AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Det er garantert det hun tenker om seg selv også, så det du sa hjalp ingenting. Jeg har vært venneløs i perioder selv, og det eneste som funker er å fake litt selvtillit. Fake it until you make it. Nå har du i stedet tatt fra henne alle illusjoner uten å samtidig gi noen hjelp. Du må jo si HVA hun kan prøve, ikke forsterke det som ikke fungerer. Anonymkode: a4930...dea 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden Det er snakk om et voksent menneske, og det høres ut som samtalen i utgangspunktet var fin. Nå har hun fått noe konkret å jobbe med. Ting blir ikke bedre før hun selv tar tak. Anonymkode: 3bc8a...dbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden Flintis skrev (34 minutter siden): Det er kanskje stygt å si, men ikke alle har like mye å snakke om i sosiale lag eller evner å få med oss folk. Da blir vi kanskje tafatte og kjedelige og mulighetene er å dilte etter. Jo da, men man trenger jo ikke å dyrke denne egenskapen hvorfor ikke prøve å på en positiv og konstruktiv måte prøve å endre på det til noe litt bedre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona mi er litt lei seg fordi hun sier at hun føler seg alene - i den forstand at hun ikke har noen nære venner, eller noen hun snakke med og finne på ting med utenom familien. Hun er veldig snill, omsorgsfull, og har egentlig ikke noe spesielt ved seg som gjør at hun ikke skulle hatt det. Men hun kan være litt "diltete " noen ganger, og ta litt lite plass. Noe som jeg kan tenke meg er årsaken til at hun er en av de som ingen henvender seg til henne, i venneflokken vår. En gang som hun snakket med meg om dette, og var lei seg sa jeg at de andre kanskje synes hun var litt for diltete. Etter at jeg sa det ble hun lei seg, og nå virker det som hun har mistet alt selvtillit når vi er med andre. Var det virkelig så galt å si det ? Anonymkode: 86741...488 Stakkar... Anonymkode: 26a09...292 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden Momma skrev (4 minutter siden): Jo da, men man trenger jo ikke å dyrke denne egenskapen hvorfor ikke prøve å på en positiv og konstruktiv måte prøve å endre på det til noe litt bedre? En kan alltid prøve, problemet er hvordan. Det er ikke alle av oss som har like mye å fortelle om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En gang som hun snakket med meg om dette, og var lei seg sa jeg at de andre kanskje synes hun var litt for diltete. Etter at jeg sa det ble hun lei seg, og nå virker det som hun har mistet alt selvtillit når vi er med andre. Var det virkelig så galt å si det ? Du har ikke tenkt på at det er DU som bryter henne ned psykisk og at det er derfor hun har dårlig selvtillit og ikke "tar plass" Tenker at problemet her er faktisk deg, kona de har det ikke bra, og du bidrar heller ikke til at hun skal ha det bra med slike kommentarer. Anonymkode: 4158c...221 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kona mi er litt lei seg fordi hun sier at hun føler seg alene - i den forstand at hun ikke har noen nære venner, eller noen hun snakke med og finne på ting med utenom familien. Hun er veldig snill, omsorgsfull, og har egentlig ikke noe spesielt ved seg som gjør at hun ikke skulle hatt det. Men hun kan være litt "diltete " noen ganger, og ta litt lite plass. Noe som jeg kan tenke meg er årsaken til at hun er en av de som ingen henvender seg til henne, i venneflokken vår. En gang som hun snakket med meg om dette, og var lei seg sa jeg at de andre kanskje synes hun var litt for diltete. Etter at jeg sa det ble hun lei seg, og nå virker det som hun har mistet alt selvtillit når vi er med andre. Var det virkelig så galt å si det ? Anonymkode: 86741...488 Utrolig stygg karakteristikk. Anonymkode: 21544...312 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden Pilleville skrev (57 minutter siden): Diltete er å vere litt klengete, følge etter. Ola Dilt er jo en kjent figur. Anonymkode: 530ba...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden Ja, det var ganske ille å si. Du sa at vennegruppa kanskje synes hun er for diltete. Jeg regner med at du ikke har snakket med vennegruppa om dette, så hva de synes om henne vet du ikke noe om, og som venn hadde jeg blitt veldig irritert om noen la ord og meninger i munnen min. Siden du nevnte hva vennegruppa kanskje tenker, så sitter hun igjen med inntrykket av at vennegruppa snakker om henne bak ryggen hennes og i negativ forstand, og at du tenker dårlig om henne. Dilting er jo et ord knyttet til hunder og til patetiske, svake mennesker. Om man faktisk ønsker å hjelpe noen, så forteller man de ikke hva andre kanskje tenker om de. Man løfter de opp, gir råd om hvordan de kan ta mer initiativ til sosiale aktiviteter osv. Hvs du gjorde var å bryte henne ned. Det er ikke rart hun sliter med dårlig selvtillit om du vanligvis ordlegger deg på denne måten. Anonymkode: 60107...aec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kona mi er litt lei seg fordi hun sier at hun føler seg alene - i den forstand at hun ikke har noen nære venner, eller noen hun snakke med og finne på ting med utenom familien. Hun er veldig snill, omsorgsfull, og har egentlig ikke noe spesielt ved seg som gjør at hun ikke skulle hatt det. Men hun kan være litt "diltete " noen ganger, og ta litt lite plass. Noe som jeg kan tenke meg er årsaken til at hun er en av de som ingen henvender seg til henne, i venneflokken vår. En gang som hun snakket med meg om dette, og var lei seg sa jeg at de andre kanskje synes hun var litt for diltete. Etter at jeg sa det ble hun lei seg, og nå virker det som hun har mistet alt selvtillit når vi er med andre. Var det virkelig så galt å si det ? Anonymkode: 86741...488 Hva legger du i ordet diltete? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden Si alt det positive også. Kan forstå at hun ble lei seg. Og kanskje ble hun ekstra ei seg, nettopp fordi hun følte seg truffet. Kanskje de andre virker mer begeistret for ting og gir uttrykk for at de vil oppleve/ være med på ............ . Da spør man gjerne de som viser interesse og iver. Noen er også flinkere til å ta initiativ enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kona mi er litt lei seg fordi hun sier at hun føler seg alene - i den forstand at hun ikke har noen nære venner, eller noen hun snakke med og finne på ting med utenom familien. Hun er veldig snill, omsorgsfull, og har egentlig ikke noe spesielt ved seg som gjør at hun ikke skulle hatt det. Men hun kan være litt "diltete " noen ganger, og ta litt lite plass. Noe som jeg kan tenke meg er årsaken til at hun er en av de som ingen henvender seg til henne, i venneflokken vår. En gang som hun snakket med meg om dette, og var lei seg sa jeg at de andre kanskje synes hun var litt for diltete. Etter at jeg sa det ble hun lei seg, og nå virker det som hun har mistet alt selvtillit når vi er med andre. Var det virkelig så galt å si det ? Anonymkode: 86741...488 Du skjønner det ikke selv? Virkelig? Anonymkode: 379e7...974 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden Flintis skrev (1 time siden): Hvorfor måtte ta mer plass? Hun kan selvfølgelig bare fortsette som før, og vente på at noen ringer og inviterer henne med. Anonymkode: 7d623...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 7 timer siden #34 Del Skrevet 7 timer siden Du kan si nå at jeg forstår at jeg ordla meg veldig feil. Du er så fantastisk i deg selv. Vis at du gleder deg ogvirkelig har lyst til f.eks det de skal, kanskje ta initiativ selv på ting. Så vil du nok også merke det at du er vel så inkludert. Alle liker deg, og alle synes jo det er hyggelig å være sammen når vi er det. Vi alle er forskjellige, noen mer utadvendt enn andre. Heldigvis er vi forskjellige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 7 timer siden #35 Del Skrevet 7 timer siden sommerkroppen skrev (19 minutter siden): Hva legger du i ordet diltete? Dette lurer jeg også på. TS, hva legger du i diltete? Og forklarte du kona di det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #36 Del Skrevet 7 timer siden Om noen hadde fortalt at jeg var diltete, hadde jeg nok reagert med å bli passiv. Også ville jeg ha lurt på hva min partner så i meg. Anonymkode: ba438...ae7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet 1 time siden #37 Del Skrevet 1 time siden Virker ikke så vanskelig å fikse dette. Bare ta det opp med henne, at du lurer på om hun ble lei seg etter at du kalte henne "diltete". Forklar at det du mente var at hun ikke tar stor nok plass i sosiale sammenhenger. PASS PÅ at dette ikke kommer som kritikk, men mer "det er et tap for andre at de ikke får bli ordentlig kjent med deg fordi du er så flott!" Si at du har tenkt mye på hva du kan gjøre for at hun skal få det bedre med sosial omkrets (kvinner liker veldig godt å bli tenkt på). Foreslå at dere skal arrangere selskap hjemme hos dere - kan være morsomt for henne å få være vertinne, da kommer man automatisk mer i sentrum av festen. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 57 minutter siden #38 Del Skrevet 57 minutter siden (endret) Har flere andre sagt dette om henne? Hvordan tenker du konkret at hun er «diltete»? Som i å henge overdrevent etter andre? Hvordan skjer det i sosiale sammenhenger? Jeg kan godt forstå at ei som allerede føler seg ensom mister selvtillit av et sånt utsagn. Å ta mer plass kan faktisk fremlegges som en POSITIV ting. »Jeg elsker deg og liker deg kjempegodt. Når vi er alene tør du å ytre dine synspunkt og være sosial oss to sammen. Hva med å øve litt gradvis når vi er med andre? Gå litt ut av komfortsonen?» Endret 53 minutter siden av AprilLudgate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #39 Del Skrevet 43 minutter siden Det var jo ikke en så veldig koselig og støtende kommentar.. Anonymkode: f527c...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden #40 Del Skrevet 4 minutter siden Flintis skrev (7 timer siden): En kan alltid prøve, problemet er hvordan. Det er ikke alle av oss som har like mye å fortelle om. Tja, det er jo ikke sånn at man lever sinnsykt spennende liv hver uke. Tenk på en stand up komiker; ikke alt de opplever er rart og gøy, men om man vinkler små ting så kan de bli artige. Eller man kan fortelle noe fra fortida. Eller noe man har sett/ lest. Folk liker når andre er nysgjerrige eller legger merke til ting. Anonymkode: a4930...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå