AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Liker tanken på stekt bacon på retter som torsk og fiskeboller. Har prøvd noen runder med Tulip sine bacon i småbiter, stekt i stekepanne, men de blir bare "soggy" og ikke sprøtt. Hvordan steker dere bacon så det blir sprøtt og hva slags bacon bruker dere? Er det bedre om jeg steker skiver av bacon og brekker de opp etterpå til små biter? Ovn eller panne? Anonymkode: bc8cc...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Høy varme i panna og legg på kjøkkenet benken. Ikke smør i panna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden På bakepapir i stekeovn Anonymkode: c2ffd...c47 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden legg de over på tørkepapir når de er sprøstekt - ikkela de ligge i fettet i pannen.. Anonymkode: 6ac34...7b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Det er flere muligheter, men jeg klipper opp baconskivene i biter og steker i panne på lav varme. Må bare steke de lenge nok. Med høy varme har de lett for å bli brent. Anonymkode: fbb54...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Steker på bakepapir i ovn. Anonymkode: 363e9...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Høy varme i panna i eget fett, men følg med! Legg på tørkepapir etterpå. Anonymkode: 88d60...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Det viktigste er at du legger det på kjøkkenpapir idet det er ferdig. Lar du det ligge i panna eller legger det rett på fat blir det mykt. Selv foretrekker jeg skivet bacon kuttet i birer framfor de terningene. Anonymkode: 0e9b3...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Legger i kald panne smurt med fett og lar baconet steke på middels temperatur til jeg er fornøyd. Eller i stekeovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Airfryer! Anonymkode: 835fc...025 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Første bud: bacon med nok fett! Det er vanskelig å finne nå til dags. Andre bud: tynne skiver. Tredje bud: Høy nok varme. Baconet må steke, ikke koke. Anonymkode: 8142d...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #13 Del Skrevet 33 minutter siden Nesten all bacon blir jo sprø... Jeg liker mykt bacon. Bacon er kjøtt, ikke chips. Hvis du steker det lenge nok til at fettet i baconet smelter, så blir det sprøtt. Bare husk å spare på det deilige baconfettet etterpå. Jeg putter det i en liten boks i kjøleskapet og bruker det til å steke annen mat i etterpå og så smaker det litt bacon. 🤤 Anonymkode: dddf0...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå