AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Han er borte flere uker i strekk. Jeg er vant til å være alene om det meste. Slik har det vært i mange år. Når han kommer hjem tar det en uke før han er seg selv igjen. Det har vært dårlig mellom oss lenge. Jeg har latt være å gå fordi jeg orker ikke tanken på å være uten barna alle de ukene han har fri. Han kommer ikke til å gå med på noe annet enn 50/50. Dessuten er han en dårlig far. Jeg kan ikke overlate de alene hos han i ukesvis. De kommer ikke til å ja det bra. Jeg Er helt uten hjelp og støtte. Hva skal jeg gjøre? Fortsette å leve i et håpløst ekteskap pga barna? Jeg har ikke ressurser til å stå i en stor og tung konflikt. Anonymkode: 324b5...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Hvor store er barna? Hvordan ville du klart deg økonomisk ved 50/50-fordeling? Anonymkode: 96794...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden ikke sikkert han vil få 50/50 når han har slik turnus, ikke heldig deling for barna med så lange intervaller 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Nei, det må du jo bare nekte! 3 uker uten mammaen sin er ikke ok. Du er nødt til å be om en time med familievernkontoret/familiesenteret og be om veiledning. Kan hende han kan ha 2 av 3 uker når han er hjemme, men da må de være delt opp? Anonymkode: 05f47...256 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Vanlige er annenhver uke. Og du får jo hans uker der han er borte🤷 Anonymkode: c836f...51d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det må du jo bare nekte! 3 uker uten mammaen sin er ikke ok. Du er nødt til å be om en time med familievernkontoret/familiesenteret og be om veiledning. Kan hende han kan ha 2 av 3 uker når han er hjemme, men da må de være delt opp? Anonymkode: 05f47...256 Enig. da får du ha dem tre uker, så kommer han hjem og har en, du har den i midten og han får siste. Vil han ha 50-50 får han bytte til jobb der han faktisk kan ha barna annenhver uke. Anonymkode: 1f5ed...20d 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. da får du ha dem tre uker, så kommer han hjem og har en, du har den i midten og han får siste. Vil han ha 50-50 får han bytte til jobb der han faktisk kan ha barna annenhver uke. Anonymkode: 1f5ed...20d Jupp. Sånn det blir. Anonymkode: c836f...51d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden monican94 skrev (11 minutter siden): ikke sikkert han vil få 50/50 når han har slik turnus, ikke heldig deling for barna med så lange intervaller Det kommer an på alderen til barna også. Men i utgangspunktet høres det ikke realistisk ut at han kan ha dem 50/50 hvis han er borte tre uker i strekk. Barnas beste skal veie tungt, og hvis dette er små barn, så er tre uker uten mor eller far lenge. Det «vanlige» i 50/50-løsninger er en uke her og en uke der. Anonymkode: 950d7...7d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Jeg er dame som jobber 2-4 turnus og vi har 50-50. Vi deler det inn 14-15-6-7 pg det funker fint. Anonymkode: 9fdb1...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det må du jo bare nekte! 3 uker uten mammaen sin er ikke ok. Du er nødt til å be om en time med familievernkontoret/familiesenteret og be om veiledning. Kan hende han kan ha 2 av 3 uker når han er hjemme, men da må de være delt opp? Anonymkode: 05f47...256 Tre uker uten pappaen sin er like ille. Men typisk at disse trådene opphøyer mor over far. Det ser en helt fra ts første innlegg, hvor bf er en «dårlig far». Men likevel så har hun fått flere barn med han. Bitter, much? Anonymkode: 950d7...7d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tre uker uten pappaen sin er like ille. Men typisk at disse trådene opphøyer mor over far. Det ser en helt fra ts første innlegg, hvor bf er en «dårlig far». Men likevel så har hun fått flere barn med han. Bitter, much? Anonymkode: 950d7...7d6 Det er far som velger å være borte tre uker i strekk. Og som har gjort det lenge. Ts, du er ikke nødt til å gå med på 50/50. Ingen rett vil gi ham det når han har en sånn jobb. Og bytter han jobb er jo problemet borte. Anonymkode: 41226...44d 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er borte flere uker i strekk. Jeg er vant til å være alene om det meste. Slik har det vært i mange år. Når han kommer hjem tar det en uke før han er seg selv igjen. Det har vært dårlig mellom oss lenge. Jeg har latt være å gå fordi jeg orker ikke tanken på å være uten barna alle de ukene han har fri. Han kommer ikke til å gå med på noe annet enn 50/50. Dessuten er han en dårlig far. Jeg kan ikke overlate de alene hos han i ukesvis. De kommer ikke til å ja det bra. Jeg Er helt uten hjelp og støtte. Hva skal jeg gjøre? Fortsette å leve i et håpløst ekteskap pga barna? Jeg har ikke ressurser til å stå i en stor og tung konflikt. Anonymkode: 324b5...276 Det er ikke heldig for barna å være borte fra den ene forelderen i 3 uker i strekk. Han får aldri i verden slik fordeling i retten, for eksempel. Han kan bytte jobb. Det er ikke ditt problem at han har valgt en jobb som er uforenlig med å ha deltids eneansvaret for barn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tre uker uten pappaen sin er like ille. Men typisk at disse trådene opphøyer mor over far. Det ser en helt fra ts første innlegg, hvor bf er en «dårlig far». Men likevel så har hun fått flere barn med han. Bitter, much? Anonymkode: 950d7...7d6 FAR velger en slik jobb. Jeg kunne ha fått en jobb på Svalbard med min kompetanse, og vært borte i to måneder om gangen. Men jeg velger heller å ha en mye dårligere betalt 8-16 jobb til beste for barna. Far er voksen. Han kan bytte jobb. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden 1. Hvor gammel er barna? Det er veldig viktig mtp vegen videre. 2. Dere må til mekling, få meklingsattest og lage samværsavtale. Du MÅ ikke gå for 50/50 selv om alle her på KG uler om at "det er mest vanlig" for det finnes ikke fasit på hva som fungerer for dere. Jeg har nektet 50/50 da far og jeg står for langt i fra hverandre mtp oppdragelse/regler/rutiner/hygiene/ja omtrent alt OG han jobber turnus der han plutselig ikke er hjemme til avtalt tid. Så bi har vanlig samvær (onsdager og annenhver helg, 3 uker på sommeren). Det har vist seg gang på gang å holde både for han og barna (selv om han uler om 50/50 ved hvert korsveg og hver gang han har falt bakpå med bidraget). At far er hjemme 3 uker i strekk er ikke ensbetydende med at han ønsker å bære far *hele perioden* kanskje ei uke med barna, ei uten (slik at han også kan koble av og gjøre voksenting) og så ei uke med barna, eller 2+1, det står dere fritt til å bestemme sammen. Ikke gå med på noe du er uenig i, er han virkelig en dårlig pappa så må du begynne å dokumentere dine påstander (skriftlig, sms, bilder osv). Anonymkode: abca2...5a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tre uker uten pappaen sin er like ille. Men typisk at disse trådene opphøyer mor over far. Det ser en helt fra ts første innlegg, hvor bf er en «dårlig far». Men likevel så har hun fått flere barn med han. Bitter, much? Anonymkode: 950d7...7d6 Her har har vel pappa alltid hatt denne jobben og vært borte tre uker, så barna er vant til at mor alltid er der. Vil tro de har en dårligere tilknytning til faren fordi han er borte tre uker jevnlig. Da er det selvfølgelig ikke barnas beste å plutselig være borte tre uker fra mor også. Merkelig hvordan enkelte alltid opphøyer far, samme hva forhistorien er? Jeg vil ikke si at en far som har valgt en jobb med denne turnusen har prioritert barna hittil Anonymkode: 4fa32...e35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Kjenner nå noen som har det slik 3 uker mor og 3 uker far. Og de syns det er helt topp. Ungene slår seg lettere til ro osv. Men de har og at unga ringer eller er innom. Men er den som. Er satt omme som har hoved omsorgen ansvar de 3 ukene de er hos de Anonymkode: 78973...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det må du jo bare nekte! 3 uker uten mammaen sin er ikke ok. Du er nødt til å be om en time med familievernkontoret/familiesenteret og be om veiledning. Kan hende han kan ha 2 av 3 uker når han er hjemme, men da må de være delt opp? Anonymkode: 05f47...256 Tøys, det kommer ann på alderen til banra. Familievernskontoret anbefalte oss 50/50 når far hadde 6 ukers turnus.. De ukene han hadde fri var barna der, de gikk i barneskolen. Det var tøft for både dem og oss men etterhvert gikk det seg til og så var vi fline på å se hverandre når ungene trengte det. Anonymkode: 0cb00...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er far som velger å være borte tre uker i strekk. Og som har gjort det lenge. Ts, du er ikke nødt til å gå med på 50/50. Ingen rett vil gi ham det når han har en sånn jobb. Og bytter han jobb er jo problemet borte. Anonymkode: 41226...44d Her misset du virkelig poenget. Anonymkode: 950d7...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Her har har vel pappa alltid hatt denne jobben og vært borte tre uker, så barna er vant til at mor alltid er der. Vil tro de har en dårligere tilknytning til faren fordi han er borte tre uker jevnlig. Da er det selvfølgelig ikke barnas beste å plutselig være borte tre uker fra mor også. Merkelig hvordan enkelte alltid opphøyer far, samme hva forhistorien er? Jeg vil ikke si at en far som har valgt en jobb med denne turnusen har prioritert barna hittil Anonymkode: 4fa32...e35 Det handler virkelig ikke om å opphøye far, men det er noe påfallende at han er en «dårlig far» og «mye borte pga jobb» når samlivet rakner. Kan det være at han - i samråd med barnemor - har ofret tid sammen med barna fordi han har vært hovedinntektskilden til familien? Men så skjer samlivsbruddet og da skal det plutselig fremstilles som at han er «mye bortreist», «fraværende» og at forholdet til barna er «dårlig/svakt»? Jeg bare spør, for etter mine observasjoner så ville ikke det vært en særlig sjelden hevn fra eks-samboere. Anonymkode: 950d7...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Takk for svar. Jeg har valgt å få barn med ham, og har sett igjennom med ting som ikke er greit. Har løyet for meg selv. Så lenge jeg er der og griper inn så har det gått fint. Men jeg kan ikke sende de på langvarig samvær hos han. Han sier og gjør diverse som barn ikke skal utsettes for. Ser ingen problemer med å kalle de for idioter eller drittunger når de blir vanskelige å håndtere. Blir han sint på meg kaller han meg stygge ting foran barna. Han glemmer normal hygiene, måltider osv. Det har også vært en episode der han har kastet møbler. Jeg kan ikke være trygg på at de har det fint uten meg der. Han er en far som passer best til å ha det gøy og finne på ting med barna. Men dette er jeg redd for å fortelle om på familievernkontoret. De kommer til å koble inn barnevernet. Anonymkode: 324b5...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå