AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hvor viktig er «hva du spiser» ila en arbeidsdag utslagsgivende for treningen din senere på ettermiddag/kveld? Jeg trener ca 3-4 dager i uka etter jobb/på kveldstid, og ofte føler jeg på lav energi. Enkelte ganger skylder nok dette lite overskudd i en hektisk hverdag med familie og barn, og noe mindre søvn… eller rett og slett at kroppen ikke var helt på lag. Jeg har i en periode opplevd dette, at kroppen rett og slett er sliten. Den burde ikke være det. I forhold til trening, i din mening.. blir «det» litt hva du spiser ila en dag? Kroppen vil naturligvis ha påfyll for å skape mer energi, men spiser jeg nok eller ikke? Frokost: 2 knekkebrød, lunsj: 1 brødskive, middag - og kanskje en banan før trening. Tenker primært ila en arbeidsdag på 8 timer.. bør jeg være flinkere til å spise mer enn bare knekkebrød og en brødskive? Hvis jeg ønsker bedre effekt og energi på trening… Anonymkode: e830e...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Ja, du spiser veldig lite og det ser du vel selv og? Vil du ikke ha progresjon i treningen din? Du driver rovdrift på kroppen og dette er virkelig ikke sunt. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Hvis DU er energiløs, så tyder det på at du bør ha høyere energiinntak. Jeg spiser sjeldent mer enn en brødskive, eller tar en 2dl proteinshake på jobb hvis jeg skal på trening etterpå. På hviledager spiser jeg aldri på jobb. Anonymkode: 7b174...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden En brødskive er ikke mye. Lag deg to + en banan feks. Anonymkode: b14eb...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Høres lite ut syns jeg. Jeg er en «naturlig faster». Dvs spiser første måltid til lunsj 11.30. Spiser da en salt med grønnsaker, pasta, kylling, cottage cheese og egg, gjerne med en brødskive til. Skyr/banan/eple til mellommåltid. Middag i 17-18 tiden. Trening når barna er i seng rundt 19-20, 4-5 ganger i uken. Nok søvn og drikke vann i løpet av dagen er også viktig for meg. Men man kan jo oppleve å være sliten av dagen generelt selv om man spiser nok. Men ville vurdert noe mer mat ja Anonymkode: 8cf15...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Meg over. Er dame 35 år Anonymkode: 8cf15...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har mye mindre energi npr jeg spiser brødmat. Kan du ikke forsøke å bytre ut den brødskiva med noe mer næringsrikt? Da gjerne en større porsjon med grønnsaker og protein. Da vil du oppleve stor forskjell i energi. Ellers har jeg definitivt best energi på tom mage, altså på morgenen. Mange er som meg på det, men det må du føle på selv. Anonymkode: d4760...276 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Ja, du spiser veldig lite. Når jeg jobber og trener så spiser jeg gjerne proteinshake og to skiver til frokost, to store fiskeburgere på skive til luns og banan før trening Anonymkode: cc8f2...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå