Gå til innhold

Dritt lei mann som gamer 6-10 t hver dag

FruStjerneskinn

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skal begynne men føler at mannen og jeg begynner gli fra hverandre.

For det første sitter han å spiller 6-10 timer hver dag på PC-en. Deretter kan kan finne på å å gå fra PC-en og spille xbox. Hvis jeg blir sur å sier det er for mye spilling sitter han i sofaen med mobilen, til og med når jeg prøver snakke med han å ha det koselig. Ikke så koselig å ha samtale med en som skroller på kortfilmer på Facebook.

Han jobber 2/5 turnus så er mye hjemme. 

Han vil heller ikke være med i forskjellige butikker, eller til byen å handle klær eller div. som f.eks barna trenger. Vi har barn. Da mener han at det kan jeg fint gjøre alene med barna. Har jeg fått med han til en byen så er det så dårlig stemning at vi som regel bare må dra hjem og jeg må ta det alene en annen gang. Legetimer og samtaler på skolen og div mener han at en av oss kan ta, men jeg hadde syntes at det kunne vært hyggelig om vi kunne dratt som en familie noen ganger. 

Ikke vil han ta et glass vin med meg. Eller se på tv, for alt jeg ser på er visst dårlig. Kun han som kan bestemme hva vi skal se hvis vi skal se tv sammen.

Han er for det meste sur og kortluntet. Men det er jo pga jeg gnåler så mye om gamingen hans sier han 😉

Rydding skjer kun ved beskjed. Planlegging, og dagens "ukeplan" vet han ikke om. (Når skolen slutter, hva vi skal ha til middag, planlegge middag, møter, legetimer, tannlegetimer.)

Hvis jeg er borte i et par timer og han har barna hjemme kan jeg godt finne han på PC-en når jeg kommer tilbake. Og barna svirrende rundt i huset. 

Det største problemet her er vel spillingen. Men det mener han ikke er noe problem. 

Alt jeg er er en gnålete dame. Men kanskje ikke så rart, når alt skal være en kamp. Og alt han vil er å spille.

Dra på besøk til vennepar det liker han, og hvis jeg er sliten så skal jeg absolutt være med eller så blir det dårlig stemning, og jeg blir tvunget med. 

Dette er noen av tingene… vi har vært sammen i 12 år… han mener alt er bra, jeg mener det går ganske dårlig og har det ikke fint.

Endret av FruStjerneskinn
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Altså, dette er en guttunge som tar NULL ansvar hjemmet. Virker som han både mener, og tar det for gitt at du skal gjøre alt med barna og hjemme. Og han skal få friheten til å gjøre som han vil hele tiden, hvis ikke blir han sur.
Forferdelig umoden gutt, selvfølgelig mener han alt er bra. Har får jo alt servert på gullfat og slipper unna. Han må ta seg kraftig sammen, noe jeg ikke tror han kommer til å gjøre. Tror du ville fått det mye bedre alene med barna, du gjør jo alt allikevel så sånn sett blir det jo ikke store forskjellen. Folk forandrer seg ikke, og det er tydelig for meg ut i fra det du skriver at han setter seg selv foran deg og familien store deler av tiden. Alt skal skje på hans premisser! Er dette en mann du vil leve med? 

Anonymkode: dede0...592

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ingen damer på kg som gamer?

Anonymkode: 0fb71...241

Jeg er en dame som gamer. Og er sammen med en mann som gamer. Vi har ikke barn.

Ingen av oss oppfører oss som denne fyren TS er sammen med.

Anonymkode: 48478...394

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som det er mannen og ikke gamingen som er problemet.

Anonymkode: 01a25...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er sammen med et egostisk og selvsentrert barn... Han må ta litt ansvar og bry seg om noe mer enn seg selv.

Anonymkode: 6e895...2bb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han virker avhengig, oppfører seg som et lite barn som ikke får være på mobilen.
Her må du bare kreve din rett!

Anonymkode: d6284...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FruStjerneskinn skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor jeg skal begynne men føler at mannen og jeg begynner gli fra hverandre.

For det første sitter han å spiller 6-10 timer hver dag på PC-en. Deretter kan kan finne på å å gå fra PC-en og spille xbox. Hvis jeg blir sur å sier det er for mye spilling sitter han i sofaen med mobilen, til og med når jeg prøver snakke med han å ha det koselig. Ikke så koselig å ha samtale med en som skroller på kortfilmer på Facebook.

Han jobber 2/5 turnus så er mye hjemme. 

Han vil heller ikke være med i forskjellige butikker, eller til byen å handle klær eller div. som f.eks barna trenger. Vi har barn. Da mener han at det kan jeg fint gjøre alene med barna. Har jeg fått med han til en byen så er det så dårlig stemning at vi som regel bare må dra hjem og jeg må ta det alene en annen gang. Legetimer og samtaler på skolen og div mener han at en av oss kan ta, men jeg hadde syntes at det kunne vært hyggelig om vi kunne dratt som en familie noen ganger. 

Ikke vil han ta et glass vin med meg. Eller se på tv, for alt jeg ser på er visst dårlig. Kun han som kan bestemme hva vi skal se hvis vi skal se tv sammen.

Han er for det meste sur og kortluntet. Men det er jo pga jeg gnåler så mye om gamingen hans sier han 😉

Rydding skjer kun ved beskjed. Planlegging, og dagens "ukeplan" vet han ikke om. (Når skolen slutter, hva vi skal ha til middag, planlegge middag, møter, legetimer, tannlegetimer.)

Hvis jeg er borte i et par timer og han har barna hjemme kan jeg godt finne han på PC-en når jeg kommer tilbake. Og barna svirrende rundt i huset. 

Det største problemet her er vel spillingen. Men det mener han ikke er noe problem. 

Alt jeg er er en gnålete dame. Men kanskje ikke så rart, når alt skal være en kamp. Og alt han vil er å spille.

Dra på besøk til vennepar det liker han, og hvis jeg er sliten så skal jeg absolutt være med eller så blir det dårlig stemning, og jeg blir tvunget med. 

Dette er noen av tingene… vi har vært sammen i 12 år… han mener alt er bra, jeg mener det går ganske dårlig og har det ikke fint.

Det som alltid er første spørsmål til slike innlegg; var dette noe du visste fra før? Eller er det kommet nå?

Dersom det første, så man nesten mest spørre seg hva du holder på med?

Anonymkode: 27eec...28b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6-10 timer per DAG? En voksen mann med kone og barn? Haha. HVORFOR er du sammen med ham? 

Anonymkode: 4571a...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg gamer! Men langt fra det nivået her. Gaming kommer når barn har fått behovene sine, husarbeidet er gjort og partner er fornøyd. Vi finner spill vi kan spille sammen, og det er rom for å gjøre ting hver for oss. Hver dag? Nei, absolutt ikke. Sånn er det når man er voksen med forpliktelser. 

Anonymkode: 00946...954

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er en rævva kombinasjon. Dere hadde nok begge blomstret om dere gikk fra hverandre.

Problemet er ikke gamingen eller turnusen. Probromet er at han ikke tør å innse at han lever med en dame som ikke intresserer han.

Anonymkode: fedb1...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg gamer. Den dahen jeg spiller 10 timer så gjør jeg det for å unngå RL.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det som alltid er første spørsmål til slike innlegg; var dette noe du visste fra før? Eller er det kommet nå?

Dersom det første, så man nesten mest spørre seg hva du holder på med?

Anonymkode: 27eec...28b

Nei har faktisk kommet nå de siste fire årene. Han kunne spille før, men ikke sånn her…. Virker som all livsglede er borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er gamer. Jeg er muligens like ekstrem som mannen til TS ift hvor mye jeg gamer. Men, så har jeg tatt ansvar for det og valgt å være singel. Ingen kunne vært sammen med meg så mye som jeg gamer.

Og det er det TS og mannen må finne ut av; han må finne ut om gaming er viktigere enn familien og hun må tenke over om hun vil fortsette å leve sånn. 

Jeg hadde aldri i verden giddet å være sammen med en mann som gamer hele tiden, hva er vitsen med å være sammen da? Sex etter at barna er i seng og de har gått og lagt seg? Økonomisk fordi de har to lønninger? 

Anonymkode: afa5d...3ef

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dere er en rævva kombinasjon. Dere hadde nok begge blomstret om dere gikk fra hverandre.

Problemet er ikke gamingen eller turnusen. Probromet er at han ikke tør å innse at han lever med en dame som ikke intresserer han.

Greit nok det, men da kunne han sagt i fra. Jeg har spurt flere ganger; er du egentlig ikke interessert i meg mer? For er bedre å si det da sa jeg. 
da sa han, nei jeg er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
FruStjerneskinn skrev (8 minutter siden):

Greit nok det, men da kunne han sagt i fra. Jeg har spurt flere ganger; er du egentlig ikke interessert i meg mer? For er bedre å si det da sa jeg. 
da sa han, nei jeg er det

Det er ikke det han sier du må forholde deg til, du må forholde deg til fakta og det han viser deg. Hans oppførsel sier ikke at han er interessert i et kjærlighetsforhold med deg. Han er ikke interessert nok til å slutte å game for familens skyld, han vil ikke være med på shopping, han vil ikke ta del i barna deres. osv osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke det han sier du må forholde deg til, du må forholde deg til fakta og det han viser deg. Hans oppførsel sier ikke at han er interessert i et kjærlighetsforhold med deg. Han er ikke interessert nok til å slutte å game for familens skyld, han vil ikke være med på shopping, han vil ikke ta del i barna deres. osv osv.

Ja det jeg har begynt å innse, men synes jo det er veldig vanskelig for jeg vil bare ha dette til å funke. Er jo glad i han. Og vi har en familie. Men har det jo akkurat ikke så fint. Nå har vi hus og bil, alt ryker jo. Så må jeg begynne på nytt i en liten leid leilighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FruStjerneskinn skrev (Akkurat nå):

Ja det jeg har begynt å innse, men synes jo det er veldig vanskelig for jeg vil bare ha dette til å funke. Er jo glad i han. Og vi har en familie. Men har det jo akkurat ikke så fint. Nå har vi hus og bil, alt ryker jo. Så må jeg begynne på nytt i en liten leid leilighet 

Skjønner at det er vanskelig ❤️ 
Men til slutt må man jo bare sette grenser for seg selv og velge. Siden du har prøvd en stund så vet du at han ikke er villig til å forandre seg, og da virker det jo som du må velge; enten fortsette sånn og resignere og ta han for den gameren han er. Eller gå selv om det innbærer alt det materielle som ryker. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt ikke noe du skal godta. Å ha gaming som hobby er ikke noe problem, men dette har jo tatt over hele livet hans, og det går utover familien. Jeg ville ikke levd sånn, men du må bestemme hva som er riktig for deg. Kanskje en samtale med han hvor du sier at gamingen må kuttes ned til 2-3 faste dager i uka, ellers gidder du ikke mer (og men det). At han ikke engang er med og handler ting ungene trenger er helt på styr, dere vil få det mye bedre uten han.

Det er ikke alltid nok "å være glad i", man må kunne leve sammen også.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...