Gå til innhold

Jeg føler aldri på ensomhet når jeg er alene...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

men om jeg er i ett rom med mennesker jeg ikke kjenner, føler jeg meg ensom. Er dette vanlig?

Anonymkode: 465b7...8f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. For du kjenner dem ikke og dermed er du alene og sårbar blandt denne mengden.

Anonymkode: b0954...77b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det første trenger ikke være unormalt, mens det andre er mer spesielt. Sitter jeg på en flyplass og venter, så er ikke følelsen ensom som er fremst i tankene akkurat.

Anonymkode: e1231...8f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det første trenger ikke være unormalt, mens det andre er mer spesielt. Sitter jeg på en flyplass og venter, så er ikke følelsen ensom som er fremst i tankene akkurat.

Nå tenker jeg mer på situasjoner som foreldremøter, der jeg ikke kjenner noen men de andre står og babler og overser meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med første ab om å føle seg ensom blant folk ikke er uvanlig selv om man ikke føler seg ensom alene.

Jeg tror den ensomhetsfølelsen kommer av at du ser andre har noen andre og ikke du? Når du da er alene så trenger du ikke forholde deg til det?

Jeg hadde/har det på samme måte, TS. I foreldremøter følte jeg meg alltid dum og teit og utafor. I butikker eller flyplasser eller andre offentlige steder så kjenner jeg ikke på ensomhetsfølelsen. Det er når man er i situasjoner der man ser andre snakker sammen og "har hverandre" og man ikke har noen selv.

Anonymkode: bb54f...ca1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå tenker jeg mer på situasjoner som foreldremøter, der jeg ikke kjenner noen men de andre står og babler og overser meg.

Det er ofte en merkelig sosial setting ja. Men samtidig ikke rart at folk som kjenner hverandre prater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er enig med første ab om å føle seg ensom blant folk ikke er uvanlig selv om man ikke føler seg ensom alene.

Jeg tror den ensomhetsfølelsen kommer av at du ser andre har noen andre og ikke du? Når du da er alene så trenger du ikke forholde deg til det?

Jeg hadde/har det på samme måte, TS. I foreldremøter følte jeg meg alltid dum og teit og utafor. I butikker eller flyplasser eller andre offentlige steder så kjenner jeg ikke på ensomhetsfølelsen. Det er når man er i situasjoner der man ser andre snakker sammen og "har hverandre" og man ikke har noen selv.

Det er akkurat sånn jeg har det.

TS

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ofte en merkelig sosial setting ja. Men samtidig ikke rart at folk som kjenner hverandre prater. 

Du forstår veldig lite.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er akkurat sånn jeg har det.

TS

Tror jeg kjente igjen situasjonen din fordi har det på samme måte. Mulig jeg er bortimot dobbelt så gammel som deg, det er mange år siden jeg hadde barn på skolen så dette med foreldremøter etc. ligger bak meg, men jeg føler det uansett sånn nå også i gitte situasjoner; jubileumer eller tilstelninger med familie f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men om jeg er i ett rom med mennesker jeg ikke kjenner, føler jeg meg ensom. Er dette vanlig?

Jeg føler meg aldri så ensom som når jeg er i større selskaper eller med mer enn 7-8 mennesker til stede. 

Anonymkode: 0cc0e...5f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...