AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:40 #1 Del Skrevet tirsdag kl 22:40 Har jobbet turnus i alle år, men lengter etter en dagjobb. Samtidig er jeg redd for å bli låst til dagjobben uten mulighet for fleksitid. Hva er best? Anonymkode: 9ad4f...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:30 #2 Del Skrevet tirsdag kl 23:30 Jeg som jobber turnus mener turnus. Aldri hatt behov for sfo, korte dager i barnehagen, lange morgener der vi bare tar livet med ro, fri midt i uka da barna gikk i barnehage. (Det savner jeg nå som alle barna er i a4 boblen) Lange frihelger sammen. Ja masse positivt, det er jo litt hva man gjør det til. Man kan sikkert finne like mye negativt også Anonymkode: c5d0b...1c3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:44 #3 Del Skrevet tirsdag kl 23:44 Jeg hadde fleksitid før men jeg ble så stresset av det. Følte at barna hadde altfor lange dager i barnehagen og hadde konstant dårlig samvittighet. Det ble mye bedre da jeg begynte å jobbe turnus. Korte dager i barnehagen og fri midt i uka. Eneste minuset er at jeg går glipp av enkelte røde dager med barna, men de har heldigvis en engasjert pappa som tilrettelegger for at jeg er sammen med flokken. Anonymkode: c0bf5...1d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet tirsdag kl 23:49 #4 Del Skrevet tirsdag kl 23:49 Turnus er best, uten tvil. Av samme grunner som de over skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:21 #5 Del Skrevet onsdag kl 06:21 Turnus. Fleksitiden kommer som regel med en pris, og den er at man må jobbe lange ettermiddager eller på kvelden. Slike jobber blir også med deg hjem, fordi det er vanskelig å logge av. Savner turnus hvor jeg jobbet på jobb, og hadde fri da jeg ikke var på jobb. Anonymkode: 280e9...64c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:31 #6 Del Skrevet onsdag kl 06:31 hvilken turnis snakker vi om? DEn forutsigbare med to uker på jobb og to uker fri eller den med noen dagvakter, noen tidligvakter, noen seinvakter, noen nattevakter som ikke følger en fast rotasjon? For de er ulike! De har en ulik innvirkning på kroppen.. Noen mennesker sover dårlig på dagen så nattevakter er drepen osv.. da er det vanskelig å sove ut på en lørdag mens familien er hjemme for eksempel.. Det må taes med i regnskapet tenker jeg opp mot hvordan du fungerer i turnus oghvilken type turnus du har.. Anonymkode: 8b6f9...857 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:36 #7 Del Skrevet onsdag kl 06:36 Med små barn er turnus best. Med store barn og ungdom er deg absolutt best med dagjobb (med tanke på aktiviteter, kjøringer etc). Anonymkode: 36891...ecd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:44 #8 Del Skrevet onsdag kl 06:44 Jeg vil si dagjobb. Tok ny utdannelse for å slippe turnusjobb. Nå jobber jeg man-fredag 07.30 til 15.00. Fri alle helger og røddager. Angrer på jeg ikke gjorde det når barna var små. Har gått glipp av mye tid sammen med dem. Og nå er de i slutten av tenårene, så tid jeg aldri får tilbake. Anonymkode: 0b05c...75d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:46 #9 Del Skrevet onsdag kl 06:46 Enig med turnus. Følte meg kvalt i dagjobb man-fre. er kun lørdag man føler man har «full» fri. Og jeg hadde ingen overskudd til å gjøre noe etter jobb heller. Anonymkode: 7a1a9...c76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:51 #10 Del Skrevet onsdag kl 06:51 Takket være turnus har vi kunne hatt barna våre hjemme fra barnehagen til fylte to år. Jeg jobba kveld og mannen jobba dag. Anonymkode: bc59e...74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:03 #11 Del Skrevet onsdag kl 07:03 Jeg jobbet turnus før, og etter jeg fikk barn holdt jeg ut i ca et halvt år før jeg fikk meg ny jobb 7-15 man-fre. Ja, jeg hadde en del fri på dagtid i ukedagene, og kunne være hjemme med sønnen. Men å jobbe annenhver helg og med mye kveldsvakter og nattevakter gjorde at vi fikk lite tid sammen som familie. Og jeg ble helt utslitt av å måtte snu døgnet hele tiden, som ikke er lett når man har små barn. Anonymkode: 7f811...c8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:11 #12 Del Skrevet onsdag kl 07:11 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har jobbet turnus i alle år, men lengter etter en dagjobb. Samtidig er jeg redd for å bli låst til dagjobben uten mulighet for fleksitid. Hva er best? Anonymkode: 9ad4f...0a5 Jeg jobbet først noen år i turnus. Så ren dagjobb. Så fikk vi 2 barn på et par år og jeg sluttet med dagjobbing og gikk tilbake til turnus. For oss er det en klar fordel at en av oss jobber turnus. Å gå tilbake til ren dagjobb er helt uaktuelt på enda noen år. Anonymkode: 3894f...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:17 #13 Del Skrevet onsdag kl 07:17 Takk for innspill. Må legge til at barna mine er i skolealder og jeg jobber tidlig, sen og nattevakter i et salig kaos. Må jobbe redusert for å ikke gå på en smell. Har nok blitt et luksusdyr mtp å ha en del fridager midt i uka enkelte uker, men tenker stadig på at i det store og hele bildet så hadde nok dagjobb vært best… men jeg vingler frem og tilbake. Anonymkode: 9ad4f...0a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babbo Skrevet onsdag kl 12:27 #14 Del Skrevet onsdag kl 12:27 Helt klart turnus! Jobber 70% med dag/kveldsvakter, er helt nydelig!! Endel fri og kan ha korte dager og kosedager med gutten 🥰 en fordel når han begynner på skolen også, de slutter ganske tidlig og da kan jeg være hjemme 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:30 #15 Del Skrevet onsdag kl 12:30 Dagtid med fleks er jo helt gull! Her tilpasser jeg dagen etter barnets behov, veldig deilig å ikke være låst til en arbeidsgiver som sitter å ser på klokka hele tiden. Anonymkode: 9938c...eca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:41 #16 Del Skrevet onsdag kl 13:41 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for innspill. Må legge til at barna mine er i skolealder og jeg jobber tidlig, sen og nattevakter i et salig kaos. Må jobbe redusert for å ikke gå på en smell. Har nok blitt et luksusdyr mtp å ha en del fridager midt i uka enkelte uker, men tenker stadig på at i det store og hele bildet så hadde nok dagjobb vært best… men jeg vingler frem og tilbake. Anonymkode: 9ad4f...0a5 Jeg jobber også redusert, av andre grunner enn barn. Likevel med min utdannelse så kan jeg ikke jobbe så "lite" å tjene såpass bra. Det spørs jo hvordan dagtid stilling du kan få. Er jo mulig du har en god utdannelse? Men det er også en ting til å ta med i beregningen Anonymkode: c5d0b...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:01 #17 Del Skrevet onsdag kl 17:01 Soleklart turnus, så sant ikke helgebelastningen er for stor. Jeg hadde en dagjobb med fleksitid, men gikk faktisk tilbake til turnus fordi familielivet flyter mye bedre da. Jeg har mer overskudd pga får tid til egentid og trening uten å måtte gjøre det kl 21 om kvelden, jeg får unnagjort det meste av praktiske ting og husarbeid, jeg har støtt og stadig turnusfri på planleggingsdager osv. Det fungerer utmerket. Men helgene hadde jeg ikke ofret oftere enn hver 3./4. Selv om jeg har fri en onsdag har jo ikke mann og barn det, så en midtukefri kan ikke erstatte en familielørdag synes jeg. Det er eneste bakdelen. Røde dager lever jeg godt med på jobb, har aldri hatt inntrykk av å være særlig savnet heller. De er vandt til det. Og det er jo ikke slik at det er HVER høytid heller Anonymkode: 2bb6b...573 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:01 #18 Del Skrevet onsdag kl 23:01 Jeg er overrasket over at dere med fleksitid svarer at dere heller velger turnus. Hva kan grunnen til der være tror dere? Jeg har alltid trodd at dagjobb med fleksitid er den ultimate jobben. Anonymkode: 9ad4f...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:59 #19 Del Skrevet i går, 06:59 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er overrasket over at dere med fleksitid svarer at dere heller velger turnus. Hva kan grunnen til der være tror dere? Jeg har alltid trodd at dagjobb med fleksitid er den ultimate jobben. Anonymkode: 9ad4f...0a5 Fleksitid betyr ikke at man kan komme og gå når man vil, og den tiden man flekser må tas igjen. Da kan man fort ende opp med å føle at man alltid er på jobb. Møter med andre er gjerne lagt til dagtid når man gjerne skulle ha vært med ungen til legen, vært på lysfrokost etc., og de møtene kan man ikke flytte på. Det er også resultatkrav knyttet til slike jobber, noe som betyr at man må være tilgjengelig også når det ikke passer med familielivet. Det er ikke mulig å legge fra seg jobben når man kommer hjem. Anonymkode: 280e9...64c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet i går, 08:42 #20 Del Skrevet i går, 08:42 Turnus! Det gjør hverdagen såå mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå