Gå til innhold

Ingen som kjøper brukte barneklær på finn?

Bingodingo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke behov for barneklær å ser selvsagt ikke på sånne annonser. Men jeg ser på klær til meg i grupper på facebook, å ser jeg krøllete klær så blir jeg negativ med en gang. Samme med klær lagt utover gulvet. Gjør en liten innsats når du tar bilder, å for all del, stryk litt over klærne før du legger de ut. 

Anonymkode: 65ecd...349

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker aldri finn til slikt, men gjerne tise eller lokale kjøp og salg grupper på Facebook. 

Anonymkode: 6a020...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bingodingo skrev (2 timer siden):

Pleier å ta bilde av alle klærene lagt ut på gulvet ved siden av hverandre. Altså ett bilde av alle samtidig. Eksempel på god annonse?

Ta et samlebilde, men også bilde av hvert enkelt plagg. 

Anonymkode: dc796...455

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bingodingo skrev (2 timer siden):

Pleier å ta bilde av alle klærene lagt ut på gulvet ved siden av hverandre. Altså ett bilde av alle samtidig. Eksempel på god annonse?

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/329358757?

Trenger ikke være mer avansert enn f.eks. denne. Her ser man alle klærne. 

Anonymkode: dc796...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg handler masse på Finn og Tise. Nå bryr jeg meg ikke så mye om merker, men handler mye ull f.eks og da er det noen merker jeg selvfølgelig liker bedre enn andre fordi jeg synes kvaliteten på klærne er bedre. Nøstebarn, Name it osv

Anonymkode: f6786...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hater slike annonser, hopper over. 

Du må ta bilde av hvert plagg

Anonymkode: 03a12...abc

Jeg liker best begge deler! Så ser jeg sånn cirka hvor mye klær det faktisk er snakk om før alle bildene av hvert enkelt plagg kommer.

Sier som flere her ts; større pakker er nok å foretrekke :)

Anonymkode: 112fa...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da mitt barn brukte klær i de størrelsene pleide jeg å kjøpe type en søppelsekk med klær til 500 kr. Forholdsvis lett å finne, så annonser med få plagg og de prisene du har hoppet jeg over. Blir for mye styr til at besparelsen er verdt det, og veldig greit å få tak i alt man trenger på en gang.

Dessuten bryr jeg meg ikke om merker. Ser for meg at de fleste som gjør det kanskje ikke kjøper brukt, men hva vet jeg…

Anonymkode: b957d...533

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frakten ødelegger mye for mange. Det har vært alt for dyrt lenge, og må reduseres av myndighetene. De mener jo gjenbruk og miljø og bla bla bla er så bra, så da får de slutte å ødelegge for det!

Anonymkode: 66d19...1d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var vel vært mye svindelforsøk som gjør at folk er skeptiske, men jeg kjøper heller ett og ett plagg og ikke pakker med masse ræl jeg ikke kommer til å bruke i. Jeg er sær og kler ikke barnet i hva som helst 

Anonymkode: 037a7...c35

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da mitt barn brukte klær i de størrelsene pleide jeg å kjøpe type en søppelsekk med klær til 500 kr. Forholdsvis lett å finne, så annonser med få plagg og de prisene du har hoppet jeg over. Blir for mye styr til at besparelsen er verdt det, og veldig greit å få tak i alt man trenger på en gang.

Dessuten bryr jeg meg ikke om merker. Ser for meg at de fleste som gjør det kanskje ikke kjøper brukt, men hva vet jeg…

Anonymkode: b957d...533

Ja hva vet du? Jeg kjøper gjerne merkeklær brukt og kjenner mange andre også som gjør det

Anonymkode: 037a7...c35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som kjøper digre sekker med klær, kler dere barna i alt, eller plukker dere kun ut det dere liker? Brukere dere også utvaskede klær? Og hvor gamle er barna deres?  Jeg har jente i småskolen som er ganske opptatt av hva hun har på (ikke av merket på klærne, men farge, motiv, type plagg osv) og ville ikke fått på henne hva som helst fra en sånn tilfeldig sekk med klær.
Jeg kjøper både nytt og brukt, og selger videre absolutt alt etterpå, og har aldri problem med det. Men jeg bruker bare etisk produserte klær fra mindre produsenter som konges sløjd, Marmar, donsje, molo, bobo chooses osv. Ser jo at klær fra H&M, Lindex, only osv som vi har fått i gave blir stygt og utvasket mye raskere enn våre vanlige klær, og ender opp med å måtte kaste de ganske ofte, i stedet for å selge videre. 

Anonymkode: 7d110...df0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror og at folk flest vil ha flere klær for pengene og utnytte frakten. Har arvet mye, så har ikke kjøpt sånn veldig mye på finn. Men når jeg har gjort det, har jeg brukt mye tid på å sammenligne klespakker. Også venter jeg ofte til det er sånn halv pris tilbud på frakt som det er nå. 

Bildene bør også være gode, og gjerne en noe detaljert beskrivelse. Størrelse og tilstand. Vi kjøpte f.eks en pakke med pysj for en stund siden. Barnet vårt tissa mye igjennom om natta og vi ønsket heldrakter med glidelås for å skifte kjapt på natta. Kjøpte fra en annonse som viste tydelig på bildene at det var glidelås på alle pysjene. Det sto også i annonsen. 

Anonymkode: 9f58e...61f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Frakten ødelegger mye for mange. Det har vært alt for dyrt lenge, og må reduseres av myndighetene. De mener jo gjenbruk og miljø og bla bla bla er så bra, så da får de slutte å ødelegge for det!

Anonymkode: 66d19...1d7

Frakt er ikke bra for miljøet det heller, gir ikke mening at myndighetene (dvs skattebetalerne) skal subsidiere det enda mer (for det er jo det du foreslår). 

Anonymkode: e4509...afd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger det meste som barna vokser ut av på Tise. Utelukkende enkeltplagg, dvs ett plagg per annonse. Tilbyr selvsagt «kvantumsrabatt» ved kjøp av flere. Pris fra 75,- og oppover. Overraskende mange som velger å betale porto for selv de laveste beløp. Erfaringsmessig selges hele og rene klær uten nupper og tegn på å være «utvasket», nystrøkne/ ikke skrukkete  (viktig), med fine bilder uten andre ting i bakgrunnen (på henger/ rent gulv), og fra «merker»/ kvalitetsmaterialer. 

Endret av Lychees
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper primært ytterklær på Finn. Ting som vinterdress, regnsett osv.

Det er rett og slett der besparelsen er størst, POP kan ta 1.000kr for en ny vinterdress, mens du kan få en som er brukt én sesong til 300kr. 

For langermede gensere og bukser man har på innerst, så er marginene langt mindre. Da kan jeg ofte like godt kjøpe 3 for 2 i en nettbutikk. Klærne vaskes oftere og blir mer slitt, og så skal du ha kjøperbeskyttelse og frakt i tillegg.

Jeg er ikke så glad i de store klespakkene heller. Der er jeg kanskje litt kresen, men ofte er det 2-3 plagg som er fine og en del som ikke er det, og da gidder jeg ikke betale en større sum for alt.

Markedet for barneklær er nok derfor litt vanskelig, med mindre det er nesten ubrukt høykvalitet (f.eks. Lillelam) eller ytterklær. Mange mennesker arver, og mange selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frakta blir for dyr. Eg er heller ikkje interessert i snobbe-kle.

Anonymkode: dd12d...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler ikke ekstremt mye men shopper en gang i blandt. Pakker med klær som tydelig er stygge utgår, dvs.helt smakløse og sikkert noe eieren vil bli kvitt. Kan gjerne kjøpe små pakker om det feks er noe ubrukt med lapp på eller fint sammensatt liten pakke , feks sett eller klær som virkelig faller i smak. Slitte klær, utvaskede, flekker, hull osv osv utgår. Personlig er jeg ikke fan av pakker til 1000 lappen som er stappfull av klær, det er fordi jeg synes det blir for mye. Og barn får jo en del klær i gaver pluss vi handler nye klær også. 

Jeg liker bilder der man kan se alle klærne i hele pakken og så mer detaljbilder av hver enkelt plagg. Jeg har alltid solgt bare små pakker og erfaringsmessig så må det ligge ute en stund, men anbefaler også å forsøke tise.  Obs ta bilde av klærne i dagslys. 

Anonymkode: 25ff4...e02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sluttet å kjøpe klespakker på finn av disse grunnene: 

1. Frakta er ganske dyr.

2. Ofte er klærne som står som pent brukt mer nuppete og slitt enn hva som kommer frem på bildene. Dermed så opplever jeg at klærne ikke overlever sesongen en gang, og må uansett kjøpe nytt. 

3. Mange priser for høyt i forhold til hva de faktisk selger. Slitte klær fra h&m til en alt for høy pris for eksempel. 

4. Klespakker som er for blandet. Ofte er jeg ute etter klær til gjeldende sesong, og ser ofte blandet klespakker med litt klær til alle sesonger, dermed så må jeg evt kjøpe flere klespakker og det blir fort dyrt. Kan like så godt kjøpe nytt da.

Anonymkode: 85bac...78c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...