Gå til innhold

Datter reiser på leirskole i dag, og vi har omgangssyke i hus!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min tredjeklassing har allerede skrevet pakkeliste, så for noen er det faktisk det😅

Anonymkode: 1cedc...f04

Jeg også gleda meg vilt til leirskole 😄 Men jeg var ikke forberedt på at det bare var en 7 dagers DNT-tur + restriksjoner på mat.

Skal sies at klassen min ikke var så koselig, så enhver aktivitet ville nok vært litt nedtur. 

Anonymkode: 0e778...ad9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det burde vært det. Enormt mye omgangssyke nå. Vi hadde hatt færre fraværsdager hvis vi faktisk ble hjemme når en i nær familie ble syk. 

Anonymkode: 9a329...43f

Nei.. Tenk på de 50andre som blir syke pga DEG eller DITT barn, pga at DU sender barnet. Omgangsyke er NO GO. Så smittsomt.. No har lærerne begynt å skrive til alle foreldrene at de MÅ holde barna hjemme ved sykdom. Spesielt omgangsyke, mykoplasma,influensa.. Det er jo lov å tenke på andre enn seg selv.. Kost med søskene sine masse når de var syk og de blkr syk i tur og orden. Du tuller sant? Leirskole 4timer unna. Sitte på en buss med resten av klassen som da blir smittet. 1 do.. spy og renneræv Fantastisk..

Anonymkode: 56c1c...3b7

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er noe helt annet!! Og er selvfølgelig idiotiskap. Kan ikke sammenlignes med situasjonen her!

Dette kan bli samme situasjon.

Om hun er smittebærer eller kanskje begynner å kaste opp idag eller morgen er det kjempe stor sjanse at mange har blitt smittet på turen opp

Og ser det er mange som kommer med argumenter at om bror et syk ..skal da søster holdes hjemme fra skolen...eller foreldre ikke dra på jobb?

Men kan ikke sammenligne jobb/ skole 1 dag med en buss tur full av elever, en leirskolen med masse barn, et sted der 4-6 elever sover i samme rom..med kanskje en do. Eller dere kansje alle elever deler på mange doer.

Og ikke alle kan bare dra på og hente barna.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal hun isoleres om hun blir syk på leirskolen? Det var jo ikke nødvendig å isolere henne da hun var hjemme og koste masse med Noro nå i helgen 😅

Uansett så er det sikkert mange andre som kommer med smitte, så da trenger ikke jeg ta ansvar. Dette blir sikkert gøy! 

Anonymkode: 991f9...397

Dette blir for dumt. Her forklarer jeg så godt jeg kan, og så blir jeg møtt på en spydig måte. 

Jeg skiller mellom FAKTISK SYKE personer og POTENSIELT SYKE personer. Helt bak mål å sykeliggjøre personer som ikke er syke, bare fordi de KAN være syke. 

Personer med omgangssyke er SVÆRT smittsom i opptil to døgn etter symptomslutt. Derimot er man kun smittsom fra RETT FØR symptomutbrudd. Det skal MYE til for å bli smittet av en person før personen har kastet opp. Dermed er det VELDIG EFFEKTIVT å isolere personen etter utbrudd. Da unngår man smitte! 

Vær så snill å lese det jeg skriver. 

At man ikke har isolert vedkommende på forhånd er selvsagt dumt, men det kan man ikke gjøre noe med nå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan er man hysterisk fordi man ønsker at ett helt trinn med elever ikke skal ligge og drite og spy seg i hjel? Du tar liksom ikke med i betraktning at dette er omgangssyken eller? Ikke litt tett nese. Har du noen gang hatt omgangssyken? Og vært på en «hytte» intime områder med 50-60 andre mennesker? Reist flere timer for en god opplevelse men så ender du på drite dassen i 24 timer med oppkast pga EN elev som ikke på liv og død kunne ta hensyn. Jævla merkelig holdning.

Anonymkode: 27443...070

BARNET ER IKKE SYKT! Det kan hende at Per er den som smitter hele jævla gjengen. Risikoen finnes der!

Anonymkode: e1c7a...a38

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skjedde en jeg veit om. 
Mor sendte barn på leirskole med smitte omgangssyke. Mange ble smittet, full spetakkel av syke unger, for få doer, kaos. 
Foreldre og lærer var fly forbanna for det kunne vært unngått hvis man bare klarer å «ofre» seg litt for andre. Flere barn hadde prøvd å holdt seg hjemme og unna sykdom før leirskole for å unngå å ikke kunne reise men så ender det søren meg med at en mor sender ungen med smitte. 

Barnet ble heller ikke godt tatt imot fra de andre elevene da det fort ble kjent hvem som smittet og ble utestenging over en stund av andre elever fordi det ødela alt for alle. Pluss foreldre som ikke akkurat digga denne egoistiske moren. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skjedde en jeg veit om. 
Mor sendte barn på leirskole med smitte omgangssyke. Mange ble smittet, full spetakkel av syke unger, for få doer, kaos. 
Foreldre og lærer var fly forbanna for det kunne vært unngått hvis man bare klarer å «ofre» seg litt for andre. Flere barn hadde prøvd å holdt seg hjemme og unna sykdom før leirskole for å unngå å ikke kunne reise men så ender det søren meg med at en mor sender ungen med smitte. 

Barnet ble heller ikke godt tatt imot fra de andre elevene da det fort ble kjent hvem som smittet og ble utestenging over en stund av andre elever fordi det ødela alt for alle. Pluss foreldre som ikke akkurat digga denne egoistiske moren. 

Yeah yeah. Sikkert en sann historie🙄

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BARNET ER IKKE SYKT! Det kan hende at Per er den som smitter hele jævla gjengen. Risikoen finnes der!

Det er litt forskjell på Per som ikke har sykdom i hus men Laila som har kost med brødrene sine MED omgangssyken, omgitt av omgangssyken og kan bryte ut når som helst!!!!!!! Er du seriøs? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Greit å gi beskjed til de andre foreldrene ihvertfall.

Hei foreldre! Ungen min har kost masse med sine småsøsken som har omgangssyken, nå i helgen. Sender henne uansett avgårde på leirskole, sammen med deres barn. Vi kan jo ikke være hysteriske heller? Hehe. Håper ungene får en fin tur 😃

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten tvil holdt henne hjemme. Hun kan potensielt smitte hele bussen med elever og lærere og ødelegge turen for alle. Ufattelig kjedelig, men sånn er det noen ganger.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk i det minste med lærer først og send ut en felles melding til alle foreldrene, men det mest riktige er at hun holder seg hjemme synes jeg.

Omtrent hele klassen til datteren min fikk i sin tid svineinfluensa fordi en mor valgte å holde kjeft om at det pågikk i familien/nær krets. Hun syntes det var viktigere at barnet fikk være med på klassens årlige hyttetur. Fikk inntrykk av at dette barnet hadde det ganske kjipt i ettertid fordi mange var veldig forbanna

Anonymkode: 92ad8...005

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Yeah yeah. Sikkert en sann historie🙄

Det er en sann historie. I tråden her ser du vel hvor mange som faktisk hadde sendt med omgangssyken så ganske åpenlyst at det er en sannhet. Folk gir faen

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere er så hysteriske, jeg blir helt matt.

Du er egoistisk. Jeg blir helt matt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ble det til TS?  Fikk hun dra på leirskole?

Anonymkode: 3b262...e9c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er så hysteriske, jeg blir helt matt.

Gir du beskjed til de andre foreldrene hver gang du sender ditt smittsomme barn avgårde? Hva sier de?

Hva sier kollegaene dine på jobb, når du forteller dem at halve familien din ligger med hodet i doskåla? 

Jeg lurer oppriktig på om du er ærlig med folk rundt deg, og hvordan de eventuelt reagere når du forteller dem om smitten du bærer på?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Samfunnet er fult av egoistiske mennesker som driter i andre. Heldigvis har jeg ingen nære eller venner som har slike holdninger som dere, og hadde jeg hatt det hadde jeg avskrevet det vennskapet på dagen. Fordi det reflekterer hvordan person du er. Syns også vi kan gi barna våre bedre verdier enn å gi blaffen i andre. Bedre å fortelle barnet at vet du hva, nå er vi usikre på om du faktisk bærer smitte og det hadde vært utrolig synd om alle andre vennene dine og lærere bli syke fordi du koste med brødrene dine i helgen så du må faktisk bli hjemme i hensyn til andre mennesker. God lærdom. Enn, nei drit i det. Kjør på. Så lenge du er fornøyd og får opplevelsen så er det bra. Rart det vokser opp bortskjemte drittunger nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

DETTE!!!

Hysteriske folk i denne tråden som går til personangrep! 

Det sier alt for mye om hvordan person du er ved å gi SÅ blaffen i andre. Sorry Mac men det må man virkelig tåle og høre når det er tankegangen du har.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ble det til TS?  Fikk hun dra på leirskole?

Anonymkode: 3b262...e9c

Lærerene svarte forskjellig, jeg sendte melding til de begge to. Ene sa at hun bare skal bli med da hun enda ikke er syk, den andre sa det var best å holde seg hjemme. 

Jeg tok avgjørelsen selv og holder henne hjemme. Jeg syns det ville vært uansvarlig å sende henne vel vitende om at det er stor sjanse for at hun blir syk og kan smitte over 90 elever. Alle sammen 4 timer unna og det ville skapt kaos. Føler jeg gjorde det rette. 

Jeg syns det er forskjell på om det hadde vært vanlig skole, der hun har 10 minutter å gå hjem vs 4 timer unna. 

TS. 

Anonymkode: 2d8ff...0e9

• Liker 5
  • Hjerte 12
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lærerene svarte forskjellig, jeg sendte melding til de begge to. Ene sa at hun bare skal bli med da hun enda ikke er syk, den andre sa det var best å holde seg hjemme. 

Jeg tok avgjørelsen selv og holder henne hjemme. Jeg syns det ville vært uansvarlig å sende henne vel vitende om at det er stor sjanse for at hun blir syk og kan smitte over 90 elever. Alle sammen 4 timer unna og det ville skapt kaos. Føler jeg gjorde det rette. 

Jeg syns det er forskjell på om det hadde vært vanlig skole, der hun har 10 minutter å gå hjem vs 4 timer unna. 

TS. 

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Fantastisk valg! Og god lærdom til ditt barn. Da lærer vedkommende seg å ta hensyn til ANDRE og det kommer man langt med i livet. 
God avgjørelse. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...