Gå til innhold

Datter reiser på leirskole i dag, og vi har omgangssyke i hus!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig drar man på leirskole, cruiseferie o.l, når man er eksponert for omgangsyken i sitt eget hjem. Det handler jo om meg her. Jeg kan jo ikke gå glipp av livet, bare fordi andre folk ikke vil ligge å spy i ferien sin. Snakk om hysteriske folk.

En gjeng som spyr og har diaré på leirskolens felles toaletter, er vel vare kos? Det kaller vi teambuilding 😃

Anonymkode: 991f9...397

Absolutt. For samfunnet viser jo gang på gang at vi driter i andre mennesker, hvordan opplevelser de har eller konsekvenser av egne valg som påvirker andre 😀😀 Hvem bryr seg? Leirskole er visst en begivenhet man aldri kunne levd uten. Selv om muligens de andre elevene får en dritt opplevelse og 50 andre foreldre kan få hjem 50 dritt💩 unger. Hvem bryr seg? 

Anonymkode: 27443...070

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min tredjeklassing har allerede skrevet pakkeliste, så for noen er det faktisk det😅

Anonymkode: 1cedc...f04

Får passe på at han ikke koser masse med småsøsken som har omgangssyken dagen før han skal dra da 😉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke send barna deres avgårde på skoleturer når de er kan være eller er syke.

Hilsen lærer som hadde hovedansvaret for 30 elever på tur, og som måtte bruke første natt på akuttmottaket med elev. Og følge til påfølgende legetime og apotek. Foreldrene skulle ha måttet betale overtidsarbeid og nattetillegg til meg. Jeg fikk 750 kr i ektra lønn den uka, for en tur søndag til søndag. Aldri igjen. 

Anonymkode: 5b87e...41f

De fleste som blir syke får ingen forvarsel. Man planlegger ikke å bli syk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt. For samfunnet viser jo gang på gang at vi driter i andre mennesker, hvordan opplevelser de har eller konsekvenser av egne valg som påvirker andre 😀😀 Hvem bryr seg? Leirskole er visst en begivenhet man aldri kunne levd uten. Selv om muligens de andre elevene får en dritt opplevelse og 50 andre foreldre kan få hjem 50 dritt💩 unger. Hvem bryr seg? 

Man kan jo ikke holde ett barn hjemme, bare fordi de 50 andre barna + lærere skal få en fin opplevelse. Dette ene barnet er viktigere enn alle de andre. Vet du hvorfor? Fordi det er MITT barn 🥰

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig drar man på leirskole, cruiseferie o.l, når man er eksponert for omgangsyken i sitt eget hjem. Det handler jo om meg her. Jeg kan jo ikke gå glipp av livet, bare fordi andre folk ikke vil ligge å spy i ferien sin. Snakk om hysteriske folk.

En gjeng som spyr og har diaré på leirskolens felles toaletter, er vel vare kos? Det kaller vi teambuilding 😃

Ja, samfunnet har heldigvis blitt slik. Alt skal alltid handle om MEG. Omsorg for andre er kanskje mulig, men antagelig ikke, for det vil nok gå på bekostning av meg selv om mitt liv, som selvfølgelig er mye viktigere enn andre sine liv.

Anonymkode: 9a329...43f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dette barnet har fått en god forvarsel. Har tilogmed brukt helgen på å kose masse med det forvarsel 😅

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke det hun påstår heller. I dette tilfelle så VET mor at barnet potensielt kan få omgangssyken og smitte andre fordi de ER syke i hus. Argumentet du kommer med er ikke relevant til det hun skriver. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne eleven som jeg snakket om, hadde symptomer før vi dro. Men foreldrene og elev sa ingenting,  for eleven ville så gjerne på tur. 🫠

Anonymkode: 5b87e...41f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor i all verden har hun kost masse med småsøsken som kanskje hadde omgangssyke når dere visste at hun skulle reise i dag? Det er jo helt bak mål. Burde jo isolert henne så godt som mulig og hatt veldig god hygiene....

Hadde dere gjort det, så hadde jeg tenkt at hun uten tvil skulle dratt. Da hadde dere gjort det dere kunne for å forhindre det. Jeg tenker jo at hun egentlig skulle dra uansett, så lenge hun ikke er syk, men det er med en MYE større bismak enn om dere faktisk hadde sendt henne til far hvor det ikke var sykdom, isolert henne på rommet og kloret alt hver gang noen hadde vært på do osv.

Ekstremt kjedelig å være hjemme "i tilfelle", men også enda mer ekstremt kjedelig om halve leirskolen spyr om fire dager....

Anonymkode: 38c34...870

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. 

Jeg har tre barn, miste er 2, mellomste er 4 og eldste fyller 13 neste mnd. Eldste reiser på leirskole i dag, bussen går kl 07.00. 

Natt til fredag kastet lillebror på 2 år opp.  Han kastet opp nesten hele natten og var helt fin på fredag. Vi fant en flaske som var gammel med mugg på som han hadde drukket av. Vi var litt usikre på om det var omgangssyke eller matforgiftning. Det var ingen andre i familien eller meldt tilfeller i bhg med omgangssyke. 

I natt, altså natt til mandag startet mellomste bror på 4 å kaste opp, så nå er det jo ingen tvil om at det er omgangssyke vi har i hus. 

Eldste har kost ekstra mye med lillebrødrene sine før hun skal være borte i 4 dager. 

Jeg tenker to ting, det er så stor sannsynlighet for at hun og vi har smitten i seg, og at den vil bryte ut. 

Hun skal kjøre buss i 4 timer, og dersom noen blir syke har vi foreldre blitt forespeilt at vi må hente.  Å kjøre 4 timer til og 4 timer hjem virker uoverkommelig om man har omgangssyke. 

Vi risikerer å smitte alle andre, og det vil vi selvsagt ikke. 

Hva ville du gjort? Jeg tenker det eneste rette er å være hjemme!

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Hadde sendt henne. Overhodet ikke sikkert hun får det.

Anonymkode: e1c7a...a38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan jo ikke holde ett barn hjemme, bare fordi de 50 andre barna + lærere skal få en fin opplevelse. Dette ene barnet er viktigere enn alle de andre. Vet du hvorfor? Fordi det er MITT barn 🥰

Sant ❤️❤️ Hvordan kunne jeg tenke noe annet? Om det unike lille barnet ditt som må komme foran alle andre, selvsagt. Hvor dumme er ikke alle de andre da? Som forventer noe så horribelt fra ett så spesielt lite vesen som trenger denne opplevelsen på leirskole for å lykkes i livet fremover🥰 La de andre drite seg i hjel, så lenge lille Olga er fornøyd🌈💩

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er faktisk ikke greit å holde barn hjemme fra skole og jobb på grunn av søskens sykdom. 

Anonymkode: 9d58d...d85

DETTE!!!

Hysteriske folk i denne tråden som går til personangrep! 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. 

Jeg har tre barn, miste er 2, mellomste er 4 og eldste fyller 13 neste mnd. Eldste reiser på leirskole i dag, bussen går kl 07.00. 

Natt til fredag kastet lillebror på 2 år opp.  Han kastet opp nesten hele natten og var helt fin på fredag. Vi fant en flaske som var gammel med mugg på som han hadde drukket av. Vi var litt usikre på om det var omgangssyke eller matforgiftning. Det var ingen andre i familien eller meldt tilfeller i bhg med omgangssyke. 

I natt, altså natt til mandag startet mellomste bror på 4 å kaste opp, så nå er det jo ingen tvil om at det er omgangssyke vi har i hus. 

Eldste har kost ekstra mye med lillebrødrene sine før hun skal være borte i 4 dager. 

Jeg tenker to ting, det er så stor sannsynlighet for at hun og vi har smitten i seg, og at den vil bryte ut. 

Hun skal kjøre buss i 4 timer, og dersom noen blir syke har vi foreldre blitt forespeilt at vi må hente.  Å kjøre 4 timer til og 4 timer hjem virker uoverkommelig om man har omgangssyke. 

Vi risikerer å smitte alle andre, og det vil vi selvsagt ikke. 

Hva ville du gjort? Jeg tenker det eneste rette er å være hjemme!

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Hold henne hjemme!!! Sønnen min var på leirskole for en uke siden, noen sendte ett barn som ikke hadde vært frisk de anbefalte 48 timene, og 22 stk endte opp med omgangssyke. Mildt sagt forbanna! 🤬

Anonymkode: 96e19...5d1

• Liker 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, samfunnet har heldigvis blitt slik. Alt skal alltid handle om MEG. Omsorg for andre er kanskje mulig, men antagelig ikke, for det vil nok gå på bekostning av meg selv om mitt liv, som selvfølgelig er mye viktigere enn andre sine liv.

Anonymkode: 9a329...43f

Nei, vet du hva. Det er dere som tenker på MEG, dere tenker på "I ALLE DAGER IKKE SEND BARNET DITT I TILFELLE MITT BARN BLIR SMITTET!". Dere vil at alle skal ta hensyn til DERES usmittede barns opplevelse. Dere tror dere tar hensyn til andre, og så sitter dere her med personangrep fordi en person skal sende noen som IKKE ER SYK på leirskole.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold henne hjemme!!! Sønnen min var på leirskole for en uke siden, noen sendte ett barn som ikke hadde vært frisk de anbefalte 48 timene, og 22 stk endte opp med omgangssyke. Mildt sagt forbanna! 🤬

Teambuilding? 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

DETTE!!!

Hysteriske folk i denne tråden som går til personangrep! 

Hvordan er man hysterisk fordi man ønsker at ett helt trinn med elever ikke skal ligge og drite og spy seg i hjel? Du tar liksom ikke med i betraktning at dette er omgangssyken eller? Ikke litt tett nese. Har du noen gang hatt omgangssyken? Og vært på en «hytte» intime områder med 50-60 andre mennesker? Reist flere timer for en god opplevelse men så ender du på drite dassen i 24 timer med oppkast pga EN elev som ikke på liv og død kunne ta hensyn. Jævla merkelig holdning.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De andre barna har jo sikkert ikke vært sammen med noen som er syke de siste dagene? Alle de andre er blitt holdt i isolasjon så klart..

Klassen til et av mine barn kom hjem full i feber fra leirskole. Slikt kan skje. TS sin jente smitter ingen før hun faktisk blir syk. Men om hun kaster opp på leirskolen, vil man selvsagt holde henne unna de andre.

Det er helt sikkert en eller annen som blir sendt av gårde selv om han har spydd dagen før. Dette er MYE verre, faktisk KRISE! For da er det ingen som vet at han har vært syk. Da er det fullstendig uansvarlig å sende eleven på leir.
Men i situasjonen beskrevet i HI er det ikke sykdom ennå. Dermed kan man kontrollere smitte om det skulle oppstå!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, vet du hva. Det er dere som tenker på MEG, dere tenker på "I ALLE DAGER IKKE SEND BARNET DITT I TILFELLE MITT BARN BLIR SMITTET!". Dere vil at alle skal ta hensyn til DERES usmittede barns opplevelse. Dere tror dere tar hensyn til andre, og så sitter dere her med personangrep fordi en person skal sende noen som IKKE ER SYK på leirskole.

Hel leirskole smittet med omgangssyken. Mor ville ikke at lille Noro skulle gå glipp av livets begivenhet. 

Alle de andre foreldrene er hysteriske og egoistiske, som tenkte at Noro burde ha blitt hjemme denne gangen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er noe helt annet!! Og er selvfølgelig idiotiskap. Kan ikke sammenlignes med situasjonen her!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De andre barna har jo sikkert ikke vært sammen med noen som er syke de siste dagene? Alle de andre er blitt holdt i isolasjon så klart..

Klassen til et av mine barn kom hjem full i feber fra leirskole. Slikt kan skje. TS sin jente smitter ingen før hun faktisk blir syk. Men om hun kaster opp på leirskolen, vil man selvsagt holde henne unna de andre.

Det er helt sikkert en eller annen som blir sendt av gårde selv om han har spydd dagen før. Dette er MYE verre, faktisk KRISE! For da er det ingen som vet at han har vært syk. Da er det fullstendig uansvarlig å sende eleven på leir.
Men i situasjonen beskrevet i HI er det ikke sykdom ennå. Dermed kan man kontrollere smitte om det skulle oppstå!

Hvorfor skal hun isoleres om hun blir syk på leirskolen? Det var jo ikke nødvendig å isolere henne da hun var hjemme og koste masse med Noro nå i helgen 😅

Uansett så er det sikkert mange andre som kommer med smitte, så da trenger ikke jeg ta ansvar. Dette blir sikkert gøy! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...