Eric_B Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden Det høres umiddelbart ut som du hadde en plan for fremtiden som han ikke var helt oppdatert på eller helt enig i. Er selvsagt merkelig avkoblet i et forhold å ikke ha diskusjon om en sånn investering på forhånd, men det er jo ikke sånn at du kan sette ned foten heller med hans penger. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke 20 millioner stående på kontoene våre. Vi hadde de pengene jeg har spart opp hele livet og hans (som nå stort sett er borte) samt friverdi i hans bolig. Han mener at med inntektene våre kan vi uansett kjøpe oss det vi vil i det lange løp og at det derfor ikke vil bety noe for oss.... Jeg er mildt sagt uenig. Anonymkode: c2e2a...ec6 Det her summerer jo godt opp. Han mener dere har godt nok med midler til å skaffe det han han vil ha av bolig. Så spørs det jo om dere er helt avklart om hva som er god nok bolig. For øvrig så er det ikke slik at han ikke kan avbestille om han har bestilt en splitter ny bil. Det koster litt men ikke umulig å "angre" om det kommer til det. Er litt anna om han har kjøpt nesten ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Del Skrevet 6 timer siden Dette er en fordel for din far da. Nå kan han selge bilen sin markedspris istedenfor far-datterpris. Anonymkode: 19c82...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #43 Del Skrevet 6 timer siden Bra du fant ut at dere er økonomisk uenige, FØR dere fikk barn sammen. Anonymkode: 9e6f5...795 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette gjorde eksen også. Vi hadde akkurat kjøpt en eldre enebolig, sparte til oppussing, og har et barn. Bestilte seg helt ny bil og jeg fant det ut på facebook (!!!). Det er åpenbart slutt nå. Umulig å forholde seg til gutter (!) som ikke klarer å kommunisere og bare tar egne valg når man tross alt skal være en familie. Anonymkode: df1fb...5b0 Jeg har sovet hos venninne i mitt tidligere kollektiv i natt, og de fleste forstår ikke at jeg fremdeles blir..... Han la seg langflat etter meg i nesten ett år, før jeg gikk med på å date ham. Han spanderer stadig restaurantbesøk og utenlandsferier på meg så jeg tror ikke at han gjorde det fordi han ville ut av forholdet.... Anonymkode: c2e2a...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sovet hos venninne i mitt tidligere kollektiv i natt, og de fleste forstår ikke at jeg fremdeles blir..... Han la seg langflat etter meg i nesten ett år, før jeg gikk med på å date ham. Han spanderer stadig restaurantbesøk og utenlandsferier på meg så jeg tror ikke at han gjorde det fordi han ville ut av forholdet.... Anonymkode: c2e2a...ec6 Høres ut som om dere har en usunn økonom skjevbalanse i forholdet. Han er storkar og du lar deg spandere på. Jeg ville prøvd å være mer selvstendig også økonomisk. Anonymkode: fc460...7bc 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #46 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som om dere har en usunn økonom skjevbalanse i forholdet. Han er storkar og du lar deg spandere på. Jeg ville prøvd å være mer selvstendig også økonomisk. Anonymkode: fc460...7bc Vi har vært uenige om økonomi en stund, jeg er mer sparsommelig enn ham, men jeg har liksom ikke gjort drama ut av det så lenge det er innenfor fornuftige rammer, men en bil til 1 million var vi enige om at det ikke var økonomi til. Anonymkode: c2e2a...ec6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #47 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sovet hos venninne i mitt tidligere kollektiv i natt, og de fleste forstår ikke at jeg fremdeles blir..... Han la seg langflat etter meg i nesten ett år, før jeg gikk med på å date ham. Han spanderer stadig restaurantbesøk og utenlandsferier på meg så jeg tror ikke at han gjorde det fordi han ville ut av forholdet.... Anonymkode: c2e2a...ec6 Det etterlatte inntrykket av deg er at du har en klar plan om både det ene og det andre, uten at det nødvendigvis er noe din samboer er med på. Etter mitt syn er det i overkant dramatisk å lage et stort nummer ut av (sove borte osv.) fordi han har kjøpt seg en bil for sine penger. Anonymkode: 30fd1...480 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette gjorde eksen også. Vi hadde akkurat kjøpt en eldre enebolig, sparte til oppussing, og har et barn. Bestilte seg helt ny bil og jeg fant det ut på facebook (!!!). Det er åpenbart slutt nå. Umulig å forholde seg til gutter (!) som ikke klarer å kommunisere og bare tar egne valg når man tross alt skal være en familie. Anonymkode: df1fb...5b0 Det gjorde min eks også. Og når jeg tok det opp med han sa han at vi måtte ha det på grunn av sikkerheten. Anonymkode: 879fc...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #49 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og kjæresten bor sammen, vi har begge veldig god økonomi og vi har lenge spart opp til en enebolig for familiestiftelse. Han fikk nylig lappen, og faren min øvelseskjørte mye med ham. Faren min gjorde det uten betaling, men for å hjelpe ham med å endelig få lappen. Faren min hadde også tilbudt oss å kjøpe hans tesla for en far-datter-pris og vi var alle enige om betingelsene for salget, og faren holdt til og med lenge på bilen (og betalte forsikring på den) fordi det var forventet at kjæresten min og jeg skulle kjøpe den. Et par dager etter han fikk lappen siden oppdaget jeg at han har bestilt en splitter-ny BMW til 1 million uten å avklare det med meg og solgt det meste av fondene sine ut for dette, altså vel og merke for sine egne penger. Dette betyr for det første at han får en stor skatteregning neste år og at en viktig del av pengene til enebolig er vekk og at faren min er blitt lurt, etter alt han har gjort for kjæresten min med gratis øvelseskjøring. Jeg føler meg skikkelig lurt og dum... Det helt utrolig.... K29 Anonymkode: c2e2a...ec6 Men hvorfor skal han kjøpe bilen til din far, er det ikke naturlig at du kjøper den bilen? Han er uansett hvordan han valgte å bruke de pengene ansvarlig for halvparten av bolig, og du er ansvarlig for din halvpart. Det er ikke endret. Var det slik at du tenkte han skulle ta den største delen av utgiftene og du skulle leve på han? Om han velger å ha mer boliglån eller billån er jo uviktig i den store sammenheng. For dette påvirker ikke deg uansett. Så bør dere jo ha noen samtaler om hvordan utgifter skal fordeles og hva som skal være utenfor. Rigg deg alltid til å klare ditt eget liv og dine egne forpliktelser. Anonymkode: 22c52...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #50 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har vært uenige om økonomi en stund, jeg er mer sparsommelig enn ham, men jeg har liksom ikke gjort drama ut av det så lenge det er innenfor fornuftige rammer, men en bil til 1 million var vi enige om at det ikke var økonomi til. Anonymkode: c2e2a...ec6 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det etterlatte inntrykket av deg er at du har en klar plan om både det ene og det andre, uten at det nødvendigvis er noe din samboer er med på. Etter mitt syn er det i overkant dramatisk å lage et stort nummer ut av (sove borte osv.) fordi han har kjøpt seg en bil for sine penger. Anonymkode: 30fd1...480 Enig med siste her, han er ikke med på disse planene. Eller han er uenig men sier ikke noe, bare gjør det han vil. Det siste var tilfelle med min eks. Han kommuniserte ikke med meg. Utga seg for å være enig (uten å involvere seg særlig) og etterpå bare gjorde dom det passet han. Sånne er det håpløst å leve med. Nå kan han jo gjøre som han vil med egne penger så lenge dere bare er kjærester, men det blir vanskelig på sikt å være så ulike med tanke på økonomien Anonymkode: 879fc...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #51 Del Skrevet 6 timer siden Ingen vil ha Tesla lenger. Anonymkode: 4f134...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #52 Del Skrevet 6 timer siden Det burde jo også være et signal på at dere kanskje ikke er solide. Anonymkode: 4f134...7a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 6 timer siden #53 Del Skrevet 6 timer siden Doloressa skrev (7 minutter siden): Dette er helt latterlig at en person som ikke eier noe som helst eiendom allokerer alle sparepengene sine til kjøp av en bil som kontinuerlig taper seg i verdi. Snakk om mangel på økonomisk innsikt! Tror du kommer aldri til å lykkes med en slik mann. Han eier leilighet. Men ja, det er en underlig prioritering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #54 Del Skrevet 6 timer siden Lykke til med han der. Frem med nesebeinet og gi beskjed saklig og greit at det der ikke er greit. Anonymkode: 26f94...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #55 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og kjæresten bor sammen, vi har begge veldig god økonomi og vi har lenge spart opp til en enebolig for familiestiftelse. Han fikk nylig lappen, og faren min øvelseskjørte mye med ham. Faren min gjorde det uten betaling, men for å hjelpe ham med å endelig få lappen. Faren min hadde også tilbudt oss å kjøpe hans tesla for en far-datter-pris og vi var alle enige om betingelsene for salget, og faren holdt til og med lenge på bilen (og betalte forsikring på den) fordi det var forventet at kjæresten min og jeg skulle kjøpe den. Et par dager etter han fikk lappen siden oppdaget jeg at han har bestilt en splitter-ny BMW til 1 million uten å avklare det med meg og solgt det meste av fondene sine ut for dette, altså vel og merke for sine egne penger. Dette betyr for det første at han får en stor skatteregning neste år og at en viktig del av pengene til enebolig er vekk og at faren min er blitt lurt, etter alt han har gjort for kjæresten min med gratis øvelseskjøring. Jeg føler meg skikkelig lurt og dum... Det helt utrolig.... K29 Anonymkode: c2e2a...ec6 Mener du at dere vurderer å stifte familie så ta en prat om hva dere (begge) mener med dette. Om han tenker han har gjort noe smart ved å kjøpe bil som det er plass til barnevogn i eller no så la han få forklare seg. Litt rart at han gjorde dette ut av det blå, men var vel redd for å såre svigerfar ved å avslå kjøp av bilen hans…? Hvem vet Anonymkode: caad3...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #56 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi har vært uenige om økonomi en stund, jeg er mer sparsommelig enn ham, men jeg har liksom ikke gjort drama ut av det så lenge det er innenfor fornuftige rammer, men en bil til 1 million var vi enige om at det ikke var økonomi til. Anonymkode: c2e2a...ec6 Du skriver som om han har frarøvet deg noe og det har han jo ikke, han har brukt sine egne penger på noe han ønsket som han sansynligvis visste du ville lage et stort nummer utav.. Beklager å si det men det virker som om du kontrollerer hva "dere" bestemmer ut fra mange av svarene dine og det er jo ikke helt bra i et forhold heller. Jeg foreslår at du trekker pusten noen hakk, går i deg selv på hva du egentlig reagerer på og så tar en samtale, ikke rømmer og sover på sofaen til venner og lager en stor greie før det overhode er en stor greie. Han har ikke brukt dine penger, han har brukt sine egne Anonymkode: 1c9d3...2df 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #57 Del Skrevet 6 timer siden De som ikke er helt klare for å være voksen tar jo slike valg. Anonymkode: bc6a4...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #58 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skriver som om han har frarøvet deg noe og det har han jo ikke, han har brukt sine egne penger på noe han ønsket som han sansynligvis visste du ville lage et stort nummer utav.. Beklager å si det men det virker som om du kontrollerer hva "dere" bestemmer ut fra mange av svarene dine og det er jo ikke helt bra i et forhold heller. Jeg foreslår at du trekker pusten noen hakk, går i deg selv på hva du egentlig reagerer på og så tar en samtale, ikke rømmer og sover på sofaen til venner og lager en stor greie før det overhode er en stor greie. Han har ikke brukt dine penger, han har brukt sine egne Anonymkode: 1c9d3...2df Han visste nok det ja, og med god grunn. I et forhold planlegger man sin økonomi sammen. Han vet hvor hardt jeg jobber (140-150%) for å realisere det vi ønsker oss. Han har ikke ønsket seg denne bilen lenge, det var fordi han øvelseskjørte en gang med en kamerat som hadde en sånn bil og som mente at tesla var en drittbil at han forelsket seg i denne bilen, før det var han veldig lite bil-interessert, og fikk altså som nevnt heller ikke lappen før han nå er blitt 29 år, det sier kanskje litt om hans interesse for biler..... Bakgrunnen for historien med faren min var at kjæresten min snakket om å kjøpe en tesla når han har lappen fordi han syntes det funket greit med faren min sin bil ved øvelseskjøring, og ettersom Elon Musk er blitt fullstendig gal, ønsket faren min ikke å "støtte" Musk ved å la ham kjøpe en ny tesla og da faren min uansett skulle ha en større bil ga han oss et veldig godt tilbud som vi aksepterte muntlig. Faren min tar dette veldig fint, og liker ham uansett om han kjøper bilen hans eller ikke.... Anonymkode: c2e2a...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #59 Del Skrevet 6 timer siden Rykende fersk førerkort og kanskje litt klønete sjåfør de første årene, med dertilhørende større risiko for å skrape borti og bulke bilen ved parkeringer etc... og han har kjøpt en splitterny bil til en million!? Det er absolutt ikke det første kjøretøyet jeg ville anbefalt til en helt fersk bilfører! Blir spennende å se hvor mange riper og bulker han får i den de første par åra. Anonymkode: 4e7fe...777 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #60 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rykende fersk førerkort og kanskje litt klønete sjåfør de første årene, med dertilhørende større risiko for å skrape borti og bulke bilen ved parkeringer etc... og han har kjøpt en splitterny bil til en million!? Det er absolutt ikke det første kjøretøyet jeg ville anbefalt til en helt fersk bilfører! Blir spennende å se hvor mange riper og bulker han får i den de første par åra. Anonymkode: 4e7fe...777 Ja helt enig... Anonymkode: c2e2a...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå