Gå til innhold

Hva går dere kledd i på fritiden ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joggebukse på jobb,kosebukse hjemme.. Hvis jeg ikke trener for da er det treningstights. Penere bukse om jeg skal på møte eller kaffebesøk. 

Anonymkode: a8d62...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter ikke når jeg kommer hjem fra jobb nødvendigvis. Men trener ofte i på kvelden, så skifter til treningstøy etterhvert.

I helgene så tar jeg stort sett på meg joggebukse og en topp/genser/langeremet når jeg står opp. Skal vi på bibloteket eller ut å handle, så er det gjerne jeans, ullgenser/cardigan/topp nå på vinteren. Er det ut å leke så er det turklær/varm bukse og jakke osv.

Vår/sommer/høst er det ganske likt. Leking i hagen, handling eller bytur: shorts/skjørt/kjole. Sykkeltur, tur i skogen: shorts som er god å bevege seg i og singlet.

Anonymkode: 4dfbf...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i turklær på daglig basis fordi jeg "alltid" er på tur (går i skogen hver formiddag og ettermiddag). Det er absolutt ikke riktig kleskode ift omtådet jeg bor i, så jeg skiller meg vel litt ut der. I varmere temperaturerer går det i tights, selv midt på sommeren (for å unngå flått). 

Da barna var mindre gikk jeg i alskens moteriktige klær som passet inn her i området. Følte jeg måtte passe inn for å skape relasjoner for meg og barna, ville ikke være en sånn sjaskete mor uten stilsans. Nå gir jeg blaffen😅

Anonymkode: 747b8...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur er det som regel treningstights eller noen glatte joggebukser, men liker ikke de litt tjukke "gammeldagse" med lodden bomull inni. Det blir liksom for klønete for marsjen min 😂 Er det regn eller mye, kald vind så brukes det vannavvisende turbukse, men da av tynn type med mye stretch. Klarer ikke stive, tjukke klær og min verste fiende er vel de kraftige regnklærne vi hadde som barn. Nå er det meste både tynnere og mykere, men jeg synes likevel vanlig regntøy er et klamt ork å gå i 😅

Inne er det myke klær, samme hva. Pysjbukser eller klassisk joggebukse om jeg er litt frostig, ellers gjerne tights inne også, med t-skjorte sommeren og genser vinteren. 

På jobb er det helt standard. Ok bukser/ jeans og overdel som der litt anstendig ut uten å være stivpyntet, og siden jeg som regel handler på vei fra jobb blir det samme på butikken. Har en nærbutikk inne på boligfeltet og der imponerer jeg nok ingen en lørdagsmorgen altså 🤣 Elsker dager med ingen andre planer enn tur med hunden, dager hvor sminken blir i skuffen, håret i dult og klærne kun valgt basert på komfort 😇

Anonymkode: cd80b...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 18.23):

Hei. 

Mødre - hva går dere kledd i på fritiden sammen med barna og på dagtid ? 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler vi er delt i to - det er vi som går i joggebukse/bomullsbukser i forskjellige fasonger og de som går i turklær. 

Finnes det noen andre her ? 

Anonymkode: 7b05b...761

kort skjørt, langt skjørt, shorts, cargobukse, vid jeans, E9 klatrebukse, tights… Behagelige klær som ser ok ut. Misliker både business-look med pencil-skirts og dressbukser, allværsjakke/turbukse-looken, og slaskete joggebukse og oversized t-skjorte-looken. Joggebukse funker med tilsittende tanktopp til, da.

Anonymkode: c2b18...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 20.16):

Akkurat det samme som på jobb, jeans og en topp, eller noen ganger kjole eller skjørt. Gidder ikke å skifte hele tiden.

Anonymkode: e6cd6...afe

Men er det ikke ubehagelig å spise middag, slappe av på sofaen, rydde og vaske, leke med barna på gulvet med jeans og jobb klær? Vasker du klærne hver dag da siden du bruker klærne gjennom hele dagen? 

Anonymkode: 9de84...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg hvor mange som skifter til dass når de kommer hjem?? Går folk virkelig rundt sånn halve dagen? Ville ikke blitt sett slik. 

Jeg går i det jeg kledde på meg på morgenen. Vanlige klær som funker på jobb. Skifter ikke med mindre vi skal ut og gå en stund, da blir det jo uteklær etter vær. Skalljakke og turbukse/shorts og ullundertøy eller tskjorte. 

Anonymkode: d7c80...e2b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men er det ikke ubehagelig å spise middag, slappe av på sofaen, rydde og vaske, leke med barna på gulvet med jeans og jobb klær? Vasker du klærne hver dag da siden du bruker klærne gjennom hele dagen? 

Man kjøper jo jeans og jobbklær som sitter godt og er komfortable... Løsningen er jo å kjøpe klær som passer, ikke å flytte inn i joggebukse.

Og jeg vasker klær etter en dags bruk, ja. Unntatt jeans, med mindre de er synlig skitne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det overrasker meg hvor mange som skifter til dass når de kommer hjem?? Går folk virkelig rundt sånn halve dagen? Ville ikke blitt sett slik. 

Jeg går i det jeg kledde på meg på morgenen. Vanlige klær som funker på jobb. Skifter ikke med mindre vi skal ut og gå en stund, da blir det jo uteklær etter vær. Skalljakke og turbukse/shorts og ullundertøy eller tskjorte. 

Komfort.

Hadde en venn som gikk jeans hjemme og kunne slappe av med det på, til jeg konverterte han til mykere klær.

Kom over til den onde men svært behagelige siden. Kom Kom.

Føler meg ikke fin i klærne jeg har hjemme, men føler samtidig at jeg ikke vil bruke opp mine finere klær for å gå i ute, når så få skal se dem uansett. Men vurderer å oppgradere hjemmeværende til finere koseklær i farger som kler meg bedre. Kun for forfengelighet.

Anonymkode: 9b210...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kjøper jo jeans og jobbklær som sitter godt og er komfortable... Løsningen er jo å kjøpe klær som passer, ikke å flytte inn i joggebukse.

Og jeg vasker klær etter en dags bruk, ja. Unntatt jeans, med mindre de er synlig skitne. 

De kan fysisk ikke bli like komfortable. Det er jeans, det er tykkt stivere tøy  strammere, mindre elastisk. 

Det er objektivt ikke komfy. Om du har prøvd å være komfy.

Anonymkode: 9b210...2e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten tjukk strømpebukse, skjørt og ullgenser eller som i dag svart tights og lang ullkjole over, eventuelt lang hettejakke/genser. 

Jeg tror jeg ofte ser ut som jeg er mer pyntet enn jeg er, men sannheten er at jeg har sånn 20 like strømpebukser og 10 skjørt og 10 gensere jeg varierer mellom.  Det blir en slags joggedress det og selv om det ser mer pyntet ut ved første blikk så bruker jeg 2 hjerneceller på å finne ut hva jeg skal ha på meg. :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei ikke ubehagelig og ja, bruker sjeldent klær flere dager, annet enn gensere, jeans. Hvorfor og hvordan kan du og andre gå med klær dere syns er ubehagelige på jobb? Hva er ubehagelig med jeans og en skjorte? Og jeg er slank og relativt veltrent, men tights, det går jeg ikke med på trening en gang. Hvordan kan det anses som behagelige klær? En stillongs? 

Anonymkode: 93cf9...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten er det jo mannen min jeg vil skal synes jeg er fin. Han ser meg ofte nok i pysj, bustete, blek, usminket, sliten. Hvorfor skal jeg skifte til styggere tøy bare fordi det kun er han og barna som ser meg? Noe så trist? Og hver dag? Jeg ville ikke likt at han skifta til stygt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går pent kledd. Stort sett i jobbklær som jeg ikke skifter når jeg kommer hjem. Dressbukse, skjørt, kjoler. 

Går aldri i joggebukse og bare i turklær om jeg skal på tur. En sjelden gang går jeg i tights. 

Disse mødrene u turklær ser jeg lite til. Ser først i jeans og genser, noen som meg selv som pynter seg også til hverdagen. 

Anonymkode: 6e38c...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 18.23):

Hei. 

Mødre - hva går dere kledd i på fritiden sammen med barna og på dagtid ? 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler vi er delt i to - det er vi som går i joggebukse/bomullsbukser i forskjellige fasonger og de som går i turklær. 

Finnes det noen andre her ? 

Anonymkode: 7b05b...761

Spørs hva jeg skal. Skal vi bare være inne og hjemme blir det tøy som er behagelig.

Men om jeg skal på babysang og andre ting så tar jeg på meg vanlig klær, jeans osv. Nå bor vi i storby og er ikke turtøy typen forutenom hvis jeg faktisk skal i skogen. 

Anonymkode: 65062...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forresten er det jo mannen min jeg vil skal synes jeg er fin. Han ser meg ofte nok i pysj, bustete, blek, usminket, sliten. Hvorfor skal jeg skifte til styggere tøy bare fordi det kun er han og barna som ser meg? Noe så trist? Og hver dag? Jeg ville ikke likt at han skifta til stygt for meg. 

Men det finnes jo en mellomting. Jeg liker ikke å gå med jeans osv hjemme, men har mange fine loungesett som er pene og pleier å sminke meg og ta på øredobber osv. 

Anonymkode: 65062...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei ikke ubehagelig og ja, bruker sjeldent klær flere dager, annet enn gensere, jeans. Hvorfor og hvordan kan du og andre gå med klær dere syns er ubehagelige på jobb? Hva er ubehagelig med jeans og en skjorte? Og jeg er slank og relativt veltrent, men tights, det går jeg ikke med på trening en gang. Hvordan kan det anses som behagelige klær? En stillongs? 

På jobb sitter man vel ikke på gulvet, turner rundt etc? Både jeans og skjorte er stive ubehagelige plagg - spesielt skjorter, det orker jeg ikke annet enn på 17. mai. Ekstremt ubehagelig plagg!

Hva er ubehagelig med en tights? Myk, elastisk, hekler seg ikke fast i noe. 

Anonymkode: c2b18...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeans og genser, av og til pysj og fleece - alltid ullsokker.. 

Anonymkode: 66f40...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...