SPOCA Skrevet 18 timer siden #41 Del Skrevet 18 timer siden Japan Storbritannia (Sør-England og den engelske rivieria, York, London osv) Italia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): 1. Miami Beach 2. Los Angeles, Hollywood-området. 3. Krakow, Polen Men den aller beste turen var cruise i Karibien, ifbm med en Miami-tur. Vi reiste da innom 3 land ila 1 uke på cruise. Mexico, Honduras og Belize. Var 16 år og storkoste meg både rundt på båten og i landene vi besøkte. Vi hadde vel en 4 timer eller noe slikt i hvert land, så det var ikke noe stress å rekke båten. Anonymkode: 4a916...b99 Skulle det stått 14 timer? Har vært mye på cruise, aldri besøkt ett sted i fire timer, vanligvis ca 12 timer. Anonymkode: a1863...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #43 Del Skrevet 12 timer siden Island Skottland Canada Anonymkode: 500d4...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 10 timer siden #44 Del Skrevet 10 timer siden Singapore England Portugal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #45 Del Skrevet 10 timer siden Australia, USA, Fiji. Anonymkode: 867f0...688 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #46 Del Skrevet 10 timer siden Bare tre? siden USA utgår om dagen ville jeg anbefalt Asia, typ Vitenam eller Thailand.. New Zealand og Italia Anonymkode: dd566...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 10 timer siden #47 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Kommer helt ann på hva man ønsker på en ferie, jeg er veldig lite turist som regel så foretrekker å bevege meg mye rundt, gjerne til fots og utforske lokal livet, bakgater og det virkelig lokale livet. Mine favoritter er Australias øst kyst, men usikker på om det er like kjekt uten å ha folk man kjenner der som man kan reise rundt med og finne på ting med. Italia er nok favoritten i Europa, Roma er veldig vakkert og kjekt hvis man liker å gå mye. Singapor siden det er yrende liv døgnet rundt og en god blanding av kultur. Kan legge til karibien også selv om det fort blir veldig turist destinasjon, men veldig flott klima og litt annerledes enn de vanlige syden destinasjonene i Europa og Asia. Endret 10 timer siden av 8ilver8nake 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 10 timer siden Forfatter #48 Del Skrevet 10 timer siden Cartman skrev (10 timer siden): Kiel, København og Strømstad Takk for tips;) Har faktisk vœrt alle de tre stedene, tenk det he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 10 timer siden Forfatter #49 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er et utrolig vanskelig spørsmål. Har reist mye i 20 år. Magien med å se noe for første gang veier veldig tungt. Men av steder som virkelig var spesielle; 1. Halong Bay, tre-dagers cruise, perfekt vær. 2. Island. God tid, god bil, fantastisk vær. Litt utenfor sesong. Kjøre hele ring-road. 3. Japan. Kontrastene, maten, kulturen. Særlig Kyoto, en veldig spesiell opplevelse. Har også en veldig stor kjærlighet for Italia, Frankrike, UK, flere steder i US (men ikke landet som helhet), Marokko, Jordan - er helt fantastisk. Sør-Korea. Singapore. Ok, klarte ikke begrense meg.... 🙈 Anonymkode: 5af34...a8a Måtte google Halong Bay. Ser helt nydelig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 10 timer siden Forfatter #50 Del Skrevet 10 timer siden Pusle skrev (10 timer siden): Hvis du er glad i øyer som meg, så har jeg tre på topp der: Madeira: helt nydelig, trygt, rolig men variert og spennende. Bonus: Porto Santo, liten øy som hører til Madeira, 2,5 t unna med båt. Nydelige strender og atmosfære. Antiparos: kan slenge på Paros her også, men jeg falt litt ekstra for Antiparos. Igjen så er det dette med atmosfæren, roen og strendene Island: veldig spennende og annerledes, historie, natur, absolutt verdt å oppleve Har sett endel på Madeira! Og vil gjerne til Hellas, men nettopp det at det er vanskelig å vite hvilken man skal gå for om man ikke drar på øyhopping. Takk for tips! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 10 timer siden Forfatter #51 Del Skrevet 10 timer siden Eva-Lena skrev (10 timer siden): Svalbard anbefales på det sterkeste. Jeg var der på høsten og opplevde midnattssol. Var også på båttur til Barentsburg som er den russiske delen av Svalbard - en opplevelse i seg selv. De forente arabiske emirater er også noe jeg anbefaler. Jeg hadde hotell i Dubai, men leide bil og reiste rundt. Om du velger dette, så kan du reise over grensa til Oman eller båt over til Bandar Abbas i Iran. Husk pass. Naturen i Emiratene er helt fantastisk. Møtte bare hyggelige og hjelpsomme personer både i byene og ute på landet. Ellers vil jeg anbefale både Gotland og Øland i Sverige. Reis rundt og opplev naturen. Vil også anbefale Krakow og en dag til Auschwitz og Birkenau. Vi kjøpte reise med buss og guide, men neste gang skal jeg kjøre selv og leie guide i leiren. Det var altfor kort tid på denne bussturen. Saltgruvene i Krakow er også ett must, vi hadde guide der også. Ellers elsker jeg Hellas. Drømmen er å besøke Saudi Arabia og leie bil. Stort sett leier jeg bil de stedene jeg reiser. Jeg vil oppleve andre ting enn bare der turistene er. Det er da du får den autentiske opplevelsen av landet. Enig, jeg vil gjerne oppleve noe utenom de typiske turistdestinasjonene. Svalbard har jeg tenkt på men glemt av litt, takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 10 timer siden Forfatter #52 Del Skrevet 10 timer siden 8ilver8nake skrev (43 minutter siden): Kommer helt ann på hva man ønsker på en ferie, jeg er veldig lite turist som regel så foretrekker å bevege meg mye rundt, gjerne til fots og utforske lokal livet, bakgater og det virkelig lokale livet. Mine favoritter er Australias øst kyst, men usikker på om det er like kjekt uten å ha folk man kjenner der som man kan reise rundt med og finne på ting med. Italia er nok favoritten i Europa, Roma er veldig vakkert og kjekt hvis man liker å gå mye. Singapor siden det er yrende liv døgnet rundt og en god blanding av kultur. Kan legge til karibien også selv om det fort blir veldig turist destinasjon, men veldig flott klima og litt annerledes enn de vanlige syden destinasjonene i Europa og Asia. Ferier med variasjon er målet mitt fremover. Gull med så mange forskjellige tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 9 timer siden Forfatter #53 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Takk for tips! Lager meg en liste her og skal kose meg med å planlegge. Ser endel går igjen som Japan, Sør-øst Asia, Italia, Mexico, UK og Peru. Har kun vœrt i Roma av disse så her er det mye nytt for meg. Jeg anbefaler Island, Mellom Amerika og Sveits! (og egentlig mange steder i USA, men det utgår nå for tiden.) Endret 9 timer siden av Carolini la til to land Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #54 Del Skrevet 9 timer siden Istanbul vil jeg veldig gjerne tilbake til! Firenze og Roma Amalfi Kroatia, Hvar, spesielt stranden Dubovica NY Anonymkode: 9d3d9...1bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 9 timer siden Forfatter #55 Del Skrevet 9 timer siden Gentleman59 skrev (10 timer siden): Washington D.C. Washington D.C. Washington D.C. D.C på våren med cherry blossoms og behagelig temperatur er så undervurdert. Så mye bra restauranter og variert kulturelt innhold og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #56 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): 4 timer i et land er da veldig lite. Holder ikke i Vatikanstaten en gang 😛 Anonymkode: 64079...b94 Jeg har vært på cruiset som beskrives. Det er ikke steder du rusler rundt og opplever. Det er gigantiske cruiseskipterminaler, pågående lokale, billig tax free. Vi valgte å melde oss på cruiseskipets utflukter, som snorkling, med mer. Det var gøy, men fire timer holdt. Om man vil oppleve disse landene, unngå cruise. Anonymkode: 5af34...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #57 Del Skrevet 9 timer siden Carolini skrev (52 minutter siden): Måtte google Halong Bay. Ser helt nydelig ut! Kombiner med Hanoi, så får du kontrastene. Er også en rekke andre spennende destinasjoner i Vietnam. Men valgte å nevnte topp-opplevelsene, i stedet for et helt land. Da det kan være så mangt. Anonymkode: 5af34...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #58 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skulle det stått 14 timer? Har vært mye på cruise, aldri besøkt ett sted i fire timer, vanligvis ca 12 timer. Anonymkode: a1863...a34 Jeg husker også stoppene i karibien som korte, uten eksakt varighet, mulig nærmere 6-8 timer enn 4. Det er noe annet enn middelhavscruise, som man tar for å oppleve steder. Områdene er ganske ødelagt av de store cruiseskipene som kommer til kai hver dag Anonymkode: 5af34...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #59 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært på cruiset som beskrives. Det er ikke steder du rusler rundt og opplever. Det er gigantiske cruiseskipterminaler, pågående lokale, billig tax free. Vi valgte å melde oss på cruiseskipets utflukter, som snorkling, med mer. Det var gøy, men fire timer holdt. Om man vil oppleve disse landene, unngå cruise. Anonymkode: 5af34...a8a Så det er litt som å mellomlande på en flyplass og ha noen timer til overs? Anonymkode: 64079...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #60 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tangiers? Er i Marokko det. Anonymkode: bcc99...4ef Beklager, mente Algiers. Men tar gjerne en tur til Tangiers også! Anonymkode: 1be14...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå