Gå til innhold

Bestilte med bankoverføring på Skousen, egentlig bare for bedrifter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og det er egentlig bare noe bedrifter kan gjøre. Snakket med kundeservice og de sa det var greit. Er jo greit nok, for de sender jo ikke noe før man har betalt så man får jo ingen gjeld i ettertid. Hvorfor står det at bare bedrifter kan benytte seg av bankoverføring når de likevel ikke bryr seg om at private gjør det? Selvfølgelig greit for meg, ble bare overasket over at det gikk gjennom. Og hvis det går en måned uten betaling så kansellerer de bare ordren. Jeg gjorde dette siden det var noe jeg likevel skulle ha og jeg tenkte det var bedre en faktura. Og siden det var tilbud til den 23 bestilte jeg nå i tilfelle det blir utsolgt til neste uke, og jeg har ikke pengene nå.  Håper ikke jeg er i trøbbel... Hva kan skje?

Anonymkode: ba49f...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du kan ikke gjennomføre en bankoverføring uten dekning. Ingen dekning, ingen kjøp. Så hvorfor gjøre et kjøp som ikke kan gjennomføres? 

Kan du ikke bare betale med kredittkort, faktura eller andre normale betalingsmåter for privatpersoner? 

Bruker du kredittkort eller faktura er du i tillegg beskyttet i tilfelle Skousen går konkurs, noe du ikke er med bankoverføring

Og de eneste bedriftene som bruker bankoverføring er de som ikke får innvilget kreditt. 

Endret av newman01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor gjør et kjøp som du ikke ha råd til? Jaja. 

Anonymkode: e4ea5...7c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (7 minutter siden):

Men du kan ikke gjennomføre en bankoverføring uten dekning. Ingen dekning, ingen kjøp. Så hvorfor gjøre et kjøp som ikke kan gjennomføres? 

Kan du ikke bare betale med kredittkort, faktura eller andre normale betalingsmåter for privatpersoner? 

Bruker du kredittkort eller faktura er du i tillegg beskyttet i tilfelle Skousen går konkurs, noe du ikke er med bankoverføring

Og de eneste bedriftene som bruker bankoverføring er de som ikke får innvilget kreditt. 

Bestillingen står til jeg overfører pengene og da blir det sendt. Det er sånn det fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jo råd, bare det at jeg får ikke pengene før på Onsdag. Uansett var det ikke det jeg spurte om da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Typisk når man spør om noe så må folk svare alt mulig annet og gjerne og hvor dum man er i tillegg 🙄 Dette er jo ikke noe jeg pleier å gjøre. Og jeg har ikke gjeld til oppetter ørene om dere trodde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
newman01 skrev (10 minutter siden):

Bestillingen går gjennom, og man betaler da innen en måned ellers så blir bestillingen kansellert.

Dette var denne ene gangen. Ellers så pleier jeg å bruke Visakortet. Har ikke kredittkort, men det er vel unormalt det også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man blir heldigvis ikke gjeldsslave av det da, de ikke sender varen om de ikke får betaling. Tingen koster 499. Og dette er ikke betalingsmåten jeg vanligvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (15 minutter siden):

Jaja, går de konkurs så taper jeg 499 kr. Kan nok leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Typisk når man spør om noe så må folk svare alt mulig annet og gjerne og hvor dum man er i tillegg 🙄 Dette er jo ikke noe jeg pleier å gjøre. Og jeg har ikke gjeld til oppetter ørene om dere trodde det.

Veldig typisk kg! Blir helt sliten 😂 Uansett ville jeg stolt på kundeservice.

Anonymkode: a1b91...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig typisk kg! Blir helt sliten 😂 Uansett ville jeg stolt på kundeservice.

Anonymkode: a1b91...0dc

Ja ikke sant 😂

Ja, jeg forholder meg til de de har sagt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det er egentlig bare noe bedrifter kan gjøre. Snakket med kundeservice og de sa det var greit. Er jo greit nok, for de sender jo ikke noe før man har betalt så man får jo ingen gjeld i ettertid. Hvorfor står det at bare bedrifter kan benytte seg av bankoverføring når de likevel ikke bryr seg om at private gjør det? Selvfølgelig greit for meg, ble bare overasket over at det gikk gjennom. Og hvis det går en måned uten betaling så kansellerer de bare ordren. Jeg gjorde dette siden det var noe jeg likevel skulle ha og jeg tenkte det var bedre en faktura. Og siden det var tilbud til den 23 bestilte jeg nå i tilfelle det blir utsolgt til neste uke, og jeg har ikke pengene nå.  Håper ikke jeg er i trøbbel... Hva kan skje?

Folk flest har kredittkort og betaler med det når de handler på denne måten. 
De fleste kredittkort har og utsat betaling avhengig av når du har forfall på kortet. 
Da er betaling med kort gratis, når du betaler ut kortets faktura på forfall. 

Å betale med bankoverføring var noe folk gjorde i forrige århundrede, eller der omkring. 
Gikk det greit, så er det jo ingen sak. Men går det ikke greit, og du har betalt fra konto, så er du omtrent rettsløs. 
Hadde du betalt med kredittkort og det ikke går greit, så har du sikkerhet i kortet. Derfor er din løsning ikke smart. 

Anonymkode: aca05...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bestillingen går gjennom, og man betaler da innen en måned ellers så blir bestillingen kansellert.

Dette var denne ene gangen. Ellers så pleier jeg å bruke Visakortet. Har ikke kredittkort, men det er vel unormalt det også tenker jeg.

Du bruker debetkortet ditt på nettet? Du lever uhyre farlig. 

Anonymkode: aca05...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jo råd, bare det at jeg får ikke pengene før på Onsdag. Uansett var det ikke det jeg spurte om da. 

Du har jo ikke det? Du har jo ikke penger før onsdag. Hvis du ikke klarer å hoste opp 499 så er du blakk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bankoverføring er en gammeldags betalingsmetode flere bedrifter benytter. Det er normalt ikke en betalingsmetode for privatpersoner fordi det tar mye lengre tid før betalingen går igjennom, og det krever at bestillingen blir liggende i systemet i påvente av betaling, og i mange systemer må innbetalingen føres manuelt.

Det verste som skjer er at de kansellerer ordren. Spesielt siden det er snakk om småkjøp og hvis det krever en del manuell registrering så er det ikke verdt det for butikken. Men du er ikke i noe mer trøbbel enn at du risikerer de kansellerer ordren.

Anonymkode: b5ab3...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hva problemet er? 

Anonymkode: 3f782...c8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...