AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Noen som har hatt kreft her? Hvordan fikk dere den beskjeden? Takknemlig for svar. Anonymkode: 05776...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har ikke hatt kreft, men kjæresten min fikk vite det da han tok den første undersøkelsen (koloskopi), som var en del av pakkeforløpet han ble henvist til. Legen sa at svulsten han fant i endetarmen nesten helt sikkert var ondartet pga utseendet og plassering. Anonymkode: f2daa...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke hatt kreft, men kjæresten min fikk vite det da han tok den første undersøkelsen (koloskopi), som var en del av pakkeforløpet han ble henvist til. Legen sa at svulsten han fant i endetarmen nesten helt sikkert var ondartet pga utseendet og plassering. Anonymkode: f2daa...b53 Takk for svar. Huff, håper det går bra med kjæresten din 🙏 Anonymkode: 05776...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Fikk beskjed under UL at dette mest sannsynlig var kreft, basert på svulstens størrelse og utseende. Men måtte vente på biopsi for å være 100% sikker. Anonymkode: 43ec6...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fikk beskjed under UL at dette mest sannsynlig var kreft, basert på svulstens størrelse og utseende. Men måtte vente på biopsi for å være 100% sikker. Anonymkode: 43ec6...ca4 Takk for svar. Håper det går bra med deg. Jeg har tatt prøve av noe de var usikker på, og nå ringte de i dag og sa at kirurg skulle gjennomgå prøvesvarene med meg. De nevnte ikke ordet kreft, men skjønner jo at det må være noe ille. Har vert en tur i kjelleren i dag 😢 Anonymkode: 05776...8d6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Fikk telefon om at jeg måtte komme inn for å få svar på prøvene, og at det var viktig at jeg hadde noen med meg. Å få beskjed om at man må ha noen med seg er aldri et godt tegn, så jeg skjønte at det var kreft allerede da. Anonymkode: e8bb3...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk telefon om at jeg måtte komme inn for å få svar på prøvene, og at det var viktig at jeg hadde noen med meg. Å få beskjed om at man må ha noen med seg er aldri et godt tegn, så jeg skjønte at det var kreft allerede da. Anonymkode: e8bb3...4a3 Var det til kirurg du var og fikk beskjeden? Håper det går bra med deg i dag 🫶 Anonymkode: 05776...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Fikk beskjed da jeg ble kalt inn for biopsi nummer to, under en uke etter at jeg ble henvist i pakkeforløpet for brystkreft. Anonymkode: 5eb6b...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Jeg fikk beskjed av radiologen som sa rett ut at "dette er ikke godartet". Da jeg etterpå ble henvist spesialist og sa jeg visste det var kreft ble dama sint og mente jeg stresset og sa rett ut at "Ingen radiolog ville sagt noe sånt". Så plutselig fem minutter senere ville hun gi meg en klem da hun selv så helt tydelig at det var snakk om kreft før det var tatt videre prøver. Dama var skikkelig drittkjerring og jeg glemmer henne aldri. Radiologen var en bra mann som sa ting på en god måte for min del. Jeg stresset ikke og dette har gått veldig fint 😊 Anonymkode: 45fb7...b3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fikk beskjed under UL at dette mest sannsynlig var kreft, basert på svulstens størrelse og utseende. Men måtte vente på biopsi for å være 100% sikker. Anonymkode: 43ec6...ca4 Samme med meg. Var på trippeldiagnostikk for brystkreft. Skjønte det selv også ut fra bildene, når sidene ble sammenlignet. Anonymkode: e729e...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Jeg skjønte det under første ultralyd av brystet, når radiologen så på meg med empatisk blikk og spurte om mine små barn og sa «dette klarer du»… jeg gjorde det. Anonymkode: 1c696...330 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Takk til alle som har svart . Ok. Hos meg fant de noe mikro kalk som de var usikre på, altså ikke en kul. Nå er jeg livredd for svaret på torsdag. Hjalp ikke at jeg leste journalen. Der står det på diagnose at jeg har forstadiet til brystkreft og et eller annet om noe som er infiltrert nedi arret hvor jeg operert før. Biopsien kunne var ikke god nok til å stille sikker diagnose. Har ikke spist siden i går. Føler jeg har kreft over hele meg . Egentlig idiotisk at de sender ut prøvesvar før timen 🙄 Anonymkode: 05776...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #13 Del Skrevet 55 minutter siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk til alle som har svart . Ok. Hos meg fant de noe mikro kalk som de var usikre på, altså ikke en kul. Nå er jeg livredd for svaret på torsdag. Hjalp ikke at jeg leste journalen. Der står det på diagnose at jeg har forstadiet til brystkreft og et eller annet om noe som er infiltrert nedi arret hvor jeg operert før. Biopsien kunne var ikke god nok til å stille sikker diagnose. Har ikke spist siden i går. Føler jeg har kreft over hele meg . Egentlig idiotisk at de sender ut prøvesvar før timen 🙄 Anonymkode: 05776...8d6 Akkurat det er politisk bestemt/pålagt. https://www.ehelse.no/nasjonal-e-helseportefolje/tiltak-i-nasjonal-e-helseportefolje/pasientens-provesvar-helsedirektoratet Delte meninger om det blant helsepersonell. Anonymkode: e729e...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #14 Del Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Akkurat det er politisk bestemt/pålagt. https://www.ehelse.no/nasjonal-e-helseportefolje/tiltak-i-nasjonal-e-helseportefolje/pasientens-provesvar-helsedirektoratet Delte meninger om det blant helsepersonell. Anonymkode: e729e...6a8 Kan jo selvfølgelig la vær å gå inn å lese, men det er sannelig ikke lett å la vær heller i en desperat situasjon. Man søker jo svar hele tiden. De kunne fint ventet å sendt det ut før etter timen, sånn at man fikk det forklart på en forståelig måte først. Blir jo bare enda reddere når man leser om diagnoser uten å ha peiling egentlig. Skjønner litt, men ikke alt. Anonymkode: 05776...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #15 Del Skrevet 1 minutt siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk til alle som har svart . Ok. Hos meg fant de noe mikro kalk som de var usikre på, altså ikke en kul. Nå er jeg livredd for svaret på torsdag. Hjalp ikke at jeg leste journalen. Der står det på diagnose at jeg har forstadiet til brystkreft og et eller annet om noe som er infiltrert nedi arret hvor jeg operert før. Biopsien kunne var ikke god nok til å stille sikker diagnose. Har ikke spist siden i går. Føler jeg har kreft over hele meg . Egentlig idiotisk at de sender ut prøvesvar før timen 🙄 Anonymkode: 05776...8d6 Når har du time? Du har garantert ikke krefte over hele deg, TS. Husk at dette kan gå veldig, veldig bra. Sender deg en god klem! Anonymkode: 45fb7...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå