Gå til innhold

Billigversjon som er like bra/ bedre enn original

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av den ullvaskmiddel tråden, og tenkte å lage en egen for å tipse om alle rimelige varianter vi er like fornøyd som originalen eller enda bedre. 

Effekt skurekrem, den gule flaska, fra europris koster under 20kr og fungerer på alt, den tar inngrodd grønske på campingvogna som den tar inngrodd fett rundt ovnen, badekar og fliser, gull verdt.

First price hvitløkbaguetter er bedre og har mer smør enn dyre varianter jeg har prøvd.

1 kg eplepose fra first prce/coop osv har ofte den sesongens gode smakfulle epler, se på posen

Kommer sikkert på flere etterhvert. 

Anonymkode: 943a9...897

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foretrekker tortilla fra First Price. Bedre konsistens enn Santa Maria, Old El Paso etc. (etter min mening).

Anonymkode: bb596...617

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke skurekrem skade lakken på campingvogna? Da blir jo lakkoverflaten mattere, og ting setter seg enda fortere fast og det må skrubbes mer og mer og mer`... 

Jeg er tilhenger av å bruke sjampoo i håret, Asan på tissen og Jif Baderom på badet. Enkelte steder er bare ikke skurekrem og plumbo egnet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ble inspirert av den ullvaskmiddel tråden, og tenkte å lage en egen for å tipse om alle rimelige varianter vi er like fornøyd som originalen eller enda bedre. 

Effekt skurekrem, den gule flaska, fra europris koster under 20kr og fungerer på alt, den tar inngrodd grønske på campingvogna som den tar inngrodd fett rundt ovnen, badekar og fliser, gull verdt.

First price hvitløkbaguetter er bedre og har mer smør enn dyre varianter jeg har prøvd.

1 kg eplepose fra first prce/coop osv har ofte den sesongens gode smakfulle epler, se på posen

Kommer sikkert på flere etterhvert. 

Har du virkelig inngrodd fett rundt ovnen, på flisene og i badekaret? Hvordan hygiene har du i huset? Jeg har aldri opplevd å ha inngrodd fett noe sted i huset. Vasker rundt ovnen og badekaret etter bruk, og rengjør bruksarealet én gang i uka. Vasker litt mer omfattende et par ganger i året.

Anonymkode: 31c62...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ryktes at ett par av de dupes-parfymene fra Normal er nesten bedre enn originalene.

Anonymkode: 89aa0...276

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema sin pastasaus, det største glasset, er like sunn som om man skulle laget den hjemme. Knallgod og mild, kan tilsettes litt chili f.eks for mer smak. Billigere enn alle de andre som kan konkurrere, og slo alle på test over næringsinnhold. Er heller ikke ultraprosessert som de fleste andre.

Kaffekapslen.no har masse god kaffe til senseo, nespresso etc som er mye billigere enn i butikk. 

Anonymkode: f91b1...739

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du virkelig inngrodd fett rundt ovnen, på flisene og i badekaret? Hvordan hygiene har du i huset? Jeg har aldri opplevd å ha inngrodd fett noe sted i huset. Vasker rundt ovnen og badekaret etter bruk, og rengjør bruksarealet én gang i uka. Vasker litt mer omfattende et par ganger i året.

Anonymkode: 31c62...f83

Ikke relevant. Kanskje man vasker for noen som ikke har boevne. Dine vaskerutiner er ikke tema her. 

Anonymkode: 1226b...fbc

• Liker 36
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi økologisk, og det koster uansett😄 

Ønsker Minst mulig giftstoffer rundt meg.

Anonymkode: 12778...59a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gratulerer med trådens minst interessante og relevante svar 👏

Anonymkode: 06046...5d4

• Liker 38
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Muscle sin avløpsåpner (oransj farge) er like god som Mudin som er 3 ganger dyrere.

Anonymkode: 6a314...aa3

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rema prima eplejuice i sånn gammeldags enliters kartong er veldig god og koster typ12-13kr.

Anonymkode: 0d22e...ded

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 8.59):

Det ryktes at ett par av de dupes-parfymene fra Normal er nesten bedre enn originalene.

Stemmer ikke 😬

Jeg kjøper aldri merke vaskemidler, first price sine er jo kjempegode. Liker Hvit osten deres bedre også, eller ikke noen forskjell da 😊 Sprøstekt løk fra first price er bedre enn originalen og koster en tredjedel. 

Anonymkode: 06c8f...e71

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har smakt meg gjennom litt, men kan dessverre ikke si noe er spesifikt bedre - bortsett fra:

Salt chips uansett billigmerke (smaker saltere tross samme mengde salt?)

Og popcornen til Rema :)

Anonymkode: c311c...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 11.56):

Folk som tror økologisk automatisk betyr sunnere..😆😆😆

Anonymkode: c4381...b53

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så var det tacokrydder. Var det first price som ikke er ultraprosessert, mens santa maria osv var det?

Og grans cola x fremfor Pepsi Max og cola zero! Det er 1000 ganger bedre og mye billigere.

Ellers er jo frukt og grønt en klassiker (frossent og fersk) - og ris, pasta, pizzasaus (idun), tortillalefser - og mye mye mer.

Anonymkode: 67cdb...deb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 8.59):

Skulle ønske at dette var sant. Men det er det dessverre ikke.

Husker at det var veldig mange som skulle kjøpe en Normal-parfyme som lignet på My Way av Giorgio Armani. Men dersom du lukter på dem side om side synes jeg at forskjellen var ganske tydelig. Originalen er mer balansert, mens kopien hadde en veldig tydelig undertone av vodka. Synes også at den luktet litt urin. Nå er ikke My Way noen favoritt hos meg uansett, men den er ekstremt mye bedre enn Normal-kopien.

Når det er sagt, elsker jeg en god deal. Og jeg er veldig glad i nisjeduft! Dersom du fikk tak i noen av parfymene H&M laget sammen med kjente parfymører, gjorde du sannsynligvis et kupp. 

Ellers er Replica-serien til Maison Margiela og parfymene fra Juliette has a Gun ganske hyggelig priset. Noen av disse er ganske generiske, men det finnes noen skatter også!

Anonymkode: 8e68d...2b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Grans Cola X er mye bedre enn Pepsi Max, synes jeg. Og billigere. 

- Rema 1000 sitt vaskepulver er jeg godt fornøyd med. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 18.55):

Dette var en super idé! Kommer definitivt til å følge denne tråden :)

Ble litt nysgjerrig på dette med ullvaskemiddel. Har ikke sett den tråden. Hva er greia?

Anonymkode: 8e68d...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...