Gå til innhold

Kjæresten har vært økonomisk utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke finn på å gift deg med han.

Anonymkode: f8ba9...fb6

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette gjorde eksen også. Vi hadde akkurat kjøpt en eldre enebolig, sparte til oppussing, og har et barn. Bestilte seg helt ny bil og jeg fant det ut på facebook (!!!).

Det er åpenbart slutt nå. Umulig å forholde seg til gutter (!) som ikke klarer å kommunisere og bare tar egne valg når man tross alt skal være en familie.

Anonymkode: df1fb...5b0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Når han derimot lyver, dekker over og unnviker å fortelle så er det over og ut fullstendig.

Anonymkode: a1e73...eda

Kjæresten til TS har ikke løyet (eller begått økonomisk løftebrudd).

Men han har brutt en avtale, og ting tyder på dårlig økonomisk dømmekraft.

TS står naturligvis fritt til å gå ut uansett.

Anonymkode: f0735...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært særs skeptisk til å forplikte meg med en mann med så hodeløse økonomiske prioriteringer. Det ville blitt et stort tema i vårt forhold. At han ikke diskuterte det med deg heller tilsier jo at han forstår at det ble feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er åpenbart slutt nå. Umulig å forholde seg til gutter (!) som ikke klarer å kommunisere og bare tar egne valg når man tross alt skal være en familie.

Anonymkode: df1fb...5b0

Jeg kjøper det jeg vil når jeg mener at det trengs for egne penger. Noe av bakgrunnen for det er at hun jeg bor sammen med er så styringskåt at jeg blir helt matt.

Jeg sørger selvsagt for å kunne betale min andel av felles utgifter.

Anonymkode: f0735...b7e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

, med våre inntekter totalt sett og at små barn fint kan vokse opp i leiligheten hans de første par årene..

Han får bo med de i bilen han da...
Lykke til med det.

SELVSAGT har det betydning for planene deres. Ok, vel. 
Man skulle tro det?
Men har dere 20 millioner på konto og dette bare var 1 av de... så kan jeg jo si meg enig. Da overreagerer du.
Om det uansett er mer enn nok igjen til bolig så ser jeg ikke problemet.
Vel, nå synes JEG 1 mill i bil som taper seg 500.000 de første 24 timene uansett er totalt bortkastede hundetusener av kroner.  Ville mye heller hatt maneg fine ferier for de pengene. Heldigvis er min mann enig med meg om dette. Selv om han også liker nye fine biler, så liker han ikke kostnaden og at pengene får opp i...ingenting...

Anonymkode: 35025...0d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen som vil ta i en Tesla med en møkkagreip lenger så skjønner han godt😅

Anonymkode: b2c09...b23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han får bo med de i bilen han da...
Lykke til med det.

SELVSAGT har det betydning for planene deres. Ok, vel. 
Man skulle tro det?
Men har dere 20 millioner på konto og dette bare var 1 av de... så kan jeg jo si meg enig. Da overreagerer du.
Om det uansett er mer enn nok igjen til bolig så ser jeg ikke problemet.
Vel, nå synes JEG 1 mill i bil som taper seg 500.000 de første 24 timene uansett er totalt bortkastede hundetusener av kroner.  Ville mye heller hatt maneg fine ferier for de pengene. Heldigvis er min mann enig med meg om dette. Selv om han også liker nye fine biler, så liker han ikke kostnaden og at pengene får opp i...ingenting...

Vi har ikke 20 millioner stående på kontoene våre. Vi hadde de pengene jeg har spart opp hele livet og hans (som nå stort sett er borte) samt friverdi i hans bolig. Han mener at med inntektene våre kan vi uansett kjøpe oss det vi vil i det lange løp og at det derfor ikke vil bety noe for oss.... Jeg er mildt sagt uenig.

Anonymkode: c2e2a...ec6

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er tullete å kjøpe en bil til millionen når man har snakket om å kjøpe bolig sammen, bilen burde eventuelt kommet i andre rekke. Men spørsmålet er jo også hvor lenge utsetter det et eventuelt boligkjøp? 
Du skriver han eier leilighet? Hvor mye av den er nedbetalt? Hvor mye ville han sittet igjen med hvis den ble solgt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det en sportslig bil eller familiebil? Altså, å kjøpe en bil til 1 mille er i seg ikke noe galt syns jeg da. Hvis man har penger til det. Det er veldig stor forskjell å kjøre en bmw til 1 mill enn en Toyota for 300k. Når det er sagt så er dere på forskjellige plasser akkurat nå i hvordan dere tenker om ting. Enten så er kommunikasjonen utrolig dårlig eller så er dere bare annerledes. Jeg skjønner at du føler deg snurt. 

Anonymkode: e6339...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jah...det er helt utrolig.
Men, har dere snakket om dette da? Var han inneforstått med at han ikke kan gjøre slikt uten å snakke med deg?
Og...dere er "bare" kjærester. Hans penger er hans penger. Ikke som i et ekteskap. Da ville jeg reagert mer. Som kjærester han han full rett til å bruke sine penger som han vil. Sånn er det jo. MEN - allikevel sier det jo dessverre mye om hvor han er i forholdet, for nå er deres fremtid glemt. Tydeligvis. Enten var det et uhell...og han kan bli en angrende synder. Ellers er det realitet at han er litt ferdig med forholdet også. Dette må du finne ut av.

Jeg kan forstår - eller iaf ikke vært overrasket over - en ung mann med 1 mill på konto som får lappen og vil kjøpe seg bil, som tror at det er helt normalt å kjøpe biler til 1 mill. Jeg overhørte senest i går en absurd samtale mellom to fedre på en fritidsaktivitet til barna... en som mente det absolutt lønte seg å kjøpe bil til 600.000, og det var det minste man måtte bruke for å få noe brukbart. Mens den andre faren i samtalen hørte jeg jo at ikke fikk dette til å gå opp på noe som helst vis. Samtidig hørte jeg at han nesten skulle ønske at han bare kunne løpe rundt og naivt kjøpe biler i en slik prisklasse uten å bry seg om den absurde kostnaden. Nå vet jeg også at han som "må ha" bil til 600.000 ikke er blant de mest bemidlede. Mens den andre, som åpenbart har andre prioriteringer, også er blant de mer velstående. Enda de absolutt ikke kjører bil til 600.000. Og der er det selvsagt en sammenheng.  Anyways, men jeg hørte liksom misunnelsen i stemmen hans allikevel, og jeg tenker at det er mannfolk-greie. Av en eller annen grunn er dyr bil en våt drøm for veldig mange. Sååååå...kjæresten kan potensielt sett ha hatt et svakt øyeblikk.

Men, er bilen bare bestilt, kan det kanskje omgjøres. På tide å få tatt praten veldig veldig kjapt. 
For min del hadde faktisk forholdet vært over om ikke bilkjøpet avlyses. Penger til bolig og familiestiftelse kan ikke brukes på bil. Gjør han det er han åpenbart et helt annet sted i livet. Men han kan som sagt ha glemt å prioritere i det den blanke lakken lyste mot han i engleglans eller noe sånt. Hva han GJØR med dette vil bli utslagsgivende.

Folk kan gjøre feil, men da må man rydde opp i feilene også. Gi han en sjans. Men for meg hadde dette blitt til et ultimatum faktisk. For sånn oppførsel funker ikke i et videre liv sammen. Enkelt og greit. Han virker ikke særlig voksen. Som far til dine barn trenger du en som ER voksen.

De er ikke bare kjærester. De bor sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og kjæresten bor sammen, vi har begge veldig god økonomi og vi har lenge spart opp til en enebolig for familiestiftelse. Han fikk nylig lappen, og faren min øvelseskjørte mye med ham. Faren min gjorde det uten betaling, men for å hjelpe ham med å endelig få lappen. Faren min hadde også tilbudt oss å kjøpe hans tesla for en far-datter-pris og vi var alle enige om betingelsene for salget, og faren holdt til og med lenge på bilen (og betalte forsikring på den) fordi det var forventet at kjæresten min og jeg skulle kjøpe den. Et par dager etter han fikk lappen siden oppdaget jeg at han har bestilt en splitter-ny BMW til 1 million uten å avklare det med meg og solgt det meste av fondene sine ut for dette, altså vel og merke for sine egne penger. Dette betyr for det første at han får en stor skatteregning neste år og at en viktig del av pengene til enebolig er vekk og at faren min er blitt lurt, etter alt han har gjort for kjæresten min med gratis øvelseskjøring. Jeg føler meg skikkelig lurt og dum... Det helt utrolig....

K29

Først og fremst, ikke kjøp noe med han. Verken bil eller hus.

Han har ikke vært økonomisk utro, men han har gjort noe økonomisk idiotisk. Det er heldigvis kun hans penger. Jeg forventer og antar at du har spart for deg selv og at dere ikke har en felles sparekonto? Hvis dere har en felles sparekonto, ta ut alle dine penger inn på en konto i kun ditt navn. Du kan ikke stole på denne karen når det kommer til penger. Ikke bland dine og hans penger!

Og den bilen til faren din, selg den heller på det åpne markedet eller kjøpe den alene om du har et behov for bil.

Han snakket en gang med meg om det og vi gikk å så på bilen sammen, men da var vi helt enige om at dette bare var en drøm og at det ikke er noe vi omsetter i det hele tatt før vi har eneboligen vår og det lovet han meg. Det løfte har han ikke holdt og dermed misbrukt tilliten til meg. Når jeg nå snakker med ham om det sier han at det ikke har noe å si for planene våre, med våre inntekter totalt sett og at små barn fint kan vokse opp i leiligheten hans de første par årene..

Han kan jo ikke stoles på. Ikke få barn med han. Han sliter med impulskontrollen sin.

Siden han eier leiligheten dere nå bor i, kan du lett komme deg ut. Se deg etter en egen bolig. Kanskje faren din kan hjelpe deg om du ikke kan kjøpe en leililghet helt alene.

Anonymkode: 64481...751

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi har ikke 20 millioner stående på kontoene våre. Vi hadde de pengene jeg har spart opp hele livet og hans (som nå stort sett er borte) samt friverdi i hans bolig. Han mener at med inntektene våre kan vi uansett kjøpe oss det vi vil i det lange løp og at det derfor ikke vil bety noe for oss.... Jeg er mildt sagt uenig.

Det som hjelper litt er at du med hans bilkjøp og dermed reduksjon i egen ek, har økt mulighetene dine til en større reell eierandel av eneboligen når den tid kommer. I tillegg høres han godt bemidlet ut og at han har styr på økonomien, så jeg ville latt dette fare om jeg var deg - hvis du elsker ham vel og merke og at han ellers er en fin fyr.

Anonymkode: 4a0ae...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vær heller glad han gjorde noe nå , før dere evt hadde kjøpt noe sammen. Kanskje ikke helt klar for alt dere planlegger .

Anonymkode: 605d1...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje bør du tenke på å melde han på "luksusfellen"

Anonymkode: 298aa...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og kjæresten bor sammen, vi har begge veldig god økonomi og vi har lenge spart opp til en enebolig for familiestiftelse. Han fikk nylig lappen, og faren min øvelseskjørte mye med ham. Faren min gjorde det uten betaling, men for å hjelpe ham med å endelig få lappen. Faren min hadde også tilbudt oss å kjøpe hans tesla for en far-datter-pris og vi var alle enige om betingelsene for salget, og faren holdt til og med lenge på bilen (og betalte forsikring på den) fordi det var forventet at kjæresten min og jeg skulle kjøpe den. Et par dager etter han fikk lappen siden oppdaget jeg at han har bestilt en splitter-ny BMW til 1 million uten å avklare det med meg og solgt det meste av fondene sine ut for dette, altså vel og merke for sine egne penger. Dette betyr for det første at han får en stor skatteregning neste år og at en viktig del av pengene til enebolig er vekk og at faren min er blitt lurt, etter alt han har gjort for kjæresten min med gratis øvelseskjøring. Jeg føler meg skikkelig lurt og dum... Det helt utrolig....

K29

Dette er helt latterlig at en person som ikke eier noe som helst eiendom allokerer alle sparepengene sine til kjøp av en bil som kontinuerlig taper seg i verdi. Snakk om mangel på økonomisk innsikt! Tror du kommer aldri til å lykkes med en slik mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kanskje bør du tenke på å melde han på "luksusfellen"

Anonymkode: 298aa...08d

luksusfellen fordi han likviderer egne midler til å realisere bildrømmen? 🤦‍♀️

Anonymkode: 1c9d3...2df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Doloressa skrev (4 minutter siden):

Dette er helt latterlig at en person som ikke eier noe som helst eiendom allokerer alle sparepengene sine til kjøp av en bil som kontinuerlig taper seg i verdi. Snakk om mangel på økonomisk innsikt! Tror du kommer aldri til å lykkes med en slik mann.

Han eier jo leilighet. Idiotisk avgjørelse, dårlig gjort å ikek engang konsultere deg, men bare pass på at han har 1 mill. mer i lån enn deg når dere skal kjøpe om dere skal eie 50/50.  Han får sin EK fra boligsalg, du har spart opp din del, så må resterende av hver deres 50% (eller hvilken eierbrøk dere ser for dere) dekkes opp av lån, og han må enten låne 1 mill. mer, eller dere må kjøpe noe litt billigere. Det viktigste er at du ikke ender med å indirekte betale for hans bil.

Anonymkode: f093c...35b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri hatt felles økonomi med en mann som tenker så annerledes enn meg rundt pengebruk. Det er bittelitt formildende at han har god økonomi, men fortsatt dårlig gjort når han har gitt inntrykk av at han var enig i det du trodde var en felles plan for fremtiden.

Anonymkode: f093c...35b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...