Gå til innhold

Hadde kreft for 12 år siden, får ikke forsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle forsikringsselskaper nekter meg kritisk sykdom-forsikring fordi jeg hadde kreft i 2013. Jeg var et barn, og legen har sagt at det er like stor sjans for meg som alle andre å få kreft nå... Noen som har forsikring å anbefale der de faktisk godkjenner? 

Anonymkode: ff675...bd5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alle forsikringsselskaper nekter meg kritisk sykdom-forsikring fordi jeg hadde kreft i 2013. Jeg var et barn, og legen har sagt at det er like stor sjans for meg som alle andre å få kreft nå... Noen som har forsikring å anbefale der de faktisk godkjenner? 

Et helt vanlig problem. Du får neppe noe forsikring noen steder. 

Anonymkode: 43c80...60c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kjipt for deg. Dette er grunnen til at jeg forsikrer mine barn. Min søster hadde kreft da hun var liten, hun får heller ikke en sånn forsikring nå. 

Anonymkode: be433...89f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør de ikke om helseskjema fra de siste 10 årene?

Anonymkode: 76179...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både Nordea og Storebrand skriver at du kun skal gi opplysninger fra de siste 10 årene, Storebrand skriver spesifikt at du ikke skal gi helseopplysninger som er eldre enn 10 år. Google "helseskjema siste 10 år".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Både Nordea og Storebrand skriver at du kun skal gi opplysninger fra de siste 10 årene, Storebrand skriver spesifikt at du ikke skal gi helseopplysninger som er eldre enn 10 år. Google "helseskjema siste 10 år".

Jepp, men jeg fylte ut Storebrand sitt, og der står det også «har du vært på kontroll de siste 10 årene» - og det har jeg jo. Gikk i kontroll fem år etterpå. Derfor avslag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gikk i kontroll fem år etterpå. Derfor avslag 

Statistisk er det større sjanse for at det skjer noe med noen som har hatt historie med det. Det er jo en grunn til at du ble innkalt til kontroller også.

Anonymkode: a690a...e12

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Statistisk er det større sjanse for at det skjer noe med noen som har hatt historie med det. Det er jo en grunn til at du ble innkalt til kontroller også.

Ja, men bare i fem år etter. Ti år etter er det ingen sjans (like mye som vanlige folk) lenger. Såå.. yup. Kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Absolutt. Skjønner forsikringsselskapene godt. Det er et utall senskader av kreftbehandling som kan dukke opp mange år etter man er kreftfri, de har nok brent seg på dette, og tar ingen sjanser. 

Anonymkode: 4419f...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp, men jeg fylte ut Storebrand sitt, og der står det også «har du vært på kontroll de siste 10 årene» - og det har jeg jo. Gikk i kontroll fem år etterpå. Derfor avslag 

Må vente til mer enn 10 år siden kontrollene da…rett og slett. Utrolig trist det er sånn :( Føler med deg.

Dette er grunnen til at våre barn hat barneforsikringer som videreføres som voksne uten ny runde med helseerklæring. 

Anonymkode: 9dfa5...a26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt. Skjønner forsikringsselskapene godt. Det er et utall senskader av kreftbehandling som kan dukke opp mange år etter man er kreftfri, de har nok brent seg på dette, og tar ingen sjanser. 

Anonymkode: 4419f...b40

Ja, men da kan de lage klausuler i forhold til sykdommer som kan ha sammenheng med kreftsykdommen. Det burde vært en folkerett å kunne kjøpe forsikring! 
Det blir det samme som at hvis jeg brakk foten for 10 år siden, så kan jeg ikke få forsikring for andre skader i benet resten av livet, selv om det ikke har med bruddet i foten å gjøre? 
Jeg har hatt mye plager med senebetennelse i nakke og skulder. Skal ikke jeg få erstatning hvis jeg faller på glatten og knuser skulderen min da? Fordi jeg har vært plaget med stramme muskler tidligere? 

Anonymkode: 10656...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan lages klausuler på sykdommer som skjer pga tidligere sykdommer…. Det er ingen grunn til å nekte forsikring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, men da kan de lage klausuler i forhold til sykdommer som kan ha sammenheng med kreftsykdommen. Det burde vært en folkerett å kunne kjøpe forsikring! 
Det blir det samme som at hvis jeg brakk foten for 10 år siden, så kan jeg ikke få forsikring for andre skader i benet resten av livet, selv om det ikke har med bruddet i foten å gjøre? 
Jeg har hatt mye plager med senebetennelse i nakke og skulder. Skal ikke jeg få erstatning hvis jeg faller på glatten og knuser skulderen min da? Fordi jeg har vært plaget med stramme muskler tidligere? 

Det burde være en folkerett? De vil nok helt sikkert gi deg en forsikring for hva som helst bare du er villig til å betale nok. Du er klar over at forsikring fungerer slik at utbetalingene finansieres av de øvrige forsikringstakerne? Om de ikke kunne tatt noen forbehold ville prisen vært så høy at ingen ville kjøpt forsikring. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 40 år og har enda ikke forstått poenget med å forsikre seg mot dykdom/dødsfall. HelseNorge kommer jo på banen med én gang det er noe, og egenandelene er svært lave. Hva skal forsikringdpenger dekke dom staten ikke dekker?

Anonymkode: 683db...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er kjipt for deg. Dette er grunnen til at jeg forsikrer mine barn. Min søster hadde kreft da hun var liten, hun får heller ikke en sånn forsikring nå. 

Anonymkode: be433...89f

Me too. Opprettet da de enda var feilfrie på papiret. Vil beholdes lengst mulig. Vanskelig å bytte nå når det har kommet til diverse diagnoser. 

Anonymkode: 1ac6f...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livsforsikring, som burde hett dødsforsikring, gir utbetaling til dine etterlatte hvis du dør. Dette har masse å si for etterlatte! Samboer/ektefelle kan f.eks beholde hus, de ellers kanskje måtte selge.

Kritisk sykdom gir engangsutbetalinger ved sykdom som kommer veldig godt med! Det er mye som ikke dekkes, men som du kan ønske å bruke penger på for å få et bedre liv som syk.

Begge disse forsikringene er forholdsvis billige. Hvis du har forsørgeransvar, bør du kjøpe dem.

Anonymkode: 2aea6...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart det ikke er en folkerett å få forsikring… forsikringsselskapene skal tjene penger. De driver ikke med veldedighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er 40 år og har enda ikke forstått poenget med å forsikre seg mot dykdom/dødsfall. HelseNorge kommer jo på banen med én gang det er noe, og egenandelene er svært lave. Hva skal forsikringdpenger dekke dom staten ikke dekker?

Anonymkode: 683db...ee0

Tapt arbeidsinntekt over den prosentsatsen man får som ufør?

Slippe leve helt på grensa?

Anonymkode: 2a6a2...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gjør det når det har gått 10 år siden siste kontroll.

Anonymkode: 6e590...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får heller ikke forsikring pga tidligere sykdom som deg, TS.

Løsningen for meg ble via arbeidsgiver, der leverer man ikke helseskjema. 

Anonymkode: 2a6a2...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...