Gå til innhold

La ut for kino - hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da kan du vel bare skylde deg selv og være glad det ikke var mer. 

Anonymkode: d3de5...363

De skylder svigerforeldre over 100 000 og prioriterer heller å kjøpe ny bil. Jeg hadde vært så flau, jeg. Så jeg får være glad det er 180kr.

Anonymkode: f6220...841

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortsetter du å betale når du vet hun ikke betaler tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solsolsol skrev (1 minutt siden):

Veldig smålig! En i familien og 180 kroner? 

Skal jeg betale for de tre andre også? Det er nesten 1000kr for alle. For jeg betaler for meg selv, mer enn gjerne. Men hun må lære seg å ta ansvar for egne handlinger. Sier man ja, så betaler man om ikke annet er avtalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Phoenix Heart skrev (Akkurat nå):

Hvorfor fortsetter du å betale når du vet hun ikke betaler tilbake?

Dette er første gang jeg legger ut for henne. Jeg bare vet hvordan det har vært for resten av familien. Jeg hadde et håp om at hun skjerpet seg for meg. Men dette er første og siste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og nei, det var ikke sånn at jeg inviterte alle. Dette var en felles avgjørelse og jeg tok ansvar for å bestille billetter. Dette er vanligvis en greie vi gjør en gang i måneden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De skylder svigerforeldre over 100 000 og prioriterer heller å kjøpe ny bil. Jeg hadde vært så flau, jeg. Så jeg får være glad det er 180kr.

Er det noen som har sagt det til dem da, eller får de bare holde på? Om ingen sier noe, så vil de jo bare fortsette med samme oppførsel. De retter jo ikke på noe de kommer unna med.

Anonymkode: 7fa66...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ventet til man skulle på kino og da sagt at hun visst har glemt å vippse og at hun da kanskje kan gjøre det nå.

Hadde hun ikke gjort det med en gang hadde jeg igjen sagt i kiosken at hun kunne betale for meg også fremfor å vippse for billett, og så ikke vært så nøye på krona.

Hadde hun sagt nei til det også, da hadde jeg rett og slett bare latt det gå. Så kan man si at denslags ikke skal lønne seg osv., men det vil koste meg mer ubehag å forfølge saken videre enn det 180 kroner er verdt for meg. I tillegg ville jeg tenkt at det hun går glipp av i tapt velvilje til en senere anledning, siden hun åpenbart ikke klarer å helt ta vare på seg selv, antagelig koster henne mer verdi enn 180 kr. det også. Så jeg ville ikke akkurat følt at hun tjente på det.

Anonymkode: e348c...0de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen som har sagt det til dem da, eller får de bare holde på? Om ingen sier noe, så vil de jo bare fortsette med samme oppførsel. De retter jo ikke på noe de kommer unna med.

Anonymkode: 7fa66...caa

Ja, folk sier ifra. Svigermor ble rasende da de kjøpte ny og dyrere bil fremfor å betale dem tilbake. Det var forresten ingenting galt med den forrige. Så de får høre det.

Og vi betalte 700kr for å ta med ungene deres på en aktivitet i helgen som de vanligvis ikke gidder å gjøre selv. Med glede. Så det her er bare irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

180kr, men hun og mannen er kjent for å ikke klare å betale tilbake. Samboer har lagt ut mangt en gang for gaver som de ikke har betalt på. Så frykter at de pengene er tapt.

Hvorfor fortsetter dere å legge ut for dem da?

Anonymkode: a9e18...348

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du veldig konfliktsky? Det er familien din og du klarer ikke ta det opp?

Anonymkode: eb089...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ventet til man skulle på kino og da sagt at hun visst har glemt å vippse og at hun da kanskje kan gjøre det nå.

Hadde hun ikke gjort det med en gang hadde jeg igjen sagt i kiosken at hun kunne betale for meg også fremfor å vippse for billett, og så ikke vært så nøye på krona.

Hadde hun sagt nei til det også, da hadde jeg rett og slett bare latt det gå. Så kan man si at denslags ikke skal lønne seg osv., men det vil koste meg mer ubehag å forfølge saken videre enn det 180 kroner er verdt for meg. I tillegg ville jeg tenkt at det hun går glipp av i tapt velvilje til en senere anledning, siden hun åpenbart ikke klarer å helt ta vare på seg selv, antagelig koster henne mer verdi enn 180 kr. det også. Så jeg ville ikke akkurat følt at hun tjente på det.

Anonymkode: e348c...0de

Høres lurt ut! Jeg tror dette er løsningen, til syvende og sist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du veldig konfliktsky? Det er familien din og du klarer ikke ta det opp?

Anonymkode: eb089...8d0

Ikke egentlig. Jeg bare må trå litt varsomt rundt henne. Er det et problem får jeg ta det med en av de andre damene og høre litt hva som skjer og hva jeg burde gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, du har lagt ut for 180kr, det har kun gått et døgn og kinoen er ikke før i neste uke, hva i alle dager kaver og stresser du deg opp for? Var vel ikke avtalt at dersom de andre ikke vippset deg innen 24t, så var det giljotinen og gapestokk på KG umiddelbart? 

Ro ned og avvent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppsummeringsinnlegg:

1. Dette er første gang jeg legger ut for henne. Jeg hadde håpet hun skjerpet seg litt for meg.

2. Dette er en månedlig greie vi gjør. Jeg har betalt billetter de siste gangene. Forrige gang tok svigermor og vippset meg for hennes billett.

3. Hun og mannen er notorisk kjent for å ikke betale tilbake. Henviser tilbake til punkt 1. 

4. Ny info: samboer jobber gratis (typ håndverkerarbeid) på deres hus for ungene sin skyld. Vi tok også ungene med på en aktivitet og brukte 700kr på dem i helgen fordi foreldrene ikke gjør det selv.

Det minste dama kunne gjort var å sende en melding og si at hun vippser når hun får uføretrygden sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og nei, det var ikke sånn at jeg inviterte alle. Dette var en felles avgjørelse og jeg tok ansvar for å bestille billetter. Dette er vanligvis en greie vi gjør en gang i måneden.

Da får hun bestille neste gang, så blir dere skuls.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fortelle henne at du har laget en egen tråd om dette på KG, og hengt henne ut på landets største forum, så blir stemningen sikkert riktig god på kinoen.

Anonymkode: c2ae6...70f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym90059005 skrev (3 minutter siden):

Altså, du har lagt ut for 180kr, det har kun gått et døgn og kinoen er ikke før i neste uke, hva i alle dager kaver og stresser du deg opp for? Var vel ikke avtalt at dersom de andre ikke vippset deg innen 24t, så var det giljotinen og gapestokk på KG umiddelbart? 

Ro ned og avvent.

Jeg har ikke sagt noe etter i går. Jeg spurte hva jeg skulle gjøre på mandag dersom jeg ikke hadde fått pengene. Jeg blir litt irritert av hele situasjonen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du visste at hun og mannen ikke pleier å betale tilbake når noen legger ut, og så legger du ut for henne? 

Anonymkode: bce29...936

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du visste at hun og mannen ikke pleier å betale tilbake når noen legger ut, og så legger du ut for henne? 

Anonymkode: bce29...936

For siste gang:

Hun pleier å skjerpe seg litt når jeg er i nærheten. Jeg håpet at dette var et av tilfellene dette skjedde. Tydeligvis er det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...