. Den funket ikke på min hud ihevrtfall. Ble faktisk 10 ganger verre :frustrert: Den tørket ut hele ansiktet mitt så jeg turte nesten ikke å gå ut på 1 uke.

Styr unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er basiron reseptfri?

Ellers har Sebamed en fin serie. Anbefaler renseskummet, en tonic og rensemelk. Det å rense huden med disse produktene holdt faktisk. :overrasket:

Prøvde Dalacin, Diane + + +, uten at det hjalp. Også denne vishy-serien.

Har også begynt å bi kresen på sminke. Bruker foundation for fet hud som jeg fikk kjøpt på apoteket(når jeg bruker foundation).

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

http://www.vichy.no/NB-NO/htmlref/produits/SHAI0001.html

Den her anbefala eg!

Har vore plaga med kviser i årevis. Bruka den her kun på sjølve kvisa eller kviseområder, eg syns ikkje den egna seg som dagkrem.

Men den fungera kjempe kjempe bra:)

i tillegg bruka eg dekkstiften i samme serie, den tørka ut og dekka.

Har prøvd utrulig masse dyre produkt, men dei her slår dei alle ned i støvlane spør du meg :)

(basiron fungera ikkje på meg i det heile tatt)

Endret av Robinie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Forresten så har eg alle produkta i den serien her, det einaste eg ikkje anbefala er peelingen deira, den har altfor store korn til ansiktet, så en blir meir sår enn rensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Må vel bare prøve meg frem...begynner med det billigste jeg ;)

Si meg, er TV-shop bare tull? Virker som om alle som har prøvd produkter derfra blir lurt..?

Hmm...jaja. Kan jo slenge på et spørsmål til her: noen gode kremer, pudder etc som dekker over kviser og føflekker i ansiktet? Ikke nødvendigvis det dyreste...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eller gå til legen og få resept på Skinoren og Differin. Har brukt den ene om morgenen og den andre om kvelden, og ikke sett en kvise på årevis! Blir litt tørr i starten, men det gir seg, og de koster under hundrelappen :)

TV-shop? Aldri prøvd, og kommer heller ikke til å gjøre det.

Mulig jeg er fordomsfull, men synes det lukter humbug lang vei... :forvirret:

jeg bruker også differin og en som heter dalacin.har vel brukt de en måneds tid,og er kjempefornøyd.endelig kvisefri.

men,jeg har slappet av litt med rens og smøring.det har straffet seg,plopp,der var det en gjeng i panna.

legen sa til meg at det vil ta 3-6 mnd før jeg ville se resultater.har vært heldig jeg da!?

hvor lenge har du brukt dine?det skal vel ikke brukes i årevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Har brukt dem i tre år nå, og er så fornøyd at jeg ikke tør slutte :ler:

Hadde ikke så veldig mye kviser, men nok til at det var irriterende- særlig fordi huden min er så lys og da synes jo alt...  Nå er det veldig bra, så jeg fortsetter bare å bruke dem, jeg. Kanskje jeg kan slutte når jeg blir 50 :ler:

For øvrig fikk jeg også resultater etter en måneds tid, tror de legger på litt for å være på den sikre siden. men synes å huske at huden var tørr og irritert enda en stund... Men så gikk det over av seg selv :)

wow,3 år!bør man ikke ta pauser innimellom da?

kan jeg spørre hvilken rens du kombinerer med,hvis du bruker det da?

er snart tom for dermalogicas ultracalming cleanser.er vel fornøyd,men kunne tenkt meg noe nytt.

ang de kremene,det er utrolig hvor myk huden blir, med tanke på at den først er så stram.deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan er det om sommeren da?Man må jo være forsiktig med sol med de kremene.Er det ok å smøre solkrem oppå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brukt dem i tre år nå, og er så fornøyd at jeg ikke tør slutte :ler:

Hadde ikke så veldig mye kviser, men nok til at det var irriterende- særlig fordi huden min er så lys og da synes jo alt...  Nå er det veldig bra, så jeg fortsetter bare å bruke dem, jeg. Kanskje jeg kan slutte når jeg blir 50 :ler:

For øvrig fikk jeg også resultater etter en måneds tid, tror de legger på litt for å være på den sikre siden. men synes å huske at huden var tørr og irritert enda en stund... Men så gikk det over av seg selv :)

Du skal helst ikke bruke slikt mer enn 3mnd i strekk, tror jeg. Du blir jo immun som med andre ting. Hvertfall er det slik med Dalacin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg henger på flere utenlandske fora, og Proactive må være noe av det mest utskjelte som noensinne er blitt laget.

Ellers slenger jeg meg på anbefalingene av Vit-A-Plus Clearing Complex, men den gjør huden veldig tørr. Selv bruker jeg Garnier Anti-Spot, men jeg bruker den ikke på kviser. Jeg sliter i perioder med perioral dermatitt, og da hjelper faktisk slike kvise-midler med å holde utslettet i sjakk uten at det får utvikle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

vita plus clearing complex brukte jeg morgen og kveld på sorte prikker på nesen,de forsvant og porene ble rene og mindre.Det tørket ikke ut huden i det hele tatt på meg ,men jeg har combihud,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...