Gå til innhold

Dere som går til psykolog hvordan får dere utbytte ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til psykolog men føler det er mye  vi jeg som prater om problemer men lite løsninger ? 

Anonymkode: 1b609...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye av jobben ligger mellom timene hos psykologen da. Har du ikke fått verktøy å jobbe med?

Anonymkode: e4ed4...762

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mye av jobben ligger mellom timene hos psykologen da. Har du ikke fått verktøy å jobbe med?

Anonymkode: e4ed4...762

Dette.

Anonymkode: 9f020...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver mye dagbok der jeg selvrefkterer over timene, leser gjerne igjennom hva psykologen har skrevet i journalen, og skriver mine tanker om det, hva jeg selv kan jobbe med etc. Det ligger mye terapi i å skrive om timene, og koble de opp til følelser, tanker osv for min del. Jeg kan f.eks. ta utgangspunkt i noe psykologen har sagt/skrevet og skrive/tenke/føle videre på det. Hvordan kan jeg praktisere det i livet? Hva tenker jeg egentlig om det? En må tørre å ta psykolog timene ut irl og imellom timene. Det er ikke alltid spesifikke verktøy men mer å løfte tankene en har til et litt høyere nivå slik at kan bli bevisst når en går inn i "tankefeller" eller situasjonsfeller som jeg har pleid å gå meg vill i før.

Anonymkode: 9a1fe...ae7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

leser gjerne igjennom hva psykologen har skrevet i journalen

Hvilken journal? Hvordan får du tilgang til den?

Anonymkode: 349ad...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken journal? Hvordan får du tilgang til den?

Psykologer er pliktige til å føre journal i din helsejournal. Jeg logger meg inn på helsenorge og ser i helsejournalen min. For mange pasienter kan det oppleves som en hemsko å vite hva psykologen skriver men for meg og min jobb hos psykologen er det en god prosess. Psykologen vet jeg leser hva som blir skrevet av hun og vi kan ha mange gode dialoger om det som er skrevet. Innimellom printer hun det til og med ut til meg og sier at "det kan være greit å ha i dagboka di". Men jeg vet også om andre psykologer som er mer reserverte når de finner ut at pasienter leser sin egen journal, og pasienter som ikke ønsker å lese journalen sin.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Psykologer er pliktige til å føre journal i din helsejournal. Jeg logger meg inn på helsenorge og ser i helsejournalen min. For mange pasienter kan det oppleves som en hemsko å vite hva psykologen skriver men for meg og min jobb hos psykologen er det en god prosess. Psykologen vet jeg leser hva som blir skrevet av hun og vi kan ha mange gode dialoger om det som er skrevet. Innimellom printer hun det til og med ut til meg og sier at "det kan være greit å ha i dagboka di". Men jeg vet også om andre psykologer som er mer reserverte når de finner ut at pasienter leser sin egen journal, og pasienter som ikke ønsker å lese journalen sin.

Takk for svar. Jeg hadde ingen anelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...