AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #41 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Oppsummeringsinnlegg: 1. Dette er første gang jeg legger ut for henne. Jeg hadde håpet hun skjerpet seg litt for meg. 2. Dette er en månedlig greie vi gjør. Jeg har betalt billetter de siste gangene. Forrige gang tok svigermor og vippset meg for hennes billett. 3. Hun og mannen er notorisk kjent for å ikke betale tilbake. Henviser tilbake til punkt 1. 4. Ny info: samboer jobber gratis (typ håndverkerarbeid) på deres hus for ungene sin skyld. Vi tok også ungene med på en aktivitet og brukte 700kr på dem i helgen fordi foreldrene ikke gjør det selv. Det minste dama kunne gjort var å sende en melding og si at hun vippser når hun får uføretrygden sin. Anonymkode: f6220...841 Helt enig -men nå er det en gang sånn at det man skulle ønske andre skulle gjøre eller ville ha gjort selv ikke er forenlig med hva andre faktisk gjør🙈 Hadde ikke mast om det -hadde heller latt andre legge ut for alle neste gang så får de heller ta problemet.. Hun har helt sikkert ikke de pengene og er for «flau» til å si det til deg. Anonymkode: 8fff7...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #42 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres lurt ut! Jeg tror dette er løsningen, til syvende og sist. Anonymkode: f6220...841 Ja, jeg hadde i hvert fall endt opp med å gjøre det sånn. Det hadde neppe hjulpet på frustrasjonen å forfølge saken lengre enn det. Jeg skjønner uansett godt at det irriterer, særlig med opplysningen om at de blåste 700 000 på ny bil uten tvingende behov for en. Da kunne jeg nok også vurdert å sørge for at dette kom frem dersom hun faktisk ender med å aldri betale tross helt konkrete oppfordringer i forbindelse med kinobesøket. Nå er vi overhodet ikke der ennå, da. Men hadde jeg vært sikker på at hun med vilje unnlot å betale for seg, da hadde jeg vurdert å si noe. Ikke "Vet du hva Trude gjorde eller, Randi og Kari?", men at man ved neste forespørsel om å legge ut i samme krets bemerker at "Ja, nei, jeg fikk nå aldri igjen sist jeg la ut" og lar den opplysningen henge et øyeblikk. Ikke med en som lever fra hånd til munn, for all del, og neppe første gangen. Jeg har et par kompiser fra barndommen (jeg er mann selv også) som jeg vet har strevet noe, og da har jeg flere ganger lagt ut for litt småtteri med en liksom-avtale om vippsing som vi begge skjønner er mest for å unngå å si rett ut at jeg betaler for dem. Men med en som kaster rundt seg med penger i enkelte sammenhenger, og aktivt unngår å gjøre opp for seg, hadde jeg nok vurdert det. Så hadde det å forfølge de 180 kronene særlig langt ikke vært verdt det for min del. Anonymkode: e348c...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #43 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig -men nå er det en gang sånn at det man skulle ønske andre skulle gjøre eller ville ha gjort selv ikke er forenlig med hva andre faktisk gjør🙈 Hadde ikke mast om det -hadde heller latt andre legge ut for alle neste gang så får de heller ta problemet.. Hun har helt sikkert ikke de pengene og er for «flau» til å si det til deg. Anonymkode: 8fff7...a22 Hun er jo åpenbart en snylter. Anonymkode: 7f186...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #44 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For siste gang: Hun pleier å skjerpe seg litt når jeg er i nærheten. Jeg håpet at dette var et av tilfellene dette skjedde. Tydeligvis er det ikke det. Anonymkode: f6220...841 Slik du skriver, og med alle detaljene som hører privatlivet til som du legger ut om henne, høres du dessverre ut som en som liker å ta kontrollen; jeg skjønner at du føler et slags ansvar for å hjelpe henne, men løser dette egentlig noe? Hvis man har dårlig råd, foretrekker man å se en film gratis hjemme framfor å betale 180 kroner for å se den på kino, og det er ikke sikkert at det da er så hyggelig med en venninne som er bedre økonomisk stilt, og foreslår at alle skal gå på kino; selv tror jeg ikke hun egentlig hadde lyst til dette kinobesøket, men hva skal man si til en sjefete venninne som har lagt ut penger, og vil ha dem tilbake? Man kan finne på hyggelige aktiviteter sammen helt gratis, og for hennes del tror jeg det hadde vært bedre å bli invitert til noe slikt istedenfor dette maset om penger. Anonymkode: c2ae6...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #45 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg hadde i hvert fall endt opp med å gjøre det sånn. Det hadde neppe hjulpet på frustrasjonen å forfølge saken lengre enn det. Jeg skjønner uansett godt at det irriterer, særlig med opplysningen om at de blåste 700 000 på ny bil uten tvingende behov for en. Da kunne jeg nok også vurdert å sørge for at dette kom frem dersom hun faktisk ender med å aldri betale tross helt konkrete oppfordringer i forbindelse med kinobesøket. Nå er vi overhodet ikke der ennå, da. Men hadde jeg vært sikker på at hun med vilje unnlot å betale for seg, da hadde jeg vurdert å si noe. Ikke "Vet du hva Trude gjorde eller, Randi og Kari?", men at man ved neste forespørsel om å legge ut i samme krets bemerker at "Ja, nei, jeg fikk nå aldri igjen sist jeg la ut" og lar den opplysningen henge et øyeblikk. Ikke med en som lever fra hånd til munn, for all del, og neppe første gangen. Jeg har et par kompiser fra barndommen (jeg er mann selv også) som jeg vet har strevet noe, og da har jeg flere ganger lagt ut for litt småtteri med en liksom-avtale om vippsing som vi begge skjønner er mest for å unngå å si rett ut at jeg betaler for dem. Men med en som kaster rundt seg med penger i enkelte sammenhenger, og aktivt unngår å gjøre opp for seg, hadde jeg nok vurdert det. Så hadde det å forfølge de 180 kronene særlig langt ikke vært verdt det for min del. Anonymkode: e348c...0de Var ikke 700k de blåste på bil, men det er jo en annen sak. Men jeg er enig. Hadde hun kanskje sagt ifra kunne jeg vært tilbøyelig og sagt at «åja, men du, jeg kan betale for deg denne gangen hvis du sliter litt». Problemet er at hun ikke sier noe som helst. Anonymkode: f6220...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #46 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): 180kr, men hun og mannen er kjent for å ikke klare å betale tilbake. Samboer har lagt ut mangt en gang for gaver som de ikke har betalt på. Så frykter at de pengene er tapt. Anonymkode: f6220...841 Og likevel legger du ut? Vel….🤷🏼♀️ Anonymkode: df542...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 8 timer siden #47 Del Skrevet 8 timer siden Jeg hadde rett og slett sendt melding og spurt om hun ikke hadde tenkt å være med på kino allikevel. For hvis hun ikke skulle ha billetten er det en annen som vil ha den. Svarer hun at jo hun skal være med, så hadde jeg svart at hun må vipse i løpet av dagen eller så er det en annen som blir med istedenfor. Når slik oppførsel er en vane hadde jeg ikke sluppet hun med på kinoen uten betaling, det hadde blitt et prinsipp. For hadde ikke stått og kranglet i kiosken eller satset på at hun tok med godis og drikke til tilsvarende sum. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var ikke 700k de blåste på bil, men det er jo en annen sak. Men jeg er enig. Hadde hun kanskje sagt ifra kunne jeg vært tilbøyelig og sagt at «åja, men du, jeg kan betale for deg denne gangen hvis du sliter litt». Problemet er at hun ikke sier noe som helst. Anonymkode: f6220...841 Beklager virkelig, helt fjernt av meg med den summen. Satt og styrte med en sum på en annen front her og ting gikk i surr. Men men, poenget står. Og vi virker helt enige. Anonymkode: e348c...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #49 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slik du skriver, og med alle detaljene som hører privatlivet til som du legger ut om henne, høres du dessverre ut som en som liker å ta kontrollen; jeg skjønner at du føler et slags ansvar for å hjelpe henne, men løser dette egentlig noe? Hvis man har dårlig råd, foretrekker man å se en film gratis hjemme framfor å betale 180 kroner for å se den på kino, og det er ikke sikkert at det da er så hyggelig med en venninne som er bedre økonomisk stilt, og foreslår at alle skal gå på kino; selv tror jeg ikke hun egentlig hadde lyst til dette kinobesøket, men hva skal man si til en sjefete venninne som har lagt ut penger, og vil ha dem tilbake? Man kan finne på hyggelige aktiviteter sammen helt gratis, og for hennes del tror jeg det hadde vært bedre å bli invitert til noe slikt istedenfor dette maset om penger. Anonymkode: c2ae6...70f Med tanke på alt jeg ikke skriver her, velger jeg å se bort ifra den første delen av kommentaren din. Det er mer til historien jeg tenker ikke trengs å deles. Det er uansett ikke relevant i denne sammenhengen. Ja, vi kan se film hjemme, gratis. Men nå er dette en greie vi gjør. Vi møtes også hjemme hos hverandre en kveld i måneden, som er gratis. Hun kunne sagt hun ikke ville være med dersom hun ikke hadde råd, eller bare vært ærlig. Så kunne jeg kanskje sett litt mellom fingrene. Anonymkode: f6220...841 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #50 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og likevel legger du ut? Vel….🤷🏼♀️ Anonymkode: df542...49e Les bakover i tråden. Har svart på dette 4 ganger allerede. Anonymkode: f6220...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #51 Del Skrevet 7 timer siden Me for life skrev (4 minutter siden): Jeg hadde rett og slett sendt melding og spurt om hun ikke hadde tenkt å være med på kino allikevel. For hvis hun ikke skulle ha billetten er det en annen som vil ha den. Svarer hun at jo hun skal være med, så hadde jeg svart at hun må vipse i løpet av dagen eller så er det en annen som blir med istedenfor. Når slik oppførsel er en vane hadde jeg ikke sluppet hun med på kinoen uten betaling, det hadde blitt et prinsipp. For hadde ikke stått og kranglet i kiosken eller satset på at hun tok med godis og drikke til tilsvarende sum. Jeg tenker jeg sender en melding til svigermor i kveld og hører om hun har betalt henne de andre gangene når hun har betalt for henne. Eller hvordan hun løser det. Anonymkode: f6220...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #52 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager virkelig, helt fjernt av meg med den summen. Satt og styrte med en sum på en annen front her og ting gikk i surr. Men men, poenget står. Og vi virker helt enige. Anonymkode: e348c...0de Ikke tenk på det😅 Bare litt irriterende å ikke få tilbake penger jeg har lagt ut etter avtale. Anonymkode: f6220...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #53 Del Skrevet 7 timer siden Me for life skrev (6 minutter siden): Jeg hadde rett og slett sendt melding og spurt om hun ikke hadde tenkt å være med på kino allikevel. For hvis hun ikke skulle ha billetten er det en annen som vil ha den. Svarer hun at jo hun skal være med, så hadde jeg svart at hun må vipse i løpet av dagen eller så er det en annen som blir med istedenfor. Når slik oppførsel er en vane hadde jeg ikke sluppet hun med på kinoen uten betaling, det hadde blitt et prinsipp. For hadde ikke stått og kranglet i kiosken eller satset på at hun tok med godis og drikke til tilsvarende sum. Støtter denne! Anonymkode: df542...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #54 Del Skrevet 7 timer siden Kan være hun har skrapa konto frem til uføren kommer om 6 dager, og at hun vil betale deg da. Har du så dårlig råd at du ikke klarer å vente 6 dager? Spør henne om hun kan betale før, eller om hun venter til uføren kommer. Anonymkode: 415f2...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 7 timer siden #55 Del Skrevet 7 timer siden solsolsol skrev (55 minutter siden): Veldig smålig! En i familien og 180 kroner? Det er jo ikke alle, det er en som ikke har betalt. Og det er første gang det skjer. Hadde aldri falt meg inn å sende vippskrav om jeg betaler kinobilletter for venner eller familie, er begrenset hvor veldig mye penger det kan bli i løpet av et år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #56 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan være hun har skrapa konto frem til uføren kommer om 6 dager, og at hun vil betale deg da. Har du så dårlig råd at du ikke klarer å vente 6 dager? Spør henne om hun kan betale før, eller om hun venter til uføren kommer. Anonymkode: 415f2...266 Men da kunne hun sagt ifra? Eller sagt «jeg kan ikke fordi jeg ikke har penger». Så kunne jeg sagt «det går fint, Trude, jeg kan betale for deg denne gangen». Men hun sier ingenting. Ikke et pip. Anonymkode: f6220...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #57 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være hun har skrapa konto frem til uføren kommer om 6 dager, og at hun vil betale deg da. Har du så dårlig råd at du ikke klarer å vente 6 dager? Spør henne om hun kan betale før, eller om hun venter til uføren kommer. Anonymkode: 415f2...266 Og jo, jeg klarer meg, takk som spør. Er en prinsippsak. Anonymkode: f6220...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #58 Del Skrevet 7 timer siden solsolsol skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke alle, det er en som ikke har betalt. Og det er første gang det skjer. Hadde aldri falt meg inn å sende vippskrav om jeg betaler kinobilletter for venner eller familie, er begrenset hvor veldig mye penger det kan bli i løpet av et år.. Ja, men da må hun bruke ordene sine da! Si ifra. Så kan jeg være grei denne ene gangen og se mellom fingrene. Problemet er at jeg blir stående uten å ha en ordentlig kommunikasjon. Hun liker meldingen og det er det. Anonymkode: f6220...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #59 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan være hun har skrapa konto frem til uføren kommer om 6 dager, og at hun vil betale deg da. Har du så dårlig råd at du ikke klarer å vente 6 dager? Spør henne om hun kan betale før, eller om hun venter til uføren kommer. Anonymkode: 415f2...266 Dette er selvfølgelig en mulighet. Men da enten dropper man å bli med på kino, eller så sier man "Jeg venter penger om 6 dager, går det bra at jeg betaler deg da?" Anonymkode: 62524...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er selvfølgelig en mulighet. Men da enten dropper man å bli med på kino, eller så sier man "Jeg venter penger om 6 dager, går det bra at jeg betaler deg da?" Anonymkode: 62524...a2d Nettopp. Anonymkode: f6220...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå