Flink~Pike Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg trenger hjelp til å kle meg uten å se ut som et telt eller flodhest🤪 Jeg er 160 cm og er stor i overkroppen. Stor mage, ok bryster(c-cup) men er bred over skuldrene og har tildels store overarmer. Har dere noen tips til kjoler, fine bukser, bluser, skjørt… hva som helst… jeg er ikke god på dette og skjønner meg ikke på hverken fasonger, lag, hva som skal til for å «smalne», hvor man bør få rettet blikket.. ja dere skjønner. Tar i mot alle tips med stor takknemlighet 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Gå til Zizzi. De har klær i store størrelser med fin passform. Hver gang jeg har vært der har jeg fått masse hjelp av betjeningen og funnet flotte klær som sitter pent. Anonymkode: 3dced...211 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Kanskje du også kan finne mennesker som har lik kropp som deg, og en stil du finner inspirerende og kopiere dem? Anonymkode: 538d9...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Flink~Pike skrev (8 minutter siden): Jeg trenger hjelp til å kle meg uten å se ut som et telt eller flodhest🤪 Jeg er 160 cm og er stor i overkroppen. Stor mage, ok bryster(c-cup) men er bred over skuldrene og har tildels store overarmer. Har dere noen tips til kjoler, fine bukser, bluser, skjørt… hva som helst… jeg er ikke god på dette og skjønner meg ikke på hverken fasonger, lag, hva som skal til for å «smalne», hvor man bør få rettet blikket.. ja dere skjønner. Tar i mot alle tips med stor takknemlighet 😊 Hvilken størrelse har du? Sånn cirka? Anonymkode: ed272...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flink~Pike Skrevet 15 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvilken størrelse har du? Sånn cirka? Anonymkode: ed272...72e 46-48 xxl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Uff, virker som du har samme kropp som meg, å jeg synes at jeg ser så feit ut i absolutt alt å i alle vinkler. Blir kvalm av kroppen min. Men enig i at Zizzi har mange fine klær - selv om de ikke ser ut på meg. Men du har sikkert vært borti Zizzi? Anonymkode: 5b3ad...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dachsrevyen Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Slik jeg tolker trådstarter, ønsker du å trekke oppmerksomheten vekk fra skuldre og armer og kanskje minimere mage også med klær? I såfall her er mine tips, ut fra hvordan du har beskrevet deg selv. Sjekk ut klær for "inverted triangle"-kroppstypen, dvs bredere skuldre/overkropp enn hofter. Funfact, denne kroppsformen har vært veldig populær i moteindustrien, og mange av toppmodellene har denne fasongen. Naomi Klein og Lucy Liu blant annet. men disse har jo superstjernekropper, vi andre har jo ikke det - Kjoler og topper med én skulder og/eller asymmetriske kjoler og plagg leder blikket vekk fra overkroppen, og samtidig smalner de mage og liv. Du kan i tillegg leke deg med store kjeder, brosjer og smykker, og putte dem der du vil ha oppmerksomheten, slik at blikket trekkes dit. Det gjelder også øredobber, men pass på at du bestemmer deg for å enten bruke øredobber ELLER smykke for å fange oppmerksomheten dit du vil, slik at ikke alt konkurrerer mot hverandre. - Øredobber trekker oppmerksomheten til ansiktet, mens kjeder og brosjer og annet tilbehør trekker oppmerksomheten mot der du plasserer dem. Lange kjeder skaper dessuten en nydelig V-linje som smalner skuldrene og og gir inntrykk av dypt og smalt liv. Et stort smykke i enden vil trekke oppmerksomheten mot midten, slik at omkretsen på kroppen blir mindre iøynefallende. Kortere halskjeder med store detaljer (f.eks de med masse blomster rundt store deler av bunnen av kjedet, eller de der metallet på kjedet i seg selv har et stort og intrikat mønster), som begge har vært på moten en lang stund, kombinert med en pen og passende utringning vil trekke oppmerksomheten vekk fra skuldre, pupper og mage, og mer opp mot ansiktet igjen. - V-hals er også din venn, her vil halsen gjøre det samme som kjedet, ta oppmerksomheten vekk fra skuldre og armer, smalne livet. Spesielt dype V-halser, og omslagskjoler og omslagstopper kan være vel verd å undersøke. Omslagsoverdeler gir deg dessuten stor frihet til å dandere plagget, slik at du får fremhevet fordelene dine og minsket det du ikke liker. Noen omslagskjolefasonger kan dessuten falle slik at den gjør underkroppen litt større, og dermed balanserer over og underkropp, og skaperen illusjon i retning av timeglassfigur, selv når man har mage. Omslagskjoler knytes dessuten som regel på siden, noe som igjen skaper asymmetri og lurer blikket vekk fra skuldre og mage. - Andre topper med rund utringning er også nydelig, og kan gi et mykere inntrykk enn V-hals. Samme prinsippergjelder. - Kjoler og skjørt med A-form, altså som svinger ut fra livet. De balanserer over- og underkropp, og skaper midje . - Topper med litt udefinerbare former, spesielt rundt skuldrene vil også kunne funke godt, siden det gjør det vanskelig for blikket å danne seg en idé om formen under. - Skjorter, der du lar de øverste knappene være ukneppet er også mer enn bra nok for å skape en v-form. Hvis du i tillegg bretter ut kragen vil den i tillegg hjelpe ekstra til med å skjule skuldre og bred overkropp. Det høres jo blant annet ut som om du har en nydelig kløft du kan vise frem om/når du ønsker. Den kan du også gjemme bak et smykke, skjerf/sjal eller noe annet, slik at du bare skaper en illusjon om en kløft (se nederst i posten om lag), eller bare viser helt minimalt av den. Unngå: topper med rette linjer øverst, båthalser og andre lignende halser eller horisontale striper, da de vil gjøre skuldre og overkroppen bredere. Off-shoulder er laget for å nettopp trekke oppmerksomheten til skuldrene, så det er heller ikke optimalt, med mindre det er der du vil ha oppmerksomheten. Puffermer og ballongermer. Andre småtips: tynne skulderstropper på kjoler og topper og singleter kan få skuldrene og overkroppen tll å å virke større, da de blir en kontrast til de tynne stroppene. Se heller etter litt bredde, og eksperimenter med hvilken bredde som passer til deg. Du kan også se om du vil trekke oppmerksomheten mot underkroppen, f.eks med en bukse med kult mønster eller farge, eller som er videre nederst. Eller et skjørt som svinger ut (A-form). Dette vil balansere ut overkroppen og skape symmetri. Kule støvler kan også bli en god alliert! Det er en av de beste måtene å la beina stjele showet på. Mønstre: striper som går nedover virker smalnende og slankende. Striper som går bortover derimot, fremhever bredde. Mønstre som sentreres i midten eller litt asymmetrisk mot siden av livet det samme (men jeg ville prøvd i butikk for sikkerhetskyld, slik at du ser om mønsteret er plassert riktig for din kropp, slik at det gir den effekten du er ute etter, Asymmetri leker som sagt med blikket til folk, og er morsomt å leke med Lag: her kan du faktisk ha det gøy og leke med plagg både fra nei-listen og ja-listen og få det til å se smashing ut! Du vil ikke vise noe hud eller kløft? Kjøp en topp med båthals eller lignende, og putt en jakke, skjorte eller genser med v-hals over, eller en omslagstopp. Slik får du effekten fra de bedre plaggene, uten å vise noe hud eller kløft. Smykker utgjør det tredje laget, og et kult kjede som ligger over det som er synlig av underplagget kunne for eksempel blitt råflott til dette. Du kan også dandere skjerf, sjal og annet tilbehør slik du ønsker for en lignende effekt. Dette er bare noen generelle tips utfra jeg forsto beskrivelsen, du har helt sikkert allerede testet en del, og det er ikke sikkert at alt dette funker for akkurat din kropp, jeg ønsker deg lykke til. Endret 6 timer siden av Dachsrevyen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå