AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Innimellom blir jeg litt sulten på kvelden, spørs hva jeg spiste til middag. Er det da sunnere å spise knekkebrød eller brød? Jeg har alltid spist 2 eller 3 brødskiver på kvelden hvis og når jeg blir sulten, ikke hver kveld men innimellom. Gikk opp en kilo. To siste uker så har jeg spist to knekkebrød istedenfor brød og jeg har gått ned 1,5 kilo. Og jeg føler meg mye bedre, både i formen og ellers. Knekkebrød jeg spiser er Wasa sin frokost knekkebrød. Bør jeg kanskje gå over til Wasa fullkorn grov? Anonymkode: 9dc82...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Innimellom blir jeg litt sulten på kvelden, spørs hva jeg spiste til middag. Er det da sunnere å spise knekkebrød eller brød? Jeg har alltid spist 2 eller 3 brødskiver på kvelden hvis og når jeg blir sulten, ikke hver kveld men innimellom. Gikk opp en kilo. To siste uker så har jeg spist to knekkebrød istedenfor brød og jeg har gått ned 1,5 kilo. Og jeg føler meg mye bedre, både i formen og ellers. Knekkebrød jeg spiser er Wasa sin frokost knekkebrød. Bør jeg kanskje gå over til Wasa fullkorn grov? Anonymkode: 9dc82...db0 Du spiser det du mener fungerer best for deg. Mange mener proteinbrød er sunnest. De er i alle fall enkle å lage. Ett kilo opp eller ned kan like gjerne være vann eller økt aktivitet, som knekkebrød. Eller om du er kvinne naturlige svingninger i tilknytning til suklus. Anonymkode: 6f22a...02a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Det kommer jo helt an på typen brød og typen knekkebrød. Jeg prøver å gå ned i vekt, og brødskiver (uansett hvor sunne de er) har flere kalorier enn knekkebrød. Jeg spiser Wasa Fiber Balance, de har 33 kalorier pr stk. Passer på at pålegget er proteinrikt. Anonymkode: ee55e...1d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer jo helt an på typen brød og typen knekkebrød. Jeg prøver å gå ned i vekt, og brødskiver (uansett hvor sunne de er) har flere kalorier enn knekkebrød. Jeg spiser Wasa Fiber Balance, de har 33 kalorier pr stk. Passer på at pålegget er proteinrikt. Anonymkode: ee55e...1d3 Spiser som regel Tinde brød. Hva har du som pålegg på knekkebrød? Kanskje prøve Fiber Balance 🤔, takk. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du spiser det du mener fungerer best for deg. Mange mener proteinbrød er sunnest. De er i alle fall enkle å lage. Ett kilo opp eller ned kan like gjerne være vann eller økt aktivitet, som knekkebrød. Eller om du er kvinne naturlige svingninger i tilknytning til suklus. Anonymkode: 6f22a...02a Jeg har følt meg veldig oppblåst den siste tiden, noe jeg ikke har gjort før. Veier meg veldig sjeldent. Sist gang jeg veiet meg var på høsten, da veide jeg 56kg. Veide meg i januar (da jeg følte meg oppblåst), da viste velta 59,6kg. Jeg er aktiv turgåer, går turer hver dag i rask tempo. Så skjønner ikke hvorfor jeg er gått opp så mye. Er ingen sofasliter. Det er ikke meg Så jeg innførte knekkebrød på kvelden og nå veier jeg 58kg, føler meg bedre. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Det er mindre kalorier i knekkebrød så for meg så er det bedre. Anonymkode: c4602...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Det kommer helt an på knekkebrødet og brødet, men viktigst er pålegget. Et knekkebrød inneholder mindre kalorier enn en gjennomsnittlig brødskive. Blir du like mett? hvis din erfaring er at du ikke legger på deg når du bytter ut brød med knekkebrød så fortsett med det, men det finnes ikke noe svar på overskriften. hadde en venninne som leste at knekkebrød var bedre enn brød for vektnedgang. Så hun byttet ut brødskiver med ost med knekkebrød med ost . Og spiste jo flere knekkebrød og dermed mer ost. Ble ingen vektnedgang av det. Anonymkode: 0065d...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det kommer helt an på knekkebrødet og brødet, men viktigst er pålegget. Et knekkebrød inneholder mindre kalorier enn en gjennomsnittlig brødskive. Blir du like mett? hvis din erfaring er at du ikke legger på deg når du bytter ut brød med knekkebrød så fortsett med det, men det finnes ikke noe svar på overskriften. hadde en venninne som leste at knekkebrød var bedre enn brød for vektnedgang. Så hun byttet ut brødskiver med ost med knekkebrød med ost . Og spiste jo flere knekkebrød og dermed mer ost. Ble ingen vektnedgang av det. Anonymkode: 0065d...d78 Jeg spiser ikke mer knekkebrød enn brød, altså noen ganger to og noen ganger tre knekkebrød, men ikke mer enn det. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Wasa Husman er det jeg tror er det sunneste og minst prosesserte Endret 4 timer siden av exictence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spiser ikke mer knekkebrød enn brød, altså noen ganger to og noen ganger tre knekkebrød, men ikke mer enn det. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Hvis du bytter 3 brødskiver ut med 3 knekkebrød og beholder samme mengde pålegg blir jo kaloriene færre. Fordi du spiser mindre. Hadde blitt det samme om du byttet med halvannen brødskive. Anonymkode: 0065d...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden exictence skrev (7 minutter siden): Wasa Husman er det jeg tror er det sunneste og minst prosesserte Takk, at det ikke er ultraprosessert er også viktig. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk, at det ikke er ultraprosessert er også viktig. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Dete kan du finnepå google: Wasa Husman, Rugsprø, Frukost Fullkorn og Leksands er alle eksempler på knekkebrød som er renvare, altså ikke ultraprosessert. Disse knekkebrødene består stort sett kun av mel, vann, gjær, frø og salt. Akkurat det et knekkebrød skal inneholde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har følt meg veldig oppblåst den siste tiden, noe jeg ikke har gjort før. Veier meg veldig sjeldent. Sist gang jeg veiet meg var på høsten, da veide jeg 56kg. Veide meg i januar (da jeg følte meg oppblåst), da viste velta 59,6kg. Jeg er aktiv turgåer, går turer hver dag i rask tempo. Så skjønner ikke hvorfor jeg er gått opp så mye. Er ingen sofasliter. Det er ikke meg Så jeg innførte knekkebrød på kvelden og nå veier jeg 58kg, føler meg bedre. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Gått opp i muskler? Muskler veier mer enn fett.. du sier selv du er aktiv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spiser som regel Tinde brød. Hva har du som pålegg på knekkebrød? Kanskje prøve Fiber Balance 🤔, takk. Ts Anonymkode: 9dc82...db0 Jeg bruker feks cottage cheese med sukkerfritt syltetøy, kyllingpålegg i ulike former, Go og mager leverpostei, egg eller makrell i tomat. Anonymkode: ee55e...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg fikk mye bedre helse da jeg kuttet ut både brød og knekkebrød. Jeg slipper å være oppblåst, slipper å få diaré, slipper forstoppelse (fiber lager begge deler!), jeg har fått opp jernlageret mitt (korn inneholder antinæringsstoffer som hemmer opptak av blant annet jern), jeg har fått mer muskler, jeg har fått lavere fettprosent. Ca samme kcal som før, ca samme treningsmengde som før. Kuttet bare ut usunn mat som korn og erstattet med kjøtt. Anonymkode: 09aba...bed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har alltid vært glad i brød, men de seneste årene har jeg slitt med at jeg ble så veldig oppblåst. En bukse som satt litt løst rundt livet på morgenen var ubehagelig trang på slutten av arbeidsdagen. Fikk tips om å gå over til knekkebrød, og problemet forsvant. Spiser nesten bare knekkebrød nå, men savner vanlig brød innimellom. En annen stor fordel med knekkebrød er at det er lettere for meg å holde stabil vekt. Anonymkode: d5f6e...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden #17 Del Skrevet 2 minutter siden 3 Wasa Husman knekkebrød uten pålegg til frokost i 2 år. Gått ned 50 kilo Anonymkode: 982bd...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå