AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #61 Del Skrevet 9 timer siden Årh jeg føler såååå med deg, ts! Her i huset har nok mannen en våt drøm om en bil i millionklassen, mens jeg er strålende fornøyd med en nedbetalt stasjonsvogn fra 2017. Vi er derimot enig om at bolig kommer først og det ikke er aktuelt å ta opp noe som helst billån eller bruke sparepengene våre før vi har kjøpt det huset vi vil at barna skal vokse opp i. Hadde han kjøpt ny bil bak ryggen min vet jeg ikke hva jeg skulle gjort altså… vi er gift og har felles økonomi mi da, så litt annerledes, men føler deg. Anonymkode: 20cb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #62 Del Skrevet 9 timer siden Du sier at dere skulle kjøpe bilen til faren din, skulle dere kjøpe bil sammen også har han kjøpt selv heller? Eller var det han som skulle kjøpe faren din sin bil? Har du bil? Anonymkode: 20cb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #63 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du sier at dere skulle kjøpe bilen til faren din, skulle dere kjøpe bil sammen også har han kjøpt selv heller? Eller var det han som skulle kjøpe faren din sin bil? Har du bil? Anonymkode: 20cb4...cdb Vi skulle kjøpe den sammen av faren min, etter han fikk førerkortet sitt og så selge/vrake min gamle bil. Det blir ikke noe av nå.... Anonymkode: c2e2a...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9 timer siden #64 Del Skrevet 9 timer siden Men han mener kanskje at dere fortsatt skal kjøpe Teslaen? Men jeg forstår deg. Opplevde faktisk litt av det samme, noe som jeg hadde lagt i glemmeboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #65 Del Skrevet 7 timer siden exictence skrev (2 timer siden): Men han mener kanskje at dere fortsatt skal kjøpe Teslaen? Men jeg forstår deg. Opplevde faktisk litt av det samme, noe som jeg hadde lagt i glemmeboken. Nei, han vil ikke det lengre... Anonymkode: c2e2a...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 6 timer siden #66 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, han vil ikke det lengre... Anonymkode: c2e2a...ec6 Men dere skulle jo ha denne sammen. Hva forklarer han det med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergenser Skrevet 6 timer siden #67 Del Skrevet 6 timer siden Tenker det er helt greit å sette seg ned å ha en alvorsprat og fortelle ham at han er blitt en hjernedød apekatt med mikropenis og så går du ut av rommet. Hadde mannen min funnet på noe sånt så hadde han virkelig fått høre hva jeg hadde ment om den situasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #68 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når jeg nå snakker med ham om det sier han at det ikke har noe å si for planene våre, med våre inntekter totalt sett og at små barn fint kan vokse opp i leiligheten hans de første par årene.. Han prioriterer dyr bil foran å få barna i hus i stedenfor leilighet. 🚩🚩🚩🚩🚩 Og aller viktigst. Han brøt et løfte. 🚩🚩🚩🚩🚩 Anonymkode: e8e0f...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #69 Del Skrevet 6 timer siden Hva sier han når du tar det opp? At dere nå ikke kan kjøpe hus, som dere hadde avtalt? At dere ikke kan kjøpe bilen som faren din har holdt av til dere? Det er ikke det økonomiske som er verst, men at han ikke holder avtaler og heller ikke snakker med deg før han tar så store avgjørelser, som også vil påvirke deg. DET hadde vært dealbraker for meg. Anonymkode: 98dd4...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #70 Del Skrevet 6 timer siden Ingen økonomisk utroskap ute og går her, og han har heller ikke lurt faren din. Nå kan jo faren din selge til markedspris istedefor.. Jeg får følelsen av at her er det du som har ment, og han unnlatt å si sin egen mening. Spørsmålet er jo rett og slett om dere nå ikke har råd til å kjøpe bolig? I så tilfelle ville jeg vært noe sinna ja. Hvis det derimot ikke har noe å si på boligkjøp, tenker jeg at han må få bruke egne penger på det han vil, tross dårlig bedømmelse. Det er jo hans, ikke deres, uansett hvor mye samboere dere er. Hvor mye har du spart, og hvor mye får han av salg av leilighet? Hvis disse to tingene er ca likt, regner jeg med det hele kommer til å gå seg til. 👍 Anonymkode: 417f9...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #71 Del Skrevet 6 timer siden Uansett har dere tydeligvis helt forskjellige prioriteringer og økonomi er noe av det første en bør være enig om ved etablering med hus og barn. Kommunikasjonen virker ikke bra. Jeg og kjæresten er godt voksne med veldig forskjellig økonomi. Vi ønsker å kjøpe hus sammen og med totalt 3 særkullsbarn så er det selvfølgelig viktig at vi er krystallklar på hvordan utgiftene skal fordeles og hvordan vi skal prioritere pengene. Vi blir jo en familie. Og store kjøp, uavhengig om hvem sine penger det er, prater vi om sammen. Vi er partnere og diskuterer og lufter alt med hverandre. Anonymkode: 955f1...470 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #72 Del Skrevet 4 timer siden Du kan aldri stole på han igjen. På noen ting. Anonymkode: e8e0f...48d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #73 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har sovet hos venninne i mitt tidligere kollektiv i natt, og de fleste forstår ikke at jeg fremdeles blir..... Han la seg langflat etter meg i nesten ett år, før jeg gikk med på å date ham. Han spanderer stadig restaurantbesøk og utenlandsferier på meg så jeg tror ikke at han gjorde det fordi han ville ut av forholdet.... Anonymkode: c2e2a...ec6 At han løp etter noen i ett år betyr ikke at han vil behandle deg fint. Noen menn liker jakten. Kanskje han ville ha deg fordi du sa nei. Og nå har han kjøpt bilen du sa nei til. Og at han spanderer restaurantbesøk og utenlandsferier betyr bare at han vil på restaurant og ferie. Anonymkode: e8e0f...48d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #74 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har vært uenige om økonomi en stund, jeg er mer sparsommelig enn ham, men jeg har liksom ikke gjort drama ut av det så lenge det er innenfor fornuftige rammer, men en bil til 1 million var vi enige om at det ikke var økonomi til. Anonymkode: c2e2a...ec6 Er du sikker på at dere var enige? Bare spør siden han gjorde det motsatte.? Sa han ja. Eller bare fortalte du han at dere ikke hadde råd til og så antok du? Du burde vurdere å gjøre det slutt hvis ikke det er greit for deg at dette skjer resten av livet ditt. Anonymkode: e8e0f...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #75 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han har ikke ønsket seg denne bilen lenge, det var fordi han øvelseskjørte en gang med en kamerat som hadde en sånn bil og som mente at tesla var en drittbil at han forelsket seg i denne bilen, Han er lett påvirkelig. Det kan bli kjipt i lengden. Snakker av erfaring. Anonymkode: e8e0f...48d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #76 Del Skrevet 4 timer siden Det er jo hans penger så han kan vel bruke de som han vil, og han har vel egenkapital i leiligheten, så det går vel ikke utover huskjøpet? Men at du blir betenkelig pga måten han bruker penger på forstår jeg. Anonymkode: 32e2f...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #77 Del Skrevet 4 timer siden Nok en reddithistorie gjenfortalt på Snapchat siste døgnet!! Anonymkode: 2c5c7...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #78 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har vært uenige om økonomi en stund, jeg er mer sparsommelig enn ham, men jeg har liksom ikke gjort drama ut av det så lenge det er innenfor fornuftige rammer, men en bil til 1 million var vi enige om at det ikke var økonomi til. Anonymkode: c2e2a...ec6 Det er en kilde til evige krangler dette. Økonomi er en av hovedgrunnen til at folk går fra hverandre. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han visste nok det ja, og med god grunn. I et forhold planlegger man sin økonomi sammen. Han vet hvor hardt jeg jobber (140-150%) for å realisere det vi ønsker oss. Han har ikke ønsket seg denne bilen lenge, det var fordi han øvelseskjørte en gang med en kamerat som hadde en sånn bil og som mente at tesla var en drittbil at han forelsket seg i denne bilen, før det var han veldig lite bil-interessert, og fikk altså som nevnt heller ikke lappen før han nå er blitt 29 år, det sier kanskje litt om hans interesse for biler..... Bakgrunnen for historien med faren min var at kjæresten min snakket om å kjøpe en tesla når han har lappen fordi han syntes det funket greit med faren min sin bil ved øvelseskjøring, og ettersom Elon Musk er blitt fullstendig gal, ønsket faren min ikke å "støtte" Musk ved å la ham kjøpe en ny tesla og da faren min uansett skulle ha en større bil ga han oss et veldig godt tilbud som vi aksepterte muntlig. Faren min tar dette veldig fint, og liker ham uansett om han kjøper bilen hans eller ikke.... Anonymkode: c2e2a...ec6 Dere jobber ikke sammen mot målet. Dette forholdet tror jeg ikke er liv laga. Anonymkode: 64481...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå