Gå til innhold

Selger Teslaen på grunn av Musk

Tutte

Anbefalte innlegg

os Maxilla skrev (27 minutter siden):

Jeg er mer flau på vegne av de som tror det rabla for Musk over natta. Mannen har vært psyko lenge.

Du må vel ha lagt merke til at det har eskalert litt i det siste? 

Men for all del, han har alltid hatt sine problematiske sider.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yamask skrev (14 minutter siden):

Man kaller ham ikke "psycho" fordi han støtter Trump. Man kaller ham gal fordi han poster høyreekstrem propaganda på X, dro en nazi-salut på en politisk samling, er en kjent fagforeningsknuser, heier på høyreekstreme partier og mennesker i Europa, kalte de som reddet grotteguttene for pedofile fordi han ikke fikk være helten selv, tar tydeligvis mye ketamin (det endrer personligheter ved misbruk), hyper opp seg selv med falske kontoer på X, jukset seg til topplassering i et online dataspill og nå har plutselig tilgangen til data og penger i USA som vanligvis krever de strengeste sikkerhetsklareringer - og der går han helt rabiat, sammen med en liten gjeng unge hackere.  Eller som man enklere kan si det - akkurat nå utfører han et statsskupp. 

Wow, her var det mye rør. Han har ikke gjort noen nazihilsen. Er bare å søke, så ser du kamala og masse andre demokrater og kjente personer som har gjort akkurat samme bevegelse- men kun Musk som blir beskyldt for å gjøre en nazihilsen. Ekstremt løgnaktig. Se hele klippet, der sier han jo til og med at "I give you my heart" og gestikulerer for å symbolisere det. Ærlige folk sprer ikke en slik løgn. 

Hvilke høyreekstreme partier støtter han? Om du tenker på AFD er ikke det er høyreekstremt parti, det er det vel media og de politiske motstanderne deres som påstår. 

Merkelig at det ble skrevet så lite negativt om Musk før, men da han erklærte støtte til Trump kom det opp troll både her og der med rare og alltid 100% negative historier. Samme media som løy og dekket over at biden var dement i omtrent hele sin presidentperiode. Kalte påstander om at han ikke var ved sine fulle fem høyreekstrem propaganda, akkurat samme taktikk media bruker nå - for å stemple støttespillere av Trump. Kvalmt rett og slett. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (39 minutter siden):

Han har ikke gjort noen nazihilsen. Er bare å søke, så ser du kamala og masse andre demokrater og kjente personer som har gjort akkurat samme bevegelse

Kjære deg…..

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (58 minutter siden):

Wow, her var det mye rør. Han har ikke gjort noen nazihilsen. Er bare å søke, så ser du kamala og masse andre demokrater og kjente personer som har gjort akkurat samme bevegelse- men kun Musk som blir beskyldt for å gjøre en nazihilsen. Ekstremt løgnaktig. Se hele klippet, der sier han jo til og med at "I give you my heart" og gestikulerer for å symbolisere det. Ærlige folk sprer ikke en slik løgn. 

Hvilke høyreekstreme partier støtter han? Om du tenker på AFD er ikke det er høyreekstremt parti, det er det vel media og de politiske motstanderne deres som påstår. 

Merkelig at det ble skrevet så lite negativt om Musk før, men da han erklærte støtte til Trump kom det opp troll både her og der med rare og alltid 100% negative historier. Samme media som løy og dekket over at biden var dement i omtrent hele sin presidentperiode. Kalte påstander om at han ikke var ved sine fulle fem høyreekstrem propaganda, akkurat samme taktikk media bruker nå - for å stemple støttespillere av Trump. Kvalmt rett og slett. 

Dette er jo din påstand, så da er det du som har bevisbyrden. 
Altså, ikke skriv "Det er bare å søke, så ser du", men heller skrive se her, her og her, så ser du. Og så legger du ved lenker til seriøse steder som viser at du har rett. 

Da slutter det å være en useriøs påstand, og blir en bevist sannhet istedenfor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (7 minutter siden):

Dette er jo din påstand, så da er det du som har bevisbyrden. 
Altså, ikke skriv "Det er bare å søke, så ser du", men heller skrive se her, her og her, så ser du. Og så legger du ved lenker til seriøse steder som viser at du har rett. 

Da slutter det å være en useriøs påstand, og blir en bevist sannhet istedenfor. 

Klippet med Elon Musk er ikke en hemmelig kilde akkurat. En seriøs, redelig person vil ikke påstå at han gjorde en nazihilsen etter å ha sett videoklippet i sin helhet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (3 minutter siden):

Klippet med Elon Musk er ikke en hemmelig kilde akkurat. En seriøs, redelig person vil ikke påstå at han gjorde en nazihilsen etter å ha sett videoklippet i sin helhet. 

Har sett det mange ganger fra forskjellige vinkler. Selvsagt er det en nazihilsen. Muligens kun for sjokk-faktoren. Det er jo sånn de har kommet unna med så mye - de har bombardert oss med sjokk siden innsettelsen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yamask skrev (Akkurat nå):

Har sett det mange ganger fra forskjellige vinkler. Selvsagt er det en nazihilsen. Muligens kun for sjokk-faktoren. Det er jo sånn de har kommet unna med så mye - de har bombardert oss med sjokk siden innsettelsen. 

Tull og tøys. Han sier til og med "I give you my heart" og symboliserer det med å "kaste" det ut til publikum. Man må ha en egen, ekkel agenda for å påstå det var nazihilsen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (1 minutt siden):

Det er åpenbart en nazihilsen. Spør en hvilken som helst syvåring.

Hvorvidt det er en nazihilsen er en avsporing. Den interessante diskusjonen er hvorvidt Musk er en nazist.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (15 minutter siden):

Hvorvidt det er en nazihilsen er en avsporing. Den interessante diskusjonen er hvorvidt Musk er en nazist.

Har aldri satt meg så mye inn i Musk selv. Men hvis han var nazist, ville ikke da dette vært kjent blant de fleste fra før? Hvis han var nazist så ville han vel avslørt seg på flere måter tidligere, og denne hilsenen hadde ikke kommet som et sjokk og skapt diskusjoner om hva som ligger bak.

Av det jeg har sett av Musk, så synes jeg han har veldig mange rare ansiktsuttrykk og bevegelser generelt. Blir vel litt smårar av all denne teknologien også kanskje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (46 minutter siden):

Er vel ganske åpenbart at han ikke er en fullt ut nazist heller.

Tipper han gjorde det enten for moro skyld eller han at vet at det er en tapersak for det andre siden når de begynner å beskylde motparten for å være nazister.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (9 minutter siden):

Er vel ganske åpenbart at han ikke er en fullt ut nazist heller.

Tipper han gjorde det enten for moro skyld eller han at vet at det er en tapersak for det andre siden når de begynner å beskylde motparten for å være nazister.

Jeg tror dette i det minste er en del av forklaringen, men jeg er heller ikke fremmed for at han faktisk er det. Disse forklaringene kan leve side om side. At han har en ekstrem personlighet og ekstreme holdninger er hevet over enhver tvil.

https://theintercept.com/2022/12/20/elon-musk-henry-ford-extremism/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (1 time siden):

Tull og tøys. Han sier til og med "I give you my heart" og symboliserer det med å "kaste" det ut til publikum. Man må ha en egen, ekkel agenda for å påstå det var nazihilsen. 

Han kunne veldig fint ha gjort dette på flere utallige måter uten at det gav assosiasjoner til en Nazi hilsen. Men man måtte gjøre det raskt, han måtte ha flat hånd ut over, og han måtte ha skrå vinkel på hånda - forvekslende lik måte man hilste Hitler...

Og om det nå var en misforståelse - hvorfor klarer han ikke å være såpass ydmyk at han sier unnskyld for misforståelsen, han kunne gjort dette på en annen måte og beklager til alle de som tok dette feil og tok seg nær av det?

Nei, nå er det "give you my heart" pisset som jeg trodde de fleste klarte å gjennomskue. Selv uten YT og MSM.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke han er direkte nazist, fordi han har Israelske og jødiske venner, men han er ekstremt langt til høyre og snuser ihvertfall borti fascisme. 

Besteforeldrene hans var nazister. Faren var tilhenger av apartheid. De flyktet fra Sør-Afrika da Apartheid ble ulovlig. Vet ikke hvor farget man blir av en slik oppvekst, men hat mot andre mennesker er ikke fremmed for ham ihvertfall. 

Vanskelig, og kanskje ikke noe vits i, å velge ut hvilken hatgruppe han passer best i. Hatefull, mektig, grådig og stormannsgal holder i massevis for at mine varsellamper blinker ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (12 minutter siden):

Tror ikke han er direkte nazist, fordi han har Israelske og jødiske venner, men han er ekstremt langt til høyre og snuser ihvertfall borti fascisme. 

Besteforeldrene hans var nazister. Faren var tilhenger av apartheid. De flyktet fra Sør-Afrika da Apartheid ble ulovlig. Vet ikke hvor farget man blir av en slik oppvekst, men hat mot andre mennesker er ikke fremmed for ham ihvertfall. 

Vanskelig, og kanskje ikke noe vits i, å velge ut hvilken hatgruppe han passer best i. Hatefull, mektig, grådig og stormannsgal holder i massevis for at mine varsellamper blinker ihvertfall. 

Stormannsgal narsissist er fullt ut dekkende for meg. Samme med Trump.

Trenger ikke gi de politiske beskrivelser som kun splitter befolkningen. Tviler på at verken at de har en politisk overbevisning som grunnlag, kun oppurtinister.

Endret av Athod
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (40 minutter siden):

Stormannsgal narsissist er fullt ut dekkende for meg. Samme med Trump.

Trenger ikke gi de politiske beskrivelser som kun splitter befolkningen. Tviler på at verken at de har en politisk overbevisning som grunnlag, kun oppurtinister.

Fyren er en rasistisk, apartheid rotte som flørter hardt med både nazismen og fascismen. Apartheid Loonie trenger en UnitedHealthcare behandling fra Luigi 😃 😃

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lothlorien- skrev (4 timer siden):

Poenget mitt er at jeg synes det vitner om kunnskapsløshet når det liksom er "pinlig" å kjøpe og kjøre Tesla pga. Musk. Du skrev at du skjønner at det er pinlig å kjøpe Tesla. Hvorfor det? 

Forbrukermakt kan bety noe ja. Jeg kjøper f.eks. alltid israelske appelsiner, klementiner og poteter når det er mulig, fordi jeg støtter kampen deres mot vår tids nazister(palestinere). 

Du gjør jo akkurat det samme. Eneste forskjellen er at dine verdier er på motsatt side av det politiske spekteret. Argumentasjonen er den samme.

Endret av Snok1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevnte et rør her - veldig enig 😅

Hvorfor kan ikke folk bare holde seg til fakta - alle tråder blir ødelagt av krangling om hvem som har rett 🫡

Jeg har aldri likt Musk - men det var ingen Nazi-hilsen han gjorde - fyren har bare asberger og er litt i overkant ivrig i sin nye tjenester.

Trump vet det - og kommer til å tøyle ham når det trengs.

Jeg liker forøvrig heller ikke Trump - men ønsker ledere som slutter å dille med barnehagene ute i verden - inkl EU, velkommen.

Norge bør holde seg langt unna Brussel - EØS avtalen holder lenge - de vil bare ha gassen/oljen vår på billigsalg - så de kan fortsette å regulere ihel Europa.

Jeg har 2 ekser - sombegge valgte å kjøpe Tesla for flere år siden - jeg kaller alle Teslaer "penisforlengere" - rett og slett fordi menn med dårlig selvtillit kjøper dem 😅

Ville ikke hatt dem om de ble kasta etter meg....nå ser vi jo at det vil ingen andre heller.

Likevel evner jeg å skille mellom ufyselig personlighet og sak/politikk.

Man ser veldig få i Norge som evner det - men jeg håper likevel at FRP vinner valget- så man kan få til en reell endring også i Norge.....

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (6 timer siden):

Kjære deg…..

Du er dårlig til å argumentere for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 timer siden):

Han kunne veldig fint ha gjort dette på flere utallige måter uten at det gav assosiasjoner til en Nazi hilsen. Men man måtte gjøre det raskt, han måtte ha flat hånd ut over, og han måtte ha skrå vinkel på hånda - forvekslende lik måte man hilste Hitler...

Og om det nå var en misforståelse - hvorfor klarer han ikke å være såpass ydmyk at han sier unnskyld for misforståelsen, han kunne gjort dette på en annen måte og beklager til alle de som tok dette feil og tok seg nær av det?

Nei, nå er det "give you my heart" pisset som jeg trodde de fleste klarte å gjennomskue. Selv uten YT og MSM.

Hvofor i alle dager skal han si unnskyld til uærlige folk som later som om de blir støtt fordi de vil se noe som ikke skjedde? Blir ekstra ekkelt og hyklersk når folk på venstresiden, som til vanlig støtter vår tids nazister (hamas og palestinerne), krever at han skal be om unnskyldning. Tragikomisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...