Amantha Skrevet 23 timer siden #21 Del Skrevet 23 timer siden Klump skrev (46 minutter siden): Tesla bør man kvitte seg med uavhengig av Musk faktisk. For en skranglekasse av en drittbil. Pinlig å bli sett i! Enda mer pinlig nå selvsagt. Helt sykt at folk fortsetter å kjøpe. En gang Tesla, aldri mer. Har Tesla. Jeg synes ikke den er en drittbil, alt kommer jo an på personen som kjøper. Jeg kommer ikke til å ha en ny. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 22 timer siden #22 Del Skrevet 22 timer siden Hulderen skrev (1 time siden): Rasmussen i artikkelen har jo et poeng. Hvis noen kjøper hans ett år gamle Tesla i stedet for å kjøpe en ny, så taper Musk penger for salget av en ny Tesla. Så poenget hans er jo at folk ikke skal kjøpe nye Teslaer. Jeg skjønner godt at det er pinlig for dem som kjøper nye Teslaer nå. Alle skjønner at de som har eldre Teslaer skaffet dem i god tro. Hvorfor er det så pinlig egentlig? Det er vel mest pinlig for dem selv å avsløre at de kun leser overskrifter i MSM og ikke er smarte nok til å se hva som egentlig skjer. Jeg tar gjerne imot Tesla fra noen som synes det er pinlig å kjøre rundt i dem. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 22 timer siden #23 Del Skrevet 22 timer siden Blir flau på vegne av de som syns det er pinlig å kjøre rundt i en Tesla man kjøpte før Musk ble gæren. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 22 timer siden #24 Del Skrevet 22 timer siden Lothlorien- skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det så pinlig egentlig? Det er vel mest pinlig for dem selv å avsløre at de kun leser overskrifter i MSM og ikke er smarte nok til å se hva som egentlig skjer. Jeg tar gjerne imot Tesla fra noen som synes det er pinlig å kjøre rundt i dem. Men da kjøper du jo ikke en NY Tesla, som er hele poenget mitt. Ellers er det jo ikke noe nytt med å bruke forbrukermakt til å la være å kjøpe noe fordi man misliker opphavspersonen. Tesla kan jeg ikke påvirke, siden det aldri har fristet meg å ha en. Men jeg har tidligere sluttet å kjøpe bøker av Anne B. Ragde (selv om jeg likte bøkene) og sluttet å handle hos United Colors of Beneton (selv om de hadde veldig fine strikkegensere som jeg likte svært godt). Man gjør det lille man kan i sitt eget hjørne av verden. Slutter man å bry seg, så har man tapt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 22 timer siden #25 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Tutte skrev (31 minutter siden): Opprinnelsen og historien er fortsatt den samme, og navnet er ikke engang endret. Volkswagenwerk som ble bygget etter ordre fra Hitler er også den største fabrikken til Volkswagen AG, og brukes til produksjon av bilmodellene. Rett etter andre verdenskrig stod de allierte med store styrker i et Tyskland som bestod av støv, grus og en traumatisert befolkning som ikke hadde annet enn klærne de stod i og brustne drømmer og fremtidsutsikter. Det som ble til Marshallhjelpen hadde som mål å opprettholde og understøtte matproduksjon, industri og næringsliv, samt å bygge nye nasjonale institusjoner. Når man har produksjonsmidler og tegninger og patenter er det i denne situasjonen kritisk å få igang produksjon og eksport slik at en ny, demokratisk nasjon kunne reise seg i askene av det tredje rike. Ja, Volkswagen deler navn og historie med nazismen, men det er også alt. Alle som kjenner litt til vår nære historie assosierer i dag VW med det tyske wirtschaftswunder -næringslivsvidunderet- som den vesttyske etterkrigsperioden var. Endret 22 timer siden av Snok1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 22 timer siden Forfatter #26 Del Skrevet 22 timer siden Snok1 skrev (6 minutter siden): Rett etter andre verdenskrig stod se allierte med store styrker i et Tyskland som bestod av støv, grus og en traumatisert befolkning som ikke hadde annet enn klærne de stod i og brustne drømmer og fremtidsutsikter. Det som ble til Marshallhjelpen hadde som mål å opprettholde og understøtte matproduksjon, industri og næringsliv, samt å bygge nye nasjonale institusjoner. Når man har produksjonsmidler og tegninger og patenter er det i denne situasjonen kritisk å få igang produksjon og eksport slik at en ny, demokratisk nasjon kunne reise seg i askene av det tredje rike. Ja, Volkswagen deler navn og historie med nazismen, men det er også alt. Alle som kjenner litt til vår nære historie assosierer i dag VW med det tyske wirtschaftswunder -næringslivsvidunderet- som den vesttyske etterkrigsperioden var. Tviler på at de fleste som kjører rundt i VW eller andre bilmerker tenker over hva som står bak, eller assosierer det med noe som helst. De kjøper den bilen de ønsker mest eller har råd til. Utover det så styres folk av media og overskrifter her og nå. Det med VW var en påminnelse om en historie som er 1000 ganger verre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 22 timer siden #27 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Tutte skrev (17 minutter siden): Tviler på at de fleste som kjører rundt i VW eller andre bilmerker tenker over hva som står bak, eller assosierer det med noe som helst. De kjøper den bilen de ønsker mest eller har råd til. Utover det så styres folk av media og overskrifter her og nå. Det med VW var en påminnelse om en historie som er 1000 ganger verre. Ikke sant. Endret 22 timer siden av Snok1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden Kjøper ikke Tesla eller annet møl fra den kanten. Musk er en arbeiderfiendtlig person, ingen vanlege folk bør støtte han. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 21 timer siden #29 Del Skrevet 21 timer siden Hulderen skrev (1 time siden): Men da kjøper du jo ikke en NY Tesla, som er hele poenget mitt. Ellers er det jo ikke noe nytt med å bruke forbrukermakt til å la være å kjøpe noe fordi man misliker opphavspersonen. Tesla kan jeg ikke påvirke, siden det aldri har fristet meg å ha en. Men jeg har tidligere sluttet å kjøpe bøker av Anne B. Ragde (selv om jeg likte bøkene) og sluttet å handle hos United Colors of Beneton (selv om de hadde veldig fine strikkegensere som jeg likte svært godt). Man gjør det lille man kan i sitt eget hjørne av verden. Slutter man å bry seg, så har man tapt. Poenget mitt er at jeg synes det vitner om kunnskapsløshet når det liksom er "pinlig" å kjøpe og kjøre Tesla pga. Musk. Du skrev at du skjønner at det er pinlig å kjøpe Tesla. Hvorfor det? Forbrukermakt kan bety noe ja. Jeg kjøper f.eks. alltid israelske appelsiner, klementiner og poteter når det er mulig, fordi jeg støtter kampen deres mot vår tids nazister(palestinere). 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StanTheMan Skrevet 21 timer siden #30 Del Skrevet 21 timer siden Callista skrev (2 timer siden): Deutsche Arbeitsfront eksisterer ikke i nå, så nei, det er ikke en relevant sammenligning med Musk. Det er ingen nazister som driver VW den dag i dag. Det var helt sikkert ex-nazister i Volkswagens ledelse etter 1945, men utover 60-tallet begynte de å dø ut/bli erstattet av etterkrigsgenerasjonen. Det tok imidlertid ytterligere 30 år før Volkswagen innrømte å ha brukt jødiske tvangsarbeidere i produksjonen av bilene sine. I 1990 ble det omsider gjort en kjempeutbetaling til staten Israel på bakgrunn av ovennevnte. Dette tok altså over 40 år å innrømme. Dette i seg selv er god grunn til å boikotte VW. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 21 timer siden #31 Del Skrevet 21 timer siden StanTheMan skrev (2 minutter siden): Det var helt sikkert ex-nazister i Volkswagens ledelse etter 1945, men utover 60-tallet begynte de å dø ut/bli erstattet av etterkrigsgenerasjonen. Det tok imidlertid ytterligere 30 år før Volkswagen innrømte å ha brukt jødiske tvangsarbeidere i produksjonen av bilene sine. I 1990 ble det omsider gjort en kjempeutbetaling til staten Israel på bakgrunn av ovennevnte. Dette tok altså over 40 år å innrømme. Dette i seg selv er god grunn til å boikotte VW. Det er fremdeles ikke mulig å sammenligne med Musk. Det ble gjort en kjempe utbetaling til Israel som du sa for 25 år siden. Det er en god stund siden nå. Musk har derimot ikke gjort noen innrømmelser. Han er en farlig mann som har fått veldig mye makt fordi Trump er lett å manipulere hvis man er rik nok. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StanTheMan Skrevet 21 timer siden #32 Del Skrevet 21 timer siden Callista skrev (1 minutt siden): Det er fremdeles ikke mulig å sammenligne med Musk. Det ble gjort en kjempe utbetaling til Israel som du sa for 25 år siden. Det er en god stund siden nå. Musk har derimot ikke gjort noen innrømmelser. Han er en farlig mann som har fått veldig mye makt fordi Trump er lett å manipulere hvis man er rik nok. Jo, det er mulig å trekke visse parallelle linjer til Musk. Han er sterkt i mot organisering, ønsker et totalitært styre i bedriftene han eier (referanse til fagforeningsknusing i Europa osv). Musk behøver ikke å komme med noen innrømmelser, i dagens gjennomsiktige samfunn (der alle kan oppsøke den informasjonen de ønsker), ser de fleste liberalt orienterte mennesker at det Musk driver med er å ødelegge vanlige mennesker sin frihet, med et overordnet ønske om total kontroll av hele verdikjeden. Nazistene ønsket kun at "Deres" (Herrefolkets) versjon skulle være den gyldige historiefortellingen, det samme ønsker Elon M. Kritiske røster sensureres, kastes ut av diverse sosiale plattformer (Les : X/Twitter), og klimaet gjøres generelt surt for folk som har motforestillinger i de foraene Musk har kontrollen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 21 timer siden #33 Del Skrevet 21 timer siden Athod skrev (1 time siden): Blir flau på vegne av de som syns det er pinlig å kjøre rundt i en Tesla man kjøpte før Musk ble gæren. Jeg er mer flau på vegne av de som tror det rabla for Musk over natta. Mannen har vært psyko lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 21 timer siden #34 Del Skrevet 21 timer siden HAHAHA, de samme nautene som kjøpte tesla for å være trendy og politisk korrekt for noen år siden skal nå kvitte seg med den for at det IKKE er trendy lenger. DU snakker om å være slave til det politisk korrekte. Tesla var jo et av de ypperste smykkene den besteborgerlige øvre middelklassen kunne ha på seg for å bli akseptert som en av billig-overklassen. HAHA, ler meg skakk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 21 timer siden #35 Del Skrevet 21 timer siden StanTheMan skrev (2 minutter siden): Jo, det er mulig å trekke visse parallelle linjer til Musk. Han er sterkt i mot organisering, ønsker et totalitært styre i bedriftene han eier (referanse til fagforeningsknusing i Europa osv). Musk behøver ikke å komme med noen innrømmelser, i dagens gjennomsiktige samfunn (der alle kan oppsøke den informasjonen de ønsker), ser de fleste liberalt orienterte mennesker at det Musk driver med er å ødelegge vanlige mennesker sin frihet, med et overordnet ønske om total kontroll av hele verdikjeden. Nazistene ønsket kun at "Deres" (Herrefolkets) versjon skulle være den gyldige historiefortellingen, det samme ønsker Elon M. Kritiske røster sensureres, kastes ut av diverse sosiale plattformer (Les : X/Twitter), og klimaet gjøres generelt surt for folk som har motforestillinger i de foraene Musk har kontrollen. Ja, jeg er ikke uenig om du du skriver om Musk og nazistene her, men det var ikke dette mitt poeng handlet om. Jeg har dessuten aldri sagt at det ikke er mulig å trekke visse parallelle linjer til Musk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bymus Skrevet 20 timer siden #36 Del Skrevet 20 timer siden Om det er en belastning å eie Tesla, hva med kinesiske biler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 20 timer siden #37 Del Skrevet 20 timer siden os Maxilla skrev (14 minutter siden): Jeg er mer flau på vegne av de som tror det rabla for Musk over natta. Mannen har vært psyko lenge. Om han hadde støttet kamala, hadde mainstream media IKKE kalt han psycho. Så hva som er sant eller ikke, skal man ikke stole på at media formidler i alle fall. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20 timer siden #38 Del Skrevet 20 timer siden Amantha skrev (6 timer siden): Boikotter du Apple? Starlink? X (Twitter)? PayPal? Det blir for såvidt en digresjon, men jeg bruker ingen av disse, og klarer meg helt utmerket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StanTheMan Skrevet 20 timer siden #39 Del Skrevet 20 timer siden Callista skrev (13 minutter siden): Ja, jeg er ikke uenig om du du skriver om Musk og nazistene her, men det var ikke dette mitt poeng handlet om. Jeg har dessuten aldri sagt at det ikke er mulig å trekke visse parallelle linjer til Musk. Det stemmer . Beklager, det var ikke meningen å tillegge deg noen utsagn. Musk har, som du poengterer, aldri kommet med noen innrømmelser, han bare "kjører på", helt uavhengig av hva andre mener/tror/vet, og kommer faktisk unna med det..(Inntil videre). Dessverre takket være "menigheten" som kjører Tesla og bruker X/Twitter ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20 timer siden #40 Del Skrevet 20 timer siden Lothlorien- skrev (9 minutter siden): Om han hadde støttet kamala, hadde mainstream media IKKE kalt han psycho. Så hva som er sant eller ikke, skal man ikke stole på at media formidler i alle fall. Man kaller ham ikke "psycho" fordi han støtter Trump. Man kaller ham gal fordi han poster høyreekstrem propaganda på X, dro en nazi-salut på en politisk samling, er en kjent fagforeningsknuser, heier på høyreekstreme partier og mennesker i Europa, kalte de som reddet grotteguttene for pedofile fordi han ikke fikk være helten selv, tar tydeligvis mye ketamin (det endrer personligheter ved misbruk), hyper opp seg selv med falske kontoer på X, jukset seg til topplassering i et online dataspill og nå har plutselig tilgangen til data og penger i USA som vanligvis krever de strengeste sikkerhetsklareringer - og der går han helt rabiat, sammen med en liten gjeng unge hackere. Eller som man enklere kan si det - akkurat nå utfører han et statsskupp. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå