Gå til innhold

Hvilken uke er jeg i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 5 uker og 2 dager, men står jeg er i uke 6. Skal jeg da lese om uke 5 eller uke 6?😂

Anonymkode: 8f909...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Les om uke 5 hvis du leser sider fra norske myndigheter, som Helsenorge, som er de eneste kildene du burde bruke.

Appene legger på en uke så du skal føle at du er lengre på vei enn det du er. 

Anonymkode: 1e467...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen apper bruker påbegynt uke i stedet for fullgåtte uker, derfor blir mange gravide forvirret, inkludert meg da jeg gikk gravid. Inne i appen din kan du lese om det som står i uke 6, men jeg lærte meg at alt av helsepersonell/sykehus etc. forholder seg til fullgåtte uker, som for deg altså er fem uker. 

Tenk på at du eksempelvis er 31 år og fem måneder, så sier man at man er 31 år selv om man er et stykke inn i det 32 året sitt. Enkleste i graviditeten er bare å si at du er 5+2 f.eks, så er ingen i tvil.

Anonymkode: 0aa91...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Les om uke 5 hvis du leser sider fra norske myndigheter, som Helsenorge, som er de eneste kildene du burde bruke.

Appene legger på en uke så du skal føle at du er lengre på vei enn det du er. 

Du får det til å høres så enkelt ut, men f.eks. appen nørs blir anbefalt til veldig mange på helsestasjonen som en app med godkjent og trygg informasjon. Den bruker påbegynte uker. Så det er ikke alltid så greit å vite når man ikke er helt inne i det. Vet ikke helt hva appene skal oppnå med å få deg til å føle deg lengre på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du får det til å høres så enkelt ut, men f.eks. appen nørs blir anbefalt til veldig mange på helsestasjonen som en app med godkjent og trygg informasjon. Den bruker påbegynte uker. Så det er ikke alltid så greit å vite når man ikke er helt inne i det. Vet ikke helt hva appene skal oppnå med å få deg til å føle deg lengre på vei?

Norske helsemyndigheter bruker fullgåtte uker, altså uke 5 for din del nå. Skjønner ikke hva som er vanskelig?:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er 5 uker på vei, men i svangerskapsuke 6.

Anonymkode: 7852e...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...