AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Snakket med en venn, som skal selge tesla på grunn av det som stormer rundt musk. Jeg spurte da om han skulle avbestille Netflix, slutte å handle på Amazon, og ikke kjøpe mais på butikken osv siden dette er amerikanske ting og siden Trump har latt Musk komme til maken. Hvor går grensen? Boikotter han filmer av Harvey Weinstein? virker så han og andre selger tesla for å hive seg på en trend og ikke faktisk gå all inn for å boikotte.. litt sånn så alle andre gjør det så da må jeg og.. hvis vi skulle boikotte alle filmer biler mat og sånt på grunn av ditt og datt hadde vi endt opp med å spise vassgraut og bare høre på fuglesang. Anonymkode: e1041...d37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Det er kjempefint at folk bruker forbrukermakten sin til å statuere et poeng, også må det være opp til hver enkelt å avgjøre hva dette innebærer. At mange ikke ønsker å støtte Elon Musk betyr selvsagt ikke at de også må si opp Netflix. Anonymkode: 3e429...ea4 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Er du Trump fan? Anonymkode: 0cbcc...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Dette med Musk/Trump er en såpass spesiell greie at jeg skjønner folk godt om de vil selge. Alle kan dessuten bruke forbrukermakten sin om de vil. Anonymkode: 0cbcc...307 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Vi er alle dobbelmoralister på den måten, så vi bør ikke klage på de som faktisk gjør noe. Anonymkode: 74529...6a0 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Nei, TS, det du sier er ikke logisk. Det er aldri «alt eller ingenting» i livet, det er alltid nyanser, og det er bedre å gjøre litt, enn å gjøre ingenting. Din argumentasjon er på samme nivå som «jeg skal aldri hjelpe noen, fordi det alltid finnes noen som har det enda verre, og trenger hjelp mer». Men nå snakker jeg på helt generelt grunnlag, for jeg har ikke troa på forbrukermakt i det hele tatt. Musk eier 15% av aksjene i Tesla. Tesla er fortsatt billigst og best elbil med best ladenettverk. Har du 600 tusen å bruke på en ny elbil, sjansen er at Tesla er beste valget for deg. Og slik jeg ser det, Must er på ingen måte er hjernen bak innovasjon, han er bare en markedsfører. Og hva med IPhone. Jeg bruker IPhone og jeg er ikke anti-vaksine. Får Steven Jobs fri pass fordi han døde? Anonymkode: 71732...db0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Jeg ser i hvertfall ikke vitsen med å gå ut i lokalavisen og proklamere at man skal selge Teslaen sin. Potensielle kjøperne er gjerne lesere av den avisa. Hvorfor snakke så høyt om Teslaen sin i det hele tatt? Selv har jeg hatt flere elbiler siden elbiler kom på markedet, men har holdt meg bevisst borte fra Tesla. Elon Musk er og har alltid vært dårlig for det bilmerket. Anonymkode: db745...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Ts her. Om jeg er Trump fan? Nja liker han ikke men skulle ønske vi i Norge hadde politikere som satt Norge først. Tror det er derfor så mange i USA har stemmer på han fordi han driter i verden og tenker på seg selv. Noen som er kjipt for oss men tenk om politikerne i Norge satt oss først. Se på standard på mange skoler, sykehus og sånt. Og ikke minst strømmen. Han er om jeg liker han eller ikke en folkevalgt president. Anonymkode: e1041...d37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Jeg jobbet i servicesektoren og ser vi noen kunder med tesla parkere utenfor her gir vi de dårligere service og fakturerer høyere. Anonymkode: 8b6bd...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): hvis vi skulle boikotte alle filmer biler mat og sånt på grunn av ditt og datt hadde vi endt opp med å spise vassgraut og bare høre på fuglesang. Tror du overdriver hvor mye vi får fra usa... Folk selger tesla pga musk, ikke usa. Jeg personlig boikotter så mye som mulig fra usa (og israel). Handler ikke på amazon, kutta ut swiffer, kommer ikke til å kjøpe ford igjen (soom jeg har nå), neste mobil blir ikke apple og ei heller data (men enkelte ting er faktisk utrolig vanskelig å unngå av amerikansk produkt). Har bytta epostleverandør. Jeg sjekker nå hvor alt jeg kjøper kommer fra. Slutta for lenge siden å se amerikanske serier og filmer, så trenger ikke å endre noe der. Anonymkode: 23f7d...114 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Dobbel standard?? Anonymkode: 21a18...311 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dobbel standard?? Anonymkode: 21a18...311 Folk kan ikke skrive norsk lenger. De tenker engelsk og oversetter det ordrett til norsk i hodet. Anonymkode: 74529...6a0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Ja. Folk er forskjellige. Noen skulle boikotte alt israelsk også. Musk er i en særstilling for mange. Han støttet Trump slik at han vant valget. Han har hatt kontakt med og støtter høyreekstremister i England og Tyskland. Han gjorde to nazihilsner live på tv under Trumfs innsettelsesseremoni. Det er han og DOGE som nå gjennomfører et angrep på amerikanske offentlige instanser. Tilbyr ulovlige sluttpakker, stjeler data, stoppet penger til fattige og utfører prosjekt 2025. Alt dette samtidig som hans selskaper får milliarder fra den samme staten for å dra til Mars med mer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her. Om jeg er Trump fan? Nja liker han ikke men skulle ønske vi i Norge hadde politikere som satt Norge først. Tror det er derfor så mange i USA har stemmer på han fordi han driter i verden og tenker på seg selv. Noen som er kjipt for oss men tenk om politikerne i Norge satt oss først. Se på standard på mange skoler, sykehus og sånt. Og ikke minst strømmen. Han er om jeg liker han eller ikke en folkevalgt president. Anonymkode: e1041...d37 Det sier sitt. Anonymkode: 0cbcc...307 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts her. Om jeg er Trump fan? Nja liker han ikke men skulle ønske vi i Norge hadde politikere som satt Norge først. Tror det er derfor så mange i USA har stemmer på han fordi han driter i verden og tenker på seg selv. Noen som er kjipt for oss men tenk om politikerne i Norge satt oss først. Se på standard på mange skoler, sykehus og sånt. Og ikke minst strømmen. Han er om jeg liker han eller ikke en folkevalgt president. Anonymkode: e1041...d37 USA klarer seg ikke uten samarbeid med resten av verden, samme som alle andre land. Det Trump gjør er ikke å sette USA først, han lager problemer for dem grunnet sin stormansgalskap. Han gjør noe bra for USA, for all del. Men det er mye der som ikke er bra, og andre ting som skaper enorme ringvirkninger for USA på sikt. Forøvrig er det ikke dobbeltmoral å selge sin Tesla. Musk blir stemplet som nynazist, ingen vil bli sett på som en som støtter han. Anonymkode: 84ffc...7d3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette med Musk/Trump er en såpass spesiell greie at jeg skjønner folk godt om de vil selge. Alle kan dessuten bruke forbrukermakten sin om de vil. Anonymkode: 0cbcc...307 Alle kan bruke forbrukermakten. Musk og Trump står i en spesiell stilling nå, enig. Å skulle selge eller skrote alle eksisterende Teslaer fremstår som føleri ellet dydsposering. Å avstå fra å kjøpe en ny Tesla er lettere å sympatisere med. Anonymkode: bc2a2...4a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle kan bruke forbrukermakten. Musk og Trump står i en spesiell stilling nå, enig. Å skulle selge eller skrote alle eksisterende Teslaer fremstår som føleri ellet dydsposering. Å avstå fra å kjøpe en ny Tesla er lettere å sympatisere med. Anonymkode: bc2a2...4a1 Nei. Det er ikke dydsposering. Vi er vitne til noe vi ikke har sett i vesten på svært mange år. Trump/Musk gjør ikke dette for USA. De gjør det for seg selv. Anonymkode: 0cbcc...307 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er kjempefint at folk bruker forbrukermakten sin til å statuere et poeng Hva er poenget? Bilen er jo allerede kjøpt. Hvem som eier den betyr vel egentlig ingen ting? Å statuere et poeng ville jo være å sende bilen til kondemnering og kjøpe en bil av et annet merke. Men det er det ingen som gjør. Det er ikke forbrukermakt å selge en brukt bil man ikke vil bli sett i. Det er en aksjon ja, men langt unna noe forbrukermakt. Endret 12 timer siden av A-hunter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle kan bruke forbrukermakten. Forklar hvilken effekt forbrukermakten du henviser til utspiller seg ved å selge en brukt bil til en annen person er du grei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden A-hunter skrev (1 minutt siden): Forklar hvilken effekt forbrukermakten du henviser til utspiller seg ved å selge en brukt bil til en annen person er du grei. Selv om det ikke vil merkes direkte har det med merkevaren å gjøre, good will? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå