AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Det er ikke noe galt med skjermen, men når jeg skal logge inn med min vanlige pinkode på 4 siffer stopper det opp, Den står bare og jobber i uendelige tider. Det har skjedd slik èn gang før, men husker ikke hva som løste det den gangen. Sikkert bare et halvt år siden. Kommer altså ikke så langt som til startskjerm. Så jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å starte på nytt og på nytt. Noe jeg kan gjøre for å få fikset dette? Pc`en min nærmer seg 8 år og er sikkert klar for utskiftning, men kunne tenke meg å rydde litt opp i dokumenter og bilder før jeg kasserer den. Anonymkode: 5f5bd...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Du må nesten la den stå å jobbe, det er sikkert noen oppdateringer den driver å prøver å legge inn, da tar det lenger tid. Ha tålmodighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Ardenus skrev (5 minutter siden): Du må nesten la den stå å jobbe, det er sikkert noen oppdateringer den driver å prøver å legge inn, da tar det lenger tid. Ha tålmodighet. Kanskje, men det har skjedd at skjermen har blitt svart også og stått i sikkert en halvtime.. Anonymkode: 5f5bd...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden hvis den går i svart, rør på musa, kan hende den har gått i hvilemodus, eller at den driver fortsatt med oppdateringer som bare tar lang tid. Vil anbefalle å kjøpe en ny pc som er raskere, 8år er ganske gammelt innen pc verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Ardenus skrev (24 minutter siden): hvis den går i svart, rør på musa, kan hende den har gått i hvilemodus, eller at den driver fortsatt med oppdateringer som bare tar lang tid. Vil anbefalle å kjøpe en ny pc som er raskere, 8år er ganske gammelt innen pc verden Vet hva hvilemodus er, det er ikke det. Det er som at ting låser seg helt. Jeg har en jobb-pc som jeg uansett bruker, men poenget er at jeg ønsker å slette enkelte ting som ligger inne på pc`en. Anonymkode: 5f5bd...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Da vil jeg anta at den er bare super treg å går i svart før den kommer seg videre inn i windows, noe som kan ta lang tid siden pcen er treig. La den stå over natta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke noe galt med skjermen, men når jeg skal logge inn med min vanlige pinkode på 4 siffer stopper det opp, Den står bare og jobber i uendelige tider. Det har skjedd slik èn gang før, men husker ikke hva som løste det den gangen. Sikkert bare et halvt år siden. Kommer altså ikke så langt som til startskjerm. Så jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å starte på nytt og på nytt. Noe jeg kan gjøre for å få fikset dette? Pc`en min nærmer seg 8 år og er sikkert klar for utskiftning, men kunne tenke meg å rydde litt opp i dokumenter og bilder før jeg kasserer den. Anonymkode: 5f5bd...a7c Flere mulige årsaker: - Pcen er treng, la den stå for å se om den klarer å logge inn etter en time, eller 10.. - Det er noe feil med Windows installasjonen som gjør pcen ikke klarer å logge inn. Prøv med en annen bruker, om det er opprettet en annen bruker? - Det er noe feil med SSD / lagring på pcen som gjør pcen ikke kan logges inn på. Om du ikke trenger data på maskinen? Ta ut SSD fysisk ut av pcen, så kan du kassere pcen, og mekanisk "slette" SSD. Om du ønsker å installere Windows på nytt: - Via en annen pc last ned Windows 10 eller 11 til en minnepinne. (Et eget program fra Microsoft hjelper deg å lage minnepinnen.) - Start pcen på minnepinnen. - Trykk Shift F10 for kommandolinje - kan starte filutforsker (Explorer) og kopiere ut filer du trenger. - Når data du trenger er kopiert ut, fortsett installasjonen, og installer Windows på nytt. - Velg å overskrive / slette alle data som ligger på SSD. Så lenge SSD fungerer skal det gå fint å installere Windows på nytt. Er SSD defekt stopper installasjonen gjerne opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden TBL12 skrev (55 minutter siden): Flere mulige årsaker: - Pcen er treng, la den stå for å se om den klarer å logge inn etter en time, eller 10.. - Det er noe feil med Windows installasjonen som gjør pcen ikke klarer å logge inn. Prøv med en annen bruker, om det er opprettet en annen bruker? - Det er noe feil med SSD / lagring på pcen som gjør pcen ikke kan logges inn på. Om du ikke trenger data på maskinen? Ta ut SSD fysisk ut av pcen, så kan du kassere pcen, og mekanisk "slette" SSD. Om du ønsker å installere Windows på nytt: - Via en annen pc last ned Windows 10 eller 11 til en minnepinne. (Et eget program fra Microsoft hjelper deg å lage minnepinnen.) - Start pcen på minnepinnen. - Trykk Shift F10 for kommandolinje - kan starte filutforsker (Explorer) og kopiere ut filer du trenger. - Når data du trenger er kopiert ut, fortsett installasjonen, og installer Windows på nytt. - Velg å overskrive / slette alle data som ligger på SSD. Så lenge SSD fungerer skal det gå fint å installere Windows på nytt. Er SSD defekt stopper installasjonen gjerne opp. Jeg fikk tatt systemgjenoppretting (selv om det tok lang tid å få opp den menyen, måtte restarte mange ganger), og da løste problemet seg. Anonymkode: 5f5bd...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk tatt systemgjenoppretting (selv om det tok lang tid å få opp den menyen, måtte restarte mange ganger), og da løste problemet seg. Anonymkode: 5f5bd...a7c Ja, systemgjenoppretting er en metode så lenge en kommer til menyen. Godt det løste seg.😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå