Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Forklar blåmerkene jeg voknet opp med? Formet som et håndtrykk betydelig større enn min egen hånd. Hvis du tenker det er selvpåført på en eller annen måte. Jeg bor alene.

Anonymkode: 1847e...25d

Ja, folk i psykose kan skade seg selv. Enten ved uhell eller med vilje. Det er uansett urolig tåpelig å ikke gå til legen med dette.

Anonymkode: ab52f...647

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er selv ateist og har aldri trodd noe særlig på verken relegion eller noe overnaturlig generellt. 
Forrige helg hadde jeg en opplevelse som snudde alt jeg tidligere har trodd om virkeligheten opp ned. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro, men jeg vet at min opplevelse var ekte.

Jeg har aldri opplevd hallusinasjoner før, aldri drevet med noe former for rusmidler eller vært plaget med søvn paralyser. 
Jeg var helt edru og hadde akkurat spist nattmat rundt klokken 02:00 på Lørdagskveld etter seriemaraton. Jeg går deretter på badet for å stelle meg der lyset hadde gått tidligere samme dag. Jeg sto dermed halveis i mørket da jeg kjenner noe som føles ut som en hånd som legger seg på skuldra mi. 
Dette var ingen forsiktig berøring, men et kraftig trykk mot skuldra. Jeg hylte høyt og var sikker på at jeg hadde innbrudd, men når jeg snur meg, var det ingen der. 
Jeg la meg deretter i sengen og prøvde å overbevise meg selv om at noe medisinsk som muskelkrampe var årsaken. Selv om jeg aldri har hatt problemer med dette tidligere.

Jeg roer meg ned, skrur av lyset og snur meg mot veggen for å sove. Det var ingen på soverommet før jeg skrudde av lyset. Det er heller ingen skap eller møbler hvor noen kan gjemme seg. 
Allikevel kjenner jeg tydelig at jeg «faller» litt nedover mot venstre side som at noen sitter på sengekanten. Så tydelig at jeg ikke våger å snu meg engang fordi jeg ble så redd.

Deretter hører jeg gjentatte tunge åndedrag som minner om sliten pusting. Rommet mitt som vanligvis er rundt 22 grader føles plutselig ut som 5-10 grader iløpet av noen sekunder.
Alle vinduer var lukket og ovnen på full guffe. Deretter hører jeg noe som skremmer vettet ut av meg og har etterlatt meg i konstant panikkangst siden forrige Lørdag. 
En kvinnelig latter som høres så ondskapsfull ut at det var som en levende skrekkfilm. Jeg ble rett og slett stiv av skrekk og begynner å be til Gud, for første gang i mitt liv. 
Dette roet meg på en eller annen måte litt ned og jeg tørr å snu meg raskt. Men ingen å se på sengekanten. Neste dag voknet jeg opp med blåmerker på skuldra der man tydelig kan se at merkene er formet etter en hånd. 

Er det noen der ute som har opplevd noe lignende? Jeg skjønner godt om folk ikke tror meg, jeg ville heller ikke trodd meg som en livslang ateist. Men jeg vet at det jeg opplevde var virkelig. 
Hva skal jeg gjøre videre? Burde jeg kontakte noen? Som kirken, medium eller lignende?

😱😱😱

Da hadde jeg flytta!!! 

Anonymkode: 3cee6...8ca

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg lider ikke av noen former for psykiske lidelser eller problemer og anser meg selv som et svært lykkelig menneske (før denne hendelsen). Det er heller ingen psykiske lidelser som ligger i familien og jeg har ikke Epilepsi. 

Epilepsi kan oppstå når som helst. Det er ikke arvelig. 

Anonymkode: 1f47a...a16

• Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor var håndavtrykket stort, men latteren kvinnelig? 

Det er det store spørsmålet her. 

Jeg hadde over en periode både merkelige syn, jeg såg skikkelser som forsvant i løse lufta og hørte mye rart som ikke andre hørte, hadde også en konstant følelse av ekstrem angst rett og slett, ble også fysisk syk i denne tiden, fryktelige ryggsmerter og blei omsider sendt på MR, viste seg att jeg hadde en tilstand som veldig kort fortalt, var en slags betennelse i hjernen og ryggmargen. Hjernen lyste opp som ett lite juletre.

Leste tilfeldigvis att slike opplevelser var veldig vanlig med denne tilstanden i ettertid. Husker faktisk jeg våknet opp noen netter av att "noe" la seg inntil meg også, kjente vekten til og med, var helt sykt, men koblet det aldri til noe overnaturlig. 

Så, får du ekstreme smerter i ryggen og hodet de neste ukene, så kom deg fortere på MR enn hva jeg gjorde er mitt råd, jeg gikk noen måneder for lenge.

Anonymkode: b1502...e8f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Igjen som allerede nevnt: Jeg har aldri rørt rusmider i hele mitt liv, aldri opplevd en eneste hallusinasjon, aldri opplevd søvnparalyser og jeg lider heller ikke av noen form for søvnmangel. Så hvordan i alle dager kan dette skyldes schizofreni?

Få se bilde av merket du har på skulderen da

Anonymkode: 671b5...474

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, folk i psykose kan skade seg selv. Enten ved uhell eller med vilje. Det er uansett urolig tåpelig å ikke gå til legen med dette.

Du høres ut som meg selv slik som du skriver. Er først nå jeg skjønner hvor frustrerende closed minded ateister må være, når man prøver å fortelle om en opplevelse man selv vet 100% har skjedd….. 

Hvorfor vil jeg ikke gå til legen med dette tror du? Kanskje fordi han selvfølgelig vil tro det skyldes ting som psykose, alvorlige mentale lidelser og lignende. Noe jeg aldri har vært plaget av eller opplevd noen gang. Er heller ingen i familien med disse problemene jeg kunne arvet det fra. 
Hva kan bli konsekvensene av å få dette på legejournalen? Eventuellt miste jobb, bli henvist til psykriatriske behandlinger jeg ikke trenger og  bli sett på som en galning.

Er du virkelig så sikker på at det ikke er noe som helst mellom himmel og jord? Kan jo i teorien verken motbevises eller bevises. Derfor jeg selv alltid har tenkt at jeg er ikke troende til det motsatte er bevisst. Som jeg opplevde forrige Lørdag.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

😱😱😱

Da hadde jeg flytta!!! 

Anonymkode: 3cee6...8ca

Jeg føler meg ikke trygg lengre hjemme så dette vurderes faktisk…

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som meg selv slik som du skriver. Er først nå jeg skjønner hvor frustrerende closed minded ateister må være, når man prøver å fortelle om en opplevelse man selv vet 100% har skjedd….. 

Hvorfor vil jeg ikke gå til legen med dette tror du? Kanskje fordi han selvfølgelig vil tro det skyldes ting som psykose, alvorlige mentale lidelser og lignende. Noe jeg aldri har vært plaget av eller opplevd noen gang. Er heller ingen i familien med disse problemene jeg kunne arvet det fra. 
Hva kan bli konsekvensene av å få dette på legejournalen? Eventuellt miste jobb, bli henvist til psykriatriske behandlinger jeg ikke trenger og  bli sett på som en galning.

Er du virkelig så sikker på at det ikke er noe som helst mellom himmel og jord? Kan jo i teorien verken motbevises eller bevises. Derfor jeg selv alltid har tenkt at jeg er ikke troende til det motsatte er bevisst. Som jeg opplevde forrige Lørdag.

Igjen, få se bildet av håndavtrykket. Nei, tenkte det…..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Epilepsi kan oppstå når som helst. Det er ikke arvelig. 

Dette er normale opplevelser hos folk som opplever epileptiske anfall? Jeg er genuint nyskjerrig, for jeg har lite kjennskap til dette. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor var håndavtrykket stort, men latteren kvinnelig? 

Det er det store spørsmålet her. 

Jeg hadde over en periode både merkelige syn, jeg såg skikkelser som forsvant i løse lufta og hørte mye rart som ikke andre hørte, hadde også en konstant følelse av ekstrem angst rett og slett, ble også fysisk syk i denne tiden, fryktelige ryggsmerter og blei omsider sendt på MR, viste seg att jeg hadde en tilstand som veldig kort fortalt, var en slags betennelse i hjernen og ryggmargen. Hjernen lyste opp som ett lite juletre.

Leste tilfeldigvis att slike opplevelser var veldig vanlig med denne tilstanden i ettertid. Husker faktisk jeg våknet opp noen netter av att "noe" la seg inntil meg også, kjente vekten til og med, var helt sykt, men koblet det aldri til noe overnaturlig. 

Så, får du ekstreme smerter i ryggen og hodet de neste ukene, så kom deg fortere på MR enn hva jeg gjorde er mitt råd, jeg gikk noen måneder for lenge.

Spør du meg så spør jeg deg…. Betydelig større en min hånd som er ganske liten. Men ikke for stor til å ikke kunne tilhøre en kvinne med større hender enn den gjennomsnittslige kvinne. 
Din opplevelse høres traumatisk ut, håper det går bra me deg i ettertid. Jeg har foreløbig ikke opplevd noe unormalt i ettertid at denne hendelsen. Er som sakt den eneste paranormale opplevelsen jeg noen gang har hatt. 
Har heller ikke sovet i egen leilighet siden hendelsen. Både grunnet frykt såklart men også for å eventuell ekstra bekreftelse på at dette faktisk var paranormalt, og ikke skyldes eventuelle medisinske eller psykiske årsaker. Opplever jeg dette igjen når jeg drar tilbake til mitt eget hjem, er det tydelige indikatorer på at dette er reelt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Igjen, få se bildet av håndavtrykket. Nei, tenkte det…..

Hvordan laster jeg opp bilde?

Skrevet

Jeg støtter det med å få utført en husrens, Ts.

Som sagt kan du kontakte kirken. Det er også noen mer alternative som driver med husrens, men å finne de virkelig gode på det er kanskje ikke like lett.

Anonymkode: a296b...9bc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, man kan føle mye rart ved epileptiske anfall. Man kan ha en opplevelse av at det er andre i rommet som ikke er der, man kan kjenne lukter og høre lyder. Blåmerker kan man jo også pådra seg. Anfall er så mye. Veldig mange varianter. Noen har kramper, noen tisser på seg, biter tungen, knytter hendene, rykninger i ansiktet. Hos andre går det mer på det sanselige.
Ofte har man en rar følelse lenge etterpå, en tomhet, som en slags apati, der man er veldig sensitiv, og samtidig er fjern og har hjernetåke. Mange er veldig trøtte og har et stort behov for hvile, noen er kvalme og svimle. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette bildet vil jeg jaggu se

Anonymkode: 4bbc8...197

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du høres mer og mer ut som en som kommer med falsk vitnesbyrd. En kjent taktikk blant teister. 

Sitat

Hvorfor vil jeg ikke gå til legen med dette tror du? Kanskje fordi han selvfølgelig vil tro det skyldes ting som psykose, alvorlige mentale lidelser og lignende.

Du som selverklært ateist vil altså heller tro på det overnaturlige enn noe som har en medisinsk begrunnelse. Ok. 

• Liker 1
Skrevet

Som 20 åring opplevde jeg noe av det samme tre ganger. Alt i forbindelse med natt. Det jeg tenker nå er at jeg hadde en form for søvnparalyse: jeg var våken i mitt eget mareritt. Skikkelig ekkelt, føltes 100% ekte og det skjer med noen. Jeg fortalte det til min familie som trodde jeg hadde klikka. Jeg visste jo at det ikke var noe galt med meg, og begynte ganske kjapt på stille spørsmål til om «parallelle» universer etc. så leste jeg om søvnparalyse og ble ganske beroliget. De fleste stopper med det av seg selv, noen få kan slite med det lenge. Snakk med legen din om det. Jeg er også ateist. 

Anonymkode: 2643a...148

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du vil ikke dra til legen fordi han kan hjelpe deg? Typisk med psykose at det er venner, familie eller naboer som varsler, fordi hovedpersonene selv ikke skjønner at hen trenger hjelp. 

Anonymkode: bfcc8...a4a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spør du meg så spør jeg deg…. Betydelig større en min hånd som er ganske liten. Men ikke for stor til å ikke kunne tilhøre en kvinne med større hender enn den gjennomsnittslige kvinne. 
Din opplevelse høres traumatisk ut, håper det går bra me deg i ettertid. Jeg har foreløbig ikke opplevd noe unormalt i ettertid at denne hendelsen. Er som sakt den eneste paranormale opplevelsen jeg noen gang har hatt. 
Har heller ikke sovet i egen leilighet siden hendelsen. Både grunnet frykt såklart men også for å eventuell ekstra bekreftelse på at dette faktisk var paranormalt, og ikke skyldes eventuelle medisinske eller psykiske årsaker. Opplever jeg dette igjen når jeg drar tilbake til mitt eget hjem, er det tydelige indikatorer på at dette er reelt. 

Går helt fint her, har bare noen aktive lesjoner igjen i hodet, de trigger mye rart, men ikke det paranormale tydeligvis, så jeg er blitt så "usynsk" som en kan få det. 

Hva det er du har opplevd skal jeg egentlig ikke legge meg for mye opp i, men for å få sjelefred, så er det vel greit å søke hjelp der du anser det som mest legitimt, om det blir hos legen, presten eller Lilli Bendriss får vere helt opp til deg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg støtter det med å få utført en husrens, Ts.

Som sagt kan du kontakte kirken. Det er også noen mer alternative som driver med husrens, men å finne de virkelig gode på det er kanskje ikke like lett.

Anonymkode: a296b...9bc

Så du anbefaler kirken og ikke alternative folk som utfører slike husrenser?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du vil ikke dra til legen fordi han kan hjelpe deg? Typisk med psykose at det er venner, familie eller naboer som varsler, fordi hovedpersonene selv ikke skjønner at hen trenger hjelp. 

Anonymkode: bfcc8...a4a

Tilbringer tid sammen med familie og venner nesten daglig og det har jeg alltid gjort. Er foreløbig ingen som har utrykkt beskymringer eller varslet om eventuell psykose jeg selv ikke er klar over. 
Jeg er også i full jobb og er ganske suksesfull både karrieremessig og sosialt. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...