AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:24 #1 Del Skrevet onsdag kl 08:24 Jeg leser vanligvis ikke så mye nyheter da dette tidligere har bidratt til depresjon, men den siste uken var jeg dum nok til å sjekke både Reuters, CNN, BBC og NRK, og det ser jo virkelig ut til at det snart blir storskala krig igjen. Jeg forstår ikke hvordan folk kan gå rundt og leve som om alt er normalt nå? Handelsblokkasjer og trusler om atomvåpen... i tillegg har vi klimakrisen - som alle plutselig har glemt eksisterer (var ikke nevnt med ET ORD i noen av avisene). Alt virker ekstremt usikkert nå, og jeg er redd og stressa hele tiden. Hverdagslige ting virker meningsløse når det for alt vi vet kan bli atomvinter, Russisk invasjon og/eller sultekrise og samfunnskollaps når som helst... Jeg er så glad jeg ikke har barn, fremtiden ser ekstremt mørk ut. Tror virkelig noen av dere at ungene som blir født nå vil rekke å bli gamle??? Anonymkode: 5a199...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:29 #2 Del Skrevet onsdag kl 08:29 Du må ta deg en pause fra nyhetene. Dette med storskalakrig er et verstefall-scenario. Og hvis det faktisk går så galt at det blir krig, så skal vi leve videre da også. Som man gjorde under 1. og 2. verdenskrig. Men det er veldig mye mer som skal gå totalt galt, før vi havner der. Ta deg en pause fra nyhetene og gjør hyggelige ting i eget liv. ❤️ Anonymkode: 5b369...718 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:30 #3 Del Skrevet onsdag kl 08:30 Hva med at amerika blir angrepet mer og mer på kort tid? Flyangrep terroraksjoner droner som dem ikke vet hvor kommer fra. Bygger underjordiske bunkerser i alle delstater i rekordfart Det er jo ikke måte på.... mån burde ha et beredskap hjemme. Anonymkode: 9fba6...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:33 #4 Del Skrevet onsdag kl 08:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ta deg en pause fra nyhetene. Dette med storskalakrig er et verstefall-scenario. Og hvis det faktisk går så galt at det blir krig, så skal vi leve videre da også. Som man gjorde under 1. og 2. verdenskrig. Men det er veldig mye mer som skal gå totalt galt, før vi havner der. Ta deg en pause fra nyhetene og gjør hyggelige ting i eget liv. ❤️ Anonymkode: 5b369...718 Folk levde ikke videre da det var hardt det var mangel på mat glere folk døde av sult og i dag får vi også mangel på strøm og flest folk i dag har ikke resurser og egenskapen til å overleve uten strøm. Folk klarte seg bedre selv på den tiden men i dag er vi avhengig av strøm og resurser fra staten. Anonymkode: 9fba6...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:39 #5 Del Skrevet onsdag kl 08:39 Jeg synes norge har vært for naive og bare tenkt neida ingenting kommer til å skje. Pågrunn av dette har vi et dårlig beredskap i landet dårlig militær og folk løfter ikke en finger for å kjøpe inn beredskap. Bedre å være forberedt og slappe av og nyte tiden enn å gå å være bekymret fordi man selv ikke tar annsvar å gjør klart beredskap. Er ikke dyrt. Anonymkode: 9fba6...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:39 #6 Del Skrevet onsdag kl 08:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk levde ikke videre da det var hardt det var mangel på mat glere folk døde av sult og i dag får vi også mangel på strøm og flest folk i dag har ikke resurser og egenskapen til å overleve uten strøm. Folk klarte seg bedre selv på den tiden men i dag er vi avhengig av strøm og resurser fra staten. Anonymkode: 9fba6...36f Da burde man kanskje fokusere på å styrke ens egen egenberedskap hvis en er bekymret for disse tingene. Jeg er ikke så bekymret fordi vi bor på bygda med mye hage så vi kan dyrke mye, og vi har allerede rikelig med potet. Vi kjenner bønder med både dyr og skog som kan være en ressurs for oss hvis noe skulle skje, og har vedovn så vi kan fyre og trenger derfor ikke strøm for hverken oppvarming eller matlaging. Har jaktlisens og våpen og har fiskeutstyr og båt, så mat skal vi vel klare å anskaffe oss. Anonymkode: 073d8...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:48 #7 Del Skrevet onsdag kl 08:48 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du må ta deg en pause fra nyhetene. Dette med storskalakrig er et verstefall-scenario. Og hvis det faktisk går så galt at det blir krig, så skal vi leve videre da også. Som man gjorde under 1. og 2. verdenskrig. Men det er veldig mye mer som skal gå totalt galt, før vi havner der. Ta deg en pause fra nyhetene og gjør hyggelige ting i eget liv. ❤️ Anonymkode: 5b369...718 Jeg hadde en lang lang pause fra nyhetene, leste knapt nyheter på mange år. Etter én uke med nyheter føler jeg meg veldig klar for å aldri lese noe som helst igjen, haha. Samtidig virker dette såpass alvorlig at det ikke er noen god ide å stikke hodet i sanden. Både krig og klimakrise kan føre til samfunnskollaps her i Norge, og da er det trolig heller ingen trygge steder å flykte til... AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva med at amerika blir angrepet mer og mer på kort tid? Flyangrep terroraksjoner droner som dem ikke vet hvor kommer fra. Bygger underjordiske bunkerser i alle delstater i rekordfart Det er jo ikke måte på.... mån burde ha et beredskap hjemme. Anonymkode: 9fba6...36f At amerika blir "angrepet" ser vel ut til å være propaganda, utført av amerika selv for å skremme og hisse opp den allerede lettkontrollerte befolkningen der? Det er i Europa den umiddelbare faren for fysisk krig eksisterer. Amerika sitter på andre siden av havet med sine atomvåpen og har det helt trygt. Anonymkode: 5a199...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå