AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Bare se på menn, som stort sett ikke gjør noe som helst med huden sin. Vil påstå de ikke ser noe eldre ut enn damer på samme alder. Og nå må man selvsagt se bort fra kvinner som bruker botox og fillers. Ser man på huden til damer som kun bruker preparater som påføres utvortes, synes jeg ikke de ser ut enn menn på samme alder som knapt bruker solkrem i syden. Så hvorfor gidde? Er jo dritdyrt og. Jeg tenker at dersom man er veldig opptatt av utseende hvertfall bør kutte nikotin og koffein. Koffein er jo sterkt vanndrivende og vi blir dehydrert av kaffe. Anonymkode: 2f05d...923 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Kutte ut alkohol mener du vel? Anonymkode: 556c3...30c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Ok. Mannen min har grovere hud enn meg. Jeg bruker solkrem. Han har tørre flekker. Han blir fin i huden når jeg ber han om å bruke fuktighetskrem. Så når han blir bra så sluttet han. Og da kommer det tilbake. Så klager han igjen. Og trur at han kan fikse det med å drikke mere vann😂 Anonymkode: 77167...ca7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Jeg tror kanskje vi lever på forskjellig planeter for de fleste menn her ser mye eldre ut enn damer på samme alder. Anonymkode: bd429...7c1 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Når det gjelder aldring er det nesten kun genetikk uansett. Kanskje hjelper hudpleie noen få prosent. Men om du studerer huden til menn som ikke har brukt hudpleie vs kvinner som har, så er det veldig stor forskjell.. Anonymkode: ed565...fc5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden Men vi kvinner bruker mer sminke. Vi må jo ha noe til å vaske sminken av med. Tror at det at vi bruker sminke sliter huden, når vi snir så mye på den, presser masse dritt inn i porene våre. I tilegg til at vi har andre hormoner. Er litt inviduelt hvem om sliter med huden, noen har en som reagerer for, andre kan gjøre mye uten noe respons. Anonymkode: feb41...9f1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men vi kvinner bruker mer sminke. Vi må jo ha noe til å vaske sminken av med. Tror at det at vi bruker sminke sliter huden, når vi snir så mye på den, presser masse dritt inn i porene våre. I tilegg til at vi har andre hormoner. Er litt inviduelt hvem om sliter med huden, noen har en som reagerer for, andre kan gjøre mye uten noe respons. Anonymkode: feb41...9f1 Å hudpleie kan hjelpe noe av den skaden. Kanskje hjelpe noe skade generelt. Men det å ikke ha rørt den fra start er sikkert til det beste. Anonymkode: feb41...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare se på menn, som stort sett ikke gjør noe som helst med huden sin. Vil påstå de ikke ser noe eldre ut enn damer på samme alder. Og nå må man selvsagt se bort fra kvinner som bruker botox og fillers. Ser man på huden til damer som kun bruker preparater som påføres utvortes, synes jeg ikke de ser ut enn menn på samme alder som knapt bruker solkrem i syden. Så hvorfor gidde? Er jo dritdyrt og. Jeg tenker at dersom man er veldig opptatt av utseende hvertfall bør kutte nikotin og koffein. Koffein er jo sterkt vanndrivende og vi blir dehydrert av kaffe. Anonymkode: 2f05d...923 Ganske enig med deg. Men solen er mye verre enn røyken tro meg! Jeg er 43 og har røykt masse . Sammenlignet med en annen dame på min alder som aldri har røykt men tatt masse solarium så har hun 100 ganger mer rynker enn meg. Jeg har babyhud uten rynker . Det som er viktig er en en ansikt skrubb en gang i uken eller hver annen uke. Og fuktighetskrem . Samme hvilken. Så lenge den gir fukt. Kaffe har antioksidanter så det er bra for huden faktisk . Men å drikke mye vann, passe på vitaminer, fuktighetskrem og holde seg unna solen (ikke bli solbrent ) Det hjelper og det er jeg ett bevis på😆 Anonymkode: 3d723...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Jeg kjenner faktisk ingen menn over 30 som ikke bruker solkrem når de er ute i sola, verken hjemme eller i syden... De fleste menn jeg kjenner bruker også fuktighetskrem i ansiktet, og har sine foretrukne merker. De mennene som sliter med for eksempel uren hud har renserutiner. De få jeg kjenner som ikke har noen hudpleierutiner har ikke veldig pen hud... Kjenner hovedsakelig menn som jobber i fysiske yrker som lager, mekanikere innen industri eller bil, prosessoperatører i industri, elektrikere, kokk/baker, altså ikke typiske blåruss som sitter på kontorer hele dagen. Anonymkode: e6b9c...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har slott med tørr hud siden jeg var barn og har alltid måtte bruke hudpleie i den forstand. Utover det merker jeg det fort på huden min når jeg drikker nok vann, sover godt, trener og spiser ren mat. Anonymkode: 37f58...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare se på menn, som stort sett ikke gjør noe som helst med huden sin. Vil påstå de ikke ser noe eldre ut enn damer på samme alder. Og nå må man selvsagt se bort fra kvinner som bruker botox og fillers. Ser man på huden til damer som kun bruker preparater som påføres utvortes, synes jeg ikke de ser ut enn menn på samme alder som knapt bruker solkrem i syden. Så hvorfor gidde? Er jo dritdyrt og. Jeg tenker at dersom man er veldig opptatt av utseende hvertfall bør kutte nikotin og koffein. Koffein er jo sterkt vanndrivende og vi blir dehydrert av kaffe. Anonymkode: 2f05d...923 Menn har noe tykkere hud med flere talgkjertler enn hva kvinner har, så det er nok noe av forklaringen. Huden deres har rett og slett litt mer beskyttelse fra naturens side. Så er det slik som AB#6 påpeker at vi på grunn av bestemte hormoner er mer utsatt for pigmenteringer i huden enn menn er, f.eks. i forbindelse med svangerskap, men også bruk av hormonprevensjon kan øke risikoen for dette. En tredje faktor er at solskader i form av rynker, slapp hud og pigmenteringer ofte ikke blir synlig før man blir eldre. Og så er det jo som flere har nevnt flere og flere menn som bruker både hudpleie og ikke minst solkrem. Med tanke på at Norge ligger i verdenstoppen når det gjelder hudkreft, er det jo ikke spesielt smart å droppe solkremen, spesielt ikke i syden Så har du meg, som har opplevd stor forbedring av huden etter at jeg satte meg inn i hudpleie, hva som faktisk virker og hva huden min liker. Derfor gidder jeg 😊 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er også skeptisk til alle disse hudproduktene. Jeg tror det meste er unødvendig og er laget for å skape et kunstig behov slik at skjønnhetsindustrien kan selge unødige produkter og tjene mer penger. Dagkrem, nattkrem, hudkrem, antiagiingkrem, ansiktskrem, universalkrem... Jeg bruker fuktighetskrem på hendene når det er på det kaldeste om vinteren, fordi da blir huden veldig tørr. Ellers bruker jeg ingenting. Aldri sett poenget eller behovet. Anonymkode: 454d3...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Gener og solfaktor er vel det som hjelper best, å være ikke-røyker på en god nr. tre. Så har man ulike hudproblemer som krever behandling, men for den gjengse nordmann holder det med en enkel rens (om man bruker sminke) og litt fukt. Det finnes virkestoffer som hjelper, retinol bl.a., men da bør det helst være på resept fra legen, det meste annet er for svakt til å gi særlig effekt. Anonymkode: 9b803...460 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner faktisk ingen menn over 30 som ikke bruker solkrem når de er ute i sola, verken hjemme eller i syden... De fleste menn jeg kjenner bruker også fuktighetskrem i ansiktet, og har sine foretrukne merker. De mennene som sliter med for eksempel uren hud har renserutiner. De få jeg kjenner som ikke har noen hudpleierutiner har ikke veldig pen hud... Kjenner hovedsakelig menn som jobber i fysiske yrker som lager, mekanikere innen industri eller bil, prosessoperatører i industri, elektrikere, kokk/baker, altså ikke typiske blåruss som sitter på kontorer hele dagen. Anonymkode: e6b9c...4c3 Det er spesielt at du kjenner alle dine bekjente menn over 30 sine solkremvaner og renserutiner. Anonymkode: 00c60...658 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Jeg merket i allefall stor forskjell på min egne aldrende hud ved skifte av produkter til mer riktig type for meg, huden strammet seg og de fine linjene som hadde startet opptre ble borte.. Tok ca 8-12 uker og jeg har bilder som dokumenterer uten at jeg legger dem ut på KG ... det var mer for egen del siden klinikken lovde penger tilbake hvis det ikke fungerte.. Anonymkode: 580b1...d3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Hudpleie er har 2% å si. Gener 70% Livstil 28% Så mye penger å spare på overprisede produkter som er bullshit. Anonymkode: 4cbe5...428 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ganske enig med deg. Men solen er mye verre enn røyken tro meg! Jeg er 43 og har røykt masse . Sammenlignet med en annen dame på min alder som aldri har røykt men tatt masse solarium så har hun 100 ganger mer rynker enn meg. Jeg har babyhud uten rynker . Det som er viktig er en en ansikt skrubb en gang i uken eller hver annen uke. Og fuktighetskrem . Samme hvilken. Så lenge den gir fukt. Kaffe har antioksidanter så det er bra for huden faktisk . Men å drikke mye vann, passe på vitaminer, fuktighetskrem og holde seg unna solen (ikke bli solbrent ) Det hjelper og det er jeg ett bevis på😆 Anonymkode: 3d723...f4a Genetikk. Jeg har veldig fin hud for alderen enda jeg elsker sol og er skikkelig lat ang solkrem, og hverken skrubber huden eller har noe hudpleieregime. (Bruker ikke sminke, heller, så ingen behov for daglig rens). Du er ikke et bevis på noe mer enn at Martha på 105 år er et bevis på at 20 marlboro og en whisky hver kveld gjør at man lever lenge. Anonymkode: 1e324...9c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bare se på menn, som stort sett ikke gjør noe som helst med huden sin. Vil påstå de ikke ser noe eldre ut enn damer på samme alder. Og nå må man selvsagt se bort fra kvinner som bruker botox og fillers. Ser man på huden til damer som kun bruker preparater som påføres utvortes, synes jeg ikke de ser ut enn menn på samme alder som knapt bruker solkrem i syden. Så hvorfor gidde? Er jo dritdyrt og. Jeg tenker at dersom man er veldig opptatt av utseende hvertfall bør kutte nikotin og koffein. Koffein er jo sterkt vanndrivende og vi blir dehydrert av kaffe. Anonymkode: 2f05d...923 Jeg er enig med deg. Jeg tror ikke huden har godt av den smøres inn med alle slags kjemikalier til alle døgnets tider. Man smører på sterke kjemikaler og bruker deretter enda sterkere kjemikalier(såper og rensevæsker) for å fjerne det igjen, før det smøres på enda mer kjemikalier. Tror det kan bli en avhengighet. At huden skades slik at den etter en tid ikke klarer å vedlikeholde seg selv, og det blir helt nødvendig med enda mer kjemikalier for å reparere tidligere kjemikalieskader. En ond sirkel. Huden eldes kanskje mye raskere med denne kjemikaliepåføringen enn uten. Begrens dusjing og såpevask, og begrens bruk av kremer og oljer og sminke og alt det dillballet, så tror jeg mange vil oppleve at huden har det mye bedre. Endret 4 timer siden av aksase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har mistet all tro på diverse hudkremer, peelinger og hudbehandlinger som blir pushet på oss kvinner hele tiden. Går til en hudpleier for å farge vipper og bryn, har gått til henne i flere år, og for litt siden sa hun "så utrolig fin hud du har nå". Sa til henne at jeg ikke gjør annet enn å rense huden én gang om dagen, samt bruke fuktighetskrem når det trengs, og dette begynte jeg med i starten av 2024. Før det hoppet jeg på enhver behandling og hudkrem jeg ble tilbudt (blant annet av henne), og da hadde jeg alltid relativt dårlig hud. Tror ikke hun likte å gå vite at jeg omtrent gjør null og niks nå for å ha en fin hud, det gir jo henne lite penger i kassa. Måneden etter prøvde hun å pushe på meg "en fantastisk green peel"😡 Mannen min, som er like gammel som meg, har en fantastisk fin hud. Fyren bruker såpestykke i ansiktet og en eller annen billig fuktighetskrem når det trengs. Tror han vinner på å ikke gni allverdens av produkter på. Anonymkode: 12b75...bf1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Menn har 20-25% tykkere hudtype enn kvinner. De har også høyere oljeproduksjon. Kvinners hud blir tynnere og tørrere med alderen. Menn trakk det lengste strået. Mannen min blehuansett veldig mye penere i huden, etter han fikk seg en helt enkel hudpleierutine. Anonymkode: 7bcff...784 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå