Gå til innhold

Datter reiser på leirskole i dag, og vi har omgangssyke i hus!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Hensatt skrev (6 minutter siden):

Så alle skal holde seg hjemme hver gang noen i huset er syk? Hvordan skal samfunnet holdes i gang da mener du? Man er jo smittsom lenge før en sykdom bryter ut...

Voksne kan ikke være hjemme hver gang et familiemedlem er sykt. Men et barn på leirskole holder ikke samfunnet i gang. 

Anonymkode: 49a14...259

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er frisk, selvsagt skal hun dra på leirskole! 

Leirskoleuken er så utrolig viktig, og man holder ikke friske unger hjemme - i tilfelle.

Her i huset har ikke de eldste blitt syke når småsøsken har fått omgangssyke. 

Anonymkode: 3b262...e9c

Meget glad du ikke er mor til noen i nærheten av meg. For en dårlig holdning.

Leirskole er ikke super viktig for alle, heller. Hadde alle hatt holdninger som deg så hadde vi aldri blitt kvitt noen sykdommer eller pandemier. Du kan være smitte bærer selv om det ikke bryter ut og barnet kan være årsaken til at en ødelegger leirskole opplevelse for mange andre elever fordi EN unge ikke kunne holde seg hjemme. Hvis leirskole er så utrolig viktig som du sier, telles ikke opplevelsen til de 50 andre elevene eller?  Utrolig selvmotsigende. 

Anonymkode: 27443...070

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Leirskole avholdes hele året.

Anonymkode: 0e778...ad9

Men en reiser kun en gang. Så ved å ikke bli med får barnet heler ikke leirskole 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut fra flere her så må en dermed holde søsken hjemme hvis andre er i huset er syke. Er dere foreldre begge 2 hjemme og ved sykdom? Tviler på det

Så lenge barnet er frisk hadde jeg sendt

Anonymkode: 769de...155

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om hun ikke er syk selv, så er hun ihvertfall smittsom. Hyggelig for resten av barn og voksne som skal på leirskole. 

Fy farn for noen folk i dette kommentarfeltet. Jeg er sjokkert over egoismen. Vi ser nå hvem som aktivt holder denne driten gående hele høsten og vinteren. Skitne, vemmelig og narsissistiske folk. 

Anonymkode: 991f9...397

Du er den som var så hysterisk i tråden til jul at far som var frisk ikke kunne handle inn til nødjulaften pga andre i familien var syke. :ler:

Er man ikke smittet, er man ikke smittsom. Du er hysterisk.

Anonymkode: 32ef3...172

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er 100% sikkert at hun har smitte i seg og på seg. Hun har kost masse med sine syke brødre i følge sin mor.  Slike virus lever på overflater, tekstiler og inni kropper i opp til 14 dager. Selv om hun ikke blir syk selv, så vil hun smitte andre. Den smitter ekstremt lett. Derav navnet OMGANGsyken.

Så alle som har vært i sammen med noen med omgangssyke burde gå i karantene i 14 dager?😂 

Anonymkode: 1cedc...f04

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. 

Jeg har tre barn, miste er 2, mellomste er 4 og eldste fyller 13 neste mnd. Eldste reiser på leirskole i dag, bussen går kl 07.00. 

Eldste har kost ekstra mye med lillebrødrene sine før hun skal være borte i 4 dager. 

Hun skal kjøre buss i 4 timer, og dersom noen blir syke har vi foreldre blitt forespeilt at vi må hente.  Å kjøre 4 timer til og 4 timer hjem virker uoverkommelig om man har omgangssyke. 

Vi risikerer å smitte alle andre, og det vil vi selvsagt ikke. 

Hva ville du gjort? Jeg tenker det eneste rette er å være hjemme!

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Skikkelig smart! 🙈

Anonymkode: 15e03...4b6

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde sendt henne av gårde - hun er jo ikke syk! Er det virkelig vanlig å holde storesøsken hjemme fra skole pga. småsøskens sykdom??? Det er jo fullstendig hysterisk. 

En 13-åring har et mye bedre immunforsvar og mye bedre egenhygiene enn barnehagebarn. Det er overhodet ikke sikkert hun blir smitta. Skal hun bare henge rundt hjemme i ei uke da, fordi hun kanskje kunne være syk? 

Kjære vene, folk er jo helt gærne...

Dette er OMGANSSYKEN. Og de skal være på leirskole tett opp på hverandre! Det kan potensielt ødelegge for alle andre. Det er noe helt annet med en forkjølelse.
Leser du hva du skriver? 

1. Dette er ikke skole, eller normal sykdom. Dette er leirskole, og omgangssyken som det går ut i alle hull ukontrollert og noen blir vanvittig dårlige. 

2. Hvorfor sammenligner du med ett barnehage barn? Voksne mennesker med langt bedre immunforsvar blir utrolig dårlige av omgangssyken. Hun kan bære smitte selv om det ikke bryter hun. 

3. «henge hjemme»? Virkelig, er det ett argument. Det er ting å foreta seg i hjemme for barnet eventuelt om det er nødvendig. Hun dør ikke. Trenger heller ikke henge hjemme en uke. 

Poengene dine er utrolig dårlige og du har en egoistisk holdning. Hvorfor telles ikke andre barn like mye som dine egne når det kommer til sykdom? Skal vi alle bare drite i at vi kan smitte andre? Nå er ikke dette snakk om litt tett nese eller sår hals. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så alle som har vært i sammen med noen med omgangssyke burde gå i karantene i 14 dager?😂 

Vær så snill? Sorry men er du virkelig så dum? Klarer du ikke fundere på det spørsmålet selv 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jegerrinne skrev (8 minutter siden):

Men en reiser kun en gang. Så ved å ikke bli med får barnet heler ikke leirskole 

Riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skikkelig smart! 🙈

Anonymkode: 15e03...4b6

Den er jeg enig i. Om noen har omgangssyke her i hus, blir de isolert omtrent. De får ikke ta på noe, og om de må ta på noe, klores det etterpå. JEG er hysterisk, men jeg hadde ikke behandlet noen av husstandsmedlemmer som syk, og gitt de restriksjoner før det faktisk brøt ut noe! Dette er jo toppen av hysteri!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er OMGANSSYKEN. Og de skal være på leirskole tett opp på hverandre! Det kan potensielt ødelegge for alle andre. Det er noe helt annet med en forkjølelse.
Leser du hva du skriver? 

1. Dette er ikke skole, eller normal sykdom. Dette er leirskole, og omgangssyken som det går ut i alle hull ukontrollert og noen blir vanvittig dårlige. 

2. Hvorfor sammenligner du med ett barnehage barn? Voksne mennesker med langt bedre immunforsvar blir utrolig dårlige av omgangssyken. Hun kan bære smitte selv om det ikke bryter hun. 

3. «henge hjemme»? Virkelig, er det ett argument. Det er ting å foreta seg i hjemme for barnet eventuelt om det er nødvendig. Hun dør ikke. Trenger heller ikke henge hjemme en uke. 

Poengene dine er utrolig dårlige og du har en egoistisk holdning. Hvorfor telles ikke andre barn like mye som dine egne når det kommer til sykdom? Skal vi alle bare drite i at vi kan smitte andre? Nå er ikke dette snakk om litt tett nese eller sår hals. 

Nei, poengene mine er fornuftige og preget av en realistisk holdning. Det er hverken gjennomførbart eller nødvendig med karantene for friske søsken av syke barn, spesielt ikke når det er snakk om såpass store barn.

Igjen - du får vise hvor myndighetene anbefaler karantene for hele husstander dersom et familiemedlem har omgangssyke?

Tror folk har fått urealistiske holdninger til smittevern etter koronapandemien.

Endret av Uanonym bruker
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vær så snill? Sorry men er du virkelig så dum? Klarer du ikke fundere på det spørsmålet selv 

Lavmål å gå til personangrep. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det er helt syke svar i denne tråden. Selvsagt skal barnet få reise på leirskole. Barnet er friskt. Om dere må kjøre 4 timer så må dere det. Man kan ikke holde et friskt barn hjemme fra en av barndommens største begivenheter.

Anonymkode: eddd7...eec

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sendt henne avgårde. Vi har ofte opplevd at ikke alle i familien har blitt smittet, og tenkt om hun holder seg frisk hele uka, og så har hun gått glipp sv leirskolen! Sykdom på leirskolen kan selvfølgelig skje hvem som helst, og både leirskole og lærene fra hjemkallende er helt sikkert forberedt på det og har vært borte i det mange ganger tidligere. Da lin eldste var på leirskole, var det både covid og andre sykdommer i løpet av uka, men det løste seg alltid! Leirskole er en kjempeopplevelse som man så langt som mulig bør få med seg! 

Anonymkode: eb2d6...bd3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig drar man på leirskole, cruiseferie o.l, når man er eksponert for omgangsyken i sitt eget hjem. Det handler jo om meg her. Jeg kan jo ikke gå glipp av livet, bare fordi andre folk ikke vil ligge å spy i ferien sin. Snakk om hysteriske folk.

En gjeng som spyr og har diaré på leirskolens felles toaletter, er vel vare kos? Det kaller vi teambuilding 😃

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Man kan ikke holde et friskt barn hjemme fra en av barndommens største begivenheter.

Anonymkode: eddd7...eec

Så fantastisk er da ikke leirskole.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, poengene mine er fornuftige og preget av en realistisk holdning. Det er hverken gjennomførbart eller nødvendig med karantene for søsken av syke barn, spesielt ikke når det er snakk om såpass store barn.

Igjen - du får vise hvor myndighetene anbefaler karantene for hele husstander dersom et familiemedlem har omgangssyke?

Tror folk har fått urealistiske holdninger til smittevern etter koronapandemien.

Vær så snill. Hvis du virkelig mener poengene dine er fornuftige og realistiske så er det ingen poeng å forsette en diskusjon med deg. Det sier nok. Det er ikke en urealistisk holdning å forvente at barn holdes hjemme fra leirskole ved potensielt smitte av omgangssyken? 

Myndighetene er det eneste kortet du kan dra. Hva med sunn fornuft og være ett medmenneske? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke send barna deres avgårde på skoleturer når de er kan være eller er syke.

Hilsen lærer som hadde hovedansvaret for 30 elever på tur, og som måtte bruke første natt på akuttmottaket med elev. Og følge til påfølgende legetime og apotek. Foreldrene skulle ha måttet betale overtidsarbeid og nattetillegg til meg. Jeg fikk 750 kr i ektra lønn den uka, for en tur søndag til søndag. Aldri igjen. 

Anonymkode: 5b87e...41f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fantastisk er da ikke leirskole.

Min tredjeklassing har allerede skrevet pakkeliste, så for noen er det faktisk det😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...