AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden r Jeg bestilte en iPad med fiks ferdig. Den selges annonsert som «som ny» men har en liten sprekk/knust skjerm + mange riper. Jeg tok kontakt og vi ble enig om retur. Vi kommer ikke til enighet, selger vil ikke dekke full frakt, men kun halvparten. Mens jeg ønsker full retur av frakt, både der jeg har betalt gjennom fiks ferdig (240kr) + det som koster å legge ny bestilling (130kr) Da dette ikke er under mitt ansvar at selgeren lyver i annonsen. Hva skjer hvis jeg ikke returnerer innen idag? Anonymkode: 86350...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Du må jo melde inn feil i fiks ferdig, og be de om å ordne opp. De har ordnet opp for meg når jeg kjøpte en vare som var ødelagt. Men det skjedde mest sannsynlig i frakt da. Anonymkode: 6c615...6e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må jo melde inn feil i fiks ferdig, og be de om å ordne opp. De har ordnet opp for meg når jeg kjøpte en vare som var ødelagt. Men det skjedde mest sannsynlig i frakt da. Anonymkode: 6c615...6e8 Men måtte kjøperen eller selgeren betale for frakten? fordi denne selgeren er villig til å betale halvparten av Frakt. Men jeg ønsker full refusjon fordi jeg mener jeg ikke står ansvarlig til dette Anonymkode: 86350...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men måtte kjøperen eller selgeren betale for frakten? fordi denne selgeren er villig til å betale halvparten av Frakt. Men jeg ønsker full refusjon fordi jeg mener jeg ikke står ansvarlig til dette Anonymkode: 86350...9c0 Jeg fikk alle pengene tilbake av fiks ferdig pga forsikringen som inngår når du gjør handel med fiks ferdig, men tror du bare har 3 dager etter levering med å melde fra. Jeg behøvde ikke å ha noe kommunikasjon med selger om hvem betaler hva og hvem har skylden for hva. Anonymkode: 6c615...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg fikk alle pengene tilbake av fiks ferdig pga forsikringen som inngår når du gjør handel med fiks ferdig, men tror du bare har 3 dager etter levering med å melde fra. Jeg behøvde ikke å ha noe kommunikasjon med selger om hvem betaler hva og hvem har skylden for hva. Anonymkode: 6c615...6e8 Jaja har meldt ifra. Så fikk jeg denne melding men selgeren vil jeg skal betale for retur også + fiks ferdig beløp? Anonymkode: 86350...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Men kjære vene... dette er vel den 3. tråden du lager om samme Ipaden!!? Anonymkode: 1d8ea...e79 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kjære vene... dette er vel den 3. tråden du lager om samme Ipaden!!? Anonymkode: 1d8ea...e79 Men herregud, hvis ts er usikker på hva hun skal gjøre og handtering av dette så er det vel helt greit uten at du skal sukke og okke deg? Anonymkode: 6c1d6...9cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men herregud, hvis ts er usikker på hva hun skal gjøre og handtering av dette så er det vel helt greit uten at du skal sukke og okke deg? Anonymkode: 6c1d6...9cf + er frist til imorgen for retur. Og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre når selgeren ønsker jeg skal betale halve frakten og jeg ikke finner det rettferdig… Anonymkode: 86350...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): + er frist til imorgen for retur. Og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre når selgeren ønsker jeg skal betale halve frakten og jeg ikke finner det rettferdig… Anonymkode: 86350...9c0 Jeg var aktiv i en av de forrige trådene dine, jeg sier det som jeg sa igjen, hvis du må betale halve frakten for å få igjen resten av pengene så svelg nå den kamelen fort og få fiksa dette før fristen går ut, for etter det kan det bli problemer og du risikerer at selger setter seg på bakbena og du får ingenting igjen. Jeg vet det er urettferdig og selger gjorde dritt med å selge deg en gammal ipad som så ut som en ape hadde brukt, men tenk nå hvordan du kan komme ut av dette best mulig. Anonymkode: 6c1d6...9cf 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Det du kan gjøre er å skrive en omtale av salget slik det var. Produktet var ikke som beskrevet og selger ville ikke en gang dekke frakten tilbake. Advar andre om dette. Anonymkode: 6c1d6...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Betal halve frakten og få saken ut av verden. Framfor å krangle om det og risikere at det drøyer i evigheter og du sitter igjen med enda mindre penger. La de 130 være en lærdom for at du bare kjøper fra selgere hvor du kan hente i fremtiden. Anonymkode: b89fe...2d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Drit i å krangle på halve frakten, det er viktigere å få igjen pengene. Og så kan du krangle med Finn og gi dårlig rating til selger etterpå. For deretter å ikke kjøpe sånne dyre ting usett seinere, det er alltid en risiko med privatkjøp, og man har ikke samme returrett som ved kjøp fra bedrift. Anonymkode: e68f0...414 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Betal halve frakten og få saken ut av verden. Framfor å krangle om det og risikere at det drøyer i evigheter og du sitter igjen med enda mindre penger. La de 130 være en lærdom for at du bare kjøper fra selgere hvor du kan hente i fremtiden. Anonymkode: b89fe...2d5 Er ikke 130. Er 185…. Anonymkode: 86350...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Drit i å krangle på halve frakten, det er viktigere å få igjen pengene. Og så kan du krangle med Finn og gi dårlig rating til selger etterpå. For deretter å ikke kjøpe sånne dyre ting usett seinere, det er alltid en risiko med privatkjøp, og man har ikke samme returrett som ved kjøp fra bedrift. Anonymkode: e68f0...414 Hva skal jeg da? Betale halve frakten også sende Finn.no sporing nummer? Anonymkode: 86350...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Hva er meningen med fiks ferdig hvis jeg uansett skal betale for dette? Når jeg får et produkt som ikke matcher og jeg skal uansett betale?? Anonymkode: 86350...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er meningen med fiks ferdig hvis jeg uansett skal betale for dette? Når jeg får et produkt som ikke matcher og jeg skal uansett betale?? Anonymkode: 86350...9c0 Betal det det koster, 185kr? Betal det for å få igjen pengene FØR fristen går ut i morgen, så tar du det med finn de neste dagene og gir personen en DÅRLIG omtale. Ok? Betal litt for å få igjen mye, så tar du det med finn senere. Anonymkode: 6c1d6...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det du kan gjøre er å skrive en omtale av salget slik det var. Produktet var ikke som beskrevet og selger ville ikke en gang dekke frakten tilbake. Advar andre om dette. Anonymkode: 6c1d6...9cf Løser dette noe som helst av det TS spør om??? Anonymkode: dfb79...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): r Jeg bestilte en iPad med fiks ferdig. Den selges annonsert som «som ny» men har en liten sprekk/knust skjerm + mange riper. Jeg tok kontakt og vi ble enig om retur. Vi kommer ikke til enighet, selger vil ikke dekke full frakt, men kun halvparten. Mens jeg ønsker full retur av frakt, både der jeg har betalt gjennom fiks ferdig (240kr) + det som koster å legge ny bestilling (130kr) Da dette ikke er under mitt ansvar at selgeren lyver i annonsen. Hva skjer hvis jeg ikke returnerer innen idag? Anonymkode: 86350...9c0 Ring forbrukerombudet om denne saken, så får du råd om fremgangsmåte. Det har jeg gjort flere ganger. Anonymkode: 9086d...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Altså, betal de jævla 185 kr og ta det med Fiks ferdig etterpå. Og så slakter du kjærringa på Finn.no etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #20 Del Skrevet 6 minutter siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er meningen med fiks ferdig hvis jeg uansett skal betale for dette? Når jeg får et produkt som ikke matcher og jeg skal uansett betale?? Anonymkode: 86350...9c0 Returfrakt er noe du og selger må bli enig om. Hvis du ikke sender dem sporingsnummer for returen kjapt som bare det kan de utbetale kjøpssummen til selger. Så må du løse hele saken selv med selger og håpe at selger refunderer deg kjøpssummen. Anonymkode: f4ae6...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå