Roci Skrevet 7 timer siden #21 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har mistet all tro på diverse hudkremer, peelinger og hudbehandlinger som blir pushet på oss kvinner hele tiden. Går til en hudpleier for å farge vipper og bryn, har gått til henne i flere år, og for litt siden sa hun "så utrolig fin hud du har nå". Sa til henne at jeg ikke gjør annet enn å rense huden én gang om dagen, samt bruke fuktighetskrem når det trengs, og dette begynte jeg med i starten av 2024. Før det hoppet jeg på enhver behandling og hudkrem jeg ble tilbudt (blant annet av henne), og da hadde jeg alltid relativt dårlig hud. Tror ikke hun likte å gå vite at jeg omtrent gjør null og niks nå for å ha en fin hud, det gir jo henne lite penger i kassa. Måneden etter prøvde hun å pushe på meg "en fantastisk green peel"😡 Mannen min, som er like gammel som meg, har en fantastisk fin hud. Fyren bruker såpestykke i ansiktet og en eller annen billig fuktighetskrem når det trengs. Tror han vinner på å ikke gni allverdens av produkter på. Anonymkode: 12b75...bf1 Det er ingen tvil om at for mye og feil hudpleieprodukter kan gjøre huden verre. Overbehandling med aktive virkestoffer (retinol, syrer, C-vitamin) blir stadig vanligere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er spesielt at du kjenner alle dine bekjente menn over 30 sine solkremvaner og renserutiner. Anonymkode: 00c60...658 Jeg ser da når de tar opp solkremen og smører seg når man sitter ute, eller når de spør om å få låne solkrem. Vi snakker også om solbeskyttelse og hudpleie med ujevne mellomrom. Og jeg ser hva som står på badet hos kompisene mine. Hvis vi snakker om sydenturer og noen nevner solbrenthet, så er det helt naturlig at man også snakker om solkrem eller fuktighetskrem som hjelper... Jeg skjønner ikke helt hvorfor solpleie og hudpleie skal være noe mer hemmelig for menn enn kvinner? Anonymkode: e6b9c...4c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har vært opptatt av hudpleie hele livet og har nesten ikke rynker i en alder av 51. Har venninner som er 10 år yngre som ser eldre ut enn meg. Jeg har ikke vært forsiktig med sol og røyket i over 20 år. Har også hatt elendig søvnmønster i alle år. Har gode gener men tror hudpleie gjør mye. Det eneste som avslører meg er pigmentflekker men det sjules med sminke. Jeg har glatt hud og små porer. Anonymkode: d30c3...7a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden Kødder du... jeg var nettopp på reunion for min videregående skole, vi er sånn rundt 40. Det var påfallende hvor mye eldre alle mennene så ut, mens de fleste kvinnene så jo omtrent like ut som da de var russ. Så der var vi, en haug med unge damer og gamle gubber - på akkurat samme alder! Det var flere som snakket om det, det var omtrent det første man la merke til når man kom inn i salen. Det er ikke nødvendigvis det at mannfolka så for gamle ut for alderen, men at kvinnene så unge ut. Jeg har sett det andre steder også, jeg mener du tar helt feil. Kvinner holder seg generelt bedre og ser yngre ut enn jevnaldrende menn. Anonymkode: 03a9b...a3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kødder du... jeg var nettopp på reunion for min videregående skole, vi er sånn rundt 40. Det var påfallende hvor mye eldre alle mennene så ut, mens de fleste kvinnene så jo omtrent like ut som da de var russ. Så der var vi, en haug med unge damer og gamle gubber - på akkurat samme alder! Det var flere som snakket om det, det var omtrent det første man la merke til når man kom inn i salen. Det er ikke nødvendigvis det at mannfolka så for gamle ut for alderen, men at kvinnene så unge ut. Jeg har sett det andre steder også, jeg mener du tar helt feil. Kvinner holder seg generelt bedre og ser yngre ut enn jevnaldrende menn. Anonymkode: 03a9b...a3f Det er jo noe riv ruskende galt et sted når kvinner smører en haug med kremer i ansiktet fordi man vil se yngre ut, mens de som eldes naturlig blir sett på som "gamle gubber". Anonymkode: 454d3...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare se på menn, som stort sett ikke gjør noe som helst med huden sin. Vil påstå de ikke ser noe eldre ut enn damer på samme alder. Og nå må man selvsagt se bort fra kvinner som bruker botox og fillers. Ser man på huden til damer som kun bruker preparater som påføres utvortes, synes jeg ikke de ser ut enn menn på samme alder som knapt bruker solkrem i syden. Så hvorfor gidde? Er jo dritdyrt og. Jeg tenker at dersom man er veldig opptatt av utseende hvertfall bør kutte nikotin og koffein. Koffein er jo sterkt vanndrivende og vi blir dehydrert av kaffe. Anonymkode: 2f05d...923 Dårlig kosthold, røyk, soling og sminke endrer huden. Jeg er 32 og venter på å få rynker. Jeg røyker ikke, levd sunt, orker aldri å sole meg (evig bleik) sminker meg ekstremt sjeldent. Min lillesøster ser eldre ut enn meg, hun har tatt helt andre valg for livet sitt. Genetisk burde jeg vært tykk og full av rynker nå, men jeg har aktivt gått inn for å gjøre livet mitt annerledes. Anonymkode: fc743...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo noe riv ruskende galt et sted når kvinner smører en haug med kremer i ansiktet fordi man vil se yngre ut, mens de som eldes naturlig blir sett på som "gamle gubber". Anonymkode: 454d3...1fb Ikke heng deg opp i språket nå. Det er vel ikke nødvendigvis det å se yngre ut, men å føle man ser bra ut. Men ja, skjønnhetspresset på kvinner, særlig for å se ung ut, er høyst reelt og det er noe galt med det. Innlegget mitt var ikke ment å kjempe for skjønnhetspress. Jeg bare sier at jeg mener TS tar feil i at kvinner og menn ser like gamle ut. At hudpleie ikke fungerer er jo beviselig feil, sånn vitenskapelig. Det blir som å påstå at jorda er flat liksom. Det er beviselig ikke sant. Vitenskapen motstrider det. Så kan man bruke hudpleie feil, og mye av det gjør lite og ingenting. Men det er bare rett og slett ikke sant, det er faktafeil - både premisset og konklusjonen. Anonymkode: 03a9b...a3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke heng deg opp i språket nå. Det er vel ikke nødvendigvis det å se yngre ut, men å føle man ser bra ut. Men ja, skjønnhetspresset på kvinner, særlig for å se ung ut, er høyst reelt og det er noe galt med det. Innlegget mitt var ikke ment å kjempe for skjønnhetspress. Jeg bare sier at jeg mener TS tar feil i at kvinner og menn ser like gamle ut. At hudpleie ikke fungerer er jo beviselig feil, sånn vitenskapelig. Det blir som å påstå at jorda er flat liksom. Det er beviselig ikke sant. Vitenskapen motstrider det. Så kan man bruke hudpleie feil, og mye av det gjør lite og ingenting. Men det er bare rett og slett ikke sant, det er faktafeil - både premisset og konklusjonen. Anonymkode: 03a9b...a3f Selvsagt må jeg forholde meg til ordene du bruker når du skriver, og det sier ganske mye i seg selv. Det er jo nettopp dette med at man føler at man "ser bra ut" hvis man jobber for å se yngre ut jeg mener er noe galt. At man føler man ser "gammel" eller "sliten" ut hvis man ikke stapper ansiktet fullt av kremer og sminke. Anonymkode: 454d3...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er til dels enig TS. Tror det handler veldig mye om genetikk. Jeg har røyket i mange år (sluttet for noen år tilbake), drukket alkohol og vært dårlig med solkrem. Nå er jeg 40 og har fremdeles ikke en eneste linje i ansiktet. Huden min har knapt sett en krem. Har aldri brukt botox eller lignende. Jeg har begynt å bruke litt forebyggende nå da jeg innser at alderen nok innhenter meg også på et tidspunkt. Bruker solkrem, en god rens og en god krem. Ikke daglig, men et par ganger i uken. Syntes faktisk at huden min ser litt friskere ut etter at jeg begynte å bruke kremen, men dette kan være innbilning. Jeg tror absolutt at hudpleie kan ha noe for seg hos de som har behov for dette, men tror nok også det er veldig hypet opp fra de som tjener penger på dette. Hudpleie er en milliardindustri og det sitter folk som tjener veldig gode penger på dette. Jeg vet at jeg har vært svært heldig genetisk, men helt uten mål og mening tror jeg ikke det er. Anonymkode: bc9ba...300 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Tror ikke på sminke og de fleste hudpreparater er noe bedre enn noe annet i det hele tatt. Jeg hørte at noen typer sminke ble laget for at huden skulle bli verre sånn at man måtte kjøpe mer for å dekke over. Jeg har dessverre ikke dokumentasjon. Men solkrem er viktig for den som blir lett brent Endret 6 timer siden av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden For meg handler hudpleie i stor grad om velvære, i tillegg til å ta vare på huden min Det er selvsagt helt innafor å mene at hudpleie ikke har noe for seg, på samme måte som det er helt innafor å bruke penger på hudpleie hvis man har lyst til det og finner glede i det De fleste av oss har noe de velger å "sløse" bort penger på, for min del er det hudpleie - selv om jeg ikke bruker mange dyre produkter. Men solkrem burde være en selvfølge med mindre man lever livet sitt innendørs, Norge ligger som sagt i verdenstoppen når det gjelder hudkreft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er også skeptisk til alle disse hudproduktene. Jeg vet det meste er unødvendig og er laget for å skape et kunstig behov slik at skjønnhetsindustrien kan selge unødige produkter og tjene mer penger. Dagkrem, nattkrem, hudkrem, antiagiingkrem, ansiktskrem, universalkrem... Jeg bruker fuktighetskrem på hendene når det er på det kaldeste om vinteren, fordi da blir huden veldig tørr. Ellers bruker jeg ingenting. Aldri sett poenget eller behovet. Anonymkode: 454d3...1fb Vet, ikke tror. Anonymkode: 64a6b...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden Jeg finner meg alltid yngre kjærester (ikke mye men et par-tre år) men alle tror han er eldst. Så menn ser generelt eldre ut enn kvinner er min erfaring. Gjelder kjendiser osv også Anonymkode: dc22e...e7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå