AnonymBruker Skrevet i går, 07:56 #1 Del Skrevet i går, 07:56 Visste ikke hvor jeg skulle plassere denne. Etter at eldste barnet vårt gikk over i storbarnsavdelingen la jeg fort merke til at min mann pratet mye mer om "Ane" enn om noen av de andre voksne på avdelingen eller avdelingen barnet var på før. Jeg kjenner min mann ut og inn og vet når han er sjarmert. Det er ikke hans svake sider og tilbøyligheter som naiv, dum, korttenkt og attraktiv mann denne tråden skal handle om. Men her om dagen hentet vi samtidig, noe vi ofte gjør, men det som var annerledes denne gangen var at hun ikke så meg "før det var for sent". Og måten hun så på min mann og snakket med min mann var ikke til å feiltolke (bare for å understreke at jeg ikke tar feil her), det var helt annerledes enn hvordan hun er med meg og også med andre fedre som henter. Det var veldig åpenlys flørting. Og det synes jeg blir helt feil og elendig rolleforståelse. "Ane" er selvfølgelig avdelingsleder og det finnes ingen andre over henne enn bestyreren. Bør jeg ta det opp med henne? Bør jeg sette meg ned med min mann og få han til å skjønne hvor feil det her er fra "Ane" sin side? Slik at vi kan ta det opp med bestyreren sammen? Eller direkte med "Ane"? (At det også er feil fra min manns side er som sagt ikke trådens tema, vær vennlig å spar meg for det.) Jeg er ganske så rådvill, men er det en ting jeg vet så er det at jeg vil ha en slutt på dette og at de voksne som tross alt passer på barna våre store deler av dagen forstår rollen sin!!! Anonymkode: 4ea64...198 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:03 #2 Del Skrevet i går, 08:03 Nei. Dette er deres problem på hjemmebane tenker jeg. Det blir bare veldig spesielt å ta dette videre med styrer. For det første er det vanskelig å bevise og for det andre har da ingenting skjedd. Om mannen din ikke håndterer dette ved å ignorere flørtingen, så er det et ekteskapsproblem og ikke Ane i seg selv. Anonymkode: 4321b...b79 38 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:07 #3 Del Skrevet i går, 08:07 Enig med anonym over, dette blir bare kleint å ta opp med styrer. Ta en prat med mannen din. Når det er sagt, jeg har jobbet som pedleder i veldig mange år. Det har vært fedre opp i gjennom jeg har fått god kontakt og følt kjemi med, uten at dette har gått ut over det profesjonelle samarbeidet i det hele tatt. Har aldri tenkt tanken på noe mer, annet enn at man har hatt en ekstra god tone. Barna har sluttet i bhg og jeg har aldri tenkt på fedrene igjen 😄 Anonymkode: 875e4...829 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #4 Del Skrevet i går, 08:34 Men jeg synes ikke at hun skal oppføre seg sånn. Synes ikke det er forenelig med et trygt og godt miljø for barna med ansvarlige voksenpersoner med hodet på rett plass. Skjønner ikke hvordan vi kan løse det hjemme? Og jeg VET at det også er et ekteskapsproblem og når jeg sier at jeg ikke vil at tråden skal handle om det så er det fordi akkurat den biten kjenner jeg til og prøver å ta meg av "hver eneste dag" på trettende året. Sånn cirka. Anonymkode: 4ea64...198 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m00na Skrevet i går, 08:42 #5 Del Skrevet i går, 08:42 Dere kan jo løse dette hjemme ved at mannen din ikke oppmuntrer flørtingen, men heller er korrekt og kort i sin interaksjon med Ane. Hun flørter nok fordi hun føler hun får respons hos ham. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #6 Del Skrevet i går, 08:44 Jeg hadde løst problemet med å hente og bringe selv. Hadde også gjort det klinkende klart for mannen at slik oppførsel finner jeg meg ikke i. Anonymkode: b3cec...8a2 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #7 Del Skrevet i går, 08:44 Dette er det jo mannen din sin «feil», og noe som han enkelt velger å løse, ved å avvise Ane. Anonymkode: 65647...884 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #8 Del Skrevet i går, 09:03 Jeg har jobbet i bhg i over 15 år. Ja, vi flørter med pappaer ( og mammaer). Det er jo også sånn at pappaer synes vi er ekstra fine fordi vi har jo den rollen av den omsorgsfulle personen som passer på barna deres. Aldri opplevd at flørtingen har gått over til noe annet enn flørting. Det er mange som flørter på vanlig jobb også - med kunder, kollegaer osv. Ja, vi synes noen pappaer er finere enn andre. So what? Det et mannen din snakker med Ane er ikke verdens undergang. Han er ikke utro av den grunn Anonymkode: 1456c...c8c 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:15 #9 Del Skrevet i går, 09:15 Herregud nei. La det jeg ligge. Du og mannen har et alvorlig problem, men ikke bland inn barnehagen i det. Da blir det barnets problem også. Anonymkode: 05d40...bf3 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #10 Del Skrevet i går, 09:48 Nei, så lenge mannen din bare blir litt sjarmert og ikke utvikler noen følelser for henne tenker jeg det er best å bare la det gå. Ansatte i bhg er mennesker de også og hun kan vel kanskje ha et lite øye til han. Hadde det vært oss ville jeg tatt en god prat med min mann og lagt ut noen følere på hvordan han stiller seg til det hele. Sev flørter jeg litt med en mannlig ansatt i bhg. Han er godt gift selv og har 4 tenåringer hjemme. Tipper det bare er uskyldig moro fra hans side også, og det må være lov …også er det litt godt å bli lagt merke til selv om man er sliten småbarnsforelder også 😅 Anonymkode: 8d5c6...cb2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:53 #11 Del Skrevet i går, 09:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg synes ikke at hun skal oppføre seg sånn. Synes ikke det er forenelig med et trygt og godt miljø for barna med ansvarlige voksenpersoner med hodet på rett plass. Skjønner ikke hvordan vi kan løse det hjemme? Og jeg VET at det også er et ekteskapsproblem og når jeg sier at jeg ikke vil at tråden skal handle om det så er det fordi akkurat den biten kjenner jeg til og prøver å ta meg av "hver eneste dag" på trettende året. Sånn cirka. Anonymkode: 4ea64...198 Dette er ditt problem og KUN ditt problem. Ikke bland barnehagen inn i dette det blir bare utrolig flaut. Snakk med mannen din hvis du er så sjalu Anonymkode: d35de...3d7 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 09:57 #12 Del Skrevet i går, 09:57 m00na skrev (1 time siden): Dere kan jo løse dette hjemme ved at mannen din ikke oppmuntrer flørtingen, men heller er korrekt og kort i sin interaksjon med Ane. Hun flørter nok fordi hun føler hun får respons hos ham. Dette. Beste måten å løse det på er at hun ikke får noen respons. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #13 Del Skrevet i går, 10:00 Nei, du kan ta det med han. Hadde han gitt henne signaler om å slutte, hadde hun det. Men han oppmuntrer i stedet. Så alt er mannens feil Anonymkode: eb718...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:02 #14 Del Skrevet i går, 10:02 Om noen skal adressere dette til barnehagen eller til Ane, så bør det i så fall være mannen din, og ikke deg. Du kan ikke komme godt ut av denne situasjonen om du selv tar det opp med de. Om mannen din gjør det, så vil det antagelig skinne gjennom at dette er noe du har problemer med uansett. Ryktene om sjalu og hysterisk mamma vil gå i barnehagen og blant de andre ansatte, muligens også foreldre (rykter sprer seg fort). prat heller med den mann, så får han avvise Ane ved å svare kort, ikke smile osv. Anonymkode: ee63e...c15 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:05 #15 Del Skrevet i går, 10:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde løst problemet med å hente og bringe selv. Hadde også gjort det klinkende klart for mannen at slik oppførsel finner jeg meg ikke i. Anonymkode: b3cec...8a2 Dette er jo ikke mulig for de aller fleste som jobber 100%. Anonymkode: f5870...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:07 #16 Del Skrevet i går, 10:07 Synes det er uprofesjonelt av henne. Greit om du drar og henter sjøl framover... Men, er mannen din sånn at han ikke setter grenser når han er klar over at det er ødeleggende for deres forhold? Har du sagt tydelig hvordan det får deg til å føle deg? Skriv et brev, eller dra til familievernkontoret og snakk sammen med en tredjepart, dersom det er vanskelig å si noe og få gehør. Dersom mannen din lar seg sjarmere og flørter tilbake i sånne situasjoner, skjer det nok oftere enn du får med deg, når han er alene. Han må få det inn med teskje at dette ødelegger din tillit til han, og at dette ikke er greit. Vil han ikke endre hvordan han reagerer på flørting fra andre damer, er han ikke mye å samle på. Men gi han en sjanse først, ved å forklar tydelig hva du forventer,- og hva du, som hans nærmeste, og mor til hans barn fortjener. Ville ikke nevnt noe til barnehagen med det første, - synes HAN har ansvaret for å endre seg først. Anonymkode: 35462...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:11 #17 Del Skrevet i går, 10:11 Det er mannen din som er problemet her. Å ta opp at du ikke har tillit til at mannen din holder snoppen det han skal, med barnehagestyrer er A) sykt pinlig B) en måte å garantere at man blir styrers festlige jobbanekdote i noen år Anonymkode: 5cc4f...fa5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #18 Del Skrevet i går, 10:15 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, så lenge mannen din bare blir litt sjarmert og ikke utvikler noen følelser for henne tenker jeg det er best å bare la det gå. Ansatte i bhg er mennesker de også og hun kan vel kanskje ha et lite øye til han. Hadde det vært oss ville jeg tatt en god prat med min mann og lagt ut noen følere på hvordan han stiller seg til det hele. Sev flørter jeg litt med en mannlig ansatt i bhg. Han er godt gift selv og har 4 tenåringer hjemme. Tipper det bare er uskyldig moro fra hans side også, og det må være lov …også er det litt godt å bli lagt merke til selv om man er sliten småbarnsforelder også 😅 Vet mannen din at du flørter? Synes ikke det er ok at partneren skal føle på at barnehagen skal forbindes med noe negativt og ødeleggende for parforholdet. Det skal være et trygt sted, med barnet i fokus. Så akkurat barnehage ( eller et annet sted barnet oppholder seg; skole, fritidsaktiviteter) bør være et sted hvor man kan stole på de ansatte, føle seg trygg. Er kjipt når man føler at den personen som jobber der truer parforholdet. Anonymkode: 35462...d22 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carlberner1 Skrevet i går, 10:19 #19 Del Skrevet i går, 10:19 (endret) Puh.. Takk for flere gode svar her som av-dramatiserer. Da jeg leste tittel tenkte jeg at her blir det vanlig KG-krig. Men så tok jeg heldigvis feil I mange år hadde jeg en leder som for meg var veldig god på å skille mellom hva man bør gjøre i en eller annen situasjon (i betydningen mest riktig, objektivt best) og hva man kan gjøre (mulig/realistisk å få til). Et viktig skille. Det var det neste jeg tenkte. Og så kom jeg, som heldigvis flere her, til at det er gubben og du som har ballen her. Ikke hiv den til noen andre. Hvis det er du og gubben helt og fullt så er det helt uproblematisk at både han og du flørter til høyre og venstre. Hvis det skurrer er det noe mellom dere som skurrer, ikke flørten. Tungt å ta inn over seg, absolutt, og noen ganger greier man ikke løse det. Da skurrer det videre eller man går fra hverandre. Det høres unødig dramatisk ut her og det er ikke verdens undergang at et forhold har sine skurr. --------- Jeg fikk klikk og da måtte jeg jo inn og digge det, derfor videreskriving her. Partners flørt kan dras videre til mer enn flørt. Jo mer jo bedre for noen. Herlig for de som har tilliten og liker å ha det slik, uforståelig for andre. Bare å få "Ane" og kanskje hennes partner med og ringe minibuss her.. Jepp, noe fleip, men ikke bare det. Endret i går, 10:54 av carlberner1 omskriving til bedre setniger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 10:35 #20 Del Skrevet i går, 10:35 Det finnes ikke noen måte du kan komme godt ut av å melde fra til barnehagen at du ikke liker hvordan en av de ansatte snakker til mannen din på... Den eneste måten å stoppe det på er mannen tar tak i det, enten ved å gi direkte beskjed eller å endre hvordan han kommuniserer med henne. Om han ikke ønsker eller evner det, er det deres sak, ikke barnehagens. Jeg klarer heller ikke helt se hvordan du mener at en litt flørtende tone mellom to voksne i en hentesituasjon er ødeleggende for et godt og trygt miljø for barna gjennom dagen, med voksne med "hodet på rett plass". Tror du "Ane" er så opptatt av mannen din også når han ikke er til stede at det går ut over hennes evne til å gjøre jobben sin? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå